Gå til innhold

Nora Mørk - Hvordan ble bildene spredd?


herremann

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Speedmaster said:

Nei. Den handler om ditt ønske om å tåkelegge en viktig debatt. 

God bedring. 

den handler om lovverket rundt hva som faktisk har skjedd.
absolutt like viktig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår at det ikke er greit, forstår at det er j vanskelig.. tror likevel jeg hadde snudd det til noe positivt,men det er meg.. viktig å ha litt galgenhumor i dette livet:):kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, herremann said:

den handler om lovverket rundt hva som faktisk har skjedd.
absolutt like viktig.

Du får invitere til fakkeltog. Bare husk å be om hjelp til å lage parolene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så bra at hun har anmeldt - med fullt navn - alle drittsekkene som har spredd bildene. 

Jeg heier på Nora!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 time siden, herremann skrev:

Nei.
Jeg kan gi deg tlfnr til noen som selger heroin, men jeg kommer ikke til å selge deg noe selv.
Er stor forskjell. Akkurat som med pirate bay. Du laster ikke ned derfra, de bare videreformidler informasjon.
Men de på freakforum og diskusjon.no kan dette langt bedre enn meg selv. De kan gi utfyllende svar med paragrafter osv.

Eh. Du kan gi nummeret til noen som selger heroin,men ikke selge selv ? Jeg ser ingen stor forskjell her jeg ? Som å kjøpe tjuvgods, men du har ikke stjålet det selv liksom ? Slett moral kaller jeg det. Og medskyldig er du uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har TS rett i at det er av betydning hvordan bildene kom på avveie. Det er skrevet i artikler om saken, ikke bare i kommentarfelt, at hennes WhatsApp ble hacket, Hva innebærer det? Det er over et halvt år siden appen hadde et sikkerhetshull som kunne utnyttes på denne måten. Det gjør det meget tvilsomt at hacking har skjedd. Hvis påstanden ikke er riktig, så er dette å spre falske bekymringer om WhatsApp, som naturligvis kan være erstatningspliktig i millionklassen. Hvis hun har delt bildene selv i vanvare, og andre bare har linket videre i god tro, så kan ingen lastes for det. Dette bør vi faktisk komme til bunns i før vi dømmer noen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Horten Market skrev:

Selvsagt har TS rett i at det er av betydning hvordan bildene kom på avveie. Det er skrevet i artikler om saken, ikke bare i kommentarfelt, at hennes WhatsApp ble hacket, Hva innebærer det? Det er over et halvt år siden appen hadde et sikkerhetshull som kunne utnyttes på denne måten. Det gjør det meget tvilsomt at hacking har skjedd. Hvis påstanden ikke er riktig, så er dette å spre falske bekymringer om WhatsApp, som naturligvis kan være erstatningspliktig i millionklassen. Hvis hun har delt bildene selv i vanvare, og andre bare har linket videre i god tro, så kan ingen lastes for det. Dette bør vi faktisk komme til bunns i før vi dømmer noen.

Jeg har ikke saumfart alle artikler som er skrevet om dette, så det kan godt være detaljer som jeg ikke har fått med meg, men vet man noe om hvor gamle disse bildene er? Kan de ha blitt hentet ut for et halvt år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Påkrevd skrev:

Kan de ha blitt hentet ut for et halvt år siden?

Hullet ble tettet i mars. Rart om det ligger så langt tilbake i tid, men det er en mulighet. Hvis WhatsApp har et nytt og (for almenheten) ukjent hull som ikke er tettet, så er det naturligvis av stor interesse. Mange ubesvarte spørsmål i denne saken. Media har vært for lite på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
8 timer siden, Horten Market skrev:

Hullet ble tettet i mars. Rart om det ligger så langt tilbake i tid, men det er en mulighet. Hvis WhatsApp har et nytt og (for almenheten) ukjent hull som ikke er tettet, så er det naturligvis av stor interesse. Mange ubesvarte spørsmål i denne saken. Media har vært for lite på.

 

At hackingen og opplastning av bilder ligger lengre tilbake i tid enn mars 2017 er ikke rart i det hele tatt. Ifølge TV2 var det bare en tilfeldighet at bildene i det hele tatt ble oppdaget. Det var en jente/kvinne som sammen med en gruppe dataeksperter jobber med å finne hvem som står bak hacking, spredning og deling av uttallige nakenbilder på nett, som kom over bildene. Det finnes tydeligvis bestemte nettsteder det sitter folk og deler nakenbilder av andre. Det er organisert virksomhet og omfanget er betydelig.

Jeg følger med på disse nettstedene hver dag. I høst kom jeg plutselig over en bruker som delte bilder av Nora Mørk, sier Landsem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
13 timer siden, herremann skrev:

Jeg ser at media forteller at telefonen ble "hacket", noe som muliggjorde å stjele bildene.
Men, leser også på kommentarfeltet til nettavisen at det var Nora selv som delte bildene i en gruppechat i WhatsApp.

Når det kommer til de 15 mennene som visstnok spredde bildene. Jeg hørte også at de kun linket til der bildene var lagret, at de selv aldri delte dem.

Hva stemmer egentlig?

Den sikreste kilden for den som vil ha korrekt informasjon er de som er direkte involvert og mediene som siterer disse, og ikke diskusjonsfora der folk kan spre rykter og så mistanke ut fra ulike interesser for å gjøre det. I redsel for å bli straffet, for eksempel. 

Å dele bilder som er tatt fra andre kan bli straffet som heleri ifølge advokat Elden på Twitter, som mener Nora Mørk har en god sak. Jeg tipper det er mange som svetter når de nå skjønner at de risikerer straff. Jeg tviler på at de kommer unna med å unnskylde seg med at å linke ikke er å dele, men det er det jo retten som i siste instans avgjør hvis saken går så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kåre Conradi fekk vel beskjed om at det var dumt å i det heile ha teke slike bilete, og få hadde noko sympati med han. Men her er det visst av ein eller annan grunn annleis.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, goldlion skrev:

Noen som fikk med seg bildene Nora la ut av idiotene som var med på å spre bildene? 

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, goldlion skrev:

Noen som fikk med seg bildene Nora la ut av idiotene som var med på å spre bildene? 

Ja. Minst en av de var gift og en annen beskrev seg selv som et "sexy beast" eller noe i den duren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious

Hvilken rolle spiller det? Hva er vitsen med å spekulere i dette? Vis litt empati og slutt å lag flere tråder om denne saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...