Gå til innhold

Kollega har fucka til alt (oppdatering til Kollega sa at jeg stinker)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det finnes dessverre en del mennesker som er så ond.

Anonymkode: e364c...770

Det finnes onde mennesker, spørsmålet er heller hvor mye innsats noen gidder legge i å være ond. Som å gå til de samme butikkene hver dag i håp om å treffe på TS slik at hun skal føle seg usikker. (TS skrev at hun var begynt å møte kollegaen i butikker). Siden kollegaen ikke vet når og hvor TS vil være i butikkene, så må hun tilbringe mye tid der for å støte på TS nok til at det plager henne

Om det virkelig er tilfelle så er denne kollegaen mentalt syk, men da ville jeg også tro at andre kollegaer merket noe til den veldig intense oppførselen 

Anonymkode: f90be...cf6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎14‎.‎11‎.‎2017 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Du blir frisk igjen :) Men det høres ut som om du er litt paranoid ja. Historien minner mye om en kollega av meg som ble psykotisk. Mange paranoide tanker om folk som var ute etter henne.

Anonymkode: 03b34...d83

Med litt fagkunnskap så er det ikke vanskelig å se at dette er noe annet. Jeg trodde jeg hadde opplevd en del ille et sted, men TS har virkelig fått oppleve en psykopat på en form for hevntokt.

Ikke tvil på deg selv TS. Det du beskriver av vanvittige hendelser her er ikke paranoia, psykosesymptomer eller vrangforestillinger.

Anonymkode: 92df0...5f6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎11‎.‎2017 den 1.46, AnonymBruker skrev:

Kan jo ikke bevise at det er henne. Kan jo legge det over på minnepenner, og sende i postkassene til folk.

Anonymkode: 5b0dd...5f9

Ikke at jeg tror hun ville ha sagt noe høyt nok til at det var hørbart i en slik samtale. Men å opptre psyko selv er ikke løsningen.

Anonymkode: 92df0...5f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎11‎.‎2017 den 6.36, marie_82 skrev:

Jeg vet ikke helt hva jeg tror om denne historien..høres mer ut som manus frs onsdagsfilmen på tvnorge..

Heldigvis finnes det svært få psykopater av det kaliberet som TS har møtt. Men det er visst klassisk at de sørger for å skape så absurde situasjoner at den de plager vil fremstår som paranoid eller hevngjerrig om de sier fra.

Psykopaten nyter å se at de har slikt makt og at de klarer å manipulere andre til å tro på sine historier (i dette tilfellet fremstå som støttende og bekymret foran andre, men være iskald og ondskapsfull på tomannshånd med TS)

Anonymkode: 92df0...5f6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mr. Kilmister skrev:

Når jeg leser dette får jeg så vondt av deg. Skulle ønske jeg visste hvem du var, for å gjøre mitt ytterste for å gjøre dagen din bedre. Lykke til videre, vennen:blomst::klem:

Hvorfor siterer du hele det sykt lange HI for å komme med én setning til svar?! Jesus. Du kunne vel bare byttet ut «dette» med «HI».

Anonymkode: 62278...ed8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎11‎.‎2017 den 8.25, AnonymBruker skrev:

Paranoide mennesker finner jo ikke på ting... For dem er det virkelig og har skjedd.

Anonymkode: 03b34...d83

Nei, de har ikke hallusinasjoner slik du beskriver. Paranoide har ideer om at de for eksempel blir forfulgt eller spionert på, uten at ideen kan støttes av noen objektive hendelser eller ord som indikerer dette (Og det kan det her). Politisk forfulgte er for eksempel ikke paranoide, de er faktisk forfulgt.

 

 

Anonymkode: 92df0...5f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎15‎.‎11‎.‎2017 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke er syk TS så vil de greie å finne ut av det der du er nå. Stol på det! Prøv å forhold deg rolig, men fortell det som det er.

