Gå til innhold

Skam tilknyttet seksualiteten 😫


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier.

Jeg er i mange settinger og sammenhenger veldig frigjort. Jeg er klar og tydelig og ærlig i de fleste sammenhenger. Og er i god kontakt med seg selv, står trygt på bena mine. Kjenner meg selv og preferansene mine godt.

Men jeg et oppvokst i halvannet tiår med overgrep, fra mange hold og kanter, og den gjenværende foreldren min har ikke evnet å imøtekomme meg på mine følelser, reaksjoner osv. Mye skam knyttet til naturlige følelser, seksuelle følelser. Utsagn som «Oralsex er det mest uhygieniske som finnes» eller «æsj analsex er kvalmt».

Dette hemmer meg så utrolig i å SNAKKE med partnerne mine om sex! Ikke at jeg har hatt all verdens altså. Men jeg relativt glad i sex og liker det, jeg bare evner ikke åpne meg opp, sette ord på ting - konkret si hva jeg liker og hva jeg tenner på og hva jeg ønsker. Sexen er bra, da vi leser hverandre godt osv. Men det er så leit å ikke kunne klare å ha en voksen samtale om det, fordi det føles som den mest unaturlige tingen i verden å gjøre...

Tar imot ALLE innspill! 🙏🏼🌸

Anonymkode: fc199...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Hvis det er noen trøst er du ikke alene om å synes det er pinlig å snakke om sex. Synes det er vanskelig selv. Et råd derimot er å forsøke å liste seg sakte men sikkert inn på hva du synes er digg. Jeg liker å få et klask på stumpen. Flaut. Hehe. Men så ga jeg typen det. Og han responderte med å gi meg ett tilbake. Etter det har jeg turt å spørre om mer. Men har fortsatt sperrer. Prøv deg frem. Du dør ikke av det. 

Anonymkode: 1907c...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en treningssak, bare å øve.. kunne ikke det selv tidliger altså, men så skjedde det noe som fikk meg til og inse at livet er for kort til å la være....så jeg hoppet i det, jo lettere ble det :)

Anonymkode: 10172...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å syntes det var helt utenkelig , så kom jeg på et punkt i livet hvor jeg ble ganske trygg på meg selv og generelt ga faen i hva andre måtte tenke om meg og sa og gjorde som jeg ville og sa det som falt meg inn innenfor alle temaer. 
Fikk kjæreste etter denne tida og de første gangene måtte jeg presse det frem "det var bra, det var deilig når du gjorde sånn og sånn, jeg liker når vi gjør sånn og sånn" , men jeg sa det for eksempel mens jeg stod på badet etter sexen og han var i stua , så jeg slapp å si det face to face. Etter de første par gangene så ble det mer og mer naturlig og det tok ikke lang tid før jeg ga like mye faen i om jeg sa noe kleint, for nå ville jeg ha fortgang i sexlivet mitt og leve ut alt jeg ikke hadde turt å si til tidligere partnere, så jeg snakket like åpent om det som om det skulle vært hva vi skulle handle inn til middag, og når jeg ikke syntes det var flaut så syntes ikke han det var flaut og det hele var og er ganske naturlig. 

Du må rett og slett bare lære deg i å ikke være redd og flau, trygg på deg selv og på at ingen kan dømme deg, bestemt på at kommunikasjon trengs for å få det sexlivet man har drømt om :) sex er naturlig :) Ikke flaut å snakke om! Men om du gjør det flaut, så blir det flaut. Snakk om det som det var pålegget på brødskiva! :)

Anonymkode: 358c9...88a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...