Gå til innhold

Hvor lenge holder kroppen vann??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg pleier å ligge stabilt med vekta (svinger mellom 62,8kg-63,8kg), men på torsdag viste vekta et tall jeg aldri har sett før! Jeg veide 63,6kg på onsdags morgen, mens på torsdags morgen veide jeg 64,3kg!! Jeg ble ganske sjokka... I går veide jeg 64.0kg, noe som fortsatt er ganske høyt... I dag veide jeg meg igjen og vekta viste 64.0kg i dag også! Begynner å tvile på om dette er vannvekt..? Har aldri sett disse tallene før, og har ikke mensen.

Anonymkode: 0ce0c...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, du er vel bare 200 gram mer enn du vanlig veier, så opplever deg nærmest som rigid på måten du reagerer på å veie 200 gram mer. Stemmer dette? 

Anonymkode: ebd25...31a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, du er vel bare 200 gram mer enn du vanlig veier, så opplever deg nærmest som rigid på måten du reagerer på å veie 200 gram mer. Stemmer dette? 

Anonymkode: ebd25...31a

Jeg er klar over at vekta svinger fra dag til dag, men jeg kjenner mine egne svingninger så pass godt og det vekta viste var jo nesten 1,5kg høyere enn den kan være. Det eneste jeg lurte på er om dette vil gå ned igjen av seg selv.

Anonymkode: 0ce0c...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke verre enn at du veier deg på samme tidspunkt igjen om en uke og så uken etter det igjen. Deretter ser du om du er på vei opp eller ned. Ingen krise akkurat... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at folk er så opptatt av en liten endring i tallene. Jeg tror at du veier deg for ofte, ts. Slapp av.

Anonymkode: ec505...da9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg pleier å ligge stabilt med vekta (svinger mellom 62,8kg-63,8kg), men på torsdag viste vekta et tall jeg aldri har sett før! Jeg veide 63,6kg på onsdags morgen. "

Jeg leste litt feil i starten og trodde at 63,6 var vekten TS aldri hadde sett før. Siden hun vanligvis lå mellom 62,8 og 63,8. Det gjorde hele tråden veldig mye morsommere!

Men Ts, det kan være vannvekt, kanskej du har spist litt annerledes i det siste, kanskje du i akkurat denne syklusen holder mer vann, eller så har du lagt på deg noen få gram. Jeg følger seg med på vekten for å se tendenser, om jeg går opp eller ned i vekt (prøver å holde stabil vekt), men jeg veier meg en gang i måneden (eier ikke en vekt selv en gang). Bryr meg ikke om jeg veier en kg mer elle mindre, men om jeg over flere måneder ser at vekten går litt og litt oppover/nedover så er det noe man kan begynne å tenke på. Jeg personlig ser ikke noe galt i å følge med på vekten og være obs på forandringer, men det blir veldog galt når man veier seg så ofte som du gjør og blir satt ut av så små forandringer. Prøv å vei deg sjeldnere og ikke bry deg om slike små tendenser. 

 

Anonymkode: e9e9d...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg pleier å ligge stabilt med vekta (svinger mellom 62,8kg-63,8kg), men på torsdag viste vekta et tall jeg aldri har sett før! Jeg veide 63,6kg på onsdags morgen, mens på torsdags morgen veide jeg 64,3kg!! Jeg ble ganske sjokka... I går veide jeg 64.0kg, noe som fortsatt er ganske høyt... I dag veide jeg meg igjen og vekta viste 64.0kg i dag også! Begynner å tvile på om dette er vannvekt..? Har aldri sett disse tallene før, og har ikke mensen.

Anonymkode: 0ce0c...8b7

Skal du henge deg opp i vekten på denne måten så er du på vei til å blir sykelig opptatt av vekten og dens tall. 

Vekten varierer den er ikke ett tall gjennom hele syklussen. Jeg tipper du er over eggløsning i syklussen din og nærmer deg en mens? Da øker vekta for de fleste kvinner. 

Gjem og glem vekta og begynn å leve. Kroppen din er for det meste vann, vannvekt er et begrep uten rot i virkelighet hos friske emnnesker. 

Anonymkode: dbd68...ebe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en del ekstra vekt rundt eggløsning. Opp til 2 kg. Faktisk så kan det vare i en uke. Det er utrolig slitsomt, men jeg ser det så godt at det nærmer seg midten av mnd mer på at jeg mister gløden i huden. Får urenheter og blir rett å slett grå. Det er verre syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Hmmmmmm said:

Jeg holder en del ekstra vekt rundt eggløsning. Opp til 2 kg. Faktisk så kan det vare i en uke. Det er utrolig slitsomt, men jeg ser det så godt at det nærmer seg midten av mnd mer på at jeg mister gløden i huden. Får urenheter og blir rett å slett grå. Det er verre syns jeg.

Hmm, får håpe det er grunnen hos meg også. Bare litt rart at jeg ikke har merket det før. 

Anonymkode: 0ce0c...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge holder kroppen vann?
Helt til du dør. Først når du dør tørker kroppen ut og du veier så mye mindre.

Anonymkode: edf17...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge holder kroppen vann?
Helt til du dør. Først når du dør tørker kroppen ut og du veier så mye mindre.

Anonymkode: edf17...79b

*ekstra vann da

Anonymkode: 0ce0c...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...