Gå til innhold

Hva misliker du når du er på besøk hos andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det aller verste er bæsj på doen, og skittent luktende og støvete bad og når du bare må la være å tørke hendene på hånkleet som ikke ser ut som det har vært bytta på en måned fordi du vet at du ender opp mer skitten enn du var før du vasket hendene.   Jævlige kjøleskap og kjøkken legger jeg også merke til.  Også er det ekkelt når man må flytte på en haug med rot og drit bare for å kunne sette seg i sofaen.  Bruk 5 minutter på å rydde når du venter besøk for faen.  Syns det er fornærmende som gjest og jeg føler meg lite verdsatt når det er rot og skitt overalt i et hus! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Allis skrev:

Barn(små barn altså) er sånn - det er derfor jeg alltid spør folk om de vil treffes ute så vi kan snakke som voksne, eller om de vil komme på besøk til Familien AS :P Kommer man på besøk til noen med småbarn må man regne med at en selv som besøk er veldig populært for normalt sosiale barn. De gnåler på deg fordi de synes du er kul.

Nei, dette avhenger i høyst grad av hvordan foreldrene er. Det er flere foreldre som helt fint klarer å fokusere på besøket i stedet for å sirkulere alt rundt ungen. Så er det andre foreldre som overhodet ikke klarer det, og er lite fokusert på samtalen og alltid har et haukeblikk på ungen. 

Anonymkode: f9da0...a0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Allis skrev:

Barn(små barn altså) er sånn - det er derfor jeg alltid spør folk om de vil treffes ute så vi kan snakke som voksne, eller om de vil komme på besøk til Familien AS :P Kommer man på besøk til noen med småbarn må man regne med at en selv som besøk er veldig populært for normalt sosiale barn. De gnåler på deg fordi de synes du er kul.

Ja, jeg er klar over det, og jeg liker jo barna til vennene mine og har interesse av å prate og leke med dem også, så møtes gjerne når de er der og. Jeg hater ikke barn fordi jeg synes det er kjedelig å sitte barnevakt liksom.

Men det er og forskjell på barn, noen er mye mer krevende og slitsomme enn andre. Og ikke minst forskjell på foreldre og hvordan de håndterer å gi både barn og gjester oppmerksomhet. Jeg har mange venner med barn hvor det ikke er noe stress, men jeg har også opplevd at det har vært ekstremt krevende og masete og hvor man ikke får hatt en eneste voksen samtale omtrent.

13 timer siden, Lollybby skrev:

Å hate dyr VET de med med høy IQ og EQ er  knyttet til redusert empati så ikke prøv deg!  Når visse " appåtil er liksom tøff i trynet om at de mislike barn og hunder?

Hvem F er det som ønsker å ha besøk av slike hooligans? JA!! Jeg velger en hund  over en sur f når som helst!

 

Man er tydeligvis Cruella DeVil i denne tråden om man ikke vil ha hundesikkel i fanget. Jeg hater ikke dyr, men er kattemenneske og hunder er jeg altså ikke spesielt glad i, uten at det betyr at jeg vil lage pelskåpe av dem. Du som har så høy EQ burde skjønne at ikke alle synes den lille bakteriebomben din med morgenånde og piss i pelsen er søt, noen er faktisk til og med redd hunder. Det er nettopp denne manglende forståelsen du fremviser som irriterer mest når en hund står og hopper på deg uten stans, at eieren er såpass sosialt tilbakestående at h*n ikke gidder eller evner å lære den av med det.

Det finnes nemlig en annen utvei enn å stenge den inne i et bur som en annen her lurer på om er alternativet, du kan si "fy fido" og så kan den gå og finne på noe annet å gjøre enn å sperme på leggen min. Jeg har sett det skje flere ganger, jeg vet ikke om det er magi eller gudegitte evner eller hva som er den store hemmeligheten som du og et par andre her i tråden ikke har skjønt, men flere eiere klarer altså å kommunisere med hunden sin på den måten.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

- at det mangler håndsåpe og egen gjestehåndduk på badet

Anonymkode: dd15b...c50

...egen gjestehåndduk? Har jeg aldri tenkt på. Vet ikke helt hvordan den skulle merkes heller. Bytter heller ut håndduken omtrent hver eneste dag... 

