Gå til innhold

Dere som er skilt.. Tar dere vare på bryllupsbilder etc?


Calleia

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, bekka79 said:

Egentlig synes jeg syndt på mennesker som har så lite å ta seg til at de ser det som sin samfunnsoppgave å rette på alt og alle. Du får slite med det;) 

Jeg retter ikke på alt og alle. Jeg ser "i forhold til" veldig ofte, men retter ikke folk på det like ofte. Uansett så er jo feilbruk av "i forhold til" en helt grunnleggende feil. Det endrer jo totalt på meningsinnholdet når det brukes galt. 

Anonymkode: 6c120...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Man sletter jo bilder av eksen på FB osv. Jeg hadde nok syns det var veldig ekkelt om kjæresten min hadde bilder av seg og eksen der. Man sletter jo sånt! 

Anonymkode: cf2dc...34e

Det er ikke naturlig for meg å slette ekser fra Facebook.

Min nye kjæreste har valgt meg fordi jeg er den jeg er, og historien min har både skapt meg og vil alltid være en del av meg. Jeg har prøvd et forhold med en som ønsket at jeg skulle klippe ut noen år av livet mitt; ingen bilder, ingen historier fra de 8 årene, ingen referanser.

I motsetning til min nåværende, som spør og graver om alt som har med meg å gjøre - fordi hun er nysgjerrig på meg, og hva som har formet meg. Godt som vondt.

Og det gjør at jeg føler meg interessant. Føler meg sett. At hun ikke velger ut  bare noen utvalgte deler av meg som hun liker. Og forkaster store deler fordi det er ubehagelig å vite at jeg har en historie, hvor jeg har elsket en annen, hatt sex med en annen, fått barn med en annen, holdt en annen tett om natten. For nå er jeg bare hennes.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke folk som "rydder" i bildene på SoMe. Jeg synes det virker litt uærlig.... Du vet at noen har hatt en kjæreste i 10 år, og plutselig etter bruddet finnes det ingen bilder av dem som par på Facebook? Sært. Det er jo ikke som man kan slette det. En ting er hvis man generelt ikke liker å ha gamle bilder liggende ute, men jeg ville følt meg passe dum om jeg sletta bilder av kun meg og eksen, som "alle" vet at jeg har vært sammen med... 

Anonymkode: 0fdda...8c1

Haha det er jo det som er normalen, jeg skjønner ikke folk som på død og liv skal spare på sånt, og vise det til hele verden, og ha det der til evig tid. Itilleg, hadde noen ekser hatt bilder av meg, så blir det slettet, fordi ingen skal ha bilder av meg uten min tillatelse. Jeg syntes det rett og slett er upassende, og veldig kleint/flaut. Handler jo ikke om å slette fortiden sin, men å ikke ha den på display for hele verden/some-venner. Er også respektløst ovenfor ny livspartner i min mening. Tenker at vedkommende som sparer på slikt, ikke er over den personen, og ble forlatt. Nå snakker jeg ikke om bilder der man er sammen med mange venner/familie/barn, - men om romantiske bilder/kyssebilder/kosebilder/bryllupsbilder osv. Det har ikke noe på sosiale medier å gjøre i min mening.

Anonymkode: 18164...941

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg retter ikke på alt og alle. Jeg ser "i forhold til" veldig ofte, men retter ikke folk på det like ofte. Uansett så er jo feilbruk av "i forhold til" en helt grunnleggende feil. Det endrer jo totalt på meningsinnholdet når det brukes galt. 

Anonymkode: 6c120...ad8

Men ganske sikker på at både du og de fleste andre forsto hva jeg mente? Og gjør man det, mener jeg at man ikke bør ta fokuset fra en diskusjon for kun og skulle være belærende. Det gjelder både her og i det virkelige liv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Epictetus skrev:

Det er ikke naturlig for meg å slette ekser fra Facebook.

Min nye kjæreste har valgt meg fordi jeg er den jeg er, og historien min har både skapt meg og vil alltid være en del av meg. Jeg har prøvd et forhold med en som ønsket at jeg skulle klippe ut noen år av livet mitt; ingen bilder, ingen historier fra de 8 årene, ingen referanser.

I motsetning til min nåværende, som spør og graver om alt som har med meg å gjøre - fordi hun er nysgjerrig på meg, og hva som har formet meg. Godt som vondt.

