Gå til innhold

Synlige brystvorter - er det virkelig så flaut og tacky


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inntil ca slutten av 70 tallet var det vanlig at kvinner med vanlig byste og mindre ikke brukte bh. Det var helt vanlig å kunne se konturene av brystvorta igjennom før det. For hundre og femti år siden sminket tilogmed kvinner brystvorta før de gikk i selskap.

I dag er kvinnebryster veldig seksualisert. Det er en selvforsterkende effekt. Når motet blir slik at kvinner bare viser brystene til menn de vil ha sex med så blir naturligvis menn kåte av å se bryster. På 70 tallet ble ikke menn like lett opphisset av dette siden det ikke signalerte økt sjansen for seksuell utellingen for mannen.

I dag kan vi se masse damer med åletrange bukser på treningssenterene uten at menn blir spesielt opphisset. For hundre år siden dekket kvinner seg til i omfattede kjoler (men viste mye av brystene). Det vi ser av ben i dag ville vært skrekkelig opphissende for hundre år siden mens de hadde ment av vi var helt "muslimske" i tildekkingen av brystene.

Objektivt sett er det ikke noen grunn til å dekke brystene generelt. Dette er bare moter. Vi kan bestemme oss for andre regler og hvis vi praktiserer det slik så blir det slik.

Anonymkode: 72d38...486

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mye lavmål det kom inn i tråden min her. Takk til de få som gadd å svare ordentlig.

Ts

Anonymkode: 260a5...bc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mysticgirl skrev:

Ja har til og med fått høre : Ja jeg ser du er kåt nå..pga stive brystvorter! :fnise: Altså brystvortene kan bli stive både når jeg fryser, har vondt og om tøyet er borti dem, berøring uten at man er kåt osv.. Menn er noen rare skapninger som tror at stive brystvorter betyr kåt :alice:

Ja, sant. Akkurat som om at menn automatisk er kåte når det er tre centimeter kaldt. 😂😂😂

Anonymkode: 7dfe9...92b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden menn seksualiserer brystvorter så utrolig mye at de til og med blir provosert over at noen ammer i offentligheten, så er det dessverre blitt flaut og "tacky" å vise brystvorter ja. Menn tar ikke en dame uten bh seriøst om man prater om noe seriøst eller kjøper en bussbillett eller sitter å leser, da tenker de bare sex sex sex. 

Anonymkode: 0beee...c24

Dumme slemme menner!!!

Anonymkode: 5d5de...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig aldri jeg har sett noen med stive brystvorter under klærne irl, da har jeg ihvertfall ikke lagt merke til det. Folk får gjøre som de vil.

MEN, noen amerikanske serier eks de siste sesongene av friends så synes brystvortene til Jennifer Aniston og Courtney Cox hele tiden, i hver episode. Det synes jeg er merkelig. Det må være fake? Også USA som er livredde for å vise bryster. Synes det er merkelig. 

Anonymkode: b9581...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inntil ca slutten av 70 tallet var det vanlig at kvinner med vanlig byste og mindre ikke brukte bh. Det var helt vanlig å kunne se konturene av brystvorta igjennom før det. For hundre og femti år siden sminket tilogmed kvinner brystvorta før de gikk i selskap.

I dag er kvinnebryster veldig seksualisert. Det er en selvforsterkende effekt. Når motet blir slik at kvinner bare viser brystene til menn de vil ha sex med så blir naturligvis menn kåte av å se bryster. På 70 tallet ble ikke menn like lett opphisset av dette siden det ikke signalerte økt sjansen for seksuell utellingen for mannen.

I dag kan vi se masse damer med åletrange bukser på treningssenterene uten at menn blir spesielt opphisset. For hundre år siden dekket kvinner seg til i omfattede kjoler (men viste mye av brystene). Det vi ser av ben i dag ville vært skrekkelig opphissende for hundre år siden mens de hadde ment av vi var helt "muslimske" i tildekkingen av brystene.

Objektivt sett er det ikke noen grunn til å dekke brystene generelt. Dette er bare moter. Vi kan bestemme oss for andre regler og hvis vi praktiserer det slik så blir det slik.

