Gå til innhold

Er dette lovlig?


annikand

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meen.. Står avtalen på EPF ditt? Hvis du ikke har drift i selskapet så ville jeg avviklet selskapet. Antar at bruddgebyr ikke gjelder når selskapet er nedlagt?

Anonymkode: 274be...8d8

Med enkeltpersonsforetak er man personlig ansvarlig for bedriftens økonomi dessverre :(

Jeg har tatt noen telefoner i dag og ble fortalt at det er flere som har bestridet slike avtaler og vunnet, på grunnlag av at strømmen benyttes privat og ikke i sammenheng med drift. Jeg kommer derfor til å bestride kraft1 sin svindlende og skitne faktura og satse på det beste, da har jeg hvertfall prøvd.

Og for all del alle sammen, hold dere unna kraft1 !!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.tv2.no/a/6505787/

Jeg gioglet litt. Kanskje noe jeg burde gjort tidligere ang. Trådens tema. 

Den skaen er snart 3 år gammel, men at samme(?) strømselskap fortsatt holder,på slik, tre år etter at tv2 hjelper deg tok opp saken, tror jeg vil interessere tv2 hjelperdeg redaksjonen. 

Anonymkode: 8b98d...00b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.tv2.no/a/6505787/

Jeg gioglet litt. Kanskje noe jeg burde gjort tidligere ang. Trådens tema. 

Den skaen er snart 3 år gammel, men at samme(?) strømselskap fortsatt holder,på slik, tre år etter at tv2 hjelper deg tok opp saken, tror jeg vil interessere tv2 hjelperdeg redaksjonen. 

Anonymkode: 8b98d...00b

Dette var betryggende å lese, takk for linken! :)

Kan virke som om det er på tide å få på plass noe regelverk rundt dette, slik at vi slipper skitne cowboybedrifter som kraft1 og alle de andre svindlerne. Det virker jo også å gå igjen akkurat det med at det selges bedriftsavtaler til private adresser, helt åpenbart et smutthull de benytter seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Million skrev:

Det er et sunt prinsipp som jeg har fulgt i mange år. Sier ALDRI ja til noe som helst av telefonselgere. Eller dørselgere.

Bra. Hadde det vært flere som oss hadde vi sluppet all dette maset på telefonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, stan skrev:

Bra. Hadde det vært flere som oss hadde vi sluppet all dette maset på telefonen. :)

Det er så enkelt at som privatperson kan man reservere seg mot telefonsalg på brreg.no Da skal du slippe telefonsalg. 

Personer med firma eller enkeltmannsforetak kan ikke reservere seg, men de kan si nei, og avslutte eller i det minste lese hva de sier ja til før de sier ja. 

At noen i det heletatt prater med telefonselgere er for meg en gåte.

Anonymkode: 8b98d...00b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2017 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Det er så enkelt at som privatperson kan man reservere seg mot telefonsalg på brreg.no Da skal du slippe telefonsalg. 

Personer med firma eller enkeltmannsforetak kan ikke reservere seg, men de kan si nei, og avslutte eller i det minste lese hva de sier ja til før de sier ja. 

At noen i det heletatt prater med telefonselgere er for meg en gåte.

Anonymkode: 8b98d...00b

Joda, man kan reserverer seg. Har selv gjort det med mitt enk. 

Anonymkode: 7b6e0...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da bare å si nei til doplangere. Det er da ikke nødvendig å forby narkotikasalg.

Verden er ikke så enkel. Telefonsalg burde være forbudt. Det er ingen gode argumenter for at telefonsalg fortsatt er lovlig. 

Tap av arbeidsplasser sies det. Tull. Forbud mot narkotikasalg koster også samfunnet mange arbeidsplasser, det likefullt forbudt. 

Anonymkode: f8a09...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.11.2017 at 3:09 AM, AnonymBruker said:

Dette er faktisk lovlig og det er derfor du aldri, særlig ikke med firma/enkeltmansforetak i ryggen, skal inngi deg på noen avtaler du ikke har lest og forstått det hele og fulle ved avtalen på, før du sier jatakk og amen. 

