Gå til innhold

Nora Mørk - Hvordan ble bildene spredd?


herremann

Anbefalte innlegg

Jeg ser at media forteller at telefonen ble "hacket", noe som muliggjorde å stjele bildene.
Men, leser også på kommentarfeltet til nettavisen at det var Nora selv som delte bildene i en gruppechat i WhatsApp.

Når det kommer til de 15 mennene som visstnok spredde bildene. Jeg hørte også at de kun linket til der bildene var lagret, at de selv aldri delte dem.

Hva stemmer egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, herremann said:

Men, leser også på kommentarfeltet til nettavisen

Jeg leste på en dovegg at Jesus lever, men jeg ble ikke frelst av den grunn. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, herremann skrev:

Jeg ser at media forteller at telefonen ble "hacket", noe som muliggjorde å stjele bildene.
Men, leser også på kommentarfeltet til nettavisen at det var Nora selv som delte bildene i en gruppechat i WhatsApp.

Når det kommer til de 15 mennene som visstnok spredde bildene. Jeg hørte også at de kun linket til der bildene var lagret, at de selv aldri delte dem.

Hva stemmer egentlig?

Mulig det er en juridisk forskjell, men er ikke å linke til stjålne bilder like ille som å sende dem selv? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, J.. said:

Kommentarfeltet til Nettavisen er jo alltid en sikker kilde.. 🙄

det er ikke norsk presse heller.
derfor spør jeg her om noen har noen kilder eller noe relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Speedmaster said:

Jeg leste på en dovegg at Jesus lever, men jeg ble ikke frelst av den grunn. 

står like mange usannheter i norsk presse som på kommentarfeltet til nettavisen.
derfor prøver jeg å holde en saklig diskusjon her. (men ikke alltid like lett med idioter som deg hengende her)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutes ago, Påkrevd said:

Mulig det er en juridisk forskjell, men er ikke å linke til stjålne bilder like ille som å sende dem selv? 

Nei.
Jeg kan gi deg tlfnr til noen som selger heroin, men jeg kommer ikke til å selge deg noe selv.
Er stor forskjell. Akkurat som med pirate bay. Du laster ikke ned derfra, de bare videreformidler informasjon.
Men de på freakforum og diskusjon.no kan dette langt bedre enn meg selv. De kan gi utfyllende svar med paragrafter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, herremann said:

står like mange usannheter i norsk presse som på kommentarfeltet til nettavisen.
derfor prøver jeg å holde en saklig diskusjon her. (men ikke alltid like lett med idioter som deg hengende her)

Oj, det var da veldig så tynn hud. Kanskje nettdebatter ikke er noe for deg? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Speedmaster said:

Oj, det var da veldig så tynn hud. Kanskje nettdebatter ikke er noe for deg? 

poenget mitt står fortsatt.
hvorfor kommentere med tull og svada og ignorere det jeg spør om?

kanskje nettdebatter ikke er noe for deg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, herremann said:

poenget mitt står fortsatt.
hvorfor kommentere med tull og svada og ignorere det jeg spør om?

kanskje nettdebatter ikke er noe for deg?

Du hadde jo ikke noe poeng. Du kom med et spørsmål. 

Hvor gammel er du? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Speedmaster said:

Du hadde jo ikke noe poeng. Du kom med et spørsmål. 

Hvor gammel er du? 

hva er det egentlig du vil?'

jeg poengterte at:
norsk media sier noe
de i kommentarfeltet til nettavisen påstår noe annet, noe som norsk media aldri vil gå ut med hvis sant.

derfor spør jeg her på forumet om informasjon, kilder osv osv
hvorpå du kommenterer med svada og tull.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, herremann said:

hva er det egentlig du vil?'

jeg poengterte at:
norsk media sier noe
de i kommentarfeltet til nettavisen påstår noe annet, noe som norsk media aldri vil gå ut med hvis sant.

derfor spør jeg her på forumet om informasjon, kilder osv osv
hvorpå du kommenterer med svada og tull.
 

