Gå til innhold

Gave til venninne istedet for blomst ved tap av barn.


Athosine

Anbefalte innlegg

 Hei. Har ett lite problem her, jeg har en venninne som nettopp har mistet sin datter i kreft, og jeg vil så gjerne sende henne en liten gave istedenfor en blomst, men jeg klarer bare ikke å finne på hva jeg skal sende henne. Hun får nok masse blomster men jeg har lyst å gi henne en liten men litt personlig hilsen. Men står helt fast her. Tenkte event.på et gavekort på spa/massaje, men bør vel vente med det siden begravelsen enda ikke har funnet sted. Da jeg bor ett stykke unna henne og dessverre ikke får kommet meg i begravelsen så vil jeg heller sende henne en litt personlig liten oppmuntring i denne triste og tøffe tiden hun går gjennom. Noen her som har en lite forslag til gave???

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en willow tree figur? Google de, så kan du se om du finner en som kan passe. De er jo så nøytrale, passer til de fleste og til alle anledninger. 

Anonymkode: b78c2...0de

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke gitt noe som krever noe av henne, hvor hun må være ute blant andre. så jeg hadde droppet den massasjen nå, men om et år eller sånn kan du jo spørre henne om hun ønsker det også gi det da. Sorg er så individuelt, hva som er godt for henne er jo vanskelig  å si. det viktigste blir vel kanskje å spørre henne. Nå er jo ikke tiden for det men om en stund når hun har" landet" litt. hun har jo opplevd noe som har endret livet hennes for alltid. Hun skal finne en måte å leve med den smerten på og det krever svært lang tid, gjerne flere år. Hvis du får til å gå i begravelsen tror jeg det teller mer enn en gave. Tror ikke hverken blomster eller ting egentlig betyr noe i en sånn situasjon. Det er jo for å vise at man bryr seg om og tenker på, derfor er det kanskje ikke så viktig hva man gir. Men Willow tree er veldig meningsfullt, eller støtte til kreftforeningen ? 

Anonymkode: 791a5...5f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal gi blomst nå, så kan du heller gi en gave senere. Nå er liksom ikke tiden for å skulle gi en oppmuntring. 

Anonymkode: 41212...6b9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du skal gi blomst nå, så kan du heller gi en gave senere. Nå er liksom ikke tiden for å skulle gi en oppmuntring. 

Anonymkode: 41212...6b9

Kommer litt an på hva man gir da. 

Anonymkode: b78c2...0de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag mat, bidra med noe praktisk eller bare vær ei venninne i stedet. Tror ikke gaver betyr så veldig mye når hun nettopp har mistet datteren sin. Noen som derimot kan stå stødig når alt annet raser, derimot... 

Anonymkode: 8906f...bbf

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lag mat, bidra med noe praktisk eller bare vær ei venninne i stedet. Tror ikke gaver betyr så veldig mye når hun nettopp har mistet datteren sin. Noen som derimot kan stå stødig når alt annet raser, derimot... 

Anonymkode: 8906f...bbf

Ts skriver at hun bor såpass langt unna at hun ikke kommer i begravelsen heller...

Anonymkode: 2d117...789

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer seg ikke med gave nå. Ville heller snakket med henne og sagt at dere kanskje kan dra på en ferie til våren, eller i vinter, en langhelg eller en tur til syden, evt. til neste høst.

Selv om du ikke kan delta i begravelsen ville jeg sendt blomster til serimonien.

Det er en liten gest. Døde barnet av kreft ville jeg donert noe til kreftforeningen f.eks.

Virker som dere er gode venninner. Du trenger ikke gi noe, men kan si at du er der for henne hvis hun trenger å prate, samme om det er natt eller dag. Men ville gitt blomster til begravelsen, fortalt at du ønsker en liten bundet dekorasjon til begravelsen og fortalt alderen på barnet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at willow tree figur er en fin ting. Tenkte på konfekteske også 

Anonymkode: 2b38f...cff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanskeligste i sorgen er mat, så bestill mat fra morgenlevering / kolonial / en restaurant du vet hun liker - eller send henne et gavekort på noe sånt sammen med en enkel rose og et kort med en personlig hilsen feks :-)

Anonymkode: 85212...309

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Athosine skrev:

 Hei. Har ett lite problem her, jeg har en venninne som nettopp har mistet sin datter i kreft, og jeg vil så gjerne sende henne en liten gave istedenfor en blomst, men jeg klarer bare ikke å finne på hva jeg skal sende henne. Hun får nok masse blomster men jeg har lyst å gi henne en liten men litt personlig hilsen. Men står helt fast her. Tenkte event.på et gavekort på spa/massaje, men bør vel vente med det siden begravelsen enda ikke har funnet sted. Da jeg bor ett stykke unna henne og dessverre ikke får kommet meg i begravelsen så vil jeg heller sende henne en litt personlig liten oppmuntring i denne triste og tøffe tiden hun går gjennom. Noen her som har en lite forslag til gave???

Kjøp et gavekort hun kan bruke på flere større sentre, eller et Visa gavekort. Da kan hun velge spa eller matvarer alt ettersom hva hun selv føler for når situasjonen er kommet litt ut av den første akutte sorgfasen. 

Blomster hjem er det ikke alle som liker, fordi de blir for mye og for mye påminnelse om "sykehus" og hva som har skjedd inn i hjemmet. Noen bryr seg ikke andre tåler ikke å få blomster hjem. Uansett blomster har begrenset levetid. 

