Gå til innhold

Jul er jævlig. Din værste jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jul er en jævlig tid. Angst depresjon og påtvunget kos! Hver jul for meg et dritt. Har du opplevd en jul som du husker med gru?? Selv om du er glad i jul i utgangspunktet??

Anonymkode: 9fe24...afd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var 12 og mamma bestemte at hun skulle slutte med julegaver til meg og broren min på 8 siden vi hadde jo allerede "alt" vi trengte. Vi dro i juleselskapet til besteforeldrene mine der fetterene mine også var og så dem pakke opp gaver mens familien spurte mamma og pappa hvorfor vi ikke fikk noen gaver (mamma hadde sagt fra på forhånd at hun skulle ordne alle gavene til oss). Endte med at mamma brast ut i gråt og hele kvelden dreide seg om henne, og det var generelt en kveld som minnet veldig lite om jul. 

Kunne ikke brydd meg om materielle gaver, men synes det var feil av henne å frarøve julestemningen fra meg og broren min. 

Anonymkode: e9cb7...c22

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var 12 og mamma bestemte at hun skulle slutte med julegaver til meg og broren min på 8 siden vi hadde jo allerede "alt" vi trengte. Vi dro i juleselskapet til besteforeldrene mine der fetterene mine også var og så dem pakke opp gaver mens familien spurte mamma og pappa hvorfor vi ikke fikk noen gaver (mamma hadde sagt fra på forhånd at hun skulle ordne alle gavene til oss). Endte med at mamma brast ut i gråt og hele kvelden dreide seg om henne, og det var generelt en kveld som minnet veldig lite om jul. 

Kunne ikke brydd meg om materielle gaver, men synes det var feil av henne å frarøve julestemningen fra meg og broren min. 

Anonymkode: e9cb7...c22

Hvorfor gjorde hun det??? Dere hadde det dere trengte Ja, men hvordan klarte hun å faktisk gjøre dette? Sorry at jeg spør, var hun psykisk syk???

Anonymkode: 9fe24...afd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært noe begeistret for å feire jul med foreldrene mine. Nå er de døde og jeg slipper å feire med dem og jeg slipper å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke feirer med dem. Isteden feirer jeg med hunden min og de tre kattene mine, koselig det :)

Anonymkode: 05f7e...662

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjorde hun det??? Dere hadde det dere trengte Ja, men hvordan klarte hun å faktisk gjøre dette? Sorry at jeg spør, var hun psykisk syk???

Anonymkode: 9fe24...afd

Nei, ikke psykisk syk på noen måte, men jeg har ofte undret over om kun kan være en smule bipolar. Spontane beslutninger og generelt mye negativ, mens dagen etterpå er det strigråt og hundrevis av unnskyldninger. 

Mest sannsynligvis var hun påvirket av juleprosjektene vi hadde på barneskolen der vi skulle samle inn penger til et land hvert år. Hun tenkte nok at jeg og broren min hadde både regntøy og smør på brødskiven så da var julegaver strengt tatt unødvendig sammenlignet med barn som sultet og ikke hadde tak. Ironisk nok ga hun fremdeles julegave til kollegaene på jobben, men ikke oss barna :dry: Kan nevne at vi fikk julegaver i romjulen i stedet når butikkene hadde åpnet igjen 

Anonymkode: e9cb7...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

De jeg måtte tilbringe med min far som alltid var full og i pillerus. Og som drev med psykisk mishandling, ved en anledning slo han da han ikke var fornøyd med gaven. 

 

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være den julen jeg fortsatt var et lite barn og skjønte hvor mye den eldre storebroren min hatet meg og lillebror. Ifølge han var ingenting bra nok, og han ødela all julestemning for alle andre og stakk ut døra for å henge med kompiser så snart han kunne slippe ifra. Nå er jeg voksen, men fortsatt kjenner jeg at hatet ligger og ulmer i han. Så jeg unngår all kontakt. Hva kan man egentlig gjøre med et søsken som bare utnyttet deg og fortalte andre løgner om deg etterhvert som du ble eldre også? Jeg tror ikke han skjønner hva han egentlig har gjort. Han burde faktisk gått til psykolog men det tror jeg ingen har turt å si til han.

Anonymkode: 5189a...e15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver jul hjemme var grusom for meg. Moren min kjefter og smeller fra vi får fri fra skolen og til vi begynner igjen. Bare stress og mas, liker ikke julen på grunn av dette 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare en, men flere juler jeg ble slått helseløs og psykisk mishandlet av forfyllet psykopatisk stefar.

( ja, han fikk diagnose satt under tvangs"oppfølging" flere år senere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i jul, og eksen var ikke glad i jul i det hele tatt. Vi feiret stort sett hver for oss, men ett år feiret jeg med han og hans familie. Nå er ikke dette noe ille eller noe sånt, men det er den stusseligste julen jeg noen gang har feiret.

Jeg prøvde å lage koselig stemning med pynt og bakst. Noe han ikke var interessert i. Vi var borte hos familien hans på julaften og det var greit, men de var ganske lik han på det området. Så jeg følte at stemningen var laber.

Resten av julen ble feiret med bare oss to. Han gamet hele tiden, og jeg satt alene og så på juleprogram og spiste kaker.

Så jeg er nok heldig i forhold til dere andre her i tråden, siden dette var min verste jul.

