Gå til innhold

Noen som har peiling på trening og kosthold for å gå ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 21 år, er ca 167cm høy og veier 72 kg. For 2-3 år tilbake var jeg ganske tynn, men nå de siste åra har jeg gått veldig mye opp i vekt.. pleier å spise ganske usunt og drikke mye brus osv, men nå de siste 2 ukene har jeg trent styrke hjemme og spist ganske sunt(mye kylling og fisk og salat, og knekkebrød eller et grovt rundstykke til frokost og kvelds) har gått ned ca 1,5 kilo på de 2 siste ukene (veide ca 73,5)  drikker fortsatt litt brus siden jeg er avhengig av cola men drikker bare Pepsi Max og cola Zero.

Skal på ferie i 2 uker om ca 2 mnd og 2 uker (30 januar) og har veldig lyst til å bli fit innen det, vet det er kort tid men lurer på om det er mulig? Med tanke på at jeg har jo ikke vært overvektig hele livet, og jeg har heller aldri trent noe særlig utenom nå de siste 2 ukene. Og jeg trener jo ca hver dag(har noenganger hatt en dag pause imellom hvis jeg har vært veeeldig støl) Jeg har sosial angst så jeg trener styrke hjemme, bruker den 7 minutters appen men jeg pleier å bruke ca 20 min på den(trener litt ekstra + må ha litt lengre pauser enn appen forteller meg siden jeg blir så andpusten at det føles som om jeg skal dø) men da er det sånn til jeg er andpusten og svett i 20 min så det blir jo som å trene i 20 min: prøver å trene ca en gang om dagen og jeg blir utrolig andpusten og svett og støl dagene etterpå så regner med det funker selvom jeg ikke trener så fryktelig lenge? Og selvom det er styrke trening så er det mye hopping og stående løping så da tar den vel litt kondisjon også og ikke bare styrke.. tilpper stående løping inne gir kondisjon på samme måte som om man skulle løpt ute? Jeg blir like andpusten som om jeg skulle vært på løpetur ute hvertfal. men er det noe jeg kan gjøre med kostholdet og/eller treningen for å bli tynn innen 30 januar? Skal selvfølgelig fortsette å trene osv selv etter ferien og mens jeg er på ferie, men hadde vært utrolig gøy å dratt på ferie bikiniklar istedenfor å se ut som en hval. Har hørt man ikke skal se på vekta når man trener styrke siden muskler veier mer enn fett men målet mitt er å bli ca like tynn som en som veier ca 55kg, bare at jeg vil ha litt stram mage istede for å se tynn og slapp ut. Jeg har jo 10 uker på meg før jeg skal på ferie så da Burde et jo være mulig, eller? Setter stor pris på tips og veiledning!

Anonymkode: 7b196...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg ikke er mulig. For noen som har vært trent før for så å ha forfalt (muscle memory hjelper mye), men ikke for en utrent person. Du kan DEFINITIVT se stor forbedring, absolutt, men jeg føler du setter deg litt høye mål og det vil kunne demotivere deg veldig underveis. Den eneste sunne måten å gå frem på for både kropp og sjel, er ved å gjøre endringer i livstilen din. Ikke ved diett eller midlertidige løsninger. 

Anonymkode: 32cd7...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det tror jeg ikke er mulig. For noen som har vært trent før for så å ha forfalt (muscle memory hjelper mye), men ikke for en utrent person. Du kan DEFINITIVT se stor forbedring, absolutt, men jeg føler du setter deg litt høye mål og det vil kunne demotivere deg veldig underveis. Den eneste sunne måten å gå frem på for både kropp og sjel, er ved å gjøre endringer i livstilen din. Ikke ved diett eller midlertidige løsninger. 

Anonymkode: 32cd7...708

Hmm.. men jeg går jo ikke på diett, Har jo funnet meg en livsstil som jeg fint kan leve med så har jo tenkt til å fortsette å spise og trene som jeg gjør nå, sulter meg ikke osv.. så det er jo ikke noe midlertidlig løsning. Men kan jeg ikke gå ned ganske mye om jeg trener ganske mye de 10 ukene før jeg drar for å så kanskje trene litt mindre senere?  ( for eksempel annenhver dag istedenfor hver dag) -OP

Anonymkode: 7b196...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...