Gå til innhold

#MeToo tar fokuset fra de virkelige problemene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dessverre ødelegger slike overdrivelser som det nå er fokus på for de virkelig grove seksuelle overgrepene. I Kongsberg ble nylig en 13-åring jente voldtatt midt på dagen på et offentlig biblotek. Norsk media lar dette svært grove seksuelle overgrepet drukne i kjendiser sine krenkelser over å bli tatt på kneet for ørten år siden på firmafester der alkohol flyter. Det er mao litt om proposjoner som tilslutt kan ødelegge hele kampen for seksuelle overgrep. Dessverre slik rasismebegrepet også har blitt: der det å bli spurt hvor man kommer fra, blir i media betegnet som "rasistisk" ,og slik svekker hele alvoret som faktisk ekte rasisme virkelig er.

 

Anonymkode: 2af8b...c5e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er heldigvis ikke sånne som deg som setter dagsorden lenger. Endelig.

Anonymkode: eacb1...0e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ER viktigere at kjendiser har vært utsatt for tafsing enn at en eller annen random liten jente blir voldtatt. 

Anonymkode: 9185a...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig. Metoo retter fokus mot en massiv ukultur. Holdninger som ligger til grunn også for alvorlige overgrep. Jeg er helt uenig i at dette handler om "overdrivelser" dessuten. Det er et omfattende strukturelt problem som gjennomsyrer store deler av samfunnet. Det er alvorlig. 

 

Man må klare å ha flere tanker I hodet samtidig. Metoo bidrar til bevisstgjøring, oppgjør og forhåpentligvis holdningsendring som igjen vil føre til atferdsendring. At det reduserer antall alvorlige overgrep og voldtekter Har jeg dessverre begrenset tro på, det betyr likevel ikke at det ikke er svært viktig. Vi må jobbe på flere fronter samtidig.

Anonymkode: 35cfd...d8d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det ER viktigere at kjendiser har vært utsatt for tafsing enn at en eller annen random liten jente blir voldtatt. 

Anonymkode: 9185a...49f

Nei. Stråmann. 

Anonymkode: 35cfd...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang en politiker som besøkte et tørkerammet område i Afrika. Der kom hun i prat med en døende mann. Den allerede magre mannen hadde mistet 15 kg, nå var det bare skinn og bein igjen. Jeg vet akkurat hvordan du har det, sa politikeren, for jeg måtte slanke meg 20 kg i fjor ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig. Metoo retter fokus mot en massiv ukultur. Holdninger som ligger til grunn også for alvorlige overgrep. Jeg er helt uenig i at dette handler om "overdrivelser" dessuten. Det er et omfattende strukturelt problem som gjennomsyrer store deler av samfunnet. Det er alvorlig. 

 

Man må klare å ha flere tanker I hodet samtidig. Metoo bidrar til bevisstgjøring, oppgjør og forhåpentligvis holdningsendring som igjen vil føre til atferdsendring. At det reduserer antall alvorlige overgrep og voldtekter Har jeg dessverre begrenset tro på, det betyr likevel ikke at det ikke er svært viktig. Vi må jobbe på flere fronter samtidig.

Anonymkode: 35cfd...d8d

Du har fullstendig rett. #Metoo-kampanjen har dessuten gjort oppmerksom på at svært mye oppleves som seksuell trakassering, selv om det ikke nødvendigvis var ment slik. Det er viktig å fokusere på offerets opplevelse av tildragelsene og ikke bare overgrepene isolert. Et kompliment som går på utseende, vil av svært mange oppleves som alvorlig seksuell trakassering, mens enkelte ikke bryr seg. Det at enkelte tolererer slike overgrep, kan på ingen måte unnskylde mennenes trakasserier. Til og med et "hei" kan oppleves som svært ubehagelig, slik en kvinne fra Sundsvall nylig opplevde fra en 20 år eldre mann som nå er politianmeldt for trakasseringen. Det må komme en definisjon som sier at kvinnens opplevelse er av avgjørende betydning, og det som oppleves som et overgrep, per definisjon er straffbart.

Anonymkode: e4cbf...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har fullstendig rett. #Metoo-kampanjen har dessuten gjort oppmerksom på at svært mye oppleves som seksuell trakassering, selv om det ikke nødvendigvis var ment slik. Det er viktig å fokusere på offerets opplevelse av tildragelsene og ikke bare overgrepene isolert. Et kompliment som går på utseende, vil av svært mange oppleves som alvorlig seksuell trakassering, mens enkelte ikke bryr seg. Det at enkelte tolererer slike overgrep, kan på ingen måte unnskylde mennenes trakasserier. Til og med et "hei" kan oppleves som svært ubehagelig, slik en kvinne fra Sundsvall nylig opplevde fra en 20 år eldre mann som nå er politianmeldt for trakasseringen. Det må komme en definisjon som sier at kvinnens opplevelse er av avgjørende betydning, og det som oppleves som et overgrep, per definisjon er straffbart.