Anonymkode: e4576...6aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Athosine skrev:

 Hei. Har ett lite problem her, jeg har en venninne som nettopp har mistet sin datter i kreft, og jeg vil så gjerne sende henne en liten gave istedenfor en blomst, men jeg klarer bare ikke å finne på hva jeg skal sende henne. Hun får nok masse blomster men jeg har lyst å gi henne en liten men litt personlig hilsen. Men står helt fast her. Tenkte event.på et gavekort på spa/massaje, men bør vel vente med det siden begravelsen enda ikke har funnet sted. Da jeg bor ett stykke unna henne og dessverre ikke får kommet meg i begravelsen så vil jeg heller sende henne en litt personlig liten oppmuntring i denne triste og tøffe tiden hun går gjennom. Noen her som har en lite forslag til gave???

I sorg så skal man kondolere. Det kan være en listen hilsen på fb, en telefon samtale, en blomst. En slik gave hadde jeg heller gitt senere når hun har kommet seg litt.

Anonymkode: 94157...3b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp et gavekort hun kan bruke på flere større sentre, eller et Visa gavekort. Da kan hun velge spa eller matvarer alt ettersom hva hun selv føler for når situasjonen er kommet litt ut av den første akutte sorgfasen. 

Blomster hjem er det ikke alle som liker, fordi de blir for mye og for mye påminnelse om "sykehus" og hva som har skjedd inn i hjemmet. Noen bryr seg ikke andre tåler ikke å få blomster hjem. Uansett blomster har begrenset levetid. 

Anonymkode: e4576...6aa

Tusen takk for forslaget. Det var ikke dumt dette med gavekort som kan brukes flere steder. Skal sjekke dette ut. Er enig med deg ang.blomster, blir liksom ikke så personlig og ALLE skal jo gi blomster, så det blir nok sikkert nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I sorg så skal man kondolere. Det kan være en listen hilsen på fb, en telefon samtale, en blomst. En slik gave hadde jeg heller gitt senere når hun har kommet seg litt.

Anonymkode: 94157...3b3

Hei ja, Har sendt flere meldinger til henne den siste tiden men vil så gjerne gi henne en litt mer personlig hilsen i form av en liten gest, men har tenkt på dette med å vente litt til etter begravelsen. Men siden jeg ikke har sjanse til å bli med i begravelsen så ville jeg bare sendt henne noe no når hun står midt i dette. Takker for fint forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en willow tree figur? Google de, så kan du se om du finner en som kan passe. De er jo så nøytrale, passer til de fleste og til alle anledninger. 

Anonymkode: b78c2...0de

Ja det skal jeg gjøre. Tusen takk for forslag!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei 

 

Jeg har dessverre litt erfaring med det her. Send blomster til begravelsen, skriv kortet selv. Gi eventuelt en gave til kreftforeningen. Kontakt henne ofte, men skriv at det er greit at hun ikke svarer. Si at du bare vil si at du er glad i henne og er der for henne. Vær der også når alt faller sammen. Det kommer etter hvert. Gaver og tiltak som krever mye av henne blir ofte ikke brukt/fulgt opp. I stedet for å si at hun kan ringe deg når som helst, så må faktisk du ringe henne. Og kanskje prøve mange ganger før hun tar den. Men hver der. Tørr å hør på de mørkeste tankene. Om du drar til henne etterhvert og tar henne med på ting er det bra. Og du må faktisk tenke at dette er noe du vil og kan være med på. Hun kommer til å trenge støtte mye lenger enn du ser for deg nå. Ikke sett i gang noe du ikke kan følge opp. 

 

Anonymkode: 1fe6b...3a0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste man kan gi noen som står i en sorg er å ta vare på de ikke bare de tre første ukene. Når man mister noen er det ofte et intens kjør av folk som gir blomster, og hilsner. Og plutselig blir det stille. Folk er redde for å ta kontakt. Redd for å si noe galt, og redde for å gjøre feil. 

Mitt beste tips er vær en venn som er der etter alt har lagt seg. 

Jeg personlig hadde blitt glad for frokost. Fordi det er lett at man ikke orker å lage mat, og tenke på mat. Men så trenger man det likvel. Så frokost på døra hadde vært fint for meg, men vi er alle forskjellig

Anonymkode: b21f6...1a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vanskeligste i sorgen er mat, så bestill mat fra morgenlevering / kolonial / en restaurant du vet hun liker - eller send henne et gavekort på noe sånt sammen med en enkel rose og et kort med en personlig hilsen feks :-)

Anonymkode: 85212...309

Ja gavekort går fint. Men bestilling av mat er litt verre, da hun bor på en liten plass der det er lite utvalg av butikker og restauranter . Men tanken er fin. Takker og bukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei 

 

Jeg har dessverre litt erfaring med det her. Send blomster til begravelsen, skriv kortet selv. Gi eventuelt en gave til kreftforeningen. Kontakt henne ofte, men skriv at det er greit at hun ikke svarer. Si at du bare vil si at du er glad i henne og er der for henne. Vær der også når alt faller sammen. Det kommer etter hvert. Gaver og tiltak som krever mye av henne blir ofte ikke brukt/fulgt opp. I stedet for å si at hun kan ringe deg når som helst, så må faktisk du ringe henne. Og kanskje prøve mange ganger før hun tar den. Men hver der. Tørr å hør på de mørkeste tankene. Om du drar til henne etterhvert og tar henne med på ting er det bra. Og du må faktisk tenke at dette er noe du vil og kan være med på. Hun kommer til å trenge støtte mye lenger enn du ser for deg nå. Ikke sett i gang noe du ikke kan følge opp. 

 

Anonymkode: 1fe6b...3a0

Her er en vis sjel, ts

Anonymkode: 94157...3b3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...