Gå til innhold

Hvor mye bør man trene for å være ok sunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

lurer rett og slett på hvor mye man bør trene for å være i «normalt» god form. Altså hva er det som er minimum for god helse?

har ingenting i mot trening, og trente ofte før. Har blitt lite de siste årene, og jeg føler jeg burde skjerpe meg litt fordi nå er jeg i dårlig form.

Jeg spør hva som er «minimum» fordi jeg setter andre ting jeg synes er viktigere i livet mitt foran treningen, men vil fortsatt være sunn og i god form. 

Er ca 160 høy og veier ca 50kg hvis det har noe å si.

Anonymkode: cd5d5...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vel i god form, og med det mener jeg at jeg kan jogge flere mil i strekk, er ganske sterk og kan dermed løfte tungt blandt annet. Nå når jeg har vinterformen er det fortsatt for meg et minstekrav at jeg kan jogge rundt 15 kilometer i rundt 10 km/t. For andre kan god form være å kunne jogge 3 kilometer i strekk eller gå på fjelltur uten å nærmest dø av utmattelse. Det er altså svært subjektivt! Du må finne ut selv hva du mener er god form og så trene ut i fra dette. Kanskje du f.eks må ha en intervalløkt i uka og litt tempotrening og et par styrkeøkter for eksempel

Anonymkode: 62c5d...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...