Gå til innhold

Hvordan tolker dere dette?


WubWub

Anbefalte innlegg

Enten er det veldig dårlig planløsning på boligen, eller så utnytter du plassen veldig rart. Ser ut som en gang mer enn et hjem.

Anonymkode: 9f582...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grotekskt med det teppet?

Anonymkode: 41ee8...82b

Det ser ut som det faktis er søla blod på det, ikke hyggelig. Ser at det er dyrt, men ikke alt dyrt er fint bare fordi det koster penger.

Anonymkode: 9f582...bb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ser ut som det faktis er søla blod på det, ikke hyggelig. Ser at det er dyrt, men ikke alt dyrt er fint bare fordi det koster penger.

Anonymkode: 9f582...bb0

Jeg forstår. Men for meg, når jeg ser teppet i sin helhet, minner det meg om kunst av Jackson Pollock (han kastet maling på lerret), og for meg får jeg de assosiasjonene (at teppet er kunstnerisk og at strekene og flekkene skal forestille maling som er kastet utover). Eksempel på kunstverk av Jackson Pollock som er laget på den beskrevne måten:
82.jpg

Hele teppet, fra linken til ts:
241281_0_159.jpg

Anonymkode: 41ee8...82b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser dere teknikken som Jackson Pollock brukte. Her er han i arbeid med et av sine kunstverk.

pollocksignature.jpg

Anonymkode: 41ee8...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår. Men for meg, når jeg ser teppet i sin helhet, minner det meg om kunst av Jackson Pollock (han kastet maling på lerret), og for meg får jeg de assosiasjonene (at teppet er kunstnerisk og at strekene og flekkene skal forestille maling som er kastet utover). Eksempel på kunstverk av Jackson Pollock som er laget på den beskrevne måten:
82.jpg

Hele teppet, fra linken til ts:
241281_0_159.jpg

Anonymkode: 41ee8...82b

Skjønner, hadde kanskje vært fint om det var en annen farge :)

Anonymkode: 9f582...bb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, hadde kanskje vært fint om det var en annen farge :)

Anonymkode: 9f582...bb0

Ok. Alle kan ikke like de samme fargene :) Jeg synes at teppet er veldig fint. I teppet er det både hvitt, lysegrått, mørk grå + andre grå nyanser, blodrødt + andre røde nyanser, olivengrønt + andre grønne nyanser og oransje.

Anonymkode: 41ee8...82b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du kjøper og selger i samme marked vil ikke det at boligen har økt i verdi ha noe å si for deg. Med mindre du har barn som skal arve boligen en dag og selger den. Så de pengene ser du jo ikke noe til i praksis.

Dette er feil. Om jeg selger nå så vil jeg tjene 2 millioner. Det er ikke alle boligprisene som har blitt hevet i min kommune skjønner du, bare mitt nabolag. Om jeg selger nå å kjøper en tilsvarende bolig i et annet nabolag så tjener jeg 2 millioner på dette men jeg velger holde på den jeg har da prognosene viser at taksten vil stige ytterligere. 

Jeg bor med en gåavstand ; 20 sekunder fra den mest populære stranden i byen, 15 sekunder fra kiwi, 20 sekunder fra togstasjonen. Og leiligheten min har sjøutsikt fra verandaen. 

Det bygges nå hele 3 nye blokker i mitt nabolag og alle er allerede utsolgt da osloboere kjøper de opp. For min by er min leilighet og nabolaget mitt svindyrt men for oslofolk som ikke har noe imot å pendle 30min hver morgen så er det rimelig. 

Selvaag har investert tungt her og de har tjent enorme summer. 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er litt rart å høre at jeg har det rotete. Jeg har hatt 3 psykologer på besøk og alle har sagt at de syntes jeg burde bli litt mer rotete da det alltid er skinnende rent hos meg og alt er systematisk anrettet 

juuu.png

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går på det man kaller "clutter". Du har det ryddig og pent, men du har mye ting som står framme og synlig, dermed gir det inntrykk av rot.

Skal du selge eller vurderer å selge ville jeg investert i møbler hvor du kan oppbevare alle disse tingene som står rundt omkring, for potensielle kjøpere vil se på leiligheten og tro det er liten plass å bevege seg på og dårlig/manglende lagringsplass.
De møblene du har i stuen omkring tven er også forskjellige typer, med forskjellige ben og polish (og farge), det er dermed ingen gjennomført tråd.

Men det er litt typisk mancave også :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
3 hours ago, WubWub said:

Har kjøpt et nytt teppe som matcher fargene til resten av leiligheten, blod rød, hvit og grått ;

shoe.jpg

Hahaha! WubWub, altså... Det kan minne om noe som har blitt brukt til å frakte et blodig lik i bagasjerommet på en bil. Men fint også hvis man bare lar være å tenke på akkurat det :fnise:

Skoene er rosa, ja. Er du virkelig fargeblind, eller tuller du bare med oss nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helhetsinntrykket er litt kaldt noe som kan være typisk "ungkarsbolig", men det kan jo også forklares med at du er fargeblind. Jeg er positivt overrasket over bildene dine jeg, liker flere av de godt og ikke minst den lille skulpturen av Justitia :). Men jeg er ikke opptatt av interiørblogger og trender, jeg liker mer eklektiske hjem. Teppet ditt gir meg mordsceneassosiasjoner så det er nok den tingen jeg liker dårligst. Her spiller fargene veldig inn på å gi den assosiasjonen i en slik "Pollockaktig" komposisjon.

