Gå til innhold

Uattraktiv som ufør/aap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg personlig synes at det er uattraktivt, samma om det er forhold eller til kun sex. Hadde ikke investert tida mi om jeg ikke var interessert. 

Anonymkode: fc298...1d3

Hvorfor har det noe å si hva de jobber/ikke jobber med om det kun er sex? Er det viktig å knulle noen som har en bra jobb? Eller tenker du mer praktisk, at hvis de er ufør så har de kanskje ustabil fysisk helse og at det blir stress med et knullekompis-forhold? 

Anonymkode: f54b8...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, gladjenta93 skrev:

Helt ærlig ville jeg nok ikke innledet et forhold med noen som ikke var i stand til å arbeide - fordi jeg ønsker økonomisk trygghet og økonomisk likestilling og samme hverdagsoppbygning i et forhold. 

Akkurat hva man får i pensjon på uføre kommer an på hva man har jobbet med tidligere og hvor mye man var i jobb (hvor mange år, fulltid eller deltid osv). Jeg hadde feks ganske ok inntekt på AAP, fordi jeg hadde en god jobb da jeg ble syk. Hvis jeg ble ufør på grunn av det, hadde det blitt ganske greit, det også. Jeg eide også egen leilighet, som jeg kjøpte før jeg ble syk, og jeg klarte å betjene lånet på AAP. 

Nå på dagpenger - og erklært helt frisk! -, har jeg derimot en elendig sats på dagpenger, fordi jeg bare jobbet  fullthalve året i fjor (resten av året var jeg enten på AAP, som ikke teller, eller jobbet deltid). Og jeg har blitt avhengig av støtte fra Husbanken for å få hverdagen til å gå rundt. Sånn blir det helt til jeg får en ny jobb igjen. 

Økonomisk "likestilling", tenker du på at man tjener det samme, da? Det er jo ikke gitt selv om begge to har fast full jobb. 

Anonymkode: f54b8...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det jeg var redd for :( ...

Som sagt, jeg skjønner at det ikke er så attraktivt at man er ufør etc. Men nå er ikke dette snakk om dating, er rett og slett bare sex.
-ts

Anonymkode: af864...f62

Første steg er vel å være helt ærlig med seg selv. Det er ikke bare sex for din del når du reagerer på utsagn som "han er ikke keen".

Og er du interessert så fanger han nok opp det, men er han virkelig kun interessert i sex, så får ikke du den oppmerksomheten du innerst inne ønsker. Ergo bruker han nok tiden på andre mindre kompliserte sextilbud.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er tragisk at folk er så opptatt av status enn selve personen. Grøss.... 

Anonymkode: abf85...faa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ufør og har aldri hatt problemer med å få menn , men merker jo at samtalen dabber av fordi det å snakke om hva man jobber med og gjør på dagene er en veldig vanlig samtaledriver, så jeg pleier i sånne startfaser å bare dikte opp noe. Når du bare skal ligge med dem og ikke ha forhold så gjør det ingenting å ta en hvit løgn! 

Anonymkode: e5a40...b81

Samtalene dabber av? Jeg jobbet mange år som ufaglært og jeg må si at jeg aldri snakket om jobben min med andre fordi den var jo dønn kjedelig. Da jeg møtte min første kjæreste var han ufør og jeg kan ikke huske at samtalene våre dabbet av noe sted, vi hadde jo så mye til felles

Jeg ser egentlig ikke at egen jobb er noe spesielt interessant for andre med mindre man jobber med det samme. Mer spennende å snakke om nyheter, filmer, spill og andre aktiviteter man driver med

Anonymkode: a805b...5ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er faktisk livredd for dette her. Er ufør pga alvorlig fysisk sykdom som attpåtil er arvelig. Pga det har jeg avgjort å ikke få barn, der vil uansett være vanskelig for meg å bli gravid. Er veldig redd dette skal gjøre at menn ikke vil satse på et forhold med meg på noe måte. Syk, sliten, og ikke mulighet for å føde barn. Jeg klorer meg opp i humør hver dag og skjuler hvor vondt det egentlig er, men om jeg skulle ende opp med noen en dag så vil de oppleve at jeg våkner gråtende av smerter, ikke klarer å reise meg selv opp alltid, osv. .. ser ikke lyst ut for meg :(

Anonymkode: 5fd18...362

Ser hva du mener, og jeg føler det litt sånn selv. Men tenk på det sånn som min søster sa til meg da jeg spurte henne "men hvem vil ha forhold med en som er ufør!" så svarte hun "Jammen halve Norge er jo ufør!" :fnise: Haha, det ordner seg nok. Jeg trur det finnes minst en til hver her i verden :) Ikke alle som vil ha barn heller. God bedring og lykke til :hjerte:

Anonymkode: af864...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, yeans said:

Første steg er vel å være helt ærlig med seg selv. Det er ikke bare sex for din del når du reagerer på utsagn som "han er ikke keen".

