Gå til innhold

Eirin Kristiansen


alida2017

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om forbruket hennes? Hun har byttet ut MYE dyre ting i leiligheten til fordel for andre dyre ting... helt sykt forbruk fra enkelte bloggere. De burde rette lyset mot gjenbruk og at man ikke bare bytter ut sofaer, spisebord, BIL(!) osv i hyt og pine.

hva mener dere? 

 

Eirin har hatt 5 forskjellige biler siden jeg startet å lese bloggen hennes i 2013.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til og med de bloggerne som er «veldig opptatt av miljø» har et helt sjukt forbruk og antall flyreiser. Hun er altså ikke alene om å holde på slik. Det er ikke bra, men det er forståelig dersom de kommer fra trange kår og plutselig får litt bra økonomi. I gamle dager var det sjøfolk som hadde rykte på seg for å være ekstra rause når de fikk utbetalt kanskje en halv årslønn på en gang, nå er det bloggerne som går bananas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til temaet: jeg er enig med TS. Jeg likte bloggen hennes veldig godt før, når hun var i New York og i den tiden hun var med på bloggerne. Jeg syntes hun var inspirerende. Men nå har overforbruket nådd nye høyder. I det nyeste innlegget har hun kjøpt en ny sofa, fordi den gamle svindyre var for hard. Greit nok det, men hun får det til å høres ut som om denne sofaen var billig (den koster 15 000). En ting er at jeg ikke syntes den er direkte billig, særlig med tanke på at en sofa i velour-stoff er heller ikke er en sofa som kommer til å vare i en årrekke, på grunn av kvaliteten på materialene. Velour blir fort stygt. Jeg er ingen tankeleser, og jeg vet ikke hva eirin tenker om dette, men av ordlyden i innlegget får jeg inntrykk av at det er greit å kjøpe billige sofaer, fordi de kan byttes ut ofte uten å tømme kontoen og dermed trenger man ikke å ha dårlig samvittighet. Noe som litt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Solsmil skrev:

Den er stengt da

Hm, når jeg sjekka nettopp så kunne jeg kommentere den :P 

 

Ser heller ikke poenget med  opprette ny tråd med samme sak.  Snakk om å ikke få nok av å diskutere det samme :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Hm, når jeg sjekka nettopp så kunne jeg kommentere den :P 

 

Ser heller ikke poenget med  opprette ny tråd med samme sak.  Snakk om å ikke få nok av å diskutere det samme :alice:

Hm, når jeg sjekka nettopp så kunne jeg ikke  kommentere den «:P» fordi « Dette emnet er stengt for flere svar.». 

Nei vel, men jeg ser poenget i å sette lys på dette forbruket enkelte bloggere har. Fordi nettopp i går byttet Eirin Kristiansen den (veldig) dyre sofaen sin fra Bolia som er i underkant to år gammel(?) til fordel for en, i følge henne, billig(15.000,-!) sofa fra IKEA. Spisebord er også byttet ut, for tredje gang om jeg husker riktig. 

 

Jeg kunne kommet med mange eksempler, men orker ikke ramse opp med mindre det er nødvendig.

 

Det er tragisk at bloggere ikke kan støtte opp Fretex/Tise o.l.

 

Endret av alida2017
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Det er jo helt i tiden å være opptatt av miljø nå. Jenny Skavlan for eksempel er kul og trendy og et godt forbilde. Skjønner ikke hvorfor de andre "influencerne" ikke prøver på det samme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Femilie skrev:

Helt enig med deg. Det er jo helt i tiden å være opptatt av miljø nå. Jenny Skavlan for eksempel er kul og trendy og et godt forbilde. Skjønner ikke hvorfor de andre "influencerne" ikke prøver på det samme. 

Ja! Jenny for president!👏🏼 Elsker selv å bruke appen hennes - Tise. Har handlet masse ting der, og går sjeldent i butikk og shopper😊 Bra for pengeboka og miljøet - win win! Håper dette bare blir mer og mer populært fremover. Da hadde det hjulpet mye at de største bloggerne hadde blitt mer opptatt av det. Man ser jo hvilken påvirkningskraft de har - både positivt og negativt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at både Eirin og Kristina Andersen plutselig skal ha sofa fra IKEA. Og at IKEA har kampanjer på sofaer akkurat nå. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Unika skrev:

Artig at både Eirin og Kristina Andersen plutselig skal ha sofa fra IKEA. Og at IKEA har kampanjer på sofaer akkurat nå. 

Og at begge angrer på den svindyre sofaen de kjøpte tidligere, at ingen av dem skal kjøpe så dyr sofa igjen da det var et bomkjøp, og at begge har kjøpt en ny sofa i mørkeblå velour..

likheten er slående

Endret av Solsmil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggerne som ikke fikk brev fra FO, risikerer ikke bøter hvis de ikke merker riktig? EK har skjerpet merking på bloggen etter dette siste tilsynet, men merker fremdeles for dårlig på Instagram og Snapchat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns ikke hun er så troverdig....Hun reklamerer/ har samarbeid med både Clarins, Vichy  og L'occitane, og i det innlegget om julekjolen fra Gina Tricot har hun lagt ved bilde av en veske. En veske hun aaaaldri selv hadde gått med, for hun går bare (evt blir avbildet) med designervesker...Jeg skjønner meg hvertfall ikke på hvilken målgruppe hun skal nå:P

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, alida2017 skrev:

Noen som så innslaget med henne på God Kveld Norge som kan oppsummere?

Har ikke sett det selv, men hun snakker visst mest om hvorfor hun holdt kjæresten skjult (fordi andre ville ødelegge for dem). Mener hun skulle lansere et av prosjektene på GKN, men tror ikke det skjedde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...