Gå til innhold

Er det veldig mye å spise en liten peppes pizza alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har også vokst opp med en mor som hele tiden kommenterte hvor mye vi andre spiste, fikk ikke noe anstrengt forhold til mat men hadde seriøst ikke giddet å være sammen med en sånn fyr, ingenting mer irriterende enn folk som kommenterer sånn. 

Anonymkode: ac76a...109

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trives for så vidt ikke med denne vekta, det er jo derfor jeg går ned, og skal ned litt til før jeg er normalvektig. Men jeg synes kroppen min ser fin ut da, men er mer praktisk å være litt slankere enn det jeg er nå. Men det er jo ikke på grunn av den ene peppes pizzaen at jeg gikk opp i vekt og ble så tjukk liksom! Men takk! :) Har troa på videre nedgang! 

Til sammen spiste jeg vel 2000 i løpet av hele dagen, og det går veldig fint å gå ned likevel liksom. Noen spiser jo oftere måltider, kanskje du gjør det? Men så lenge man deler opp sånn at det blir passelig mengde i løpet av hele dagen, ikke sant da har jeg bare spist lunsj den dagen jeg gikk og spiste den porsjonspizzaen. Og ja, er liksom enig i det du sier, at når man først går og spiser og har lyst til å bare kose seg, hva så!? :P Jeg hater å føle meg skyldig for det jeg spiser. Jeg voks opp med en far som kommenterte det mamma og jeg spiste, og det er nok en del av grunnen til at jeg utviklet et helt forstyrra kroppsbilde som barn, og har slitt med dette senere. På den tiden var jeg jo slank, men begynte å kutte ut måltider fordi jeg trodde jeg var så tjukk. Når jeg ble voksen ble jeg deprimert og fikk et helt anstrengt forhold til mat, og trøstespiste. Og jeg bare merker at jeg får helt avsmak på folk som kommenterer sånt. Selv om alt annet var en helt topp første date liksom! :P 

TS

Anonymkode: 77287...540

Argh, for en idiot av en far du har, unnskyld meg!!! Han ante neppe hvilken skade han gjorde!

Faktisk, en av mine beste venninner fikk hjelp av en trenings- og kostholdsekspert, hun spiste ikke for mange kalorier, men ett stort måltid på kvelden (og det var ofte alt). Hun la om og spiste oftere og raste ned i vekt! Hun begynte å trene også, selvsagt, men hun var veldg overrasket over hvor lett det var! En annen venninne prøvde det samme og hun synes det var hardt, men begge gikk ned. Det KAN være at det er lurt for deg også. MEN nyt et skikkelig måltid en gang i blant uansett, og ALDRI skam deg for NOE! Daten din hadde sikkert heller ikke sagt noe hvis han visste at faren din hadde vært sånn. Jeg synes du skal gi han en sjangse til å bevise at det bare var klønete sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Virrevirrevapp skrev:

Nei. Jeg spiser nesten alltid en liten pizza aleine. Den er jo bare litt større enn en en porsjonspizza. 

På peppes blir den visst omtalt som en porsjonspizza. Altså jeg blir jo stappmett, den har jo en del fyll den jeg valgte, men altså det er jo så digg! :P 

5 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Noen folk har litt dårlige antenner.

Synes du det er mye for en kvinne å spise en slik liten peppes pizza alene?

TS

Anonymkode: 77287...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min ikke bare lar meg spise akkurat det jeg vil, iblant får jeg spise av hans mat også, hehe. Jeg er mye større enn ham. Han blir iblant mett lenge før han har spist ferdig en "vanlig" porsjon. Vi er begge normalvektige, men han er mye spinklere enn meg. Vi synes at den andre er digg, så... å henge ut folk for mat er ihvertfall det siste vi gjør. Å gjøre det på en date er jo helt "sløkket". 

Anonymkode: 70096...d0e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir det neste? 

Skal du ha på deg det der? Skal du bruke penger på det der? Hvorfor gidder du å jobbe med det der? Skal du ha håret sånn?

Aargh. Liker ikke folk som skal plukke på andre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke SÅ mye, nei, men jeg ville tolket det som at daten nok ikke var helt fornøyd med vekta di og helst skulle sett at du gikk litt ned. Og dersom han aldri har spist sammen med deg før så kan det hende han tenkte at det ikke er så rart at du er overvektig når du hiver innpå med pizza, og dermed blitt litt skeptisk ift. mulig vektøkning i fremtiden dersom det skulle blitt noe mer mellom dere. 

Anonymkode: 1784c...61b

Ja akkurat sånn!

Jeg hadde droppet han , ts. Jeg liker ikke folk som skal forandre meg eller kontrollere hva jeg gjør. Og en sånn pizza er ikke mye, jeg er både kvinne og tynn men hadde glatt spist en sånn alene.