Firmaavtaler forskuddteres strøm for forventet forbruk. Det gjøres i alle borettslag og sameiet med felle strøm. 

Jeg betviler at du kommer deg ut av avtalen du har samtykket i, uten at det koster deg skjorta. Selvfølgelig du kan kontakte forbrukerombudet, men du er selv ansvarlig for de avtalene du inngår på vegne av ditt enkeltmannsforetak eller firma. Forresten, forbrukerrådet hjelper privatpersoner, ikke formaer. Du må bruke egen advokat om du skal ha hjelp med noe. 

Privatpersoner har 14 dagers angretrett, ikke firmaer på firmaavtaler. 

Ts må begynne å forstå de avtalene hun inngir seg på før hun samtykker. Dette blir jo poengtert igjen og igjen i media. 

Anonymkode: 8b98d...00b

Liten kommentar til det uthevede: Dette stemmer ikke. I mitt distrikt er det kun etterskuddsfakturering av faktisk forbruk på strøm. Dog vil naturlig nok de estimerte kostnadene til strøm bli lagt inn i fellekostnadene til den enkelte enhet slik at borettslaget har nok penger på kontoen når regninga kommer. 

 

Anonymkode: d9fdb...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
On 11/19/2017 at 3:24 AM, annikand said:

Dette var betryggende å lese, takk for linken! :)

Kan virke som om det er på tide å få på plass noe regelverk rundt dette, slik at vi slipper skitne cowboybedrifter som kraft1 og alle de andre svindlerne. Det virker jo også å gå igjen akkurat det med at det selges bedriftsavtaler til private adresser, helt åpenbart et smutthull de benytter seg av.

Heisann.
Jeg sliter med samme sak.

Jeg ble i tillegg regelrett løyet til da han sa det ikke var noen bindingstid.
Jeg tok alt han sa for god fisk og oppdaget ikke hvor dårlig denne avtalen var før en stor måned etter. 
Og da var det for sent.

Er i nå i ferd med å skrive til elklagenemda. 
Hvordan går din sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,

Sitter dere fortsatt i klisteret?
Er fullt mulig å komme seg ut av dette: Klag, klag og klag litt mer.

De vet godt hva de driver med, og de kommer ikke en millimeter i en hvilken som helst lovlig instans (f eks forliksråd).

Bistår gjerne.


 

Anonymkode: d8aee...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎11‎.‎2017 den 2.49, annikand skrev:

Har snusa rundt på dette forumet i lang tid, pleier vanligvis ikke å sutre i offentlighet men nå er jeg rett og slett så forbanna at jeg endte opp med å starte min første tråd her inne! Jeg har lest om mange som har blitt lurt av useriøse kraftselskaper som agva kraft og oslo kraft.

Det er en ny aktør på banen som jeg tror er enda verre, de heter Kraft1.

Jeg ble ringt opp av kraft1 fordi jeg har et enkeltpersonsforetak fra lenge siden og de tilbydde meg deres bedriftsavtale som jeg kunne bruke hjemme privat. De lovet meg at det var billigere enn spotpris, uten påslag og med pristak på 49,2 øre per kwh, jeg skulle aldri måtte betale mer enn dette pristaket. Det hørtes veldig bra ut og de ba meg svare ok på en sms de sendte ut, noe jeg gjorde.

Når første faktura dukket opp var den langt ifra billigere, den var mer enn DOBBELT så mye som jeg har pleid å betale. Å få kontakt med kraft1 var ikke bare bare, men etter en stund nådde jeg gjennom og ble gjort oppmerksom på at de forskuddsfakturerer basert på forventet forbruk, lurer på hva slags regnestykke de bruker da fakturaen var skyhøy!? Jeg sa selvsagt at jeg ville trekke meg fra avtalen, da ble jeg informert om 3 ÅRS BINDINGSTID og bruddgebyret var på TUSENVIS av kroner per strømmåler!! Huset mitt har to strømmålere og det ble derfor dobbelt så dyrt! De skulle ha langt over 20000,- i bruddgebyr!!! Siden jeg har enkeltpersonsforetak så gjelder ikke den private angreretten, jeg er helt sikker på at det er dette de utnytter seg av!

