Gå til innhold

Hva gjør du når venn blokkerer deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei jeg betrakta som en nær venninne av meg blokkerte meg helt plutselig på fb. Jeg ble litt lei og sjokkert for det er ikke første gang det skjer og jeg har ikke gjort noe som kunne føre til slike handlinger. De siste tre meldingene var uskyldige med en morsom meme, og forslag til noe morsomt vi kunne gjøre sammen på fb når begge kjedet seg og ikke hadde anledning til å treffes. 

Men bom der ble jeg blokkert igjen. Uten noe som helst forklaring. Jeg begynner å bli lei av de lunene og tenker på å ikke akseptere forespørsel om det dukker opp igjen. Jeg er så lei av å bli skyvd unna av denne venninna.

Andre her som har opplevd det samme og kan si noe om hva dere gjorde med det?

Anonymkode: 6eabb...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei jeg betrakta som en nær venninne av meg blokkerte meg helt plutselig på fb. Jeg ble litt lei og sjokkert for det er ikke første gang det skjer og jeg har ikke gjort noe som kunne føre til slike handlinger. De siste tre meldingene var uskyldige med en morsom meme, og forslag til noe morsomt vi kunne gjøre sammen på fb når begge kjedet seg og ikke hadde anledning til å treffes. 

Men bom der ble jeg blokkert igjen. Uten noe som helst forklaring. Jeg begynner å bli lei av de lunene og tenker på å ikke akseptere forespørsel om det dukker opp igjen. Jeg er så lei av å bli skyvd unna av denne venninna.

Andre her som har opplevd det samme og kan si noe om hva dere gjorde med det?

Anonymkode: 6eabb...b1c

Må vel ha reagert på det du skrev da og ikke skjønt humoren? Plukk opp tlf å ring da vel? 

Man er vel ikke gode venner hvis man blokkerer en venn? I såfall er hun ustabil og du veldig tolerant. Eller er du en av de som spammer ned tull på Messenger og allerede fått beskjed at humoren ikke er godt mottatt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før ville jeg tatt tak å spurt hvorfor, men da ble jeg bare beskyldt for å være dominerende.

Så har jeg spurt felles venninne ved en anledning og ble da beskyldt for å blande inn andre.

Det beste er å late som ingenting 

Anonymkode: 69647...037

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Kanskje du såret henne, traff et ømt punkt, er ikke sikkert hun tolket de meldingene som humor. Hva med å prøve å prate med henne face to face, kan jo være det har skjedd en misforståelse. Vil hun ikke så lar du det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Kinderegget said:

Må vel ha reagert på det du skrev da og ikke skjønt humoren? Plukk opp tlf å ring da vel? 

Man er vel ikke gode venner hvis man blokkerer en venn? I såfall er hun ustabil og du veldig tolerant. Eller er du en av de som spammer ned tull på Messenger og allerede fått beskjed at humoren ikke er godt mottatt?

Jeg bruker omtrent ikke messenger og det er ikke ofte jeg deler humor. Som regel går samtalene mest i hva hun har gjort og holder på med. Når jeg forteller hva jeg gjør på blir det ofte oversett og ikke kommentert. Hun er ei barndomsvenninne og jeg har alltid følt meg lojal mot henne. Det er vel på tide at jeg ser at hun ikke er like lojal selv. 

Hun nekter å snakke i tlf med andre enn kjæresten sin. Oss andre er det fb og messenger med.

Anonymkode: 6eabb...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker omtrent ikke messenger og det er ikke ofte jeg deler humor. Som regel går samtalene mest i hva hun har gjort og holder på med. Når jeg forteller hva jeg gjør på blir det ofte oversett og ikke kommentert. Hun er ei barndomsvenninne og jeg har alltid følt meg lojal mot henne. Det er vel på tide at jeg ser at hun ikke er like lojal selv. 

Hun nekter å snakke i tlf med andre enn kjæresten sin. Oss andre er det fb og messenger med.

Anonymkode: 6eabb...b1c

Høres ut som energityv du fint kan kvitte deg med. Hva får du ut av det vennskapet?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutes ago, AnonymBruker said:

Før ville jeg tatt tak å spurt hvorfor, men da ble jeg bare beskyldt for å være dominerende.

Så har jeg spurt felles venninne ved en anledning og ble da beskyldt for å blande inn andre.

Det beste er å late som ingenting 

Anonymkode: 69647...037

Åh, akkurat det har jeg og opplevd med henne tidligere!

18 minutes ago, Calandria said:

Kanskje du såret henne, traff et ømt punkt, er ikke sikkert hun tolket de meldingene som humor. Hva med å prøve å prate med henne face to face, kan jo være det har skjedd en misforståelse. Vil hun ikke så lar du det ligge.

