Gå til innhold

Orgasmen damer, er det målet med å ha sex, eller kan dere ha sex uten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som det fremgår av svarene her så mener kvinner flest, fullt seriøst, at mannens orgasme er det viktigste.

Anonymkode: 2e53e...014

Hvilke innlegg er det egentlig du sikter til?

Alle som har svart i tråden har sagt at de har sex for å komme, minus ett innlegg fra ei som sliter med å få orgasme! Kanskje du lærer noe av å lese tråden en gang til?

Anonymkode: d7bd9...649

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er ikke orgasme viktig. Får orgasme nå og da når jeg vil det, men som regel fokuserer jeg bare på selve sexen fordi det er så godt, og ofte (vel, alltid) bedre enn selve orgasmen. Synes jeg! 

Når jeg onanerer, da er målet å få orgasme. Mens ved sex er det hele økta jeg fokuserer på. Ikke bare orgasmen. 

Altså, selve sexen er jo såå godt!! Jeg liker alt ved det; berøring, kyssing, alt. Hvis ikke jeg bestemmer meg for å komme så gjør jeg ikke det! Det er ikke mannens feil. Kommer kun når jeg fokuserer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha fantastisk god sex uten orgasme. Kan noen ganger komme lett og gjerne ha to orgasmer på liten tid med helt ok sex. Andre ganger har vi sex lenge uten at jeg kommer, men likevel er mer tilfredstilt.

Mannen min kan komme flere ganger, så sexen er ikke automatisk over når han kommer, men etter kjappe i hverdagen er det nok ofte slik. Samtidig kan han gi meg orgasme med å f.eks fingre meg når vi ser på en film, uten at det nødvendigvis ender i sex med det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt orgasme med en mann, likevel elsker jeg sex! Jeg hadde en litt dårlig start på sexlivet da jeg var ung, hadde konstant svie, så tror jeg bandt meg fra starten og ikke klarer å komme over kneika. Evnt at jeg vet jeg kan sprute og det synes jeg er vått og upraktisk, kanskje det er derfor. Jeg aner ikke. Når jeg onanerer er orgasmen det eneste som betyr noe, under sex får jeg masse rykninger, på en måte småorgasmer, men ikke skikkelig orgasme. Likevel er jeg sikker på at jeg har mer glede av sex enn mange som får orgasme, jeg bare elsker det.

Anonymkode: 27040...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig uansett, men vil helst ha orgasme, ja. Det som ergrer meg er når jeg er nær å komme, men så går det for typen, og så må jeg ta saken i egne hender etterpå :edie:

Anonymkode: 8b57a...bb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ha orgasme, ja. Men når jeg føler meg veldig pressa fordi det er utrolig viktig for fyren at jeg skal få det, så får jeg litt sperrer, og da har jeg sagt at det ikke er så viktig. (Vedder på jeg hadde slitt med impotens om jeg var mann, tenker litt for mye) Men jeg har hatt super sex uten å få orgasme, men da går jeg jo rundt litt uforløst etterpå, og ordner det ved første sjanse selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo vende spørsmålet mot deg selv , er det greit å ha sex gang på gang uten at du får orgasme? NEPPE. 
Er du i stand til å tolerere det om det skjer en av femti ganger en sjelden gang i blant? Ja sannsynligvis 
Vil du føle at selve sexen var bortkasta om du ikke kom? JA,  men du vil nok også sannsynligvis sette pris på nærheten med partneren din om det er en du elsker, og tenke at det var fint at i det minste henne kom 

Når dama sier at hun gidder rett og slett ikke så er det fordi hun er konfliktsky og ikke vil virke kravstor, og ikke fordi orgasmen faktisk ikke betyr noe for henne. 

For meg er det helt uaktuelt å ha sex uten orgasme , ja det hender en sjelden gang i blant med kjæresten min og det er helt greit, men om det skjer flere ganger så sier jeg jo fra at sånn kan jeg ikke ha det, og når det har skjedd med nye partnere og pulevenner så gidder jeg ikke kaste bort tid og barbert underliv på vedkommende igjen. 
Fant meg oftere i det som tenåring og starten av tyve årene fordi jeg var veldig opptatt av å bli likt av gutten(e) jeg lå med, men nå som jeg er 25+ så har jeg rett og slett ikke tid til dårlig sex lenger. En kjappis i ny og ne med samboern min der jeg ikke alltid kommer, er koselig og tolererbart fordi han alltid sørger for å gi meg 4-5 orgasmer når vi tar oss bedre tid. 

Anonymkode: 011e4...8c8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg sluttet å ha sex bare for å være grei. Halve poenget er min orgasme, den er like viktig som mannens. Heldigvis har jeg en kjæreste som har samme innstillingen, han mener at jeg bør få minst tre orgasmer før han gir seg. 
 

Anonymkode: 5005a...219

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lenge siden jeg sluttet å ha sex bare for å være grei. Halve poenget er min orgasme, den er like viktig som mannens. Heldigvis har jeg en kjæreste som har samme innstillingen, han mener at jeg bør få minst tre orgasmer før han gir seg. 

Anonymkode: 5005a...219

Godt sagt!  Helt enig! Sex uten orgasme gidder jeg ikke, da finner jeg meg en ny partner. Heldigvis har jeg funnet en mann som din jeg også nå :)

Anonymkode: 011e4...8c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er deiligere for kvinner å føle at han pumper henne full heller enn orgasme i seg selv. Det er det mange av de skriver her også, at det er deilig med orgasme, men det er deiligere å kjenne at han tømmer seg i henne. Som det ble skrevet her, det er nok noe instinktivt, noe naturlig, i kvinner, som gjør at de er sånn. 