Anonymkode: 72d38...486

Flott innlegg fra et sosialantropoligisk ståsted. Bare synd at så mange ikke greier å se at følelser og tanker de har rundt ulike tema henger sammen med kultur og tiden de lever i, og at slike oppfatninger endrer seg opptil flere ganger i løpet av en generasjon. Det er fullt mulig å bruke hodet og sunn fornuft og ikke la seg prege alt for mye av media og verden rundt en.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å se en brystvorte gjennom tøyet. Ikke fordi jeg tror en vilt fremmed ser en annen vei, men er kåt på meg. Det er nesten mer sexy enn å se et bart bryst, noen ganger. Fordi mange menn, blant annet jeg, liker pupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nokså små pupper, og sånn sett ikke behov for bh. Før syns jeg det var flaut om noen så brystvortene, men nå har jeg mer eller mindre kommet over det. Derfor går jeg gjerne uten bh, særlig når været er varmt. Noen blikk blir det jo, men det er ikke så mye å se på 😅 Og hvis folk vil stirre, får de bare gjøre det. En pupp er nå bare helt naturlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye som er natulig, som man likevel ikke flasher rundt til alle haha. Sex er natulig det, men jeg lar ingen se på meg og kona elske. En penis er natulig, men jeg går ikke rundt og slenger på den rundt folk, klør meg på ballene i offentligheten, Går meg gjennomsiktige tøybukser som viser frem stoltheten så godt som mulig liksom. Man vet det er seksuelt, og man trenger ikke blotte seg/vise seg frem så mye for oppmerksomhet. Nå er jo pupper en seksuell kroppsdel (selvom noen skriker "NEI DET ER BARE FETTKLUMPER".)... 

Anonymkode: 9f908...ce6

Så du synes kvinnelige brystvorter er sammenlignbare med kjønnsorganet hos mann? Hva er mannlige brystvorter da? Og ikke minst hva med det kvinnelige kjønnsorgan? Er det ca. samme om jeg går uten bh under en t skjorte og om jeg går og flagrer med kjønnsleppene naken på gaten? :P

Anonymkode: 1fbcd...c2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heterofil kvinne, og føler at det blir veldig distraherende og litt "sært" hvis jeg ser en annen dame gå rundt med synlige brystvorter\brystvorter som "stikker ut" i klærne. Jeg tenker ikke noe negativt om henne, men det føles litt brysomt fordi det distraherer.

Anonymkode: c2e10...4de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 20.11, Axl Rose skrev:

Det er bare jævla sexy:hjerte:

Dette er grunnen til at jeg ikke er komfortabel med det, TS. Jeg hater at menn glor på puppene mine, og da går jeg heller med BH. 

Anonymkode: 1f20f...92d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har små bryster, så i enkelte plagg kunne jeg fint gått uten bh. Jeg gjør ofte det hjemme, og gjorde også det da jeg bodde i kollektiv. Men jeg synes fort det kan tiltrekke seg i overkant mye oppmerksomhet med stive brystvorter i tynne, tettsittende plagg. Jeg vil jo helst ikke at blikket skal trekkes mot brystvortene mine. Er det diskret går det helt fint.

Anonymkode: f453d...606

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er grunnen til at jeg ikke er komfortabel med det, TS. Jeg hater at menn glor på puppene mine, og da går jeg heller med BH. 

Anonymkode: 1f20f...92d

Jeg går også som regel med BH. Men de syntes jo lett i gjennom for det. Jeg liker ikke innlegg. Om menn ser på de blåser jeg i. 

Ts

Anonymkode: 260a5...bc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer å være på stranda med damer som er toppløse uten å sikle og glo som en tulling, så da tåler jeg at man kan se et lite hint av brystvorte ellers uten å miste hodet. Synes ikke det er tacky i utgangspunktet, da kommer det mer ann på hvordan antrekket ellers er i tillegg. Det er ikke min oppgave å hverken å være motepoliti eller moralens vokter for den del. Vet og forresten godt at en stiv brystvorte er ikke synonymt med å være kåt. Akkurat som at menn kan få stiv penis uten å være kåt.

Anonymkode: db111...f0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.11.2017 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ikke BH, men har aldri hørt eller sett noen reagere eller i det hele tatt legge merke til det. Går gjerne i gjennomsiktige topper, men jeg har små og faste bryster - så det er gjerne derfor ingen ser

Anonymkode: 460a1...045

Du går i gjennomsiktige topper så brystvortene dine er synlige gjennom? Og ingen legger merke til det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingenting tacky med det. Free the nipple! Så må heller menn lære seg å oppføre seg som folk og ikke glo så jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
På 16.11.2017 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Er en godt voksen dame. Har lest her på KG at mange jenter og kvinner er flaue for å få synlige stive brystvorter, og syntes det kan være litt tacky. Derfor er det mange som kjøper bh med innlegg og sånne silikondingser som de setter på vorta. Men er det virkelig så ille? Jeg har også ofte stive brystvorter som flere ofte kan se gjennom t-skjorter og til med tynn jakke. Men er det så ille da? Jeg syntes det verken er flaut eller tacky. Driter i det. Om menn kikker, ok, la dem kikke. Er ikke sånn at jeg går å viser mine stive brystvorter med vilje. Men dette er helt normalt. Er det ikke flere her inne som er enige? Å om ikke, hvorfor? 

Anonymkode: 260a5...bc8

Kle deg slik du selv ønsker, og føler deg komfortabel med og  gji "blaffen" i hva andre synes...Mange menn synes nok det er facinerende når brystvortene er igjennomtrengende og synlig, men aldri høyrt noen  menn komentere det..Kanskje synes mange kvinner det er facinerende å se på mannfolk med " bul på buksen".  Mennesker er no engang skapt forskjellig,og det er noe vi bare må forholde oss til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...