Er det mulig at du har fått et sammenbrudd? Ja. Men det betyr ikke at kollegaen din ikke har gjort ting mot deg. Det betyr ikke at du må ha innbildt deg alt sammen. Kanskje ble du syk utpå høsten en gang, eller kanskje du har vært frisk hele tiden men nå er blitt helt utslitt av denne kampen. Enhver kunne fått sammenbrudd av det du har vært gjennom.

Ta denne muligheten til å komme deg på beina igjen. Ta i mot sykemeldingen. Det er uansett ikke verdt det å jobbe der lenger, det er helt umennskelig å måtte ha det sånn på jobb!

Med tida vil denne perioden og denne jobben bare være et dårlig minne som du sjelden tenker på, dette kommer til å gå over. :klem:

Anonymkode: 68a32...813

Støtter dette.

Anonymkode: 92df0...5f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes onde mennesker, spørsmålet er heller hvor mye innsats noen gidder legge i å være ond. Som å gå til de samme butikkene hver dag i håp om å treffe på TS slik at hun skal føle seg usikker. (TS skrev at hun var begynt å møte kollegaen i butikker). Siden kollegaen ikke vet når og hvor TS vil være i butikkene, så må hun tilbringe mye tid der for å støte på TS nok til at det plager henne

Om det virkelig er tilfelle så er denne kollegaen mentalt syk, men da ville jeg også tro at andre kollegaer merket noe til den veldig intense oppførselen 

Anonymkode: f90be...cf6

Det er mulig de bor på et ikke alt for stort sted og det er mulig det er tilfeldig at kollegaen har vært der, men det ikke underlig at TS undrer seg over det.

Anonymkode: 92df0...5f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de har ikke hallusinasjoner slik du beskriver. Paranoide har ideer om at de for eksempel blir forfulgt eller spionert på, uten at ideen kan støttes av noen objektive hendelser eller ord som indikerer dette (Og det kan det her). Politisk forfulgte er for eksempel ikke paranoide, de er faktisk forfulgt.

 

 

Anonymkode: 92df0...5f6

Hvilke objektive hendelser mener du at du vet om? Ts tror at noen har spyttet i skoene, tatt med narkotika på jobb for å sverte henne (hårreisende!! Og dette var jo en annen kollega! Ingen gjør noe sånt...), at kollegaen gjør grimaser og hvisker til henne og at hun har fått blomster på døra med et rart kort.

Ingen av oss vet om dette er objektivt sant eller subjektivt sant (=ts tror at det er sant). 

Og jeg vet ikke hvorfor det er så mye snakk om psykose. Det går vel an å være paranoid og ha noen vrangforestillinger uten å være helt psykotisk, eller? Og ut fra hva jeg har lest og hørt kan man bli gradvis dårligere - ikke sånn bang, nå er du rablende psykotisk! - men en periode der vrangforestillinger og paranoia øker på.

Anonymkode: 03b34...d83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke objektive hendelser mener du at du vet om? Ts tror at noen har spyttet i skoene, tatt med narkotika på jobb for å sverte henne (hårreisende!! Og dette var jo en annen kollega! Ingen gjør noe sånt...), at kollegaen gjør grimaser og hvisker til henne og at hun har fått blomster på døra med et rart kort.

Ingen av oss vet om dette er objektivt sant eller subjektivt sant (=ts tror at det er sant). 

Og jeg vet ikke hvorfor det er så mye snakk om psykose. Det går vel an å være paranoid og ha noen vrangforestillinger uten å være helt psykotisk, eller? Og ut fra hva jeg har lest og hørt kan man bli gradvis dårligere - ikke sånn bang, nå er du rablende psykotisk! - men en periode der vrangforestillinger og paranoia øker på.

Anonymkode: 03b34...d83

Dette forstår du ikke helt. De fleste hendelsene TS beskriver er objektive. Hadde de vært rent subjektive (dvs at de ikke hadde kunnet bli observert av andre dersom disse hadde vært der), så hadde de blitt kalt nettopp hallusinasjoner. Narkotikaen som falt ned, ble observert av flere. At kollegaen sa at den var TS sin, ble observert av flere. 