Anonymkode: be54a...1c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

I motsetning til de som har opplevd åresvis med vold, fyll og rus i jula har jeg egentlig ikke noe å klage over. Jul generelt var bra hos oss, men hadde en jul som var relativt jævlig. Var 23 år og nylig blitt utsatt for en vold og skyteepisode. Var i oppvåkningsfasen etter 2 mnd kunstig koma ved julekvelden så den husker jeg ikke, men husker noe fra romjula. Kjæresten min taklet ikke situasjonen og slo opp, det var forståelig for jeg hadde ikke gode ods hvis jeg ikke fikk nytt hjerte innen kort tid, de vokser ikke på trær akkurat. Nyttårskvelden husket jeg, jeg ønsket virkelig at jeg skulle dø før midnatt så jeg slapp å møte et nytt år. Det blinka i fyrverkeri ute, og en sykepleier satt på rommet mitt og prøvde å skåle i brus, et nytt år kom.  Per dags dato er jeg glad ønsket ikke gikk i oppfyllelse, men har hendt seg at jeg har tenkt at det burde ha gått i oppfyllelse. Blir minnet på det hvert år, 8.året nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

I motsetning til de som har opplevd åresvis med vold, fyll og rus i jula har jeg egentlig ikke noe å klage over. Jul generelt var bra hos oss, men hadde en jul som var relativt jævlig. Var 23 år og nylig blitt utsatt for en vold og skyteepisode. Var i oppvåkningsfasen etter 2 mnd kunstig koma ved julekvelden så den husker jeg ikke, men husker noe fra romjula. Kjæresten min taklet ikke situasjonen og slo opp, det var forståelig for jeg hadde ikke gode ods hvis jeg ikke fikk nytt hjerte innen kort tid, de vokser ikke på trær akkurat. Nyttårskvelden husket jeg, jeg ønsket virkelig at jeg skulle dø før midnatt så jeg slapp å møte et nytt år. Det blinka i fyrverkeri ute, og en sykepleier satt på rommet mitt og prøvde å skåle i brus, et nytt år kom.  Per dags dato er jeg glad ønsket ikke gikk i oppfyllelse, men har hendt seg at jeg har tenkt at det burde ha gått i oppfyllelse. Blir minnet på det hvert år, 8.året nå. 

Jo det har du. Herregud, stakkars mann! Håper du får noen fine minner som tar over de vonde.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julen jeg var 21, moren min kom utfor en ulykke og var i koma til langt uti romjula. Var bare meg og henne, visste lenge ikke om hun ville våkne en gang. Får litt flashback fortsatt hver gang julestria tar til, selv om det er over 20 år siden nå.

Anonymkode: 06e10...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da pappa døde av kreft 20 desember 😢 det var en grusom jul. Vi feiret julaften som vanlig, men var fryktelig trykket og trist stemning. Ble ikke det samme uten han.😔 Er nå 4 år siden og jula er ikke det samme lengere 

Anonymkode: dfbbf...d36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma ble hast operert lille juleaften pga lungen måtte bort . Papps var helt hysterisk og hadde ikke fikset noe. Jeg hadde feber pga stress .kjæresten min og familien hans julefeiring var Et lite plast tre  koteletter og film.  Den nest værste var det året jeg skilte meg. Vi prøvde å feire sammen for barna skyld. Aldri mere.

Anonymkode: 40a4a...c39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den første jula uten mamma var grusom. Hun døde plutselig et par mnd. før jul. Det var hun som hadde ordnet alt alltid. Plutselig var det opp til meg å vaske, rydde, pynte, bake og steke mat. Heldigvis fikk jeg litt tips og råd fra pappa om hvordan han trodde hun gjorde ting, mens jeg ga broren min andre oppgaver han kunne ta seg av. Det er fortsatt tungt å feire jul uten henne, men føler jeg har litt bedre kontroll nå som det har gått noen år.

Anonymkode: 8eda9...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den verste julen, må ha vært det året jeg ble brutalt dumpet noen dager før jul, fordi han hadde funnet seg en annen (de ble sammen et par dager etter dette igjen). Følte ikke akkurat for å sitte å smile på julaften det året, eller nyttårsaften for den sakens skyld. Er to år siden. 

Anonymkode: adc79...7d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor, da vi mistet to nære familiemedlemmer. I år velger vi å tilbringe julen i utlandet for å komme bort fra juletradisjonene. 

Anonymkode: 41145...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg velge. :fnise:

Kanskje julen da jeg var 3 år og ble slengt i veggen etter håret fordi jeg ødela for min mor og daværenede mannebein.

Eller da jeg var 5 eller 6 og min mor forlot meg hjemme alene mens hun reiste på en ukes julebord runde...på alle pubene i byen men mannebein på slep.

Og når jeg var 8 så tok hun halvparten av julegavene fra min fars familie og solgte de, regner jeg med. Borte vekk var de iallfall.

Eller kanskje da jeg var 10 og hun etter 2 måneders psykose der jeg hadde vært alene med henne ble tvangsinnlagt på julaften fordi hun var sprøere en chips.

Har mange sånne fantastiske julehistorier...  Heldigvis så kan man velge vekk biologisk familie og lage sin egen. 

Anonymkode: cf6eb...dcc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...