Og er du interessert så fanger han nok opp det, men er han virkelig kun interessert i sex, så får ikke du den oppmerksomheten du innerst inne ønsker. Ergo bruker han nok tiden på andre mindre kompliserte sextilbud.

 

Jeg er helt ærlig med meg selv :) Vil ikke ha noe forhold og vil bare ha sex med han. Synes han er veldig attraktiv og søker den anerkjennelsen selv at noen liker meg for den jeg er.

-ts

Anonymkode: af864...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er tragisk at folk er så opptatt av status enn selve personen. Grøss.... 

Anonymkode: abf85...faa

Enig, men jeg tror det er mer teoretisk enn praktisk. 

I nettdating merker jeg jo at mange menn løper når jeg sier at jeg er ufør, men jeg har aldri hatt problemer med å få menn jeg møter og tilfeldigvis blir kjent med IRL og de får oppleve personligheten min og får kjemi med meg, og ikke bare har "det på papiret" å dømme etter.  Aldri opplevd å bli avvist eller sett ned på av en jeg har blitt kjent med IRL fordi jeg er ufør. 
Nettdating er jo veldig sært, windowshopping der man sveiper folk vekk bare fordi de har feil hårfarge eller unmatcher fordi de bruker et teit ord liksom. 

Anonymkode: e5a40...b81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stadig overrasket over dere som ikke forstår at andre ikke ønsker å være sammen med noen som eksempelvis er ufør pga sykdom.

- Det er forståelig at folk ikke ønsker å innlede et nytt forhold til noen som er kronisk syk til den grad at det påvirker hverdagslivet såpass mye at de ikke kan arbeide.
- Det vil få økonomiske konsekvenser på lang sikt (kanskje man ønsker å reise men ikke får råd til det, vil alltid leve trangt økonomisk, vansker for å få boliglån og betale ned dette, 
- Sykdommen til den som er ufør vil antageligvis påvirke forholdet i større eller mindre grad (eksempelvis at den friske parten tidvil vil måtte være pleier, at all fokus må rettes mot den syke parten jevnlig, at man ikke kan delta på en god del ting ila årene pga den uføre parten ikke har helse til å være med.
- Mange uføre ønsker ikke barn pga helsa. Hvis de får barn blir det enda en munn å forsørge for den arbeidende parten.

Det er noe annet hvis allerede eksisterende partner blir syk, det kunne man ikke vite, men det er jo forståelig at man ikke aktivt ønsker å gå inn i alt dette når man har andre alternativer. Det finnes flere fisker i havet.

Ville man aktivt valgt å fått et sykt barn? Nei.
Ville man aktivt valgt å være eneforsørger i et forhold? Skjeldent.
Er man villig til å endre bilde av livet man ønsker seg, når man har andre alternativer? Skjeldent.

Anonymkode: 795a3...d78

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann 40, og ufør. Har aldri hatt noe prob med å dra damer. Er ikke ute etter fast forhold selv, da jeg liker friheten, men det skulle nok vært min minste kunst å få til.

Det handler om å la uførheten (i den grad man kan det) jobbe for deg, ikke omvendt. Dette er mye gjort om man er positiv og cool. Kvinnfolk som ser status foran person, høvler jeg glatt over før de går på hodet ut:-)

Anonymkode: ceb04...f14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎11‎.‎2017 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Hei! Har snakket med en fyr gjennom snap og internett i to ukers tid nå. Vi har veldig lyst å møte hverandre. Ingen av oss er ute etter noe seriøst, men bare ha det gøy med hverandre :) 

Så i forrigårs så spurte han om jeg jobbet, jeg sa da nei dessverre av diverse grunner. Etter det har jeg nesten ikke hørt noe fra han, og jeg blir selvsagt nervøs for at han nå ikke er interessert grunnet det! Jeg tenker som så at i og med at vi begge bare vil ha det morro sammen og ikke vil ha noe forhold så spiller det da vell ingen rolle om jeg jobber eller ikke? Er det mulig jeg overtenker det og at han bare er opptatt, eller? :(

Tenkte å skrive noe til han og spørre om han ikke er interessert lenger, men vil ikke virke masete heller. Er en smule betatt av han :phaedra:

Anonymkode: af864...f62

du lager en tråd og er betatt av fyren men vil ikke noe seriøst? den kjøper jeg ikke. om du uansett ikke er interessert i noe seriøst er det jo bare å hoppe videre til neste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt ærlig med meg selv :) Vil ikke ha noe forhold og vil bare ha sex med han. Synes han er veldig attraktiv og søker den anerkjennelsen selv at noen liker meg for den jeg er.

