Gå til innhold

Prøver å bli gravid, endret mens


Kelambi

Anbefalte innlegg

Hei!

For over et halvt år siden endret plutselig min mens seg. Fra å ha 28 dagers syklus og 5-7 blødningsdager som har vært stabil i alle år, har jeg nå rundt 30 dagers syklus og 2 blødningsdager. Jeg ble gravid, men mistet midten av oktober og da var jeg i 8 uke. Graviditeten var ikke planlagt, men vi gledet oss når det sank inn. Mensen før denne graviditeten var jeg 2 dager for tidlig, og før det igjen 5 dager over.

Vi bestemte oss for å prøve igjen med en gang igjen ettersom vi nå er sikker på at vi ønsker oss barn. Til min store skuffelse fikk jeg må mensen igjen, men ser ut til at syklusen fortsetter som før graviditeten med knappe to blødningsdager. 

Jeg ble jo gravid, men er litt redd for denne plutselige endringen i syklusen. Var til gynekolog rett før jeg ble gravid mest sannsynligvis, men hun kunne ikke finne noe galt. Jeg er 25 år og fikk mens når jeg var 12. Fra tenårene har alltid min mens vært på tiden og samme antall blødningsdager. Så plutselig i vår endret det seg. Er litt redd for at det kan minske sjansene for å bli gravid igjen? Vi hadde sex annenhver dag etter jeg sluttet å blø 4 dager etter spontanaborten, men fikk det ikke til å klaffe. Vi prøver til jeg blir gravid igjen, men jeg er jo så utålmodig. Var så klar for dette nå og ser alle mine veninner og bekjente annonserer både fødsler og graviditeter en etter en, og her sitter jeg med en spontanabort og nettopp fått en skuffende mens. Bekymrer meg litt. Noen andre som har fått en plutselig endring i syklusen, og påvirket det hvor lang tid det tok å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jaa, jeg har det akkurat slik som deg nå! de siste 6 mnd, har syklusene mine litt lengre og lengre. jeg har plutselig begynt å spotte 1-2 dager før mens ( aldri gjort før, fått full blødning med en gang ) og mensen har gått fra 5-6 dager til 2-4. Jeg har vært veldig undervektig, så jeg er redd det er grunnen. nå har jeg endelig gått opp 2 kilo, og hadde håpet det klaffet denne gangen. vi har ligget sammen med i det jeg regnet ut skulle være eggløsningsperioden, og i dag 2 to fuckings uker for tidlig så kommer mensen.. jeg skjønner meg rett og slett ikke på kroppen min, men håper det er ett tegn på st syklusene mine begynner å stabilisere seg igjen etter vektøktning. ts er du under/overvektig?

Anonymkode: 458f4...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være det er undervekt som har tullet med syklusen din. Hadde du bare to uker mellom hver mens? Er der en full mens eller bare litt på papiret? Litt rosa på papiret etter EL kan være første tegn på graviditet for noen. Det er jo selvsagt også mulig at syklusen din prøver å stabilisere seg som du sier. 

Jeg er litt overvektig, men ikke fedme overvektig. Rart hvordan kroppen fikser egentlig, så håper på det beste! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...