Gå til innhold

I hvilken alder er det vanskligst å finne noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest JakeGreen

Jeg vil ikke si en bestemt alder, men generelt er det vanskeligere når man er ferdig med skole og utdanning, ettersom all sosialisering etter den tid stort sett må skje på eget initiativ, i motsetning til tvungen daglig sosialisering i ungdommen og tidlig voksenliv.

Når man er godt voksen kan det også hende at utvalget blir noe mindre, så sant man ikke er villig til å finne seg en partner med bagasje. I tillegg har man avhengig av livssituasjon kanskje også mindre tid til å jakte på en partner. Men, det er naturligvis ikke umulig i noen alder. Det er bare at det blir vanskeligere og kan kreve litt mer innsats enn det en gang gjorde.
:)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og at da man er ung er det lettere, da er man mye mer sosial, på fester, ute på byen, har mange venner, studerer, har gjerne en ekstra jobb, trener. Da møter man potensielle partnere overalt. 

Mens jeg som er 39 år, enslig mor med 2 barn, barnefri en helg i måneden, jobber innen helse, så jobber stort sett bare med kvinner. Ikke går jeg på byen eller fester. Siden jeg har så sjelden barnefri, har flere venner forsvunnet og. Da er det nettdating jeg kan bruke, og det blir vanskelig å date, da jeg har lite barnefri.

Så det har vel mer å gjøre med livssituasjon enn bare alder. 

Anonymkode: a1ecc...d13

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva slags relasjon du ønsker. For meg har det vært vanskelig å finne kjæreste uansett alder, men jeg syns det desidert var vanskeligere da jeg var ung, typ sent i tenårene og frem til midten av tjuårene. Gutter i den alderen er/var ekstremt umodne og drev "skittent spill" for å få seg,  noe jeg syns har avtatt med årene. Det er fremdeles vanskelig, men menn virker mer ærlige med hensiktene sin nå.

Endret av EnKoppTe
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med over, synes ikke det var lett da jeg var i 20-årene. Jeg var for naiv, uerfaren og visste ikke hva jeg ville. I 30-årene var det lettere. Men jeg tenker at jo eldre man blir jo færre folk treffer man. Jeg er 38 og er med i idrettsforening og frivillig arbeid, men er ofte mer eller mindre den eldste der. 

Anonymkode: c5c73...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For menn vil jeg si at den verste alderen (for mange) er mellom 14 og 30, før man har kommet seg ut av skallet sitt og skjønt et par ting om verden. Jeg har mange kompiser som er håpløse nerder på enten data, utdanning eller trening, som har brukt lang tid på å møte virkeligheten. Damer i for disse virker som en ubestigelig barriere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det kommer an på hva man er ute etter og hvilket miljø man er i. I 19-26 årene vil de fleste menn bare knulle og ikke forplikte seg, så da er det vanskelig å finne en kjæreste men lett å finne et knull eller ff. Helt i starten av tenårene vil jo de fleste bli kjæreste med fjortissforelskelsen sin, og når man nærmer seg eller er over 30 igjen så kjenner de fleste på at det er på tide å slå seg ned og savner en å være glad i. Utvalget er ikke like stort i den alderen som når man er yngre, for noen er jo fremdeles sammen med den første eller andre kjæresten sin, eller blir kjæreste med den første de dater etter de har kommet frem til at det er på tide å slå seg ned, så det kan være mer vanskelig sånn sett.  Samme med godt voksen som 40+ da er jo de fleste gift og med egen familie.. 

Anonymkode: be25f...6d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+

Det er i den alderen man vet hva man søker og kjenner seg selv bedre. Personligheten er mer selvsikker hos begge kjønn og mer åpen. Samtalene er mye bedre med andre mennesker når man bikker 30+ enn samtalene man hadde 30-

Anonymkode: c6042...bdb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det mange menn som finner tilbake til ei de datet så vidt? 

Eller vil de fleste foretrekke å finne noe annet enn det de datet, når de føler eeg klar for forhold etterhvert?

Anonymkode: 5e97e...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I steinalderen. For da var språk så dårlig utviklet at folk kommuniserte dårlig sammen.

Anonymkode: 73b95...1d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så har det vist seg å være vanskeligst i perioden fra jeg ble født, til nå. Krysser fingrene for at kvelden eller morgendagen bryter med historien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Miklo Velka skrev:

For min del så har det vist seg å være vanskeligst i perioden fra jeg ble født, til nå. Krysser fingrene for at kvelden eller morgendagen bryter med historien.

Haha, sant. Har det på samme måte. Dating er vanskelig uansett hvilken aldersgruppe man befinner seg i. Jeg syns likevel det var ekstra håpløst da jeg var ung og ville etablere meg mens gutter bare skulle kn***e.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, EnKoppTe skrev:

Haha, sant. Har det på samme måte. Dating er vanskelig uansett hvilken aldersgruppe man befinner seg i. Jeg syns likevel det var ekstra håpløst da jeg var ung og ville etablere meg mens gutter bare skulle kn***e.

