Gå til innhold

Å vokse opp i et hjem hvor nakenhet er ok.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Daryl Dixon

Hos oss var vi 5 i familien. For 3 var det helt ok å være på badet samtidig å dusje osv. De 2 andre syntes ikke det. Løste det med at de 2 delte bad og vi 3 delte bad. Kunne gå fra dusj til soverom uten klær, men ikke i stue og kjøkkenet. Syntes aldri det var pinlig. Og kropp var kropp. Vi er forstatt ikke veldig nøye på det, men sprader ikke nakne rundt når vi er alle samlet i flere døgn. Men gjør meg ingenting om noen feks må inn på badet å hente noe hvis jeg er i dusjen. Folk får gjøre som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere var aldri på svømmehall eller noe sånt.

 

Anonymkode: a1ff7...594

Nei, aldri. Mamma var ingen bader:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så viktig å få oppleve at en naken kropp ikke er seksualiserende. At kropp er kropp! Hvis dette blir vanlig i alle hjem. Og det har blitt mere vanlig å gå naken på stranda. Så vill mye av mystikken med en naken kropp forsvinne! Og jeg tror vi har fått en mindre seksualisering i samfunnet. Vi får se det normale med en kropp som er naken på lik linje med en bekledd kropp. 

Viktig å lære barna at de ikke trenger å låse døra på badet. At det er helt normalt at mor og far og søsken ser verandre naken i helt vanlige situasjoner. Og at de ikke har noe å skjemme seg for.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, har jo sett foreldrene mine naken når jeg var så liten at jeg dusjet med de og sånt, pluss noen ganger i senere tid ved uhell, men de går ikke akkurat rundt naken til dagen. Jeg derimot går naken hjemme hele tiden :fnise: elsket å løpe rundt  naken helt siden jeg var liten, var umulig å holde klær på meg :P samboeren min er vokst opp med en mor som gikk naken hjemme og dro de med på nudiststrand og sånt men han er jo aldri naken utenom når han dusjer eller puler.. sover ikke naken en gang :P så tror det er litt random

Anonymkode: 80758...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var det mye nakenhet til vi nådde en viss alder, så ble det et mer moderat forhold til å være totalt naken sammen. 

Foreldrene mine var veldig opptatt av at barn skal ha et godt og naturlig forhold til nakne kropper, at en naken far eller mor ikke er en tildekket og seksualisert situasjon for et lite barn. Men det var også viktig at barnet fikk friheten til å velge selv hvor mye de ønsket å eksponere seg selv, eller bli eksponert for andres kropper. Så jeg og broren min var vant til å snakke om kropp, sex og samtykke med foreldrene våre fra vi var veldig små. 

Nå er det mange år siden jeg flyttet ut, men når vi er sammen på badet(vårt, mine foreldrers, hotell, lignende) er vi ut og inn av badet mens folk steller seg, vi tisser med folk på badet eller med døren åpen. Vi vandrer rundt i kun undertøy, og av og til ser vi en person løpe naken fra badet til rommet sitt for å kle på seg. 

Samboeren min fikk litt sjokk over den uformelle holdningen i familien min, han kommer fra en meget påkledd familie. Men vi tar selvfølgelig hensyn til nykommere, og vi er nok litt mindre "uformelle" når han er tilstede. Men slike holdninger smitter fort, og jeg ser nå at han er begynt å bli nokså komfortabel selv også.😝

Endret av bopera
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...