Gå til innhold

"Mister" følelsen i kroppen rett etter orgasme. Tegn på overgrep?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stund lurt på om det kan ha skjedd overgrep i barndommen, men siden det ikke står noe skrevet om det i barnevernspapiret. Hadde en dramatisk start med omsorgssvikt osv. 

Når jeg har dissosiasjonsopplevelser pga traumene, så kommer det en del gang i den form av at jeg mister følelsen i hendene/blir nummen. 

Etter orgasme (onani, for er fortsatt jomfru) så kan det skje det samme. At jeg blir sånn nummen, eller at hender og føtter mister kraft på en måte. 

Kan dette være tegn på overgrep selvom jeg ikke kan huske dem? Eller er det normalt at man blir halvveis "lammet" i hender etter klimaks?

Anonymkode: 6a3de...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden skal det være et tegn på overgrep da?? 

Anonymkode: d7e56...90f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden det ikke står skrevet noe om det i barnevernspapirene, kan jeg ikke vite det sikkert*

Anonymkode: 6a3de...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er helt vanlig å miste følelse og bli nummen i kroppen etter orgasme. Alt blodet fyker jo ned i underlivet. 

Anonymkode: 17423...5b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje bedre at du kontakter de rette instanser og får samtale med noen som var tilstede i din sak. Evt kontakter spesialister og spør. For jeg tviler litt på at det finnes noen på kg som kan ha kunnskap om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en stund lurt på om det kan ha skjedd overgrep i barndommen, men siden det ikke står noe skrevet om det i barnevernspapiret. Hadde en dramatisk start med omsorgssvikt osv. 

Når jeg har dissosiasjonsopplevelser pga traumene, så kommer det en del gang i den form av at jeg mister følelsen i hendene/blir nummen. 

Etter orgasme (onani, for er fortsatt jomfru) så kan det skje det samme. At jeg blir sånn nummen, eller at hender og føtter mister kraft på en måte. 

Kan dette være tegn på overgrep selvom jeg ikke kan huske dem? Eller er det normalt at man blir halvveis "lammet" i hender etter klimaks?

Anonymkode: 6a3de...e2c

Hva får deg til å tro det?? Er jo helt vanlig å bli slått ut av orgasme.  Orgasmen tar kontroll og blodet strømmer fra ekstremiteter, (bein og armer) også hodet og ned i underlivet. Etter orgasme blir de fleste slått ut og blir numne i armer og bein og overkropp. Noen blir svimle og andre svimer av.

Hva er årsaken til at du får assosiasjoner til overgrep ift din opplevelse etter orgasme? Er selv gutt og blir slått ut og nummen i hele kroppen etter en kraftig orgasme.  Tror du helt fint kan slappe helt av :)

Anonymkode: d26c5...776

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en stund lurt på om det kan ha skjedd overgrep i barndommen, men siden det ikke står noe skrevet om det i barnevernspapiret. Hadde en dramatisk start med omsorgssvikt osv. 

Når jeg har dissosiasjonsopplevelser pga traumene, så kommer det en del gang i den form av at jeg mister følelsen i hendene/blir nummen. 

Etter orgasme (onani, for er fortsatt jomfru) så kan det skje det samme. At jeg blir sånn nummen, eller at hender og føtter mister kraft på en måte. 

Kan dette være tegn på overgrep selvom jeg ikke kan huske dem? Eller er det normalt at man blir halvveis "lammet" i hender etter klimaks?

Anonymkode: 6a3de...e2c

Nei, det handler rett og slett om blodsirkulasjonen.

Anonymkode: 133fa...e44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16/11/2017 at 11:52 PM, AnonymBruker said:

Men siden det ikke står skrevet noe om det i barnevernspapirene, kan jeg ikke vite det sikkert*

Anonymkode: 6a3de...e2c

 

Hadde det stått i barnevernspapirene om dine orgasmer hadde jeg blitt alvorlig bekymret... :(

Håper du har det fint, og at du har klart å legge ting bak deg. Kropp er kropp. Kommer du og det rister, eller det svartner for deg etter orgasme betyr det bare at du har det deilig. Det er ikke noe mer mystisk. Sånn er sex. Mye rart skjer med kroppen. Det er helt normalt. Kos deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å glemme overgrep. Dette er gamle myter. Det mest traumatiske husker vi godt!

Anonymkode: 8a1d5...d20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Jeg har en stund lurt på om det kan ha skjedd overgrep i barndommen, men siden det ikke står noe skrevet om det i barnevernspapiret. Hadde en dramatisk start med omsorgssvikt osv. 

Når jeg har dissosiasjonsopplevelser pga traumene, så kommer det en del gang i den form av at jeg mister følelsen i hendene/blir nummen. 

Etter orgasme (onani, for er fortsatt jomfru) så kan det skje det samme. At jeg blir sånn nummen, eller at hender og føtter mister kraft på en måte. 

Kan dette være tegn på overgrep selvom jeg ikke kan huske dem? Eller er det normalt at man blir halvveis "lammet" i hender etter klimaks?

Anonymkode: 6a3de...e2c

Det er veldig normalt at du blir nummen, eller som du sier "lammet" i hendene etter å ha onanert. Når du får orgasme så slapper alle muskler av og du vil føle deg helt tømt for energi. Tror du ville ha husket det hvis noen har gjort overgrep mot deg.

Anonymkode: d6ebc...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, det virker ikke som noen her skjønte hva du skrev om dissosiasjon. 

Å være nummen betyr jo å miste følelsen, som om kroppsdelen dovner bort. Dette har hvertfall aldri jeg opplevd, eller hørt at er vanlig. At spenninger slipper taket og man blir avslappet er IKKE det samme som å bli nummen/dovne bort.

Anonymkode: 37310...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg reagerer på at dette står i dette forumet. Jeg vil råde deg til å kontakte barnevernskontoret som hadde deg som bruker, samt folk som var i din nærhet over tid i din barndom. Samtal med dette med noen som har kompetanse som terapeut. Å knytte et mulig overgrep mot orgasmer virker søkt slik du beskriver det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...