Gå til innhold

Flere enn meg som finner ut det .este om en person på nett??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

F.eks en som var interessert i venninnen min var veldig mystisk av seg etter flere møter med henne. Eneste han la ut om vår alt han eide, penger og utdannelse. Vi fikk det derimot ikke helt til å stemme med utdannelsen han mente han hadde tatt ift alder. Flere andre ting var skryt av biler han hadde, men at han (med lang pendlevei) tok buss. Samme når han besøkte venner et godt stykke unna så stresset han alltid med buss og lånte heller deres biler da han kom frem. Han kunne aldri vise bilder hjemmefra annet enn fra rommet sitt, hvor han alltid hadde pc på sengen. Alt dette og flere andre ting gikk rett og slett ikke opp med alt han fortalte om leilighet nær Oslo, hus på landet, flere biler i garasjen ++

Så jeg satte meg til å søke. Han har en veldig skjult FB, viste kun frem navnet sitt så navn og bosted var alt jeg hadde å gå ut etter utenom alder. 

Fant ut at han bodde med moren sin, hva slags bil hun kjørte, hvilke utdannelse han hadde (2 år igjen på det han mente han var ferdig med.) Fant også ut et navn til han ikke brukte til hverdags, hva slags ungdomsskole han hadde gått på og hvor han jobbet. Fant også ut av han ikke bodde i noe fancy hus/leilighet som han skrøyt så veldig av. Det var et bittelite nedslitt hus! 

Hvorfor lyve sånn liksom? Han var en hyggelig fyr som hun virkelig hadde troa på, men som gikk å ødela for seg selv. Hun og jeg kjenner flere av vennene hans nå og de har også reagert på ting han forteller. 

 

Er sånn hver gang jeg lurer på noe om noen så finner jeg det alltid ut. Vennene mine blir litt satt ut av alt jeg finner 😂

Flere som meg?

 

Anonymkode: cc617...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada jeg leter opp enkelte om jeg vil finne ut av ting. Spesielt om magefølelsen slår til. Men det er ikke alle som er på nett så det kan bli vanskelig å finne info iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor? Han hadde jo røpet seg selv om han hadde tatt venninnen med seg hjem f.eks. Den gode gamle magefølelsen gjør jo også nytte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mass skrev:

Men hvorfor? Han hadde jo røpet seg selv om han hadde tatt venninnen med seg hjem f.eks. Den gode gamle magefølelsen gjør jo også nytte da.

Han reiste to timer hver helg for å besøke kompiser i annen by, byen venninnen min holdt til. Så var ingen grunn til å dra hjem til han. Var alltid hos disse kompisene eller hjemme hos henne.

Anonymkode: cc617...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Det er vel ikke alle som er interessert i å legge ut absolutt ALT de klarer om seg selv da... 

 Uansett om man har veldig lite (eller veldig mye!) å "rutte med" så føler man ikke nødvendigvis særlig stort behov for å legge ut på Internett om noe som helst... 

Anonymkode: 55a78...95b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en proff facebook spion.  Jeg har hovedansvaret for å intervjue jobbsøkere, og det første jeg gjør er alltid å skjekke Facebook til søkere. Mange har nok mistet mulighet for intervju og jobb pga ytringer på FB.  

Anonymkode: 8b599...27d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Det er vel ikke alle som er interessert i å legge ut absolutt ALT de klarer om seg selv da... 

 Uansett om man har veldig lite (eller veldig mye!) å "rutte med" så føler man ikke nødvendigvis særlig stort behov for å legge ut på Internett om noe som helst... 

Anonymkode: 55a78...95b

Forskjell på å være tilbakeholden på informasjon om seg selv og å finne på masse løgner. 

Han fortalte blant annet at det hadde brent i garasjen hans fordi alle var så misunnelige over hvor mye penger han hadde. Dette var jo løgn fordi det hadde brent hos en nabo, ikke hos han. 

Stor forskjell på å ikke si noe om seg selv eller veldig lite. Og det å legge på at man har et par millioner, flere biler og flere boliger når man bor hjemme hos mor uten bil og dårlig råd.

Anonymkode: cc617...8cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også en proff facebook spion.  Jeg har hovedansvaret for å intervjue jobbsøkere, og det første jeg gjør er alltid å skjekke Facebook til søkere. Mange har nok mistet mulighet for intervju og jobb pga ytringer på FB.  

Anonymkode: 8b599...27d

Bruker gjerne flere steder enn Facebook jeg da. Er ikke alt man får vite der. Mange har jo flere forskjellige typer nettkontoer, noe opp mot jobb også.