Blir uansett å vente til hun tar kontakt. Hun er så humørsyk til tider.

Anonymkode: 6eabb...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Kinderegget said:

Høres ut som energityv du fint kan kvitte deg med. Hva får du ut av det vennskapet?

Ja jeg lurer vel egentlig på det selv.

Anonymkode: 6eabb...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg lurer vel egentlig på det selv.

Anonymkode: 6eabb...b1c

Høres ut som venninna de sliter. Jeg hadde en som alltid slang på røret i sinne av ingenting. Gammel barndomsvenn. Jeg sa til slutt at han at han må skaffe seg hjelp. Viste seg et par år etter at det var ganske ille. Havnet på psykiatrisk. Hvis du er en nær venn så si det akkurat som det er! Jeg ville ihvertfall droppa kontakt. Du får ingenting igjen av et sånt vennskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, AnonymBruker said:

 

Andre her som har opplevd det samme og kan si noe om hva dere gjorde med det?

Anonymkode: 6eabb...b1c

En såkalt venninne av meg slettet meg som venn. Jeg feiret med en sjokolade og har aldri sett meg tilbake. Kunne ikke falle meg inn å sende en forespørsel til henne eller akseptere en fra henne igjen om det skulle skje.

Jeg mener, hvor barneskole er man?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Kinderegget said:

Høres ut som venninna de sliter. Jeg hadde en som alltid slang på røret i sinne av ingenting. Gammel barndomsvenn. Jeg sa til slutt at han at han må skaffe seg hjelp. Viste seg et par år etter at det var ganske ille. Havnet på psykiatrisk. Hvis du er en nær venn så si det akkurat som det er! Jeg ville ihvertfall droppa kontakt. Du får ingenting igjen av et sånt vennskap.

Jeg har sagt hva jeg mente sist dette skjedde, trodde det var gått inn. Hun var jo enig om at det var en barnslig reaksjon den gang.

Denne gangen kjenner jeg bare på spørsmålet er det mulig liksom igjen? 

Anonymkode: 6eabb...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JudasPriest

Dere er sannsynligvis ikke gode/nære venner hvis en person blokkerer deg. Jeg har sletta og blokkert mange sjæl. Hvis man aldri snakker sammen, eller ikke kjenner hverandre, eller det er en venn av venn, av en bekjent. Så ser jeg ikke vitsen. (Gjelder ikke Ts.). Og hvis man kun kommuniserer via messenger, og aldri på SMS/telefon og i virkeligheten er man ikke venner. Fb. er overflatisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Måbarefåsiat... said:

En såkalt venninne av meg slettet meg som venn. Jeg feiret med en sjokolade og har aldri sett meg tilbake. Kunne ikke falle meg inn å sende en forespørsel til henne eller akseptere en fra henne igjen om det skulle skje.

Jeg mener, hvor barneskole er man?

Fikk du vite hvorfor? 

Jeg kunne godt tenkt meg litt sjokolade akkurat nå ja! 

Anonymkode: 6eabb...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutes ago, JudasPriest said:

Dere er sannsynligvis ikke gode/nære venner hvis en person blokkerer deg. Jeg har sletta og blokkert mange sjæl. Hvis man aldri snakker sammen, eller ikke kjenner hverandre, eller det er en venn av venn, av en bekjent. Så ser jeg ikke vitsen. (Gjelder ikke Ts.). Og hvis man kun kommuniserer via messenger, og aldri på SMS/telefon og i virkeligheten er man ikke venner. Fb. er overflatisk. 

Nei, noe er hvertfall galt når hun holder på slik. Jeg får bare slette og blokkere selv tror jeg.

Anonymkode: 6eabb...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at hun har blokkert deg? (ikke at jeg tviler på at enkelte kan gjøre det altså). Jeg ble nemlig "blokkert" av en venninne på messenger, men jeg sendte henne en sms, og hun hadde ikke blokkert meg. Messenger bare klikket :ler: dagen etter, fikk jeg sendt meldinger som normalt igjen :)

Men om hun bare har blokkert deg ut av det blå, tror jeg kanskje jeg hadde spurt henne rett ut, hvorfor. Er det bare deg hun blokkerer, eller fler/alle? Høres ut som om venninnen din kanskje ikke har det så greit med seg selv, når hun gjør slikt. 

Anonymkode: 1e351...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, akkurat det har jeg og opplevd med henne tidligere!

Blir uansett å vente til hun tar kontakt. Hun er så humørsyk til tider.

Anonymkode: 6eabb...b1c

Ja hvorfor gidder du da? Bare å la være, ingenting å gjøre noe med.

Anonymkode: 69647...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Fikk du vite hvorfor? 

Jeg kunne godt tenkt meg litt sjokolade akkurat nå ja! 

