Gå til innhold

Hva misliker du når du er på besøk hos andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden "ting dere misliker gjester gjør hjemme hos dere?" Så lurer jeg på hva du misliker når du er på besøk hos andre?

Dette misliker jeg

De som inviterer til middag, så er ingenting gjort i stand når jeg kommer. Pleier å møte opp i middagsselskap litt sulten og misliker å måtte vente i en evighet fordi verten er treig. Har en slik venninne. En gang hadde hun ikke handlet inn mat når gjestene kom :daane:Hun er kronisk treig, så møter alltid opp mett siden jeg vet det kan tid før det blir mat

De som inviterer meg på besøk, men som er mer opptatt med å ta ørtenn bilder eller skravle i tlf :glare:

De som ikke tilbyr deg noen ting av te, kaffe osv. Det ser på det som normal høflighet jeg da. Spør jeg "kan jeg få en kopp kaffe?" Så må jeg lage det selv. Kan fint ta meg et glass vann selv, men synes de du er på besøk hos skal lage kaffe til gjestene sine. Jeg lager alltid kaffe til mine gjester og hadde ikke falt meg inn å bedt de om å gjøre det selv 

Når noen inviterer deg på besøk, så er de ikke hjemme 🙈 Det har jeg faktisk opplevd en gang. Hun spurte om jeg ville komme på besøk neste dag kl 5, men da jeg kom, så var hun ikke hjemme

 

Anonymkode: 5a942...547

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle de tingene du nevnte, dessuten folk som sitter med tlf. og mer eller mindre overser meg som er gjest. I tillegg at verten går ut fra at jeg er like fascinert av ungen eller dyret deres som de er selv. Joda, jeg viser gjerne høflig interesse, men jeg vil helst ikke hverken føre en liksomsamtale med unger som er for små til å snakke (og moren svarer for han/ henne), fungere som barnevakt mens moren gjør noe annet eller bli invadert av ulydige/ masete kjæledyr. Eller fungere som samtalepartner/ støttekontakt for meget originale slektninger/ naboer/ gud vet hvem som er der. Dessuten kan jeg godt hjelpe til, men vil helst ikke funke som hushjelp der det ender med at jeg gjør storparten av det som skulle gjøres.

Anonymkode: 9a3cc...2ac

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker når det stilles spørsmål om hvorvidt jeg "drikker" på fest, evt. hvorfor jeg ikke "drikker", med tydelig hinting til graviditet. Skjønner ikke vitsen. Har særlig ei i tankene, som kan finne på å røske til seg glasset mitt for å lukte på det. 

 

Anonymkode: 3c5ac...a56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker når de ikke gir uttrykk for at besøket er over, enten fordi de er slitne eller annet. Så får man irritasjon senere for å ikke ha lest tankene deres. 

Anonymkode: 24021...7a5

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vertinna dytter hvalpeavkommet sitt opp i ansiktet mitt og omtrent holder foredrag om hvorfor jeg må ta en av hvalpene hennes. Selv om hun skal ha betalt. Litt mindre siden jeg er "venn av henne" selvfølgelig. 

Jeg dro aldri tilbake dit igjen. 

Anonymkode: 19d38...d96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er unødvendig at folk snakker i telefonen når de har besøk. En kort, viktig beskjed er jo greit, et kvarters slarving med en venninne kan utsettes. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når verten har invitert andre gjester du ikke visste om eller kjenner og verten skal snakke i tlf eller røyke i tusen år og der sitter dere i pinlig stillhet.. 

Eller når de har en hund som går løst inne og skal gnure seg oppi meg hele tida. Jeg liker dyr, men ikke alltid jeg har lyst til å lukte bikkje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når vertinna dytter hvalpeavkommet sitt opp i ansiktet mitt og omtrent holder foredrag om hvorfor jeg må ta en av hvalpene hennes. Selv om hun skal ha betalt. Litt mindre siden jeg er "venn av henne" selvfølgelig. 

Jeg dro aldri tilbake dit igjen. 

