Gå til innhold

Hva bør jeg kreve i lønnstilllegg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søkt ny jobb. Sagt fra til nåværende jobb. Sjefen vil ikke at jeg skal slutte. Ikke sjefens sjef heller, nå har de innkalt meg til et møte på mandag. Det ligger vel i kortene at jeg kan benytte muligheten til å jekke opp lønna, har 650.000 i dag. Hvor stor økning bør jeg be om? Vet det er andre her, dog med en del lengre fartstid, som tjener 850-950.000 men også folk på mitt lønnsnivå.

Anonymkode: 410e5...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor sikker er du på å få den nye jobben? Hvor mye ønsker du den nye jobben, og hvor mye skal til for at du skal være fornøyd der du er? 

Svar på disse spørsmålene, så har du svaret ditt 😉

Anonymkode: b856d...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Søkt ny jobb. Sagt fra til nåværende jobb. Sjefen vil ikke at jeg skal slutte. Ikke sjefens sjef heller, nå har de innkalt meg til et møte på mandag. Det ligger vel i kortene at jeg kan benytte muligheten til å jekke opp lønna, har 650.000 i dag. Hvor stor økning bør jeg be om? Vet det er andre her, dog med en del lengre fartstid, som tjener 850-950.000 men også folk på mitt lønnsnivå.

Anonymkode: 410e5...583

Tja, hva med å høre hva de har å si og ta det derifra? Dersom de har kalt deg inn til møte fordi de ikke vil at du skal slutte så bør de jo ha noe i tankene for å gjøre det interessant for deg å fortsette (enten høyere lønn, mer utfordrende arbeidsoppgaver eller begge deler) Jeg tror jeg ville hørt hva de foreslår og spørre om de har noe å gå på samt be om 20 000,- mer enn de evt. tilbyr. Vet du hva du vil tjene dersom du får tilbud om den andre jobben? I så fall er det innafor å legge seg litt over dette igjen. 

Anonymkode: 4180c...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...