Anonymkode: 6eabb...b1c

Hun kom i overgangsalderen og benektet det. Ble skikkelig fjortissur for noe jeg egentlig aldri fikk vite hva. Og når man ikke en gang gidder å fortelle hvorfor, er det ikke mye verdt. Vi var det jeg trodde var venninner i mange år, og min mann sa hun var den eneste som fikk meg til å grine med hersketeknikk og sårende kommentarer... og sånn skal ikke en venninne være. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JudasPriest
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, noe er hvertfall galt når hun holder på slik. Jeg får bare slette og blokkere selv tror jeg.

Anonymkode: 6eabb...b1c

Når du blokker fjernes personen fra vennelisten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Ei jeg betrakta som en nær venninne av meg blokkerte meg helt plutselig på fb. Jeg ble litt lei og sjokkert for det er ikke første gang det skjer og jeg har ikke gjort noe som kunne føre til slike handlinger. De siste tre meldingene var uskyldige med en morsom meme, og forslag til noe morsomt vi kunne gjøre sammen på fb når begge kjedet seg og ikke hadde anledning til å treffes. 

Men bom der ble jeg blokkert igjen. Uten noe som helst forklaring. Jeg begynner å bli lei av de lunene og tenker på å ikke akseptere forespørsel om det dukker opp igjen. Jeg er så lei av å bli skyvd unna av denne venninna.

Andre her som har opplevd det samme og kan si noe om hva dere gjorde med det?

Anonymkode: 6eabb...b1c

Jeg vil si at jeg har et lignende "problem".

Jeg har tydeligvis vært litt for drøy med ordene mine i en melding på fb. Denne unge dama var jeg ikke venn med på fb, men hun har en annen fb-side som relaterer til en blogg, og jeg liker den siden hennes. Så selv om jeg er blokkert fra hennes private profil kan jeg sende meldinger til henne på siden som relaterer til bloggen, så lenge jeg liker den siden. Jeg sendte derfor et par meldinger hvor jeg ba henne svare, om så bare med at hun har lest mailen og om vi kan være skuls. Har aldri hørt et kvekk, men sett at hun har lest meldingene. 

I sommer var jeg tydeligvis altfor drøy med en privat melding jeg skrev etter et blogg-innlegg hun la ut om studievalg, og hun har senere sletta et par kommentarer jeg har lagt i bloggen hennes. At en sånn liten melding skulle utløse en så kraftig reaksjon fra henne hadde jeg aldri trodd. Jeg husker ikke alt jeg skrev, men det hadde nok vært mer riktig at hun hadde fått en sånn mail fra en som kjenner henne bedre enn det jeg gjør. 

Hun er i typisk tidlig studie-alder og jeg er endel år eldre, omtrent så vi kunne vært søstre med stor aldersforskjell eller mor og datter med kort aldersforskjell. 

Jeg kontaktet hennes mamma, fortalte dette og hvor skuffet jeg var, og noen tanker rundt det. Hun tok naturlig nok sin datter i forsvar med ord som at "jeg har ikke noe med hva ******** gjør dessverre. Det kan være hun opplever deg som masete, jeg vet ikke. Det beste du kan gjøre er at du slutter å følge så du ikke blir så skuffet, det er mitt råd til deg. ******** er ** år snart og må ta sine valg. Hun er travelt opptatt med jobb og skole. Det er trist at du tar det personlig".

Jeg har fortsatt håp om at ******** og jeg kan bli skuls igjen da jeg synes noe annet blir for dumt. Det mener jeg at hun også bør forstå. Greit at vi ikke kjenner hverandre noe særlig, men hun er voksen nok til at vi kan gjøre opp oss i mellom i en sånn sak. Det er en liten bagatell, men jeg sliter fortsatt med dårlig samvittighet hvis jeg tenker for mye på det. 

Anonymkode: ddfd5...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei jeg betrakta som en nær venninne av meg blokkerte meg helt plutselig på fb. Jeg ble litt lei og sjokkert for det er ikke første gang det skjer og jeg har ikke gjort noe som kunne føre til slike handlinger. De siste tre meldingene var uskyldige med en morsom meme, og forslag til noe morsomt vi kunne gjøre sammen på fb når begge kjedet seg og ikke hadde anledning til å treffes. 

Men bom der ble jeg blokkert igjen. Uten noe som helst forklaring. Jeg begynner å bli lei av de lunene og tenker på å ikke akseptere forespørsel om det dukker opp igjen. Jeg er så lei av å bli skyvd unna av denne venninna.

Andre her som har opplevd det samme og kan si noe om hva dere gjorde med det?

Anonymkode: 6eabb...b1c

Jeg gjorde ikke en skit. Hun  skal få lov til å bare holde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...