Gå til innhold

Jul er jævlig. Din værste jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Tonjepusenn skrev:

Hver jul hjemme var grusom for meg. Moren min kjefter og smeller fra vi får fri fra skolen og til vi begynner igjen. Bare stress og mas, liker ikke julen på grunn av dette 

Sånn hadde jeg det også. Var kjempeglad da jeg fikk min første «ordentlige» jobb og var på jobb nesten 100 mil hjemmefra på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gruer meg alltid til jul. Værste høytiden jeg vet om, innser bare hvor liten familie jeg har.

Anonymkode: 73275...0fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste jul var det året jeg ble separert fra faren til barna mine, og moren min døde omtrent samtidig. På toppen av det hele, hadde eksen barna på juleaften, så jeg var helt alene. Drakk en vinflaske og gikk å la meg :P

For øvrig er det vondt å lese om alle som hadde vonde, triste og traumatiserende opplevelser i jula da de var små. Klem til dere, alle sammen :klem:

Innlegget er redigert for svar til slettet innhold.

Endret av Mythic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange juler alene. Den verste var den jula jeg ikke fikk en eneste julegave. Ingen av den nærmeste familien ga meg noe. Ikke nok med at jeg var alene, men da følte jeg meg helt glemt. En blomst, et par ullsokker, en pose kaffe. Hadde vært takknemlig for alt.

Anonymkode: e98f4...e74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn var de juleferiene uten faren min, hyggelige på grunn av mormor. De jeg måtte tilbringe med faren min og mamma var jævlige. Faren min drakk og var alltid sint, og krangla å banka mamma. Ofte kom politiet og kjørte oss, til krisesenter eller familie. Uansett om jeg var helt stille og ikke sa noe var jeg i veien og irriterende. Det var alltid fyll og krangling. Da jeg var under 10 år, ble jeg flyttet på barnehjem. Så jeg har ikke feiret jul med faren min på over 20 år. Heldigvis. Men minnene forsvinner ikke.  Jeg har hatt noen hyggelige julefeiringer, men de siste årene har jeg foretrukket å være hjemme, for meg selv. Mormor døde for noen år siden, hun var min rock og den nærmeste personen jeg har hatt. Jeg mista min bestevenn. Og det gjør så jævlig vondt. Jula er så lang, og man føler seg ekstra ensom og alene. Jeg liker ikke familien min, jeg har ikke noe tilfelles med de. Og de elsker å hate meg. Det er ikke hyggelig å være med de. Det er bedre å være alene, enn i selskap med de. Det er godt jula ikke varer helt til påske. 

Anonymkode: 31813...5d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noen få dager før julaften, så hadde mutter'n  oppdaget at det manglet ett par hundre kroner fra lommeboken hennes, og av en eller annen merkelig grunn la hun skylden på meg.       

Så hun begynte å kjefte og smelle i fleire dager, og påstod at jeg aldri mer skulle få noen julegaver fra henne. Men det årets julegaver var jo allerede kjøpt og pakket inn. Det endte med at mine søsken fikk MINE julegaver, i tillegg til deres egne julegaver. Så jeg ble sittende på julaften uten en eneste julegave å åpne, samtidig som alle andre fikk fleire gaver...

Det var ikke før ett par dager seinere at den ene søsteren min innrømmet at det egentlig var hun som hadde tatt pengene fra moren vår. Søsteren min hadde lyst til å kjøpe seg ett eller annet, men hun hadde ikke råd. Men jeg fikk aldri noen av julegavene som faktisk var pyntet på meg. Mine søsken argumenterte med at moren vår faktisk hadde gitt julegavene til dem, og derfor var gavene deres...      

Anonymkode: 309e2...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være julen 2004. Vokste opp med psykisk syk stemor som hatet meg. Var hjemme hos min far og henne og alt jeg gjorde var galt. Hun lagde i tillegg mat jeg ikke tålte, på pur f. Dama har slått meg også. Gjett om jeg ble glad da hun døde av kreft i fjor :)Karma kalles det. 

Anonymkode: e1224...b73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den julen jeg ble vekket av at min mor døde av overdose i etasjen under der jeg og mitt halvt år gamle barn lå og sov når vi var på besøk. På julaften.

Anonymkode: b0f48...0eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da faren min døde rett før jul. Han hadde en fast plass rundt bordet som nå var tom, og det var generelt en trist stemning. 

Anonymkode: 7c656...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg hadde vært gift i 3 år. Mannen i mitt liv. Hadde baby, og en på 2 år.

Julaften på formiddagen fikk jeg vite at han hadde vært utro i lang tid. Den gangen bodde vi midt i byen i en ny leilighet. Trodde alt var bra. Jeg hadde bestilt blomsterdekorasjoner i blomsterbutikken som lå i 1 etasjen. Jeg gikk dit...som i transe.  Ved siden av var det kafé.  Satte meg i kafeen, og satt der til de stengte på julaften. Verste julen jeg har hatt. 

Anonymkode: ae972...bf5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det må være jula 1999. Da hadde jeg akkurat gjort det slutt med kjæresten som jeg hadde vært sammen med i nesten fem år. Jeg hadde verdens svarteste samvittighet for bruddet, men visst at det var riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min værste jul var en gang jeg kom på overraskelsesbesøk til bestemor på julaften. Skulle egentlig ha kveldsvakt, men sjefen var så snill å stille opp for meg. Ble mildt sagt tatt veldig dårlig imot og ble sendt på dør.

Anonymkode: 99770...823

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenge siden jul nå, men men :fnise:

 

min verste jul feiret jeg med svigerfamilien for første og siste gang. Svigermor drakk seg full når vi andre var i kirken. Hun la seg like før julemiddagen og stod opp igjen etter den var fortært. Når vi pakket opp gaven var hun frekk, sur, snøvlete og slengte dritt til samtlige. Det ble høylytt krangling og alt gikk bare til helvete. Vi var 4 tilstede. Den verste julen jeg har hatt. Neste dag lå hun i sengen å latet som hun var syk. Skal sies hun er hobbyalkis.. 

Anonymkode: 2a97d...044

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2017 den 23.20, Honey Dew skrev:

Jeg får helt vondt i hjertet av å lese denne tråden. Sender en varm :klem: til dere alle :icon_frown:

Helt enig :icon_frown: Man vet at mange sliter i julen, men sjeldent man ser det så tydelig, svart på hvitt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 7.1.2018 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Min værste jul var en gang jeg kom på overraskelsesbesøk til bestemor på julaften. Skulle egentlig ha kveldsvakt, men sjefen var så snill å stille opp for meg. Ble mildt sagt tatt veldig dårlig imot og ble sendt på dør.

Anonymkode: 99770...823

I all verden. Liker hun ikke overraskelser? Hadde jo selv blitt kjempeglad for det!

Min verste jul var da bestefaren min på pappas side døde. Han hadde planlagt å feire med oss, så ble trist stemning det året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...