Gå til innhold

Kan #meetoo bidra positivt for snille og respektfulle menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil damer i større grad bli bevisst på menn som behandler damer bra og respekterer dem?

Vil flere damer nå bryte ut av forhold som ikke er bra for dem? Det fins jo mange forhold hvor kvinnen blir behandlet dårlig, på alle måter. Kanskje kampanjen vil virke inn på andre problemer enn bare seksuell trakassering, og at kvinner holder seg unna "slemme" menn generelt?

Anonymkode: 5d80c...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det kommer ingen refleksjoner fra kvinner rundt dette med MeToo. Det betyr at de vil fortsette som før, sitte med hendene i fanget og vente på den mannen som tar første skrittet. Det er i 95% av tilfellene menn som er brautende, som ikke er redde for å ta plass, som ikke er redde for å "ta for seg". De snille vil ikke gjerne gå være frempå med mindre han føler seg trygg på at hun synes det er greit. Men med tanke på at det er få kvinner som gir fra seg slike signaler så er det også få ganger som disse mennene er frempå. Til forskjell fra de mennene som ikke bryr seg om hun synes det er greit eller ikke.

Anonymkode: fb8b6...da0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Tror du dette er noe nytt ? Menn i maktposisjon har alltid holdt på sånn. Ikke alle selvfølgelig,men mange! Har kunnet bidra med mange historier her for å være ærlig. Veldig mange også. Jeg er ikke alene! Vi som er mer anonyme har vårt å kunne fortelle. 

Vi liker bra menn. Like mye som før. Du tror dette er nytt,men det er jo så klart ikke det. Du må våkne opp gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det kommer ingen refleksjoner fra kvinner rundt dette med MeToo. Det betyr at de vil fortsette som før, sitte med hendene i fanget og vente på den mannen som tar første skrittet. Det er i 95% av tilfellene menn som er brautende, som ikke er redde for å ta plass, som ikke er redde for å "ta for seg". De snille vil ikke gjerne gå være frempå med mindre han føler seg trygg på at hun synes det er greit. Men med tanke på at det er få kvinner som gir fra seg slike signaler så er det også få ganger som disse mennene er frempå. Til forskjell fra de mennene som ikke bryr seg om hun synes det er greit eller ikke.

Anonymkode: fb8b6...da0

At denne posten har fått 6 likes sier veldig mye om hvordan type menn det er her inne på forumet som har likt den! 
Menn som er sinte og bitre på at de ikke får damer og skylder på de dumme damene som sitter med hendene i fanget, mens de selv sitter med hendene i fanget, og nedverdiger kvinner fordi ingen vil bli sammen med dere. 

For øvrig vet jeg om to forhold i min nære krets der kvinnen har gått fra mannen på grunn av denne kampanjen, fordi de har kommet frem til at de ikke fortjener å leve med slike sexistiske og nedverdigende holdninger og at det finnes nok av gode menn som respekterer en kvinnekropp og oppfører seg med manerer og vil være et godt forbilde for en datter å vokse opp med å se hvordan en mann skal oppføre seg, og for en sønn å vise hvordan man oppfører seg så nye døtre ikke trenger å vokse opp med samme holdningene enkelte menn har i dag og føle at de må finne seg i det. 

Anonymkode: 0f825...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det kommer ingen refleksjoner fra kvinner rundt dette med MeToo. Det betyr at de vil fortsette som før, sitte med hendene i fanget og vente på den mannen som tar første skrittet. Det er i 95% av tilfellene menn som er brautende, som ikke er redde for å ta plass, som ikke er redde for å "ta for seg". De snille vil ikke gjerne gå være frempå med mindre han føler seg trygg på at hun synes det er greit. Men med tanke på at det er få kvinner som gir fra seg slike signaler så er det også få ganger som disse mennene er frempå. Til forskjell fra de mennene som ikke bryr seg om hun synes det er greit eller ikke.

Anonymkode: fb8b6...da0

Det er fortvilende at mange ikke forstår at søte, snille og beskjedne menn også kan ta dummeste avgjørelser i fylla. Jeg opplevde to overgrep fra snille, greie gutter, som man aldri kunne tro dette om. Som aldri ville trodd dette om seg selv heller. Gode kamerater, men unge, fulle av hormoner og drita fulle. Begge tilfeller kunne vært anmeldt som voldtekt, men jeg anmeldte ikke, fordi jeg visste at de egentlig var greie gutter, som mistet hodet da de var for fulle. Han ene er politi i dag, han andre har høy stilling. Begge har familie. Begge har også sagt unnskyld for det som skjedde, og takk for at jeg ikke anmeldte. De vet at det ville ha ødelagt deres fremtid. De skammer seg. Det visker ikke ut min skam, eller vissheten om at helt vanlige gutter kan gjøre dumme ting i fylla. 

I fjor ble kameraten til min egen sønn dømt for overgrep. I fylla tok han avgjørelsen om å ha sex med døddrukken kvinne. Han var anstendig nok til å vedkjenne seg det, men hva har denne avgjørelsen i fylla gjort med fremtiden hans? Toppstudent, snill og grei, ganske beskjed... og han tok likevel en avgjørelse som har fått store konsekvenser. Både for ham selv og kvinnen. 

Overgripere er ikke nødvendigvis brautende menn, som har det i sin natur å "ta for seg". Noen få tenner på det, men altfor mange overgripere er seksuelt frustrerte unge menn, som ikke har fått seg noe, og dermed mister hodet. I fylla. Det sier seg selv egentlig at dette ofte ikke er alfamenn, som får seg noe uansett. Likevel mener mange at det er en viss type menn som gjør slikt. De brutale, gjerne med mørkere hud. 

Ingen av mennene jeg nevnte passer i den beskrivelse. De var helnorske gutter. Svigermors drøm. Men de gjorde dette, og det må de leve med, og vi kvinnene også. 

Anonymkode: 91d40...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...