-ts

Anonymkode: af864...f62

om du kun er ute etter sex så ser jeg ikke helt dette behovet for bekreftelse på at noen liker deg for det du er. er ikke personligheten han skal knulle

Anonymkode: 29af2...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To personer med akkurat samme sykdom kan være og ikke være i jobb pga personlighetsfaktorer. De som ikke er i jobb er uattraktive! 

Anonymkode: 559a7...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg blir stadig overrasket over dere som ikke forstår at andre ikke ønsker å være sammen med noen som eksempelvis er ufør pga sykdom.

 

Anonymkode: 795a3...d78

Det er så enkelt at mange mennesker ser verdi i andre som ikke avhenger av overfladiske faktorer.

Jeg tror det er lettere for mennesker som aldri har mistet noen å tenke "praktisk", de forstår ikke hvor mye et menneske betyr, de forstår ikke hvor mye et godt menneske påvirker deres liv, selv om de er ufør

Jeg skulle ønske jeg ikke var så naiv om mange på KG er. Jeg tenkte også "praktisk", men da jeg mistet en av mine nærmeste innså jeg at ufør eller ikke ufør, det er ikke det som skaper menneske, det er ikke det som avgjør om et menneske bidrar til livet ditt og får deg til å føle deg bra. 

Anonymkode: a805b...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke gå gå inn i slike tråder, for jeg blir så lei meg. Nå gikk jeg inn likevel denne gangen, og lei meg ble jeg. 

Jeg er den samme personen nå som da jeg var i arbeid. Det er så trist at mange forkaster meg på grunn av noe jeg ikke kan hjelpe for. Men sånn er det, og jeg kvier meg for å møte nye mennesker på grunn av fordommer og fordømmelse. Ny partner kan jeg tydeligvis se langt etter. Det er så leit!

Anonymkode: f83d8...7a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, galaxy said:

du lager en tråd og er betatt av fyren men vil ikke noe seriøst? den kjøper jeg ikke. om du uansett ikke er interessert i noe seriøst er det jo bare å hoppe videre til neste

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

om du kun er ute etter sex så ser jeg ikke helt dette behovet for bekreftelse på at noen liker deg for det du er. er ikke personligheten han skal knulle

Anonymkode: 29af2...f9b

KG på sitt beste! Om dere tror meg eller ikke bryr meg ærlig talt ikke om :laugh: Jo, jeg trenger faktisk bekreftelse på om noen liker meg som jeg er, da jeg er litt lubben og sliter litt med det.

Anonymkode: af864...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier ikke gå gå inn i slike tråder, for jeg blir så lei meg. Nå gikk jeg inn likevel denne gangen, og lei meg ble jeg. 

Jeg er den samme personen nå som da jeg var i arbeid. Det er så trist at mange forkaster meg på grunn av noe jeg ikke kan hjelpe for. Men sånn er det, og jeg kvier meg for å møte nye mennesker på grunn av fordommer og fordømmelse. Ny partner kan jeg tydeligvis se langt etter. Det er så leit!

Anonymkode: f83d8...7a1

<3

Anonymkode: e5a40...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når jeg leser tråder som dette at jeg ser at det er lurt å holde meg unna dating. Jeg er 30 år, kvinne og ufør. Kan ikke få barn pga min sykdom. Jeg skjønner at pga min sykdom så vil jeg være lite attraktiv for noen, derfor prøver jeg heller å se gleden i å være singel og fri.

 

Anonymkode: 0f123...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier ikke gå gå inn i slike tråder, for jeg blir så lei meg. Nå gikk jeg inn likevel denne gangen, og lei meg ble jeg. 

Jeg er den samme personen nå som da jeg var i arbeid. Det er så trist at mange forkaster meg på grunn av noe jeg ikke kan hjelpe for. Men sånn er det, og jeg kvier meg for å møte nye mennesker på grunn av fordommer og fordømmelse. Ny partner kan jeg tydeligvis se langt etter. Det er så leit!

Anonymkode: f83d8...7a1

Jeg har det som deg og forstår godt hvordan du har det. 

Anonymkode: 0f123...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann 40, og ufør. Har aldri hatt noe prob med å dra damer. Er ikke ute etter fast forhold selv, da jeg liker friheten, men det skulle nok vært min minste kunst å få til.

Det handler om å la uførheten (i den grad man kan det) jobbe for deg, ikke omvendt. Dette er mye gjort om man er positiv og cool. Kvinnfolk som ser status foran person, høvler jeg glatt over før de går på hodet ut:-)

Anonymkode: ceb04...f14

hvordan gjør du det? Har du noen råd til en ufør 22 åring ?

Anonymkode: 93fa0...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...