Gå til innhold

Er det veldig mye å spise en liten peppes pizza alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på date i går, og det var veldig hyggelig. Men jeg har en litt dårlig følelse. Det er bare en helt liten bagatell-ting men jeg synes det er veldig rart. 

Da vi skulle bestille lurte han på om vi skulle dele, men jeg sa at jeg gjerne ville ha sånn late night deal som de har til 150 med en liten hver, for da kunne jeg velge akkurat den jeg mest ville ha. Så foreslo han at vi kunne dele den da, men da sa jeg bare at jeg var veldig sulten siden jeg ikke hadde spist siden lunsj. 

Blablabla, det er grei stemning, vi morer oss. Men så sier han når jeg har spist sånn 3/4 "oj, er ikke du mett snart?", jeg sa bare et eller annet "jo, snart ;)". Og så sa han når vi var ferdig å spise "Skjønner ikke at du klarte å spise hele den der". 

Altså, det var ikke en stor del av kvelden, men jeg synes det var litt for mange kommentarer om det jeg spiste, og dessuten synes jeg det var litt rart, for jeg synes faktisk at daten min og vennene mine skal drite i hva jeg spiser med mindre jeg ødelegger meg selv med det jeg spiser. Jeg er overvektig, men det visste han jo hvordan jeg så ut før vi møttes, og han reagerte jo ikke noe på det, han sa at han synes jeg var skikkelig fin og at jeg så så fresh ut. Jeg har også gått ned 15 + kilo det siste halve året, så jeg vet jo hva som må til for å gå ned i vekt. Likevel synes jeg ikke det er veldig mye å spise en hel sånn liten pizza? Det er jo et stort måltid, men jeg synes det er digg. Den er vel ca. 1400 kcal, kan fint gå ned i vekt likevel liksom. Men uansett: 

Er det veldig mye å spise en liten peppes pizza alene? 

Og er det rart at han kommenterte dette på denne måten? 
Det var en fin og morsom date, og han har tatt kontakt i dag og vi har meldet litt, men jeg har IKKE tenkt å gå inn i noe mer med noen som driver på sånn, hvis dette var helt sært, er det røde flagg eller er det virkelig SÅ mye?!

Kvinne 25

Anonymkode: 77287...540

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS: Vi betalte hver for oss, så det kan ikke være fordi at han var redd for at han måtte betale. Er HELT sikker på at det ikke var økonomi som var greia. 

TS

Anonymkode: 77287...540

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en porsjonspizza. Hadde sagt at jeg spiste hva enn jeg ville, og at det ikke trengte å kommenteres.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke veldig mye. Mye hvis man akuratt har spist før man kom, men ikke om man er sulten! 
Det er jo en grunn til at det heter porsjonspizza, og det er en stor porsjon for 1 person, men ikke en "for stor til å kunne spises av 1" i det hele tatt! Spiser lett en helt sånn selv! Peppes har en veldig luftig deig så den metter ikke så mye som volumet ser ut til heller. 

Jeg ville sagt ja? og sett dumt på han og om han var tynn og spinkel gitt han et lite stikk tilbake om at" kanskje det er derfor du er så tynn og uten muskler fordi du spiser minimåltider selv? hihi" / "kanskje du skulle prøvd å spise en sånn porsjon selv så du ble litt mer viking? "

Anonymkode: 53bef...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: 

Jeg var ute sammen med min kjære i dag og vi spiste hver en sånn porsjonspizza. Yums! :sikle:  

Høres ut som han tror kvinner kun spiser salat eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke veldig mye. Mye hvis man akuratt har spist før man kom, men ikke om man er sulten! 
Det er jo en grunn til at det heter porsjonspizza, og det er en stor porsjon for 1 person, men ikke en "for stor til å kunne spises av 1" i det hele tatt! Spiser lett en helt sånn selv! Peppes har en veldig luftig deig så den metter ikke så mye som volumet ser ut til heller. 