Anonymkode: cc617...8cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker gjerne flere steder enn Facebook jeg da. Er ikke alt man får vite der. Mange har jo flere forskjellige typer nettkontoer, noe opp mot jobb også.

Anonymkode: cc617...8cb

Jo du har rett i det, men ofte kommer Facebook med det videste perspektivet føler jeg. 

Anonymkode: 8b599...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Mass said:

Men hvorfor? Han hadde jo røpet seg selv om han hadde tatt venninnen med seg hjem f.eks. Den gode gamle magefølelsen gjør jo også nytte da.

Vært på kurs via nav,og magenfølesen har skeptisk til kurs ledere.

Googla nå, og fant ut fort at de hadde framstilst seg helt anderledes og med mer kompetanse enn det de har.

Fant ut de begge er selvstendig næringsdrivende med egene firmaer som driver med arbeidsmarkedet og at kursteded nav leide hadde igjen leid de inn igjen.,

Den ene av de har ett firma med 10 mill i året, arbeidsmarket firmaet har h"n  7.5 mill i inntekt i året,

svært hus til 13,5 millioner kjøpt for 11 år siden.

Anonymkode: 2dfaf...020

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vært på kurs via nav,og magenfølesen har skeptisk til kurs ledere.

Googla nå, og fant ut fort at de hadde framstilst seg helt anderledes og med mer kompetanse enn det de har.

Fant ut de begge er selvstendig næringsdrivende med egene firmaer som driver med arbeidsmarkedet og at kursteded nav leide hadde igjen leid de inn igjen.,

Den ene av de har ett firma med 10 mill i året, arbeidsmarket firmaet har h"n  7.5 mill i inntekt i året,

svært hus til 13,5 millioner kjøpt for 11 år siden.

Anonymkode: 2dfaf...020

Jeg har også sett på utdanning deres, det har vært couching, bedriftsøkonomi.

Null utdannelse innenfor helse/psykologi, uten om den ene med kort kurs.

 

 

Anonymkode: 2dfaf...020

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har også sett på utdanning deres, det har vært couching, bedriftsøkonomi.

Null utdannelse innenfor helse/psykologi, uten om den ene med kort kurs.

 

 

Anonymkode: 2dfaf...020

Enig, det er kjempe tåpelig, på noen kurs når det innbærer å hjelpe som folk sliter og har psysiske problemer, burde det å være fast ansatte med utdannelse og kompetanse innenfor helse og psykologi..

Ikke firmaer som blir leid under kontrakt pr kurs. Synd at NAV tenker på bare på å spare, og lar slike svindlere "hjelpe".

Anonymkode: 8c05b...ba6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke nettsider bruker dere til å finne så mye informasjon? 

Anonymkode: cc2bd...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingenting med å finne ut noe som helst om venninners kjærester. La dem finne utav det selv.

Anonymkode: 2523b...959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 hours ago, AnonymBruker said:

Enig, det er kjempe tåpelig, på noen kurs når det innbærer å hjelpe som folk sliter og har psysiske problemer, burde det å være fast ansatte med utdannelse og kompetanse innenfor helse og psykologi..

Ikke firmaer som blir leid under kontrakt pr kurs. Synd at NAV tenker på bare på å spare, og lar slike svindlere "hjelpe".

Anonymkode: 8c05b...ba6

De jobbet deltid, og var mer interresert i sitt andre  arbeidet enn kurset, de gjorde kun det som krav fra nav, ikke noe mer.

Anonymkode: 2dfaf...020

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilke nettsider bruker dere til å finne så mye informasjon? 

Anonymkode: cc2bd...02b

Jeg tok bare ett enkelt google søk.

Anonymkode: 2dfaf...020

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å finne informasjon om meg. Det eneste man kan finne ut er utdannelse, verv og hvor i landet jeg bor, som ikke akkurat er informasjon jeg holder hemmelig. Men det er jo klart det er enkelt å finne informasjon om mennesker som er synlig på nett. Det er jo ikke akkurat en bragd. 

Anonymkode: ff626...b8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til med å finne informasjon om meg. Det eneste man kan finne ut er utdannelse, verv og hvor i landet jeg bor, som ikke akkurat er informasjon jeg holder hemmelig. Men det er jo klart det er enkelt å finne informasjon om mennesker som er synlig på nett. Det er jo ikke akkurat en bragd. 

Anonymkode: ff626...b8d

Navn, fører til andre navn, samme adresse, sjekke deres facebook, google+, hotmail, messenger, snapchat, twitter, instagram, bedriftsprofil, andre ansatte, andre naboer, eiendomspriser, kommune, osv osv osv osv. 

Og vipps..................

Anonymkode: db103...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...