Jeg gikk på nettsiden deres og leste gjennom vilkårene, der står det også at pristaket de lovet meg gjelder gjennomsnitt i løpet av et år, ikke måned for måned. Det vil si at pristaket har ingen nytte da gjennomsnittsprisen aldri når over 49,2 i løpet av et år uansett, herregud!...

Jeg la også merke til i vilkårene at hvis du ikke sier opp når 3 år med bindingstid er over, så binder de deg i 3 år til med samme bruddgebyr! Så hvis du ikke sier opp AKKURAT når perioden er over så binder de deg på nytt.

De nevnte overhodet INGENTING om disse tingene på telefonen, det var en link i smsen de sendte meg men selgeren var veldig på at jeg måtte svare ok mens selgeren fremdeles var på tråden, så det var jo ikke rom for å titte nøyere på vilkår.

Kan da umulig være lovlig å holde på sånn? Dette er ren SVINDEL fra kraft1

Er det flere som har erfaringer med disse kjeltringene?

www.kraft1.no

Fy f*aen!

 

Hei, kraft1 er beryktet!!! Kjenner en som også sitter i kraft1-garnet, han har kontaktet advokat nå.

Anonymkode: 3efeb...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2017 den 2.49, annikand skrev:

Har snusa rundt på dette forumet i lang tid, pleier vanligvis ikke å sutre i offentlighet men nå er jeg rett og slett så forbanna at jeg endte opp med å starte min første tråd her inne! Jeg har lest om mange som har blitt lurt av useriøse kraftselskaper som agva kraft og oslo kraft.

Det er en ny aktør på banen som jeg tror er enda verre, de heter Kraft1.

Jeg ble ringt opp av kraft1 fordi jeg har et enkeltpersonsforetak fra lenge siden og de tilbydde meg deres bedriftsavtale som jeg kunne bruke hjemme privat. De lovet meg at det var billigere enn spotpris, uten påslag og med pristak på 49,2 øre per kwh, jeg skulle aldri måtte betale mer enn dette pristaket. Det hørtes veldig bra ut og de ba meg svare ok på en sms de sendte ut, noe jeg gjorde.

Når første faktura dukket opp var den langt ifra billigere, den var mer enn DOBBELT så mye som jeg har pleid å betale. Å få kontakt med kraft1 var ikke bare bare, men etter en stund nådde jeg gjennom og ble gjort oppmerksom på at de forskuddsfakturerer basert på forventet forbruk, lurer på hva slags regnestykke de bruker da fakturaen var skyhøy!? Jeg sa selvsagt at jeg ville trekke meg fra avtalen, da ble jeg informert om 3 ÅRS BINDINGSTID og bruddgebyret var på TUSENVIS av kroner per strømmåler!! Huset mitt har to strømmålere og det ble derfor dobbelt så dyrt! De skulle ha langt over 20000,- i bruddgebyr!!! Siden jeg har enkeltpersonsforetak så gjelder ikke den private angreretten, jeg er helt sikker på at det er dette de utnytter seg av!

Jeg gikk på nettsiden deres og leste gjennom vilkårene, der står det også at pristaket de lovet meg gjelder gjennomsnitt i løpet av et år, ikke måned for måned. Det vil si at pristaket har ingen nytte da gjennomsnittsprisen aldri når over 49,2 i løpet av et år uansett, herregud!...

Jeg la også merke til i vilkårene at hvis du ikke sier opp når 3 år med bindingstid er over, så binder de deg i 3 år til med samme bruddgebyr! Så hvis du ikke sier opp AKKURAT når perioden er over så binder de deg på nytt.

De nevnte overhodet INGENTING om disse tingene på telefonen, det var en link i smsen de sendte meg men selgeren var veldig på at jeg måtte svare ok mens selgeren fremdeles var på tråden, så det var jo ikke rom for å titte nøyere på vilkår.