Du skriver I ditt opprinnelige innlegg (med forbehold om at jeg tolker deg feil, da du uttrykker usammenhengende og rotete) at de som fikk tilgang til bildene ikke delte de, men kun lenket til de. 

Det er jo det samme. 

Man sitter igjen med inntrykket av at du forsvarer disse mannsgrisene (igjen med alle mulige forbehold grunnet din manglende evne til å uttrykke deg skriftlig). Hvorfor? 

Nora Mørk er blitt krenket på det groveste. DET er saken her. Hvorvidt noen teknisk sett hacket, delte eller lenket spiller da ingen rolle så lenge effekten for Nora er den samme. 

Bilder som ikke var ment for enhver random fyr med behov for påfyll til runkebanken er nå offentliggjort. Det er et overgrep og etthvert forsøk på bagstellisering bidrar til å sette en viktig kvinnekamp tilbake. 

Du burde skamme deg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutes ago, Speedmaster said:

Du skriver I ditt opprinnelige innlegg (med forbehold om at jeg tolker deg feil, da du uttrykker usammenhengende og rotete) at de som fikk tilgang til bildene ikke delte de, men kun lenket til de. 

Det er jo det samme. 

Man sitter igjen med inntrykket av at du forsvarer disse mannsgrisene (igjen med alle mulige forbehold grunnet din manglende evne til å uttrykke deg skriftlig). Hvorfor? 

Nora Mørk er blitt krenket på det groveste. DET er saken her. Hvorvidt noen teknisk sett hacket, delte eller lenket spiller da ingen rolle så lenge effekten for Nora er den samme. 

Bilder som ikke var ment for enhver random fyr med behov for påfyll til runkebanken er nå offentliggjort. Det er et overgrep og etthvert forsøk på bagstellisering bidrar til å sette en viktig kvinnekamp tilbake. 

Du burde skamme deg. 

Jeg burde skamme meg fordi jeg undrer hvordan bildene er blitt gjort tilgjengelig for allmennheten?
At jeg er nysgjerrig på hva lovverket sier om dette. Spesielt ettersom å informere om noe og å aktivt distribuere noe er vidt forskjellige ting.

Endret av herremann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Snabeldyr said:

I Mannegruppen Ottar på FB ble det linket til dem, flere andre steder også.

Ja, så dette hos VG(?).
Leste også at de som delte bildene skulle bli hengt ut offentlig.
De skulle kontakte ektefeller, jobb osv. En offentlig gapestokk
Så da ble jeg nysgjerrig på lovverket rundt dette, spesielt siden det faktisk er forskjell på i informere og distribuere.

og til @Speedmaster nei, jeg er ikke medlem av ottar, så slutt å mas om slikt.

Endret av herremann
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, herremann said:

Jeg burde skamme meg fordi jeg undrer hvordan bildene er blitt gjort tilgjengelig for allmennheten?
At jeg er nysgjerrig på hva lovverket sier om dette. Spesielt ettersom å informere om noe og å aktive distribuere noe er vidt forskjellige ting.

Du fremstår som totalt blottet for empatiske evner. Er det så vanskelig å forstå at en ung jente ikke ønsker å ha nakenbilder av seg selv delt med enhver Cola-drikkende Playstation-entusiast? 

Vinklingen din er håpløs, det er ikke noe å diskutere en gang. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Speedmaster said:

Du fremstår som totalt blottet for empatiske evner. Er det så vanskelig å forstå at en ung jente ikke ønsker å ha nakenbilder av seg selv delt med enhver Cola-drikkende Playstation-entusiast? 

Vinklingen din er håpløs, det er ikke noe å diskutere en gang. 

poenget her er at jeg er nysgjerrig på hva som faktisk har skjedd og lovverket rundt dette.
selvfølgelig synes jeg synd på fru mørk, men denne tråden handler ikke om empati.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, herremann said:

denne tråden handler ikke om empati.

Nei. Den handler om ditt ønske om å tåkelegge en viktig debatt. 

God bedring. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...