Anonymkode: a2780...b20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de du er på besøk nærmest nekter deg å gå igjen. Har opplevd det noen ganger nå det er sent, neida, du kan da være litt lenger, det er da helg, du kan da sove i hele morgen. Bli litt til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...egen gjestehåndduk? Har jeg aldri tenkt på. Vet ikke helt hvordan den skulle merkes heller. Bytter heller ut håndduken omtrent hver eneste dag... 

Anonymkode: a2780...b20

Ikke at jeg har egen gjestehåndduk eller planlagt å starte med denne praksisen, men det selges altså håndklær det står gjest/guest på i sånn ca absolutt alle butikker som selger håndklær. 

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...egen gjestehåndduk? Har jeg aldri tenkt på. Vet ikke helt hvordan den skulle merkes heller. Bytter heller ut håndduken omtrent hver eneste dag... 

Anonymkode: a2780...b20

Det er bare tanter på 80 år som fremdeles har egne gjestehåndklær.  Bytter alltid håndkle dagen etter vi f.eks har hatt fest, ellers bytter jeg 1-3 g pr uke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som har blitt nevnt flere ganger, så er skikkelig irriterende med de som ber folk på mat og ikke har ordnet noe 🙄 Husker i fjor da jeg og eksen skulle på grilling. Venneparet hadde vært på fylla dagen før og var fyllesyk da vi kom. Hadde ikke handlet inn mat, satt opp grillen eller noe. Dette var en ny grill. Mens de er på vei ut for å handle, så sier hun "kan ikke dere sette opp grillen?" Ærlig talt. Det burde de gjort før vi kom. Så gikk noen timer før vi fikk mat.

Synes det er ekkelt når de lar dyrene ligger overalt. Har ikke lyst til å sette meg ned i en sofa med masse hår. Eller spise ved bordet når de lar kattene gå/ligge på bordet

Når noen har født, så insisterer de på at jeg må holde baby. Jeg freaker litt ut når jeg må holde en liten baby. Er så redd for å miste den eller skade den. 

Når jeg er på besøk hos en venninne og hun og typen diskuterer heftig eller krangler foran meg. Da føler jeg med utilpass 

Når jeg blir invitert på noe, så informerer de ikke om at det kommer en venninne av de. Så tror jeg det bare blir vi to, men så sier hun "så kommer Lise snart"

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Cuntzilla skrev:

Ikke at jeg har egen gjestehåndduk eller planlagt å starte med denne praksisen, men det selges altså håndklær det står gjest/guest på i sånn ca absolutt alle butikker som selger håndklær. 

Altså, her mente jeg egen håndduk til etter man har vasket hendene.  (Jeg kaller det gjestehåndduk) Sånn at man slipper å tørke seg på dusjhånddukene folk har tørket seg i rassen med.  Hater når det ikke henger frem egen hånnduk til hendene

Anonymkode: dd15b...c50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2017 den 16.33, AnonymBruker skrev:

Bikje lukter bedre enn bitch 😘

Anonymkode: c98e4...e83

Dyr lukter drit,  en av mange grunner til jeg ikke vil ha Dem oppi meg,  så enig med personen du siterte. 

Da tar jeg heller en bitch 😘

Anonymkode: 95bda...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, her mente jeg egen håndduk til etter man har vasket hendene.  (Jeg kaller det gjestehåndduk) Sånn at man slipper å tørke seg på dusjhånddukene folk har tørket seg i rassen med.  Hater når det ikke henger frem egen hånnduk til hendene