Kan da umulig være lovlig å holde på sånn? Dette er ren SVINDEL fra kraft1

Er det flere som har erfaringer med disse kjeltringene?

www.kraft1.no

Fy f*aen!

 

Ja svært dårlige erfaringer med dem og anbefaler alle å styre så langt unna dem som de kan. Svært spekulative og driver på en måte som er mildt sagt uprofesjonelt. Ta dem til forliksrådet. Det gjorde vi og endte opp med å kun betale strømmen for den korte perioden før vi ønsket å avbryte avtalen men bruddgebyret på mangefoldige tusen ble kansellert. 

Endret av moroklompen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2017 den 2.49, annikand skrev:

Har snusa rundt på dette forumet i lang tid, pleier vanligvis ikke å sutre i offentlighet men nå er jeg rett og slett så forbanna at jeg endte opp med å starte min første tråd her inne! Jeg har lest om mange som har blitt lurt av useriøse kraftselskaper som agva kraft og oslo kraft.

Det er en ny aktør på banen som jeg tror er enda verre, de heter Kraft1.

Jeg ble ringt opp av kraft1 fordi jeg har et enkeltpersonsforetak fra lenge siden og de tilbydde meg deres bedriftsavtale som jeg kunne bruke hjemme privat. De lovet meg at det var billigere enn spotpris, uten påslag og med pristak på 49,2 øre per kwh, jeg skulle aldri måtte betale mer enn dette pristaket. Det hørtes veldig bra ut og de ba meg svare ok på en sms de sendte ut, noe jeg gjorde.

Når første faktura dukket opp var den langt ifra billigere, den var mer enn DOBBELT så mye som jeg har pleid å betale. Å få kontakt med kraft1 var ikke bare bare, men etter en stund nådde jeg gjennom og ble gjort oppmerksom på at de forskuddsfakturerer basert på forventet forbruk, lurer på hva slags regnestykke de bruker da fakturaen var skyhøy!? Jeg sa selvsagt at jeg ville trekke meg fra avtalen, da ble jeg informert om 3 ÅRS BINDINGSTID og bruddgebyret var på TUSENVIS av kroner per strømmåler!! Huset mitt har to strømmålere og det ble derfor dobbelt så dyrt! De skulle ha langt over 20000,- i bruddgebyr!!! Siden jeg har enkeltpersonsforetak så gjelder ikke den private angreretten, jeg er helt sikker på at det er dette de utnytter seg av!

Jeg gikk på nettsiden deres og leste gjennom vilkårene, der står det også at pristaket de lovet meg gjelder gjennomsnitt i løpet av et år, ikke måned for måned. Det vil si at pristaket har ingen nytte da gjennomsnittsprisen aldri når over 49,2 i løpet av et år uansett, herregud!...

Jeg la også merke til i vilkårene at hvis du ikke sier opp når 3 år med bindingstid er over, så binder de deg i 3 år til med samme bruddgebyr! Så hvis du ikke sier opp AKKURAT når perioden er over så binder de deg på nytt.

De nevnte overhodet INGENTING om disse tingene på telefonen, det var en link i smsen de sendte meg men selgeren var veldig på at jeg måtte svare ok mens selgeren fremdeles var på tråden, så det var jo ikke rom for å titte nøyere på vilkår.

Kan da umulig være lovlig å holde på sånn? Dette er ren SVINDEL fra kraft1

Er det flere som har erfaringer med disse kjeltringene?

www.kraft1.no

Fy f*aen!

 

Si aldri ja på en mld på telefonen. Er noe du er interessert i å vite mere om, så betyr de sende en oversikt på papir eller mail. Det ba jeg om, men fikk til svar at de kan sendte via mld.

Anonymkode: c7226...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hold deg langt unna Kraft1, det de sier og det kontrakten sier er to helt forskjellige ting. Skjønner ikke at folk fortsatt driver business på en måte hvor man tviholder på kunder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...