Anonymkode: e4cbf...6b2

Et strålende eksempel på hvorfor metoo er så viktig. Du og dine meningsfeller blir røyket ut. Dere vil bli latterliggjort og fordømt,  ikke bare av enkeltkvinner, men også av de fleste menn. Dere blir pariakaste, utstøtt, som de ynkelige vesenene dere er. :) 

Anonymkode: 35cfd...d8d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Et strålende eksempel på hvorfor metoo er så viktig. Du og dine meningsfeller blir røyket ut. Dere vil bli latterliggjort og fordømt,  ikke bare av enkeltkvinner, men også av de fleste menn. Dere blir pariakaste, utstøtt, som de ynkelige vesenene dere er. :) 

Anonymkode: 35cfd...d8d

Merkelig svar, personen er jo helt enig i det du skrev.

Anonymkode: eacb1...0e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Hvorfor sette ting opp mot hverandre ? 

Det er for å baggatellisere. En tar det ikke alvorlig. For det skjer verre ting liksom. Dette handler ikke om offer. Det handler om maktmisbruk og overgrep deretter. Blant annet. Er det vanskelig tankegang ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har fullstendig rett. #Metoo-kampanjen har dessuten gjort oppmerksom på at svært mye oppleves som seksuell trakassering, selv om det ikke nødvendigvis var ment slik. Det er viktig å fokusere på offerets opplevelse av tildragelsene og ikke bare overgrepene isolert. Et kompliment som går på utseende, vil av svært mange oppleves som alvorlig seksuell trakassering, mens enkelte ikke bryr seg. Det at enkelte tolererer slike overgrep, kan på ingen måte unnskylde mennenes trakasserier. Til og med et "hei" kan oppleves som svært ubehagelig, slik en kvinne fra Sundsvall nylig opplevde fra en 20 år eldre mann som nå er politianmeldt for trakasseringen. Det må komme en definisjon som sier at kvinnens opplevelse er av avgjørende betydning, og det som oppleves som et overgrep, per definisjon er straffbart.

Anonymkode: e4cbf...6b2

Er dette et sarkastisk innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Er dette et sarkastisk innlegg?

Innser du virkelig ikke hvor alvorlig de evinnelige trakasseriene er for 50% av befolkningen (pluss for enkelte menn)? Når skal kvinners daglige plager og lidelser som følge av menns sexistiske holdninger, bli tatt på alvor? #Metookampanjen er i ferd med endelig å få folk flest til å åpne øynene for ukulturen som florerer blant de fleste menn.

Anonymkode: e4cbf...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig svar, personen er jo helt enig i det du skrev.

Anonymkode: eacb1...0e3

??? Svaret viste bare at den som skrev dette svaret, ikke tar #Metookampanjen på alvor og ikke innser betydningen av dette opprøret.

Anonymkode: e4cbf...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Innser du virkelig ikke hvor alvorlig de evinnelige trakasseriene er for 50% av befolkningen (pluss for enkelte menn)? Når skal kvinners daglige plager og lidelser som følge av menns sexistiske holdninger, bli tatt på alvor? #Metookampanjen er i ferd med endelig å få folk flest til å åpne øynene for ukulturen som florerer blant de fleste menn.

Anonymkode: e4cbf...6b2

Er dette også sarkastisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Begynner å bli lei MeToo jeg. Altså jeg synes det er fint at de står fram, og hater voldtekt, men det er snakk om det overalt. Mange som har blitt utsatt for voldtekt og overgrep. Snakker ikke om det hele tiden. Så er det så mange som bare snakker om menn må skjerpe seg, menn må slutte å voldta blablabla. Tror de virkelig dette vil stoppe voldtekter? Tror ikke jeg. 

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har fullstendig rett. #Metoo-kampanjen har dessuten gjort oppmerksom på at svært mye oppleves som seksuell trakassering, selv om det ikke nødvendigvis var ment slik. Det er viktig å fokusere på offerets opplevelse av tildragelsene og ikke bare overgrepene isolert. Et kompliment som går på utseende, vil av svært mange oppleves som alvorlig seksuell trakassering, mens enkelte ikke bryr seg. Det at enkelte tolererer slike overgrep, kan på ingen måte unnskylde mennenes trakasserier. Til og med et "hei" kan oppleves som svært ubehagelig, slik en kvinne fra Sundsvall nylig opplevde fra en 20 år eldre mann som nå er politianmeldt for trakasseringen. Det må komme en definisjon som sier at kvinnens opplevelse er av avgjørende betydning, og det som oppleves som et overgrep, per definisjon er straffbart.

Anonymkode: e4cbf...6b2

Dette er selvfølgelig skrevet av en mann som ønsker å latterliggjøre feminismen. Eller? Så totalt hjernedød kan da ingen være. Det ville jeg sagt før, men etter alt jeg har sett på KG er jeg ikke sikker lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk er forskjellige, og ikke alle ønsker å dele slikt. Og dessverre så blir det mye snakk om menn, fordi det ER oftere at menn trakasserer kvinner enn omvendt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke å kildesortere, for det er verre problemer annet sted hen. Joda.

Kampanjen viser at det er et utbredt problem med trakassering i alle former, fra det nokså uskyldige til det grove.

Q.E.D.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Prague skrev:

Folk er forskjellige, og ikke alle ønsker å dele slikt. Og dessverre så blir det mye snakk om menn, fordi det ER oftere at menn trakasserer kvinner enn omvendt.. 

Har du tall på det? Forskningen forteller en annen historie: NTNU-rapport: Omtrent like mange gutter som blir utsatt for seksuell trakassering som jenter

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...