Anonymkode: c2953...67a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig
5 minutter siden, AnonymBruker said:

På peppes blir den visst omtalt som en porsjonspizza. Altså jeg blir jo stappmett, den har jo en del fyll den jeg valgte, men altså det er jo så digg! :P 

Synes du det er mye for en kvinne å spise en slik liten peppes pizza alene?

TS

Anonymkode: 77287...540

Nei, og jeg ser ikke helt hvordan noen skulle kunne tolke det utifra det jeg skrev. Det var daten til TS som hadde dårlige sosiale antenner i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Meadow skrev:

Hva blir det neste? 

Skal du ha på deg det der? Skal du bruke penger på det der? Hvorfor gidder du å jobbe med det der? Skal du ha håret sånn?

Aargh. Liker ikke folk som skal plukke på andre. 

Dette ^^^^^^^!!!!!

Anonymkode: 53bef...2e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh for en fyr! Hvorfor skulle han hele tiden foreslå å spleise, først den store og så den lille? Og deretter kommentere.... 

Jeg spiser glatt en slik porsjonspizza selv.  En stor porsjon delt på 2 er jo omtrent like mye.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt ikke han fyren datet meg da jeg var på din alder! Jeg veide godt under 60 kilo og trente mye samtidig som mat ikke sto så høyt på prioriteringslisten siden jeg var student, så når jeg fikk anledning kunne jeg lett spise en Peppes pizza alene. En stor en altså. Han hadde vel fått slag stakkars :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Meadow skrev:

Hva blir det neste? 

Skal du ha på deg det der? Skal du bruke penger på det der? Hvorfor gidder du å jobbe med det der? Skal du ha håret sånn?

Aargh. Liker ikke folk som skal plukke på andre. 

Åh, herregud! Nei, DET hadde jo virkelig ikke gått! Og det er jo en miniversjon av dette her han drev på med. Men det er usikkert om han vet det selv en gang. Jeg tenker sånn at hvis vi fortsetter er det lett å bare liksom tåle det fordi han er så bra ellers, men kanskje jeg kan gi han en sjanse til og hvis det kommer opp da sier jeg fra med en gang, og påpeker hva det er han faktisk gjør, sånn i tilfelle han ikke er klar over det! 

Men godt å vite at jeg ikke er den eneste jenta som ville spist en helt sånn liten peppes pizza alene, og å vite at det ikke er bare pga min historie med faren min at jeg reagerer! 

TS

Anonymkode: 77287...540

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så kjent med peppes, men når jeg en sjelden gang bestiller derfra, så bestiller jeg den minste de har på nettet, står det medium tro? Uansett, jeg spiser hele, alene. Og bestiller jeg en stor, spiser jeg hele. Peppes pizza metter ikke lenge, bunnen er jo mest luft så blir like fort sulten igjen. Derfor spiser jeg heller litt ekstra. 

 

Skal ikke analysere noe om din date, men du vet hvordan det fikk deg til å føle deg, det er det eneste som teller. Så enten tar du en prat med han og får kanskje svar på hvorfor han gjorde som han gjorde, ellers så avslutter du det. Og det er helt OK! 

Anonymkode: 8211b...82c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg kan spise en halv stor sånn vanlig peppespizza jeg. 

Anonymkode: 9536a...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri spist den typen pizza på Peppes, men spiser lett en Grandis alene. Synes det er en uting å kommentere negativt om hva andre spiser...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, a l'orange skrev:

Det er helt uhørt å kommentere på det viset, så han her ville jeg ha droppet.

Det sagt, en pizza på 1400 kcal ER veldig mye. Ikke bare fordi det er en så stor andel av dagsbehovet for et normal kvinne, men fremfor alt fordi dette var en deit og det gir et inntrykk av at det var maten du så frem til og ikke deiten. Det du skriver her, bekrefter også det inntrykket.

En deit er fremfor alt en sosial ting. Da gjelder det å være smidig og servil, heller enn nidkjær og vanskelig. Særlig en førstedeit er feil tidspunkt for å fokusere på å vise hvem man er. Det kan man heller gjøre siden hvis det er rimelig ok klaff, tenker jeg.

Men mange er tydeligvis opptatt av å få noe før de er villig til å gi noe. Det gir i alle fall meg et inntrykk av usikkerhet. 

Jeg har ditchet mennesker både som potensielle venner og kjærester fordi de overser fellesskapet; de tyller i seg mest mulig alkohol, er opptatt av millimeterrettferdighet eller opphengt i å få gjennomslag for sin plan om hvor vi skal gå og hva som skal skje. De er så opptatt av å ikke bli snytt for noe, at de mister poenget. Det blir simpelthen for mye stress.