Jeg ville sagt ja? og sett dumt på han og om han var tynn og spinkel gitt han et lite stikk tilbake om at" kanskje det er derfor du er så tynn og uten muskler fordi du spiser minimåltider selv? hihi" / "kanskje du skulle prøvd å spise en sånn porsjon selv så du ble litt mer viking? "

Anonymkode: 53bef...2e9

3 minutter siden, Peanut skrev:

:blink: 

Jeg var ute sammen med min kjære i dag og vi spiste hver en sånn porsjonspizza. Yums! :sikle:  

Høres ut som han tror kvinner kun spiser salat eller noe. 

8 minutter siden, Nuttery skrev:

Det er jo en porsjonspizza. Hadde sagt at jeg spiste hva enn jeg ville, og at det ikke trengte å kommenteres.

Jeg syns liksom han burde fatte det da! At det ikke var noe å kommentere på! For jeg ble liksom litt sånn: :sprettoy: når han sa det. Men kanskje han ikke tok hintet. 

Jeg også sa faktisk det med porsjonspizza (men skrev det ikke her for å se hva dere sa), men da sa han at "men det er jo litt mye likevel, for ei jente". Men jeg blir bare sånn "eh?" og tenker kommer dette til å være toneangivende, det er jo bare en bagatell jeg vet det! Men er dette helt SÆRT av en mann å drive og si? Var det mye? Til sammen var det jo bare noen få kommentarer, men vet ikke, synes det var skikkelig ubehagelig, men vet ikke om jeg overdriver. :P 

TS

Anonymkode: 77287...540

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han hørtes bare sær ut. Hvorfor kommentere noe sånt på date? En sånn pizza er ikke mye når man er skikkelig sulten og når man går ut og spiser bør man jo være sulten? Jeg pleier å spise en halv og blir mett av det, men har alltid lyst på mer, men magen blir mett før øynene. Pizza er så godt! Nå fikk jeg lyst på pizza. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klassiske Peppespizzaene står visst som porjonspizza nå, men for noen år siden var de anbefalt til 1-2 personer. Det er ganske mye å spise for en kvinne, synes jeg, siden jeg og mannen deler en sånn.  Men jeg har venninner som sikkert lett kunne spist en sånn, men så er de overvektige også. Men hva så? Dessuten, overvektig eller ei, alle kan ha en dag i ny og ne der de dytter innpå! Bedre å nyte det enn å tenke på hva andre synes!

Hvis du trives med den vekta du har (så flink med -15!) så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne kose deg med masse pizza. Han ble sikkert bare overrasket, men ikke la det ødelegge stemningen, han synes jo du så fresh ut og vil holde kontakt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ulla Ullsokk skrev:

De klassiske Peppespizzaene står visst som porjonspizza nå, men for noen år siden var de anbefalt til 1-2 personer. Det er ganske mye å spise for en kvinne, synes jeg, siden jeg og mannen deler en sånn.  Men jeg har venninner som sikkert lett kunne spist en sånn, men så er de overvektige også. Men hva så? Dessuten, overvektig eller ei, alle kan ha en dag i ny og ne der de dytter innpå! Bedre å nyte det enn å tenke på hva andre synes!

Hvis du trives med den vekta du har (så flink med -15!) så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne kose deg med masse pizza. Han ble sikkert bare overrasket, men ikke la det ødelegge stemningen, han synes jo du så fresh ut og vil holde kontakt!

Jeg trives for så vidt ikke med denne vekta, det er jo derfor jeg går ned, og skal ned litt til før jeg er normalvektig. Men jeg synes kroppen min ser fin ut da, men er mer praktisk å være litt slankere enn det jeg er nå. Men det er jo ikke på grunn av den ene peppes pizzaen at jeg gikk opp i vekt og ble så tjukk liksom! Men takk! :) Har troa på videre nedgang! 