Hallusinasjoner av typen "Jeg har hatt en lengre samtale med en kollega som anklager meg for å stinke" og "Skolissene mine er knyttet sammen" finnes ikke. 

 

 

Anonymkode: 92df0...5f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også verdt å huske på at vedkommende faktisk fikk en plass på en psykiatrisk avdeling. Med andre ord har det blitt vurdert dithen at hen oppfyller kravene for psykiatrisk hjelp. Om hun har havnet på avdeling for tung psykiatri eller lett psykiatri er derimot litt uvisst.

Jeg vet om noen som er borderline og noen som er psykotiske, de har et stående tilbud om å komme inn til avlastning når de trenger det. De er da på avdelingen for tung psykiatri.

Når det kommer til avdelingen for lett psykiatri så er det mer arbeid og mindre "ferie". På avdeling for lett psykiatri mottar man kognitiv terapi og behandling av angst, depresjoner, tvangslidelser. Der er det også faste rutiner og man kan ikke komme å gå som man vil. Man må møte opp til et visst klokkeslett og man må delta i den obligatoriske planen for dagen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er mulig de bor på et ikke alt for stort sted og det er mulig det er tilfeldig at kollegaen har vært der, men det ikke underlig at TS undrer seg over det.

Anonymkode: 92df0...5f6

Det kunne jeg vært enig i, men TS skriver i samme vending at dette ikke er tilfelle:

(Om du noen gang leter etter et ord eller setning i et langt innlegg, så kan du holde inne CTRL og trykke F på tastaturet ditt. Da kommer det opp en liten rute du kan skrive inn ordet du leter etter, og siden vil automatisk hoppe dit)

Quote

Jeg så henne oftere i butikken når jeg handlet mat. Vi bor i samme by, men det er ikke så lite her at det er vanlig å se hverandre så ofte. Jeg så henne oftere på treningssenteret, jeg var til og med på et teaterstykke med M (hun ene på laget mitt som jeg har fått bedre kontakt med og som jeg har delt en del om dette her med da jeg måtte spørre henne om jeg stinket) der hun også var, men det håper og tror jeg fremdeles var en tilfeldighet, siden jeg ikke hadde snakket med noen andre enn M om det, og det var per facebook og melding. Når jeg så henne på butikken fikk jeg av og til følelsen av at hun fulgte etter meg i reolene, og på treningssenteret denne følelsen av å bli iaktatt.

 

Anonymkode: f90be...cf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette forstår du ikke helt. De fleste hendelsene TS beskriver er objektive. Hadde de vært rent subjektive (dvs at de ikke hadde kunnet bli observert av andre dersom disse hadde vært der), så hadde de blitt kalt nettopp hallusinasjoner. Narkotikaen som falt ned, ble observert av flere. At kollegaen sa at den var TS sin, ble observert av flere. 

Hallusinasjoner av typen "Jeg har hatt en lengre samtale med en kollega som anklager meg for å stinke" og "Skolissene mine er knyttet sammen" finnes ikke. 

 

 

Anonymkode: 92df0...5f6

Men kjære deg.. .du har jo bare ts sitt ord på dette....

Anonymkode: 03b34...d83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎15‎.‎11‎.‎2017 den 11.55, AnonymBruker skrev:

På en psykiatrisk avdeling har man miljøterapi av sosionomer, sykepleiere o.l. Disse menneskene går også inn og tar samtaler når de anser dette som nødvendig, og det er svært nyttig for pasienten i det store og det hele. Derfor kan man ikke si at miljøterapi ikke er nyttig. I tillegg har man samtaler med behandler som enten er psykolog eller psykiater. Man har først en samtale med vakthavende psykiater når man kommer inn om natta, og etter dette har man samtale hver dag eller annenhver dag som oftest. For mennesker som har psykiske lidelser som paranoiditet eller psykose o.l så vil man være helt sikker på at det man tror man har opplevd er sant (når virkeligheten er en helt annen). Jeg vet ikke om det TS har opplevd er sant eller ikke, men dette vil de finne ut av på psyk. 

