Gå til innhold

Nettstudier og Lånekassen


Sarah1991

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har begynt å studere helsefag på NKI. Jeg har selv betalt for studiet, ikke søkt om støtte fra Lånekassen. Kan jeg søke om støtte fra Lånekassen nå? Jeg sitter jo hjemme å leser, har ikke jobb. Jeg sitter inne å søker nå, og er litt usikker på hva jeg skal velge her:

 

Har du fritak for eller betaler du reduserte skolepenger, for eksempel fordi du tar om igjen fag? Eller får du penger fra andre (for eksempel fra Nav eller arbeidsgiver) til å betale hele eller deler av skolepengene? Ja Nei

 

Jeg har jo selv betalt for studiet på NKI, men er det sånn at jeg kan søke støtte fra Lånekassen gjennom studieåret, så jeg har en nogenlunde ok månedsinntekt?

 

Til info: Jeg er barne- og ungdomsarbeider, jeg skal bare ta programfagene vg2, jeg går på AAP og har barn (svarer nå da jeg flere ganger har fått spørsmål om nettopp dette)

 

Og hvis noen vet: Er det slik at støtten fra Lånekassen har noen innvirkning i inntekten min fra NAV?

 

 

Håper på gode svar, eller tips om hvem jeg kan snakke med! Har telefonangst, så å ringe noen er litt uaktuelt til å starte med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fristen for å søke for dette semesteret er over, så da må det ev bli for neste. Men vet ikke om du kan søke når du går på AAP. 

Anonymkode: dd910...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ringer du ikke bare til Lånekassen? Må da være enklere enn å sose her på KG.

Anonymkode: c390b...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ringer du ikke bare til Lånekassen? Må da være enklere enn å sose her på KG.

Anonymkode: c390b...ce7

De har da ikke åpent nå. 

Anonymkode: dd910...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fristen for å søke for dette semesteret er over, så da må det ev bli for neste. Men vet ikke om du kan søke når du går på AAP. 

Anonymkode: dd910...a2f

Jeg har spurt tidligere og fikk da vite at jeg kunne søke selv om jeg går på aap☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Siden dette er snakk om et deltidsstudie, kan det gå fint å ta på AAP, men du må gi NAV beskjed om det slik at de kan registrere det som "utdanning som tiltak". Da kan du også få støtte til skolebøker, reiseutgifter, barnepass etc i forbindelse med studiet. Saksbehandleren din skal vite mer om dette. 

Støtten fra Lånekassen er vel bare til skolepengene, ikke livsopphold (som AAP er). Regner med at du ikke søker studielån i tillegg?

Anonymkode: 62d8d...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...