Gå til innhold

Jeg klarer ikke små hvite løgner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som at han sier han er ett sted, men er ett annet.

Han sier han har vært hjemme hele tiden, men vet det ikke er slik.

Hvorfor ikke bare si det som det er?

Jeg blir jo bare usikker på andre ting.

Anonymkode: b4e69...cba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo ikke små hvite løgner.. Slike løgner er totalt uakseptabelt i et forhold. Det er ikke mye respekt han har for hverken deg eller forholdet om han lyver rundt slikt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yeans skrev:

Dette er jo ikke små hvite løgner.. Slike løgner er totalt uakseptabelt i et forhold. Det er ikke mye respekt han har for hverken deg eller forholdet om han lyver rundt slikt.

 

Sier han har respekt for meg. Og det virker slik ellers.

Men, det litt mye av dette.

Anonymkode: b4e69...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare små hvite løgner det. Det er ganske store tillittsbrudd. Hvis dette er en du dater så ville jeg ikke tatt den relasjonen noe videre, for da kommer han til å lyve til deg i forholdet også, sannsynligvis for å dekke over utroskap og om han ikke er utro så gir han deg hvertfall god grunn til å tro det og et sånt forhold skal man ikke være i! 
Hvis dette er en du er sammen med så er han allerede utro, for det er ingen grunn overhodet til å lyve om sånne ting. 

Anonymkode: 97110...d61

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sier han har respekt for meg. Og det virker slik ellers.

Men, det litt mye av dette.

Anonymkode: b4e69...cba

Spør han hvorfor det er så om å gjøre at du ikke skal få vite hvor han har vært. Spør om han hadde syns det var greit at du gjorde slikt mot han. 

Og skjønner han det ikke, så gjør det samme tilbake. La han smake på sin egen lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at han bare tar feil av dagene eller noe. 

Hvorfor dobbeltsjekker du hvor han er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er hvite løgner, hva er da hvite løgner for noe? :klo: 

Anonymkode: cf24a...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tracking app på telefonen hans? Uansett, enig i mange over; slike ting er ikke hvite løgner, dette er tillitsbrudd. Obs: med mindre det hadde vært snakk om «jeg er på vei» men egentlig gjør seg klar til å reise seg fra sofaen, DÉT villevært det man kaller en liten hvit løgn. 

Anonymkode: cb38a...b23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme sliter jeg med! Om han så bare har vært en tur på butikken når jeg spurt hva han har gjort i dag, så kan han vel si det? I stedet sier han gjerne at han har vært hjemme hele dagen. Jeg spør jo bare for å ha en samtale, ikke for å være masete eller noe. Han spør jo meg hvordan min dag har vært, og jeg svarer jo på det. Men jeg oppdager jo feks at han har vært på butikken når kjøleskapet er fullt opp, eller jeg skjønner at han har besøkt sine foreldre når de forteller meg det senere. Hvorfor ikke bare si det som det der? Jeg blir jo ikke sur, men jeg blir JÆVLIG forbanna når han ikke kan bare si ting som de er. Han mener det ikke er noe big deal det han har drevet med, men det som er big deal er jo at han lyger om det! Hva annet lyger han om da??? Dette har pågått så lenge nå at det er like før jeg går. 

Anonymkode: 18c1c...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme sliter jeg med! Om han så bare har vært en tur på butikken når jeg spurt hva han har gjort i dag, så kan han vel si det? I stedet sier han gjerne at han har vært hjemme hele dagen. Jeg spør jo bare for å ha en samtale, ikke for å være masete eller noe. Han spør jo meg hvordan min dag har vært, og jeg svarer jo på det. Men jeg oppdager jo feks at han har vært på butikken når kjøleskapet er fullt opp, eller jeg skjønner at han har besøkt sine foreldre når de forteller meg det senere. Hvorfor ikke bare si det som det der? Jeg blir jo ikke sur, men jeg blir JÆVLIG forbanna når han ikke kan bare si ting som de er. Han mener det ikke er noe big deal det han har drevet med, men det som er big deal er jo at han lyger om det! Hva annet lyger han om da??? Dette har pågått så lenge nå at det er like før jeg går. 

Anonymkode: 18c1c...89c

Huff. Det jeg ikke skjønner er hvorfor sier de det ikke? Som da min sa han møtte en kamerat rett utenfor døra. Hvorfor sto da plutselig bilen på ett annet sted?

Får følelsen av at han driver med noe..

Anonymkode: b4e69...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne lett funnet på å si at jeg hadde vært hjemme hele dagen hvis jeg hadde vært på butikken. Jeg har jo ikke gjort noe sosialt/jobbmessig/spennende som det er litt mer opplysningsplikt over.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Nuttery skrev:

Jeg kunne lett funnet på å si at jeg hadde vært hjemme hele dagen hvis jeg hadde vært på butikken. Jeg har jo ikke gjort noe sosialt/jobbmessig/spennende som det er litt mer opplysningsplikt over.

Også om du tar bilnøklene fra hans lomme og legger de pent tilbake?

Helt unaturlig for meg.

Anonymkode: b4e69...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2017 den 7.24, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke er hvite løgner, hva er da hvite løgner for noe? :klo: 

Anonymkode: cf24a...b4f

En hvit løgn er f.eks. hvis du får et spørsmål fra partneren din om han/hun var fin på håret. Du synes kanskje ikke det, så du sier han/hun er fin. For ikke å såre. Og for å bevare husfreden. 

Anonymkode: 1384f...653

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også om du tar bilnøklene fra hans lomme og legger de pent tilbake?

Helt unaturlig for meg.

Anonymkode: b4e69...cba

Butikken er i gåavstand, og vi bruker bare kollektivtransport ellers. Da vi hadde bil var det bare jeg som kjørte ettersom bare jeg hadde sertifikatet.

Uansett, hvis jeg sier at jeg har lest til eksamen hele dagen men egentlig tok en lur midt på dagen så får jo det være greit? Hvis jeg sa jeg dro rett hjem fra jobb, men stoppet og fylte bensin så må jo det være greit? 

Hadde han sagt han skulle hjelpe en venn å flytte men egentlig dro på bar hadde jo det vært noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer fint små hvite løgner. Jeg ser ikke helt behovet for total ærlighet i et forhold, eller der man har opplysningsplikt om de minste ting. Det viktigste er vel at man forteller og ærlig om det som er vesentlig?

Så i den grad disse eksemplene er ille, så handler jo det om du (TS) tenker de har med noe vesentlig å gjøre. At når han sier han har vært hjemme hele dagen, så betyr det ikke at han har glemt at han gikk til kiosken og kjøpte snus, men at han har noe han aktivt ønsker å skjule for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...