Gå til innhold

Fins det noen hobbygrupper i Oslo for voksne, litt som SFO, for de som vil lære å strikke, male, perle osv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kunne gjerne tenke meg å møte en gruppe noen ganger i måneden for hobbysamvær, lære å strikke og bli satt ordentlig inn i det, og å kunne spørre om hjelp uten at det blir masete, som jeg fort kan forestille meg det kan oppfattes som om man kommer som ny nybegynner inn i en hjemme-strikkegruppe med gode venner som allerede har strikket lenge. 
Det er et pluss om man også kan gjøre andre ting som å male eller lage kort og slikt. 

Finnes det noe slikt i Oslo? :)

Anonymkode: 2fc13...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det nærmeste jeg vet om er Bitraf ved Youngstorget. Jeg har aldri sett noen drive med strikking eller perler, men det er noen som maler inkludert meg, noen lager kostymer, noen snekrer, noen bruker 3D-printer, noen kutter trefigurer etc.
Gratis sted å være, mest livlig på torsdager. Vanligvis bare voksne folk, typisk 20-45.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Uni skrev:

Det nærmeste jeg vet om er Bitraf ved Youngstorget. Jeg har aldri sett noen drive med strikking eller perler, men det er noen som maler inkludert meg, noen lager kostymer, noen snekrer, noen bruker 3D-printer, noen kutter trefigurer etc.
Gratis sted å være, mest livlig på torsdager. Vanligvis bare voksne folk, typisk 20-45.

Tusen takk for tips, det skal jeg Google og sjekke litt ut, men sånn du beskriver det høres det litt for åpen "kunstskole aktig" ut for meg, jeg er en sjenert og ydmyk dame og ville helst ha gått på et slags kurs eller fast samling fra klokka da til da, i ett lite rom med kanskje 10 andre sittende på stol i ring å høre på den som lærer bort å strikke mens man sitter med sitt strikketøy og følger etter, eller rundt et bord å male eller perle. 

Anonymkode: 2fc13...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under helt rolige former og ikke mennesker som kom og gikk og var overalt i lokalet med alle mulige forskjellige ideer og greier. 

Anonymkode: 2fc13...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men mange bydeler litt uti Oslo har mange spennende tilbud. F.eks. der jeg bor så er det noe som heter "Lindeberglokalet" der kan hvem som helst låne lokalet gratis og invitere til åpne arrangementer. Har sett flere oppslag om strikkeklubb også videre. Kanskje finnes det noe lignende ved deg?

Anonymkode: 09117...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg på kurs hos Norsk Husflidlag! De har kurs i strikking. Jeg har vært på kurs der og møtt en hyggelig gjeng som var på ulike nivå i strikking. Instruktøren gikk rundt og  veiledet den enkelte. Veldig hyggelig erfaring :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for tips, det skal jeg Google og sjekke litt ut, men sånn du beskriver det høres det litt for åpen "kunstskole aktig" ut for meg, jeg er en sjenert og ydmyk dame og ville helst ha gått på et slags kurs eller fast samling fra klokka da til da, i ett lite rom med kanskje 10 andre sittende på stol i ring å høre på den som lærer bort å strikke mens man sitter med sitt strikketøy og følger etter, eller rundt et bord å male eller perle. 

Anonymkode: 2fc13...006

Bitraf har fellesrom med bord hvor folk kan komme når de føler for det, drive med hva de vil når de vil, gå når de vil, osv. Det er ment at både ekstroverter og introverter kan henge der, det kan være noen som er nysgjerrige på hva du driver med, men ingen krever noenting av deg. Selv satt jeg i starten bare og puslet med mitt, så på hva andre drev med, lyttet til andre, og så gradvis ble jeg mer "med" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Uni skrev:

Bitraf har fellesrom med bord hvor folk kan komme når de føler for det, drive med hva de vil når de vil, gå når de vil, osv. Det er ment at både ekstroverter og introverter kan henge der, det kan være noen som er nysgjerrige på hva du driver med, men ingen krever noenting av deg. Selv satt jeg i starten bare og puslet med mitt, så på hva andre drev med, lyttet til andre, og så gradvis ble jeg mer "med" :)

Du skjønner vel at det der ikke passer for henne?

Anonymkode: 4a0b4...a01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

20 timer siden, Pipaluk skrev:

Meld deg på kurs hos Norsk Husflidlag! De har kurs i strikking. Jeg har vært på kurs der og møtt en hyggelig gjeng som var på ulike nivå i strikking. Instruktøren gikk rundt og  veiledet den enkelte. Veldig hyggelig erfaring :)

Tusen takk dette virker midt i blinken :)
 

20 timer siden, Uni skrev:

Bitraf har fellesrom med bord hvor folk kan komme når de føler for det, drive med hva de vil når de vil, gå når de vil, osv. Det er ment at både ekstroverter og introverter kan henge der, det kan være noen som er nysgjerrige på hva du driver med, men ingen krever noenting av deg. Selv satt jeg i starten bare og puslet med mitt, så på hva andre drev med, lyttet til andre, og så gradvis ble jeg mer "med" :)

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner vel at det der ikke passer for henne?

Anonymkode: 4a0b4...a01

Joda men det er uansett veldig nyttig å vite om det stedet du skriver om Uni! :) For hvem vet, kanskje jeg blir tøff nok med meg selv og sosialt til å tørre å eksponere meg litt i sånt miljø også. Det høres hyggelig ut, for de som tør :)

Anonymkode: 2fc13...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...