Til sammen spiste jeg vel 2000 i løpet av hele dagen, og det går veldig fint å gå ned likevel liksom. Noen spiser jo oftere måltider, kanskje du gjør det? Men så lenge man deler opp sånn at det blir passelig mengde i løpet av hele dagen, ikke sant da har jeg bare spist lunsj den dagen jeg gikk og spiste den porsjonspizzaen. Og ja, er liksom enig i det du sier, at når man først går og spiser og har lyst til å bare kose seg, hva så!? :P Jeg hater å føle meg skyldig for det jeg spiser. Jeg voks opp med en far som kommenterte det mamma og jeg spiste, og det er nok en del av grunnen til at jeg utviklet et helt forstyrra kroppsbilde som barn, og har slitt med dette senere. På den tiden var jeg jo slank, men begynte å kutte ut måltider fordi jeg trodde jeg var så tjukk. Når jeg ble voksen ble jeg deprimert og fikk et helt anstrengt forhold til mat, og trøstespiste. Og jeg bare merker at jeg får helt avsmak på folk som kommenterer sånt. Selv om alt annet var en helt topp første date liksom! :P 

TS

Anonymkode: 77287...540

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Salka skrev:

Han hørtes bare sær ut. Hvorfor kommentere noe sånt på date? En sånn pizza er ikke mye når man er skikkelig sulten og når man går ut og spiser bør man jo være sulten? Jeg pleier å spise en halv og blir mett av det, men har alltid lyst på mer, men magen blir mett før øynene. Pizza er så godt! Nå fikk jeg lyst på pizza. 

Ja, jeg hadde liksom lagt opp til at jeg skulle være skikkelig sulten sånn at jeg kunne kose meg med en sånn! :P Jeg er ikke en sånn person som passer på å spise skikkelig før på dagen sånn at man kan være "feminint sulten" til daten liksom! :P 

TS

Anonymkode: 77287...540

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke SÅ mye, nei, men jeg ville tolket det som at daten nok ikke var helt fornøyd med vekta di og helst skulle sett at du gikk litt ned. Og dersom han aldri har spist sammen med deg før så kan det hende han tenkte at det ikke er så rart at du er overvektig når du hiver innpå med pizza, og dermed blitt litt skeptisk ift. mulig vektøkning i fremtiden dersom det skulle blitt noe mer mellom dere. 

Anonymkode: 1784c...61b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke SÅ mye, nei, men jeg ville tolket det som at daten nok ikke var helt fornøyd med vekta di og helst skulle sett at du gikk litt ned. Og dersom han aldri har spist sammen med deg før så kan det hende han tenkte at det ikke er så rart at du er overvektig når du hiver innpå med pizza, og dermed blitt litt skeptisk ift. mulig vektøkning i fremtiden dersom det skulle blitt noe mer mellom dere. 

Anonymkode: 1784c...61b

Lol, ja, nå analyserte du veldig mye da, men det hørtes ut som en riktig analyse liksom! :P 

Og akkurat det der vet jeg ikke om jeg orker å ha noe med å gjøre. :P 
Det er jo mer enn nok av menn som ville likt meg sånn jeg så ut, så jeg vil ikke ha en som kun syns jeg er god nok om jeg går ned 10 kg til liksom, selv om det er jo det jeg har tenkt. Om det gir mening? 

Man vil jo ikke begynne datingen med noen som egentlig ikke synes en er god nok! 

TS

Anonymkode: 77287...540

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn pizza er for mye for meg, men akkurat passe for samboeren min. Folk er forskjellige. Høres sært ut at han hang seg opp i noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

da sa han at "men det er jo litt mye likevel, for ei jente". Men jeg blir bare sånn "eh?" og tenker kommer dette til å være toneangivende, det er jo bare en bagatell jeg vet det! Men er dette helt SÆRT av en mann å drive og si? Var det mye? Til sammen var det jo bare noen få kommentarer, men vet ikke, synes det var skikkelig ubehagelig, men vet ikke om jeg overdriver. :P 

TS

Anonymkode: 77287...540

Jeg syns det var skikkelig sært ja! Det er både sært og frekt å si. Som noen over her skriver, han må ha trodd at jenter bare spiser salat eller noe...... Eller så må han mangle manerer og respekt og tro at du spiste "så mye" til hvert eneste måltid og fryktet du skulle gå opp i vekt! Det gjør man selvsagt ikke av å kose seg ekstra en gang i uka eller måneden! 

