Gå til innhold

Hvor mange hunder har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange hunder har du og hvorfor akkurat det antallet? 

Hvilke rase(r) og alder og kjønn?

Anonymkode: 58607...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har én hund. En hunn, malteser, fire år. Grunnen til at jeg har kun én er fordi det er dyrt med hund, og at det er enklere å finne pass til kun én. En annen grunn er at jeg liker godt lynnet på hun jeg har, og jeg vil ikke ta sjansen på at en eventuell ny hund skal ha problemer med f.eks barn. Hvis jeg hadde skaffet to fra begynnelsen hadde det vært enklere, men jeg tenker også på hvor trist den som blir igjen blir når den andre dør

Anonymkode: 50de4...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Basset hound. Har kun en hund fordi jeg er student (hund er dyrt) og fordi jeg bor alene (hunder krever tid og oppmerksomhet). 

Kan godt hende jeg skaffer meg en til hund på et sende tidspunkt, men ikke nå.

Skal sies at jeg kjenner veldig mange andre med hund, så hunden min er stadig vekk på «lekebesøk» for sosialisering :) 

Anonymkode: b42ff...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har én hund, av en stor og sterk rase. Jeg har hatt to, da nåværende hund ble anskaffet et års tid før forrige hund døde. Selv synes jeg det ble litt krevende med to. 

Anonymkode: 3c7df...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en hund. Det er en valp på tre mnd., kjenner at det er mer enn nok med en hund ;) Som barn hadde vi to hunder, to brødre. Når den ene døde sørget den andre seg omtrent ihjel. Så for oss er en hund nok, jeg jobber ikke fullt så den kommer til å bli lite hjemme alene.

Anonymkode: 6760e...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn ganske stor blandingshund. Kunne hatt flere om jeg hadde råd og plass, og den jeg har ikke var så vanskelig i forhold til fremmede.

Anonymkode: d0edb...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på 1 1/2 år. Ønsker meg en til av samme rase når den vi har nå er 5-6 år. Både for at de har mer selskap av hverandre, og fordi jeg konkurrerer litt med hund, og vet hva jeg ville gjort annerledes med en ny valp. Vil vente såpass lenge med tanke på alderdom, at vi ikke har to gamle hunder samtidig, å ikke miste begge innenfor få år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en eurasier på 4 år, og får en valp som er toller retriever om litt over en måned! Begge hannhunder.

Hvorfor det antallet er vel at vi vil trene hund og være med på en del sporter, og eurasieren syns det er gøy, men ikke like lenge og mye som oss, så vil ha en bruksrase som kan ta litt av presset av ham. Tenkte det er fint etter hvert for ham å ha en kompis ogås.

Vi har alltid villet ha 2-3 hunder, så blir nok enda en om et par år, når minstemann har blitt voksen, men da er vi ikke sikre på rasen ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen undersøkelser på hvor mange som har en hund og hvor mange som har to hunder og hvor mange som har tre hunder eller fire eller fem osv.? Link?

Anonymkode: 58607...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder. En liten og en stor. Tipse og hannhund. Begge er blandingshunder. Grunnen til at vi har to er fordi at de skal ha selskap i hverandre når vi er på jobb og fordi vi elsker hunder så holdt ikke med en. Har ikke angret på at vi kjøpte oss to; de er så glad i hverandre. Dersom den ene hunden har vært med på noe den andre ikke har så er det verdens fineste gjensynsglede bare de har vært to timer fra hverandre💕 Tispen pleier å vaske ørene på hannhunden foran peisen😂

Anonymkode: 97825...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe forskjell på om man bor alene eller bor sammen med en eller flere ang. antall hunder?

Anonymkode: 58607...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del hadde deg ikke spillet noen rolle så lenge det var to hunder som kan luftes samtidig. Er ikke noe mer stress da med to enn en. Men om det var to store hunder hadde jeg nok ikke skaffet meg mer enn en liten hund. 

Anonymkode: 97825...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...