Noen "varmere" møbler/tekstiler (jeg ville nok byttet ut glassbordet) og grønne planter ville gjort seg, men det er jo min smak og interesse :lillesky2: Altså, med varmere mener jeg ikke nødvendigvis bare med varme farger, jeg ville ha opplevd interiøret varmere også ved bruk av f.eks. turkis som accentfarge i puter/tepper eller en frisk grønnfarge eller lilla. Dette er vanskelig å forklare spesielt når det er min subjektive mening og når du er fargeblind. 

PS joggeskoene er rosa, endelig litt farge? :mynona::laugh: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, C.Tramell skrev:

Hahaha! WubWub, altså... Det kan minne om noe som har blitt brukt til å frakte et blodig lik i bagasjerommet på en bil. Men fint også hvis man bare lar være å tenke på akkurat det :fnise:

Skoene er rosa, ja. Er du virkelig fargeblind, eller tuller du bare med oss nå?

Jeg tuller om veldig mye men mitt problematiske forhold med farger er faktisk reelt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uføretrygdet og jeg har fått kommentarer på at leiligheten min er av høyere standard og verdi enn leilighet som jevnaldrende i fast arbeid eier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg er uføretrygdet og jeg har fått kommentarer på at leiligheten min er av høyere standard og verdi enn leilighet som jevnaldrende i fast arbeid eier

Nå er vel du i en annen situasjon enn de fleste av dine jevnaldrende. Du har fått kompensasjon for en ulykke som rammet deg hardt. Det erstatter selvfølgelig ikke tapet ditt, men økonomisk slipper du i hvert fall å slite så mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Arabella skrev:

Nå er vel du i en annen situasjon enn de fleste av dine jevnaldrende. Du har fått kompensasjon for en ulykke som rammet deg hardt. Det erstatter selvfølgelig ikke tapet ditt, men økonomisk slipper du i hvert fall å slite så mye. :)

Nei det er jo sant, jeg arvet jo endel. Som jeg har investert i 3 leiligheter som jeg eier. Jeg er ikke akkurat en typisk psykiatrisk pasient, de fleste pasienter hos psykiatrien bor jo i rønner og de evner ikke rydde engang. Spurte en psykiatrisk sykepleier engang hvordan arbeidsdagen hennes så ut og hun sa : "mesteparten av jobben min består i å besøke brukere og vaske leiligheten deres og bistå med hjelp når det kommer til regninger og økonomi". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Frøkensina skrev:

Helhetsinntrykket er litt kaldt noe som kan være typisk "ungkarsbolig", men det kan jo også forklares med at du er fargeblind. Jeg er positivt overrasket over bildene dine jeg, liker flere av de godt og ikke minst den lille skulpturen av Justitia :). Men jeg er ikke opptatt av interiørblogger og trender, jeg liker mer eklektiske hjem. Teppet ditt gir meg mordsceneassosiasjoner så det er nok den tingen jeg liker dårligst. Her spiller fargene veldig inn på å gi den assosiasjonen i en slik "Pollockaktig" komposisjon.

Noen "varmere" møbler/tekstiler (jeg ville nok byttet ut glassbordet) og grønne planter ville gjort seg, men det er jo min smak og interesse :lillesky2: Altså, med varmere mener jeg ikke nødvendigvis bare med varme farger, jeg ville ha opplevd interiøret varmere også ved bruk av f.eks. turkis som accentfarge i puter/tepper eller en frisk grønnfarge eller lilla. Dette er vanskelig å forklare spesielt når det er min subjektive mening og når du er fargeblind. 

PS joggeskoene er rosa, endelig litt farge? :mynona::laugh: 

Jeg har nok et behov for et kvinnelig perspektiv , ja. *blunke sleskt* :klovn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, WubWub skrev:

Det er det ene bildet hvor man såvidt kan se litt nakenhet som betegnes som harry? 

Nei. Hele stilen med masse ulike bilder, nedlesset salongbord og altmulig satt på gulvet. +++

Men du er ikke alene om å bo slik, trøst deg med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, WubWub skrev:

Må også presisere at dette er boligen til en uføretrygdet. Leiligheten ble kjøpt for 2,7 millioner og er på 87kvm, med 2 store soverom og 2 verandaer. Taksten på leiligheten har siden 2014 økt fra 2.7 mill til 4.7 millioner da Oslofolk har begynt kjøpe leiligheter i nabolaget (kort vei å pendle fra min by til Oslo).

Hva har uføretrygd med saken å gjøre? Eller verdien? 

Innredningsstilen er din uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yeans skrev:

Nei. Hele stilen med masse ulike bilder, nedlesset salongbord og altmulig satt på gulvet. +++

Men du er ikke alene om å bo slik, trøst deg med det. 

Jeg trenger ikke trøst. Har et tak over hodet, en god madrass i senga, internet og penger til mat. Trenger ikke noe mer enn det.

Og ja, salongbord? Det har jeg ikke. Tviler på at du tittet på bildene før du øste ut med kritikk lol. Bordet mitt står uansett foran sofaen , ikke noe uvanlig med dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...