Og OM han fryktet du skulle gå opp i vekt så syns jeg helt ærlig at han ikke er noe å samle på, for vekten varierer gjennom hele livet, når man blir gravid så er man jo godt overvektig i lang tid under og etterpå og det er ikke bare å trene heller fordi man har nok å bruke energi på med å ordne med ungen, og siden musklene bokstavelig talt revner så kan man heller ikke bare sette i gang med trening. 

Når man når 50 års alderen og menopause /slutter å produsere hormoner og egg, så vil også kroppen ese ut og det utgjør ingen forskjell å spise mindre da siden det er hormonellt. Om en fyr ikke tåler det så syns jeg ikke han er noe å samle på. 
Jeg er selv ganske slank men veldig bevisst på dette rundt menns holdninger til vekt, for ingen er slanke hele livet og å ha en mann som skal hakke på deg eller få en til å føle seg stygg og ekkel kun pga å være et naturlig menneske det fortjener ingen. 

Hvordan type person er han ellers? Syns du bør kartlegge moralene hans.. Både til kropp, sykdom, samfunn og medmennesker. Med sånn holdning så forundrer det meg ikke at han er en type som er utro når kona går gravid og er ekkel og svett, eller som flørter med sykepleieren når kona ligger for kreftbehandling..... 

 

Anonymkode: 53bef...2e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en sånn alene hvis jeg er skikkelig sulten, lett! Jeg synes det er dårlig stil å kommentere det gjentatte ganger! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg hadde liksom lagt opp til at jeg skulle være skikkelig sulten sånn at jeg kunne kose meg med en sånn! :P Jeg er ikke en sånn person som passer på å spise skikkelig før på dagen sånn at man kan være "feminint sulten" til daten liksom! :P 

TS

Anonymkode: 77287...540

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og akkurat det der vet jeg ikke om jeg orker å ha noe med å gjøre. :P 

Det er jo mer enn nok av menn som ville likt meg sånn jeg så ut, så jeg vil ikke ha en som kun syns jeg er god nok om jeg går ned 10 kg til liksom, selv om det er jo det jeg har tenkt. Om det gir mening? 

Man vil jo ikke begynne datingen med noen som egentlig ikke synes en er god nok! 

TS

Anonymkode: 77287...540

Nemlig ts! Så jeg ville ærlig talt revurdert hele fyren. Muligens en uskyldig kommentar, at han liker deg uansett, men om han reagerer på at kvinner spiser ordentlig, så vil det bli anstrengende og belastende å være sammen med han. 

Jeg var i et forhold hvor jeg alltid fikk kommentar om hvor mye mat jeg la på tallerkenen, at jeg tok jo like mye som han som var stor mann med muskler, og det var jo for å slippe å forsyne meg to ganger, jeg var slank og faktisk mer undervektig enn normalvektig, og han mente ikke noe slemt med det utenom at han syntes det var mer normalt å forsyne seg to ganger enn å fylle tallerkenen helt, men det førte til at jeg mistet matlysten når vi spiste sammen og bare satt å pirket i maten og "spiste feminint" med små porsjoner, små gap og anstrengt etikette. Jeg mistet masse energi på det, og de helgene han var ute og jeg var hjemme så kunne jeg endelig spise på en normal måte igjen, og dytte i meg en bolle på tre store gap, spise så fulle tallerkener jeg ville ha og la sausen renne nedover, og endelig slappe av og ikke ha så anstrengt forhold til mat og det å bli oppfattet "jentete".....  Jeg fikk det mye bedre med meg selv når det forholdet var over for å si det sånn :) 

Anonymkode: 53bef...2e9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det var skikkelig sært ja! Det er både sært og frekt å si. Som noen over her skriver, han må ha trodd at jenter bare spiser salat eller noe...... Eller så må han mangle manerer og respekt og tro at du spiste "så mye" til hvert eneste måltid og fryktet du skulle gå opp i vekt! Det gjør man selvsagt ikke av å kose seg ekstra en gang i uka eller måneden! 

Og OM han fryktet du skulle gå opp i vekt så syns jeg helt ærlig at han ikke er noe å samle på, for vekten varierer gjennom hele livet, når man blir gravid så er man jo godt overvektig i lang tid under og etterpå og det er ikke bare å trene heller fordi man har nok å bruke energi på med å ordne med ungen, og siden musklene bokstavelig talt revner så kan man heller ikke bare sette i gang med trening. 

