Gå til innhold

Hatt du hatt nynorsk eksamen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Skal ha nynorsk eksamen 27. November og min lærer insisterer på at man kan bruke ordbok på Internett (lexin osv). Syns det høres merkelig ut at man kan logge på nett under en eksamen, og får ganske utydelige svar fra privatistkontoret. 

Noen som har hatt eksamen i nynorsk som kunne bruke ordbok på nett? 

Anonymkode: 03a41...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettet ditt blir ikke fullstendig sperret, men begrenset til noen få nettsider. Så du har tilgang til ordbøker på nett, som Lexin og Nynorskordboka :)

Endret av doria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, doria skrev:

Nettet ditt blir ikke fullstendig sperret, men begrenset til noen få nettsider. Så du har tilgang til ordbøker på nett, som Lexin og Nynorskordboka :)

Tusen takk! Da kan jeg puste lettet ut, siden jeg ikke har investert i en ordbok. Litt kjipt å komme på eksamen uten, hvis man ikke kunne bruke nett😅

Anonymkode: 03a41...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips siden det er norskeksamen det er snakk om: Nynorskeksamen skrives i ett ord! :)

Anonymkode: df27f...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare et tips siden det er norskeksamen det er snakk om: Nynorskeksamen skrives i ett ord!

Og november skrives med liten forbokstav.

Anonymkode: 6003c...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet. Folk er da mer opptatt av rettskriving på en eksamen enn her inne på kg 😒

Anonymkode: 03a41...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og november skrives med liten forbokstav.

Anonymkode: 6003c...6ec

Den kan delvis forsvares. Når man skriver på mobil, så kommer stor forbokstav automatisk etter punktum. Ikke alltid man ser gjennom og retter på det. 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet. Folk er da mer opptatt av rettskriving på en eksamen enn her inne på kg 😒

Anonymkode: 03a41...057

Vi leser tekst her inne, og jo bedre tekst, jo bedre svar. 

Anonymkode: 91974...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kan delvis forsvares. Når man skriver på mobil, så kommer stor forbokstav automatisk etter punktum. Ikke alltid man ser gjennom og retter på det. 

Vi leser tekst her inne, og jo bedre tekst, jo bedre svar. 

Anonymkode: 91974...d79

Altså alvorlig talt. På grunn av noen skrivefeil så skal man få dårligere svar? Greit at de fleste her inne har irritasjonsmomenter i det virkelige liv, og bruker kg for å få «kaste fra seg», men dette var ikke det min tråd hadlet om. Så jeg foreslår at man holder deg saklig til hva jeg spurte om. Nå har jeg fått svar på det jeg lurte på og legger denne tråden fra meg. Så kan dere kaste vekk tiden deres på dette om dere vil. 

Anonymkode: 03a41...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og november skrives med liten forbokstav.

Anonymkode: 6003c...6ec

Det er riktig, la av en eller annen grunn ikke merke til det.

Anonymkode: df27f...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok. Jeg hadde engelsk skriftlig nettopp og da var det åpent for noen slike sider. Lexin var en av de. 

(Dog ikke engelsk til norsk... men på mac er det og ordbok som er helt genial! Om du tilfeldigvis er privatist eller bruker mac så var den super!) (Det var lov. Spurte.)
:)
Skal selv ta nynorsk og bokmål til våren. Oppdater hvordan det gikk da??? :) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...