Gå til innhold

Dere som er skilt.. Tar dere vare på bryllupsbilder etc?


Calleia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Calleia skrev:

.og alt som hadde med bryllupet å gjøre?

Hvorfor / hvorfor ikke? 

Har det da liggende, men ser aldri på det lenger. Det er da minner om fortiden, ser ingen grunn til å brenne de. Det kan være at barna setter pris på de når tiden skrider frem. Når skilsmissen var et faktum hadde jeg lyst til å ødelegge alt sammen, men sa til meg selv ikke gjør noe i affekt, vent noen år og se det an. Og nå er det minner som ligger nederst i en skuff som jeg aldri ser på, men barna får bestemme når jeg engang tar kvelden om de tar vare på det eller ikke.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ligger i en skuff et sted. Kaster ikke bilder, men jeg ser ikke ofte på dem heller. 

Vet ikke om jeg skal ta var på alt av pynt osv, men selv bildene har jeg aldri vurdet å kvitte meg med. 

Anonymkode: 0fdda...8c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kasta alt. Har ingen barn sammen så jeg så ingen grunn til å ta vare på det.

Anonymkode: 795df...6ed

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en minnepenn med bildene fra mitt første brylupp/brudebilder. Dette fordi det var et fint selskap og ønsker å ta vare på bildene i forhold til slektninger som var tilstede (Og i dag døde). Og fordi vårt felles barn kanskje kan ha glede av de bildene en dag, h#n var også tilstede på selve dagen og er med på mange av bildene:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tatt vare på alt av bilder. Det er jo en del av mitt liv og ikke noe jeg vil kvitte meg med. 

Men hadde kanskje vært annerledes om jeg hadde vært gift med en psykopat som hadde gjort livet mitt til et helvete. Da kunne jeg sikkert funnet på og brent absolutt alle minnene om han. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig.

Livet er ikke en serie glansbilder. Det består av oppturer og nedturer. Jeg skylder meg selv, å bære meg med den jeg er og har vært i gode og onde dager. 

Jeg river ikke ut de første 120 sidene i boka, bare fordi det er drama og sorg, med en happy ending de siste 20 sidene. Da tar jeg fra meg muligheten å lese hele historien. Livet er på samme måte. Historien er hele greia. Ikke bare lykken.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skilte foreldre i voksen alder. Det var et vondt brudd, så jeg skyndte meg for å redde bryllupsbildet. Om alt det andre finnes, vet jeg ikke, men bryllupsbildet av foreldrene mine henger på veggen hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cocosa skrev:

Jeg fikk skilte foreldre i voksen alder. Det var et vondt brudd, så jeg skyndte meg for å redde bryllupsbildet. Om alt det andre finnes, vet jeg ikke, men bryllupsbildet av foreldrene mine henger på veggen hjemme :)

Akkurat, barna er glad i begge foreldrene, og det er de jeg tenke på når jeg ikke ødelegger dette, jeg har null utbytte av å se på det, men for de er det gode minner som de vil elske og ta vare på, og ta med seg videre i livet når mitt ebber ut. Slekt skal følge slekters gang :) Som noen sier, liver er ikke bare lykke, og slette de ulykkelige minnene vekk er bare et selvbedrag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som ligger ute på nett, slettes såklart (uting å ha gamle romantiske bilder på some, litt tåpelig - vil man spare på det kan man ha det på dataen/i bilder/pakket bort et sted). Har vel et par bilder et eller annet sted i en roteskuff, tenker ungene sikkert vil se de engang. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg vel tatt en ryddings og kasta alt

Anonymkode: 18164...941

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke skilt, men nylig brudd med samboer gjennom 8,5 år. Det er hele ungdomslivet mitt + starten av 20årene. Vi har ett barn sammen. Jeg vil ikke kaste bildene, for jeg angrer ikke på de årene og det er noe jeg vil ta med meg videre i livet. Det er et avsluttet kapittel som jeg ikke har tenkt å rive ut og brenne opp. Nå gleder jeg meg til å "skrive nye kapitler" :P Hvorfor brenne bort bilder som viser livet ditt for flere år siden? Man trenger ikke å se på bildene, men de er der ihvertfall.

Og jeg vil gjerne at ungen vår skal få se bilder av oss 3 sammen og mamma og pappa den gangen. H*n skal vite at vi en gang var glade i hverandre og at det var derfor vi valgte å få h*n. :)

Anonymkode: 3dcc7...9ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, bekka79 said:

Jeg har en minnepenn med bildene fra mitt første brylupp/brudebilder. Dette fordi det var et fint selskap og ønsker å ta vare på bildene i forhold til slektninger som var tilstede (Og i dag døde). 

Du ønsker å "ta vare på bildene sammenlignet med slektninger som var til stede"?

Anonymkode: 6c120...ad8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer selvfølgelig det, det er jo en stor del av livet mitt og det er jo mange gode minner jeg ønsker å ha.

Anonymkode: efd94...892

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ønsker å "ta vare på bildene sammenlignet med slektninger som var til stede"?

Anonymkode: 6c120...ad8

Sammenlignet? Bildene er vel tatt vare på fordi personer som nå er døde er på dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Kontormus said:

Sammenlignet? Bildene er vel tatt vare på fordi personer som nå er døde er på dem. 

Poenget er at "i forhold til" ble brukt helt feil. "I forhold til" betyr det samme som "sammenlignet med". 

Anonymkode: 6c120...ad8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kontormus skrev:

Sammenlignet? Bildene er vel tatt vare på fordi personer som nå er døde er på dem. 

Og dermed helt uerstattelige minner som man aldri får igjen om man sletter de. Selv om man som person ikke ser verdien i dette, så vil andre slektninger kunne se denne verdien. Det synet har jeg på dette, selv om jeg ikke personlig ser på bildene hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Cocosa skrev:

Jeg fikk skilte foreldre i voksen alder. Det var et vondt brudd, så jeg skyndte meg for å redde bryllupsbildet. Om alt det andre finnes, vet jeg ikke, men bryllupsbildet av foreldrene mine henger på veggen hjemme :)

Det var jo litt spesielt da, hadde reagert om mine barn hadde hengt opp bryllupsbilder av meg og eksen på veggen. Snakk om å ikke gå videre her i livet 😬

Anonymkode: cf2dc...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk alt som var printet. Jeg tar vare på alt digitalt. Tusener av bilder og filmer av gode minner av oss de første årene, så med barn og familie. Kanskje en vakker dag klarer jeg å se på dem igjen, men ikke på lenge ennå :cry3:

Anonymkode: 28801...d8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at "i forhold til" ble brukt helt feil. "I forhold til" betyr det samme som "sammenlignet med". 

Anonymkode: 6c120...ad8

Jo jo, så ble det brukt "muntlig språk" i skrift. Men det var jo ikke så vanskelig å forstå hva som var budskapet :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kontormus said:

Jo jo, så ble det brukt "muntlig språk" i skrift. Men det var jo ikke så vanskelig å forstå hva som var budskapet :)

Det er like feil dersom det muntlig brukes på den måten. ;) Litt folkeopplysning skader ingen. 

Anonymkode: 6c120...ad8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...