Gå til innhold

«Svigermor» har bursdag - trenger gavetips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Da har det seg sånn at mammaen til samboeren har bursdag snart og at jeg/vi virkelig ikke vet hva vi skal kjøpe. Hun har sukkersyke og drikker heller ikke alkohol så de tingene jeg normalt ville gitt i gave blir derfor ikke aktuelle.

Det skal også sies at jeg bare har møtt henne en gang men at hun er en helt super dame i 50åra. Prismessig vil jeg gjerne ikke gå over 500kr.

Noen som har noen forslag? :) 

Anonymkode: d9c74...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min aller første tanke var hvorfor det er du, og ikke samboeren din, som nå tenker hva han skal kjøpe i bursdagsgave til moren sin.  Å ta ansvar for hele slektens bursdager er nemlig en av kvinnefellene, som du siden kommer til å ha ansvaret for så lenge dere bor sammen.  Bare så du er klar over det :) 

Samboeren din kjenner henne best, så spør ham. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pledd. 

Kjøp et litt fint pledd. De finnes i alle prisklasser. Det er jo en nyttig sak. Og gjerne noe som man ikke kjøper selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva med kroppsprodukter?

Anonymkode: cf35a...b0e

Ja, har du noen tips til noen brukbare greier? :) 

Anonymkode: d9c74...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutes ago, Zienna said:

Min aller første tanke var hvorfor det er du, og ikke samboeren din, som nå tenker hva han skal kjøpe i bursdagsgave til moren sin.  Å ta ansvar for hele slektens bursdager er nemlig en av kvinnefellene, som du siden kommer til å ha ansvaret for så lenge dere bor sammen.  Bare så du er klar over det :) 

Samboeren din kjenner henne best, så spør ham. 

Hei!

Det skjønner jeg godt altså. Men vi sliter litt begge to, og siden jeg er ny i «familien» så vil jeg så gjerne gjøre et godt inntrykk. Vi driver begge å lurer, så jeg stiller dette spørsmålet på vegne av oss begge. Pluss at det er lett for oss jenter å bli utvalgt til å finne gaver til svigermor, og mannen i huset til svigerfar. Haha.

Anonymkode: d9c74...693

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Blomster eller bok. 

Anonymkode: 6c2fc...098

Jeg tenkte på blomster og var det samboer var for også, men det er så kaldt ute at jeg er redd de dør :/

Anonymkode: d9c74...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp noen hudkrem, i hvertfall! Min svigermor ønsket seg rynkekrem, men da hun fikk det så vel hun dritsur og spurte om hun så gammel ut (er 65).

Året etter kjøpte vi et lekkert sminkesett istedet. "Syns dere jeg må sminke meg mer?" 

Jeg har ingen tips å komme med, for min svigermor blir bare fornærma uansett. 😐

Anonymkode: c6dc5...5bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Ikke kjøp noen hudkrem, i hvertfall! Min svigermor ønsket seg rynkekrem, men da hun fikk det så vel hun dritsur og spurte om hun så gammel ut (er 65).

Året etter kjøpte vi et lekkert sminkesett istedet. "Syns dere jeg må sminke meg mer?" 

Jeg har ingen tips å komme med, for min svigermor blir bare fornærma uansett. 😐

Anonymkode: c6dc5...5bd

Takk for tips! Da vet jeg hva jeg skal holde meg unna :) 

Man vil jo ikke tråkke noen på tærne, allikevel så får det vel være grenser for hvor følsom man skal være..

Anonymkode: d9c74...693

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gi hudprodukter. Noen er sensitive og kan reagere allergisk.

Sist svigerdatter hadde bursdag ga jeg en flaske vin, en god sjokolade og en blomsterbukett. Men din svigermor drikker ikke vin. Kanskje du kan finne en god te, sammen med blomster, en velsmakende mørk sjokolade og økologisk honning?

Vanskelig å råde andre. Jeg hadde blitt glad for et ekstra par brodder nå til vinteren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker hun å spise? Fribol lager drops som ikke påvirker blodsukkeret, og Cavalier sin sukkerfrie sjokolade påvirker blodsukkeret minimalt. Fribol kjøpes på apotek, Cavalier på helsekosten.

Anonymkode: 69010...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Favoritt-ukeblad i posten, er veldig koselig å få et ukeblad hver uke hjem til seg. 

Anonymkode: 86b89...643

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Favoritt-ukeblad i posten, er veldig koselig å få et ukeblad hver uke hjem til seg. 

Anonymkode: 86b89...643

Dama er i 50-åra, ikke 70... Men kan selvfølgelig abonnere på National Geographic, Illustrert vitenskap e.l.

Anonymkode: 41c54...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med gavekort hos hennes frisør, eller på kino/kulturhus? Kanskje inviterer henne ut på middag? En god bok? Te? Blomster? :)  

Anonymkode: 80fa9...320

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dama er i 50-åra, ikke 70... Men kan selvfølgelig abonnere på National Geographic, Illustrert vitenskap e.l.

Anonymkode: 41c54...b85

Haha ja bare damer over 70 som liker ukeblad - og så meg da 😂 

Anonymkode: 86b89...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...