Anonymkode: dd15b...c50

Da er jeg enig! Opplevde en gang at venninnen min så på en gang da jeg vasket og tørket hendene etter å ha vært der en hel helg. Da sa hun: Jeg tror jeg ville vasket hendene mine en gang til om jeg hadde vært deg. Jeg tror hun mente det var den håndduken hun vasket seg i rompa med. Men det var jo den som hang mest naturlig inntil vasken 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Når vertskapet flere ganger forteller at de skal på kino senere på kvelden for å hinte om at du må huske å dra hjem i tide. Iniviterer du gjester så holder du deg hjemme.
  • At man er invitert til middag og maten er langt fra ferdig.
  • At det ikke er lås på do.
  • At man ikke vet hvilken hånduk på badet man skal tørke hendene med.
  • Skitten do.
  • Unger som maser om å gå fra bordet.
  • Tynn kaffe.
  • Kalde rom.
  • Dårlig håndhygiene når man lage mat.
  • Hunder som overfaller deg på et eller annet tvilsomt grunnlag.
  • Unger som ikke hilser når du sier hei til dem.
  • Fjortiser som stinker.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså, her mente jeg egen håndduk til etter man har vasket hendene.  (Jeg kaller det gjestehåndduk) Sånn at man slipper å tørke seg på dusjhånddukene folk har tørket seg i rassen med.  Hater når det ikke henger frem egen hånnduk til hendene

Anonymkode: dd15b...c50

Aha, OK. Det har jeg jo, og skifter hyppig. Har førti stygge til meg selv, og et par fine jeg henger opp når det kommer gjester :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16. november 2017 den 9.40, Lollybby skrev:

Å hate dyr VET de med med høy IQ og EQ er  knyttet til redusert empati så ikke prøv deg!  Når visse " appåtil er liksom tøff i trynet om at de mislike barn og hunder?

Hvem F er det som ønsker å ha besøk av slike hooligans? JA!! Jeg velger en hund  over en sur f når som helst!

 

Det går jo an å være redd for hunder også da... Jeg hater slett ikke hunder, men jeg misliker sterkt at hunder hopper oppettermeg eller legger seg oppå meg. Fordi jeg har hatt vonde opplevelser med hunder og føler meg rett og slett utrygg når hunder blir nærgående. 

Anonymkode: 8ee2c...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke barn så unngår å dra hjem til folk som har barn. Generelt unngår jeg å være venn med folk som har barn. Orker ikke siklete og masete drittunger. 

Anonymkode: 73dee...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.11.2017 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Altså, her mente jeg egen håndduk til etter man har vasket hendene.  (Jeg kaller det gjestehåndduk) Sånn at man slipper å tørke seg på dusjhånddukene folk har tørket seg i rassen med.  Hater når det ikke henger frem egen hånnduk til hendene

Anonymkode: dd15b...c50

De fleste bruker vel badehåndklær til kroppstørking og mindre håndklær til hendene ...? Eller utgjør alle jeg kjenner unntaket som bekrefter regelen? :)

Anonymkode: 9a3cc...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kulde. Men jeg synes det er helt kurant med 25 grader inne

- "Kaffe?". Nei, jeg drikker ikke svart kaffe. ¼ kaffe og ¾ melk går bra. Men de har ikke melk, eller den har gått ut på dato. Eller de skjenker kaffen, så det blir ⅛ melk og resten kaffe. (Liker verken ski eller svart kaffe, så jeg kan like gjerne levere fra meg passet og bli statsløs)

- Møkkete. Når det gjelder håndklær, har jeg to framgangsmåter - enten å bruke den delen som er garantert minst brukt, eller å bare tørke henda på buksa, som jeg antar er særdeles renere enn håndkleet

- Fest, og ingen mat. Du er gal om du har med sjokolade, liksom. Etter å ha tilbrakt tid på det kontinentale Europa, er det ikke jeg som er gal, heldigvis. Heller ikke disse forstår meninga med å ikke ha mat med alkoholen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt (bedre å ha det for varmt enn for kaldt)

 

Unger som maser/griser, eller tar/snoker i tinga dine

Anonymkode: 88835...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke har hengt opp egne håndklær må forvente at gjestene bruker ansiktsbørster (helst clarisonic men sminkekoster funker også) i rassen i protest.

Anonymkode: ce647...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...