Anonymkode: d7956...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er deiligere for kvinner å føle at han pumper henne full heller enn orgasme i seg selv. Det er det mange av de skriver her også, at det er deilig med orgasme, men det er deiligere å kjenne at han tømmer seg i henne. Som det ble skrevet her, det er nok noe instinktivt, noe naturlig, i kvinner, som gjør at de er sånn. 

Anonymkode: d7956...c14

Nei.

For et ego. Gir oss null og niks at du pumper i vei, gutten min. Vi kvinner vil ha orgasme vi og skjønner du!

Den personen som skrev at det var "naturlig" at vi kvinner kun bryr oss om mannens orgasme var en Mann. Og han har blitt kraftig nedstemt i løpet av denne tråden faktisk.

Blir en smule provosert kjenner jeg, som om vi jenter bare har sex for mannens skyld? Hva faen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, palamina skrev:

Nei.

For et ego. Gir oss null og niks at du pumper i vei, gutten min. Vi kvinner vil ha orgasme vi og skjønner du!

Den personen som skrev at det var "naturlig" at vi kvinner kun bryr oss om mannens orgasme var en Mann. Og han har blitt kraftig nedstemt i løpet av denne tråden faktisk.

Blir en smule provosert kjenner jeg, som om vi jenter bare har sex for mannens skyld? Hva faen.

Det er vel det de ønsker med disse innleggene: at vi skal bli provosert. 

Heldigvis er det naturlig for mange menn (de fleste?) å bry seg om partnerens nytelse også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elaine Marley skrev:

Det er vel det de ønsker med disse innleggene: at vi skal bli provosert. 

Heldigvis er det naturlig for mange menn (de fleste?) å bry seg om partnerens nytelse også. 

Jeg tror faktisk ikke det. Dessuten snakker de ikke som om de ikke bryr seg om partnerens nytelse, de tror bare ikke det er like viktig for oss å oppnå klimaks som det er for dem. At vi blir tilfredsstilt av at de blir det, so to speak. Det er bare tragisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, palamina skrev:

Jeg tror faktisk ikke det. Dessuten snakker de ikke som om de ikke bryr seg om partnerens nytelse, de tror bare ikke det er like viktig for oss å oppnå klimaks som det er for dem. At vi blir tilfredsstilt av at de blir det, so to speak. Det er bare tragisk.

Jeg tror det. Noen elsker å provosere her inne. Jeg går på det selv også til tider. 

Men ja, det er nok menn som tenker sånn. Det er tragisk ja, men jeg tror ikke det gjelder flertallet, heldigvis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Jeg tror det. Noen elsker å provosere her inne. Jeg går på det selv også til tider. 

Men ja, det er nok menn som tenker sånn. Det er tragisk ja, men jeg tror ikke det gjelder flertallet, heldigvis. 

:) Da har du nok jevnt over større tro på mannfolk når det gjelder det temaet her enn jeg har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når dama sier at hun gidder rett og slett ikke så er det fordi hun er konfliktsky og ikke vil virke kravstor, og ikke fordi orgasmen faktisk ikke betyr noe for henne. 

Anonymkode: 011e4...8c8

Spot on. Grunnen til at mange menn (for jeg tror faktisk det gjelder en god del menn) tror orgasmen ikke er viktig for kvinnen kan vi nok takke oss selv for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig har jeg sex for orgasmens skyld. 

Jeg elsker nærheten og intimiteten, men orgasmen er liksom selve godsaken. 

Kvinner er ikke så annerledes enn menn altså, vi vil også ha orgasme. 

Anonymkode: 55983...634

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tror det er deiligere for kvinner å føle at han pumper henne full heller enn orgasme i seg selv. Det er det mange av de skriver her også, at det er deilig med orgasme, men det er deiligere å kjenne at han tømmer seg i henne. Som det ble skrevet her, det er nok noe instinktivt, noe naturlig, i kvinner, som gjør at de er sånn. 

Anonymkode: d7956...c14

Det er gjerne digg å bli pumpet full når en er i et nytt forhold og er kjempeforelsket, men i det lange løp er ikke pumping i seg selv nok. Mange kvinner har nok sex med kjæresten sin uten å egentlig være i humør til det - en vil jo at kjæresten skal ha det bra, og vet at menn generelt sett har større sexlyst enn kvinner. Så noen ganger når kvinner sier at orgasmen ikke er "viktig" er det nok fordi de egentlig kun har sex for mannens del. Selve sexen får da kvinnen lite ut av, men hun vet gjerne at det er med på å forbedre forholdet deres som en helhet. Ande ganger igjen er nok orgasmen ikke "viktig" rett og slett fordi det krever mer arbeid å få til, og en gidder ikke det hver eneste gang en har sex. Kanskje en er sliten eller lei... og da er ikke "fokuset" som trengs for å få orgasme til stede. 

Men om kvinner enkelt kunne få til orgasme så tror jeg nok det er noe alle ville ønsket hver gang de hadde sex. 

Anonymkode: 22e31...e3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, palamina skrev:

:) Da har du nok jevnt over større tro på mannfolk når det gjelder det temaet her enn jeg har.

Kanskje jeg lar min egen personlige erfaring snakke litt for mye. 

Jeg hadde i hvert fall troen på at det var slik :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...