Jeg husker en som sto klar med en halvliter Imsdal en gang jeg kom av trikken. Jeg hadde kastet meg rundt for å bli med på en ting han ønsket, og det å kjøpe vann til meg var en gest som viste at han satte pris på det. Nå var riktignok ikke det en deit i tradisjonell forstand, men det står likevel for meg som et ideal for hvordan man bør oppføre seg på deit; Når begge er opptatt av at den andre skal ha det bra, så blir det som regel nokså vellykket.

Så hvordan sikrer man seg en mann som ikke kommer med stikk på hva og hvordan man spiser? Jo, man nevner en gang det passer at man har såre erfaringer med slike kommentarer, og så ser man fort hvordan han reagerer på det. En bra mann vil bruke dette som anledning til å ta avstand fra slike kommentarer.

 

Ja 1400 er mye kalorier men hvorfor har det noe å si når man tilpasser resten man spiser til det? Jeg synes oppriktig det er bedre å kose meg med den maten jeg spiser i stedet for å porsjoner det utover hele tiden, når det ikke passer meg. Dumt om folk tar det at man liker mat og koser seg med mat som at man liker maten mer enn fyren, haha! Tror og håper han ikke fikk det inntrykket.  Grunnen til at jeg HER snakker så mye om maten er fordi det er de kommentarene jeg reagerte på. Og jeg nettopp sliter med det å spise mat og kose meg med andre fordi jeg før har forbundet det med skyld. Jeg trenger vel litt anerkjennelse på de tingene. Men der og da hadde jeg selvsagt fokus på ham (mens jeg nøt maten) og han fikk jo et godt inntrykk så eh ja...

Og en førstedate ikke er tidspunktet for å vise hvem man er? :klo: Jeg er uenig. Jeg ville aldri tyllet i meg alkohol, snakket bare om meg selv eller trumfet igjennom alt vi skulle gjøre, og synes det er snodig at du tar det at jeg ville velge helt selv og fritt hva jeg skulle spise som at jeg nettopp er sånn. Å ville velge maten trenger vel ikke å bety at man er vanskelig og nidkjær. Men interessant måte å se det på. Kanskje grunnen til at jeg ville bestemme det selv og ikke finne noe vi kunne dele var fordi jeh var så sulten og jeg ikke gidder å "kaste bort kalorier" på mat jeg ikke liker.

Og helt ærlig om en person var sånn ville jeg tenkt jo før jo bedre med å finne det ut. Jeg synes dater er hyggelig enten vi passer sammen eller ikke, men jeg gidder ikke kaste bort min og andres tid med å late som jeg er noen jeg ikke er. Uten at det betyr at jeg legger ut om mine dårligste sider på en date. Hvis en mann reagerer på at jeg vil bestemme helt fritt selv hva jeg skal spise på en date så får han heller ditche meg. ;)

Det siste avsnittet var et godt tips! Det skal jeg bruke om det blir aktuelt! 

TS

Anonymkode: 77287...540

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, a l'orange said:

Det er helt uhørt å kommentere på det viset, så han her ville jeg ha droppet.

Det sagt, en pizza på 1400 kcal ER veldig mye. Ikke bare fordi det er en så stor andel av dagsbehovet for et normal kvinne, men fremfor alt fordi dette var en deit og det gir et inntrykk av at det var maten du så frem til og ikke deiten. Det du skriver her, bekrefter også det inntrykket.

En deit er fremfor alt en sosial ting. Da gjelder det å være smidig og servil, heller enn nidkjær og vanskelig. Særlig en førstedeit er feil tidspunkt for å fokusere på å vise hvem man er. Det kan man heller gjøre siden hvis det er rimelig ok klaff, tenker jeg.

 

 

Skal man ikke få spise seg mett hvis det er date? Er man nidkjær og vanskelig hvis man betaler sin egen mat og spiser den opp? 

Anonymkode: d72b2...a1d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at det er mye for en person, for en sånn pizza er definitivt for stor for meg. Jeg spiser 2-3 stykker selv. Men jeg spiser mindre og oftere, og totalt sett ligger både du og jeg på samme kaloriinntak. 

Det er imidlertidig helt bak mål å skulle kommentere hvor mye du spiser! Jeg er ganske tynn, noe som gjør at folk tror de kan kommentere hvor «lite» jeg spiser. Det er ubehagelig, for da begynner man å tenke slik du gjør nå. Spiser jeg for mye, er ikke dette normalt, har han rett i å reagere osv. Men nei, det har han ikke rett i. Hadde dere vært sammen, og at han sa en slik kommentar fordi du overspiser og dermed skader deg selv, så er det innafor. Men å påpeke en annens matinntak på date... Ikke ok.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...