Når man når 50 års alderen og menopause /slutter å produsere hormoner og egg, så vil også kroppen ese ut og det utgjør ingen forskjell å spise mindre da siden det er hormonellt. Om en fyr ikke tåler det så syns jeg ikke han er noe å samle på. 
Jeg er selv ganske slank men veldig bevisst på dette rundt menns holdninger til vekt, for ingen er slanke hele livet og å ha en mann som skal hakke på deg eller få en til å føle seg stygg og ekkel kun pga å være et naturlig menneske det fortjener ingen. 

Hvordan type person er han ellers? Syns du bør kartlegge moralene hans.. Både til kropp, sykdom, samfunn og medmennesker. Med sånn holdning så forundrer det meg ikke at han er en type som er utro når kona går gravid og er ekkel og svett, eller som flørter med sykepleieren når kona ligger for kreftbehandling..... 

 

Anonymkode: 53bef...2e9

Ja, jeg tenker litt sånn som deg. Han virket som en kjernekar ellers, men det var disse tingene han sa som sikkert var underbevisst hos ham også, at han ikke tenkte særlig over at han sa dem, som kanskje på en måte "avslører" ham. Men jeg vet ikke om jeg overreagerer fordi jeg husker hvor ekkelt dette var som barn da min far holdt på sånn, og det enda jeg var slank og trente mange timer i uka. 

Det jeg ikke får til å stemme er at han virket å like hvordan jeg så ut, ikke bare på det han sa, men også hvordan han på en måte så på meg, og så ble det jo litt klining på slutten av kvelden, og det var tydelig at han tente på meg. 

Jeg har liksom tenkt litt på det i det siste, med vekt. Jeg synes det er helt kurant og OK at noen menn ikke liker overvektige kvinner eller blir tiltrukket av det, men da passer jeg ikke sammen med dem da. Og nå skal jeg jo bli normalvektig er målet, men jeg kjenner på at jeg har ikke så lyst til å være med noen som ikke hadde akseptert meg og klart å se meg som den jeg er når jeg var tjukk, selv om jeg ikke er det lenger. Om det gir mening? 

Sånn personlig da, synes du at en sånn porsjonspizza er mye til en kvinne? 

Det er kanskje ikke det beste spisemønsteret, men jeg koser meg med det. Jeg pleier å spise mindre gjennom hele dagen, sånn at jeg kan spise litt mye til middag, eller f.eks spise en hel sånn porsjonspizza, passer jo på kaloriene, og går stadig ned i vekt, men liker å kunne virkelig nyte hele pizzaen siden jeg kjøper den, eller å kunne ha noe god mat på kvelden. Det funker for meg, med da mindre måltider før på dagen, eller kutte frukost siden jeg ikke vil ha mat på den tiden uansett, og så heller spise mer om kvelden. Kalorier er jo kalorier uavhengig av når på døgnet du spiser dem. 

TS

Anonymkode: 77287...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Meadow skrev:

Jeg spiser en sånn alene hvis jeg er skikkelig sulten, lett! Jeg synes det er dårlig stil å kommentere det gjentatte ganger! 

Godt å høre! 

Jeg vet jeg sikkert overreagerer, men når jeg tenker på dette bare trigget det den ekle følelsen jeg fikk som barn da min far kommenterte sånn, at er det noe galt med meg som ville spise sjokolade på lørdagskvelden f.eks, mat ble forbundet med skam. Og noe man følte at man gjorde feil, eller gjorde til at en ble uverdig, fordi en var ekkel når en spiste for mye (selv om det slett ikke var for mye), og det førte til at man kanskje spiste i skjul. Og jeg begynte nå å tenke "kanskje ALLE egentlig syns 1 porsjonspizza er alt for mye for en kvinne!". Så fikk jeg den følelsen av at jeg kan ikke kose meg med mat foran andre, igjen! Da er det godt å høre at andre også spiser det! :) Puhh! 

TS

Anonymkode: 77287...540

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg spiser nesten alltid en liten pizza aleine. Den er jo bare litt større enn en en porsjonspizza. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...