Helt enig med deg :) Jeg syns det var verre da jeg var under 30 jeg. Bare pulegutter overalt. da jeg bikka 30 så møtte jeg merr seriøse menn (bortsett fra at det klaffet ikke, siden menn ikke liker meg). Fant meg en fyr i våres da, så mirakler kan skje ;)

Hadde trodd jeg kom til å dø av singelhet og ensomhet. 

Anonymkode: f757b...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg :) Jeg syns det var verre da jeg var under 30 jeg. Bare pulegutter overalt. da jeg bikka 30 så møtte jeg merr seriøse menn (bortsett fra at det klaffet ikke, siden menn ikke liker meg). Fant meg en fyr i våres da, så mirakler kan skje ;)

Hadde trodd jeg kom til å dø av singelhet og ensomhet. 

Anonymkode: f757b...b7c

Så bra at det ordnet seg for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer nok veldig for kjønnene. For kvinner vil jeg tro det er lettest i tyveårene, da de fleste er på sitt mest attraktive på dette tidspunktet før det går nedover. For menn vil jeg tro at slutten av tyveårene og tredveårene vil kunne være lettest, da mange menn på dette tidspunktet fortsatt ser unge ut, men har blitt mer maskuline av utseende enn de var tidlig i tyveårene og i tenårene. En har også hatt tid til å få seg utdanning, jobb og erfaring, noe mange kvinner selekterer menn etter, og kan satse på en noe yngre kvinne som leter etter en mann å slå seg ned med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80-årene vil jeg si er vanskeligst. De fleste er gått bort, og de som er igjen er opptatt med helt andre ting enn å finne en partner, for eksempel kampen for privatrom på gamlehjemmet.

Anonymkode: eb4e6...50c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

80-årene vil jeg si er vanskeligst. De fleste er gått bort, og de som er igjen er opptatt med helt andre ting enn å finne en partner, for eksempel kampen for privatrom på gamlehjemmet.

Anonymkode: eb4e6...50c

Det begynner å tynnes ut blant rekkene da ja! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, herzeleid skrev:

Varierer nok veldig for kjønnene. For kvinner vil jeg tro det er lettest i tyveårene, da de fleste er på sitt mest attraktive på dette tidspunktet før det går nedover. For menn vil jeg tro at slutten av tyveårene og tredveårene vil kunne være lettest, da mange menn på dette tidspunktet fortsatt ser unge ut, men har blitt mer maskuline av utseende enn de var tidlig i tyveårene og i tenårene. En har også hatt tid til å få seg utdanning, jobb og erfaring, noe mange kvinner selekterer menn etter, og kan satse på en noe yngre kvinne som leter etter en mann å slå seg ned med. 

Synes det er en del menn i slutten av tjueårene er single ganske lenge..

Anonymkode: 5e97e...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, herzeleid skrev:

Varierer nok veldig for kjønnene. For kvinner vil jeg tro det er lettest i tyveårene, da de fleste er på sitt mest attraktive på dette tidspunktet før det går nedover. For menn vil jeg tro at slutten av tyveårene og tredveårene vil kunne være lettest, da mange menn på dette tidspunktet fortsatt ser unge ut, men har blitt mer maskuline av utseende enn de var tidlig i tyveårene og i tenårene. En har også hatt tid til å få seg utdanning, jobb og erfaring, noe mange kvinner selekterer menn etter, og kan satse på en noe yngre kvinne som leter etter en mann å slå seg ned med. 

Mest attraktive i tyveårene?  Uansett alder så er det jo en målgruppe hos det andre kjønnet også. Jeg er 49, og attraktivt for meg er modne kvinner på 40-55 ca. Jeg kan synes studiner ser bra ut, men det er jo ikke noe jeg vil inn i forhold med. 

Når du er mann, så har jeg hørt at det er ganske enkelt å finne seg noen når du er 70+ og kan date enker. Det begynner å bli bra frafall hos mannfolka i den alderen. 

Anonymkode: d123f...c4f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mest attraktive i tyveårene?  Uansett alder så er det jo en målgruppe hos det andre kjønnet også. Jeg er 49, og attraktivt for meg er modne kvinner på 40-55 ca. Jeg kan synes studiner ser bra ut, men det er jo ikke noe jeg vil inn i forhold med. 

Når du er mann, så har jeg hørt at det er ganske enkelt å finne seg noen når du er 70+ og kan date enker. Det begynner å bli bra frafall hos mannfolka i den alderen. 

Anonymkode: d123f...c4f

Fra fallet av menn begynner vel allerede i 50 årene....Siden det er så mange single damer i 40-50 årene ?

Anonymkode: 155e6...a11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...