Og det gjør at jeg føler meg interessant. Føler meg sett. At hun ikke velger ut  bare noen utvalgte deler av meg som hun liker. Og forkaster store deler fordi det er ubehagelig å vite at jeg har en historie, hvor jeg har elsket en annen, hatt sex med en annen, fått barn med en annen, holdt en annen tett om natten. For nå er jeg bare hennes.

 

Dette høres fint ut i teorien. Jeg liker tanken din om at alle har en historie og man tar det på godt og vondt. Ingen skal tvinges til å fjerne/klippe ting ut av livet sitt!

Likevel, i FB-kontekst, blir dette litt som "Har det ikke vært på Facebook så har det ikke skjedd-?

Det er et konsept jeg stusser litt over..?

Jeg har ikke bilder av eksene mine hengt opp på veggen i stua mi og jeg har heller ingen tanker om at jeg ikke har en historie eller en fortid bare fordi jeg ikke presser det i ansiktet på kjæresten min og familien til kjæresten min (som man blir venner med etterhvert på FB). 

FB er ikke en personlig dagbok men en offentlig profil. Man bør tenke litt over hvordan man forholder seg til redskapet. Selvom jeg ikke vil se eksen til kjæresten min hver gang jeg er innom FBen så er det ikke fordi jeg ikke godtar eksen hans. Jeg har jo ekser selv - og de forsvinner ikke bare fordi jeg ikke har bilder av oss på FB?

Anonymkode: 945ef...ced

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har meg og ekskona rammet inn selv om jeg har ny kone. 

Anonymkode: c9823...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.11.2017 den 23.10, AnonymBruker skrev:

Poenget er at "i forhold til" ble brukt helt feil. "I forhold til" betyr det samme som "sammenlignet med". 

Anonymkode: 6c120...ad8

Poenget er at du er en gigantisk dust.

Vedkommende sparer på bildene fordi hun savner mennesker som har dødd fra henne, og du kommer med en FØKKINGS SKRIVEREGEL?

Hva feiler det empatien til folk her inne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2017 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Har et veldig nært forhold til barna mine. Og jeg er moren. 

De er såpass oppegående at de ikke henger opp bryllupsbilde av meg og eksen på veggen 😉 

Anonymkode: cf2dc...34e

Mine foreldre hadde et stygt brudd, når jeg var godt voksen. Jeg har bryllupsbilde deres hengende på veggen, sammen med vårt, svigers sitt og besteforeldre på alle sider. 

Synes ikke det er upassende! Dette er et minne om en viktig dag, som var starten på vår familie og som førte til starten på mitt liv. (Ikke bokstavelig - ble ikke unnfanget akkurat den dagen, men du skjønner tegningen). Valget de tok da er en stor del av historien om meg. Uavhengig av hva som skjedde 30 år senere, så var de faktisk svært lykkelige på denne dagen/bildet begge to. 

Anonymkode: 8da60...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Dette høres fint ut i teorien. Jeg liker tanken din om at alle har en historie og man tar det på godt og vondt. Ingen skal tvinges til å fjerne/klippe ting ut av livet sitt!

Likevel, i FB-kontekst, blir dette litt som "Har det ikke vært på Facebook så har det ikke skjedd-?

Det er et konsept jeg stusser litt over..?

Jeg har ikke bilder av eksene mine hengt opp på veggen i stua mi og jeg har heller ingen tanker om at jeg ikke har en historie eller en fortid bare fordi jeg ikke presser det i ansiktet på kjæresten min og familien til kjæresten min (som man blir venner med etterhvert på FB). 

FB er ikke en personlig dagbok men en offentlig profil. Man bør tenke litt over hvordan man forholder seg til redskapet. Selvom jeg ikke vil se eksen til kjæresten min hver gang jeg er innom FBen så er det ikke fordi jeg ikke godtar eksen hans. Jeg har jo ekser selv - og de forsvinner ikke bare fordi jeg ikke har bilder av oss på FB?

Anonymkode: 945ef...ced

Vet du. Jeg synes du har noen gode poenger. Måten jeg beskrev det på var nok farget av egen erfaring med en som ønsket at jeg "klippet" ekskona bort fra samtaler, historier, mv - i tillegg til Facebook. Det har gjort at jeg nok er over gjennomsnittet sensitiv til at noe lignende skal skje igjen. 

Samtidig - jeg har jo gjort noen få redigeringer til egen Facebook-profil ved brudd. Tatt bort profilbilder med begge på. Tatt bort de tydeligste kjærestebildene. So point taken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...