Anonymkode: 376cd...d96

Og hvordan tror du at de skal klare å finne ut om dette er sant eller ikke? 

Anonymkode: 92df0...5f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men kjære deg.. .du har jo bare ts sitt ord på dette....

Anonymkode: 03b34...d83

Det samme gjelder alle tråder på KG. 

Anonymkode: 4eea1...3ff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det samme gjelder alle tråder på KG. 

Anonymkode: 4eea1...3ff

Ja. Hva har det med saken å gjøre? Det gjør ikke trådene til objektive sannheter.

Poenget er at ts kan tro fullt og fast at disse tingene har skjedd, men det gjør det ikke til objektiv sannhet.

Anonymkode: 03b34...d83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men kjære deg.. .du har jo bare ts sitt ord på dette....

Anonymkode: 03b34...d83

Les igjen. 

Anonymkode: 92df0...5f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Hva har det med saken å gjøre? Det gjør ikke trådene til objektive sannheter.

Poenget er at ts kan tro fullt og fast at disse tingene har skjedd, men det gjør det ikke til objektiv sannhet.

Anonymkode: 03b34...d83

Hva i alle dager var det du ikke skjønte ved at det ikke eksisterer slike typer hallusinasjoner (at det ikke er virkelig)?

Anonymkode: 92df0...5f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les igjen. 

Anonymkode: 92df0...5f6

Mener du at et øyevitne har skrevet i tråden? Det har ikke jeg fått med meg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager var det du ikke skjønte ved at det ikke eksisterer slike typer hallusinasjoner (at det ikke er virkelig)?

Anonymkode: 92df0...5f6

Det trenger vel ikke være en hallusinasjon. En hallusinasjon oppfatter jeg som syner/lyder man opplever i nåtid. 

Man kan utvikle vrangforestillinger om hva som skjedde i går f eks. Trenger ikke å ha hallusinert.

Anonymkode: 03b34...d83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel vere psykotisk uten å ha hallusinasjoner?  Vrangforestillinger og at man tolker situasjonen annerledes enn den fremstår for andre er vel også tegn på psykose. At man har en fjern virkelighetsoppfatning, slik som @Horten Market beskrev i et innlegg. Det skremte meg rett og slett når han la det frem slik fikk meg til å begynne å tvile litt. Men jeg trodde at når man ble paranoid ville flere være uttalt ute etter en, og at paranoide forestillinger ikke rettet seg rundt en spesifikk person? 

Og @WubWub hva faen har du røyka? Jeg ble videresendt fra legevakten, og ikke planlagt innlagt av min lege. Jeg kom da inn på akuttposten. Så vidt jeg vet er ikke psykiatrien delt opp i tung psykiatri vs lett psykiatri. Den er delt opp i akuttposter, rusposter, ambulante team og brukerstyrte senger, DPS døgnposter og sikkerhetsposter, eller? Men i ditt tilfelle ville da sikkerhetsposter og akuttposter vere tung psykiatri? Det er ikke sånn det funker er min erfaring. Man kan jo bli innlagt før om de vet om noe er galt med deg. Akutt er jo nettopp for kutte tilfeller av psykisk ubalanse uavhengig av om det kommer av nettopp akutte tilfeller av psykoselidelser eller om det kommer fra akutte krisetilstander som min (diskutabelt selvsagt). 

Jeg har fått tilbud om å være her litt, skal ha ny avtale i dag og tenker å si ja. Jeg er ikke ved mine fulle fem og bryter stadig sammen, jeg klarer heller ikke å spise og etter at jeg har komt hit har bare lufta gått ut av meg. Alle disse ukene har jeg jobbet og trent og holdt meg aktiv hele dagen. "Kom igjen, kom igjen!" hele dagen. Men i løpet av uka med å være borte fra jobb og gå litt på lediggang her, pang! All utmattelsen fra de siste ukene slo ned som lynet. Jeg merker jeg har vondt i kroppen, jeg merker jeg er mye kvalm og kjenner meg svak. Jeg ser stygg ut.

TS

Anonymkode: 55993...049

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...