Anonymkode: 19d38...d96

Kansje du må gå til en av de som faktisk er vennen din om du har noen. Tviler på en som hadde kjent deg hadde gjort det. Lol! Hadde du vært hos en ekte venn så hadde denne vennen vist om du ville ha valp eller ei!

Anonymkode: c98e4...e83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

At de parkerer babyen i fanget mitt, nei jeg vil faktisk ikke sitte å holde på en baby. Og når de har nesa nedi mobilen.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GT-R skrev:

Når verten har invitert andre gjester du ikke visste om eller kjenner og verten skal snakke i tlf eller røyke i tusen år og der sitter dere i pinlig stillhet.. 

Eller når de har en hund som går løst inne og skal gnure seg oppi meg hele tida. Jeg liker dyr, men ikke alltid jeg har lyst til å lukte bikkje. 

Bikje lukter bedre enn bitch 😘

Anonymkode: c98e4...e83

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sitter på telefonen hele tiden og generelt virker uinteressert i en hyggelig samtale. Gidder som regel ikke dra dit igjen eller legge noen energi i videre vennskap.  

Anonymkode: fbf8d...13c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke opplevd vertskap av ovenstående. 

Jeg misliker at ei venninne jeg er hos iblant spør om jeg koser meg, om jeg har sovet godt, om jeg kjeder meg, om kaffen var bra, osv, samme spørsmål ca 40 ganger. Det er vel for å forsikre seg om at jeg har det bra, men som får litt motsatt effekt fordi jeg blir irritert på maset. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er andre der og jeg ikke har fått beskjed om at det er andre der eller kommer andre pga sosial angst. 

Ellers har jeg ingen problemer med å lage meg egen te og forventer ikke servering sånn sett. 
 

Anonymkode: 34bf4...f4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bikje lukter bedre enn bitch 😘

Anonymkode: c98e4...e83

Du vet at bitch er ordet for hunbikkje? Ergo er det det samme 

Anonymkode: 34bf4...f4e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutes ago, AnonymBruker said:

Du vet at bitch er ordet for hunbikkje? Ergo er det det samme 

Anonymkode: 34bf4...f4e

:5:

Anonymkode: 19d38...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er for kaldt. Ikke ofte jeg har med ekstra ullgenser og ullsokker i vesken, liksom. 

Overdreven bruk av mobil, PC, Skype etc. En gang satt en venninne seg i et annet rom for å Skype med fremmede menn i tre timer. En annen venninne setter seg stadig til for å jobbe og overlater barna til meg. 

At barn som sparker, slår, spytter og er frekke ikke blir irettesatt. 

At barn som tar eiendelene mine uten å spørre ikke blir irettesatt. 

At det ikke er håndsåpe, toalettpapir og/eller håndkle på toalettet. 

At det ikke er lås på toalettdøren. 

serveringsmangel. Dvs at man ikke tilbys hverken vått eller tørt. 

Anonymkode: 4f4db...dc0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig fan av veldig skitne bad. Jeg skurer jo ikke hjemmet, men akkurat badet sørger jeg for at er normal rent når jeg venter besøk.

Anonymkode: 7a700...ebf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- at ingenting er gjort klart innen man kommer. Kjøkkenet må ryddes før det skal lages middag eksempel, rydde plass der vi skal spise etc

- at det heller ikke er handlet inn, særlig om de har hatt hele dagen på seg, men bare sitti inne. 

- at de bare setter seg ned og ikke gjør en dritt til felles måltid. Heller ikke deltar i rydding etterpå. Jeg hjelper gjerne, men er ikke hushjelpen. 

- skal ha betalt for deler av middagen når de inviterer, særlig når det er lang reisevei til de (det er ikke gratis å reise heller).

- å bli invitert til folk for at jeg skal lage middag hos de. 

- sitte på sosiale medier og chatte med andre, eller sitte evigheter i telefoner. 

- sette telefon/Skype på høytaler og dra meg inn i samtalen med folk jeg ikke kjenner. 

- skittent og uhygienisk. At stedet ser bomba ut. 

Og dette er kun fra besøk hos to venner. Besøker de ikke spesielt ofte lengre. 

Anonymkode: e9d1a...e1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...