Gå til innhold

Kollega har fucka til alt (oppdatering til Kollega sa at jeg stinker)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts. Jeg tror også at sånne mennesker som kollegaen din finnes. Som noen skrev over et sted, har du tenkt på privatdektektiv? Syns ikke hun kjerringa skal gå fri og holde på sånn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du sier ikke hva som er galt. Føljetong? At det skjer dramatiske ting? Alvorlige ting? Har du lest noen av dagbøkene fra de som har overlevd å miste barna sine? 

Utlevering? Les på prøverforumene eller dagbøkene så finner du ut når mennene til endelig høyst gjenkjennelige brukere under brukernavn sine menn ejakulerer i sine partnere. 

At hun skriver om arbeidsplassen? De har et eget forum for det også her inne. 

Hva gjør hun galt, annet enn å irritere deg, helt konkret? 

Om du vil ha strengere regler så gå til ris og ros og lag et forslag. 

Anonymkode: 6d1d5...99c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror så absolutt på at noen folk kan være så jævlige som den kollegaen. Man må jo nesten ha vært borti noe lignende selv for å kunne relatere til. 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er syk TS så vil de greie å finne ut av det der du er nå. Stol på det! Prøv å forhold deg rolig, men fortell det som det er.

Er det mulig at du har fått et sammenbrudd? Ja. Men det betyr ikke at kollegaen din ikke har gjort ting mot deg. Det betyr ikke at du må ha innbildt deg alt sammen. Kanskje ble du syk utpå høsten en gang, eller kanskje du har vært frisk hele tiden men nå er blitt helt utslitt av denne kampen. Enhver kunne fått sammenbrudd av det du har vært gjennom.

Ta denne muligheten til å komme deg på beina igjen. Ta i mot sykemeldingen. Det er uansett ikke verdt det å jobbe der lenger, det er helt umennskelig å måtte ha det sånn på jobb!

Med tida vil denne perioden og denne jobben bare være et dårlig minne som du sjelden tenker på, dette kommer til å gå over. :klem:

Anonymkode: 68a32...813

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan. Dette går jo ut over alle proporsjoner nå. Først vil jeg si at jeg støtter deg TS. For ja, det finnes mennesker som kan få seg til å gjøre slike syke ting. Og selv om det virker å være lettere å vinne stort i lotto enn å faktisk møte på slike, så betyr ikke det at historien din ikke er sann. 

Jeg har selv vært i kontakt med mennesker med psykose, og de hverken formulerer seg eller reflekterer rundt situasjonen slik du gjør. De er sjelden åpne for at det er de det er noe galt med, og de legger bladtant skylden på alle rundt seg. De går også til angrep på de som stiller spørsmål rundt deres virkelighetsoppfatning, noe jeg føler at du ikke gjør. Du forsvarer deg, men du holder fremdeles en saklig tone og formulerer deg bra. 

Det er heller ikke usannsynlig at man blir lagt inn etter en slik knekk. Og hele spillet til kollegaen din har utviklet seg til en selvoppfyllende profeti. Hun går rundt og snakker om at stakkars deg har så mye å slite med og trenger hjelp, og så blir du jo syk av spillet hennes. Som igjen gjør det slik at kollegene dine får "bekreftet" det våset hun driver og sprer. 

Jeg ønsker deg alt godt TS, og jeg håper at du får forståelse og hjelp, og at du kommer deg på bena igjen. Ikke tenk på hevn eller noe slikt. Ihvertfall ikke før du har fått styrken din tilbake. Arbeidsgiveren din kan ikke sparke deg pga sykdom, så hold deg sykmeldt. Få bygd opp støtteapparatet rundt deg. Få de til å sjekke deg for narkotika. Gå til psykolog, ta vare på deg selv. 

Anonymkode: 960e3...38e

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette er jo forferdelig. Får så vondt av deg. Håper den heksa får som hun sår.

Forbli sykemeldt til du har kommet deg oppå. Se etter andre jobber i mellomtiden.

Samle alle beviser, skriv ut innleggene fra begge trådene osv og få det videre levert til sjefen.

Ta kontakt med en advokat og se om der er muligheter her til å evt ta heksa.

Annmeld henne for trakassering og be om besøksforbud.

 

Anonymkode: b6f5a...3e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne jo samlet bevis underveis, som å ha opptak på telefonen, i tilfelle hun sa ting, og kortet for blomstene hadde du jo, som du kunne vise til sjefen din. Høres ut som en merkelig gjeng hvis de lar seg så lett påvirke og ikke gjennomskuer drittprat på jobben. 

Anonymkode: 36984...018

Jeg har gjort det, prøvd, det tror jeg hun var obs på fra helt tidlig, men derfor alt hun har sagt eller gjort har vært med å mime eller bare sånn i forbifarten når jeg ikke har rukket å sette på. 

Hun har jobbet der lenge. Men jeg er enig, skjønner ikke hvordan hun kan få alle rundt fingeren. 

TS

Anonymkode: 55993...049

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn tenker jeg på The Truman show når jeg leser det du opplever.

Det blir litt som at du føler at alle er imot deg på jobben, ingen tror på deg og alle mener at du er psyk. Uansett hva du gjør så blir det til at det er deg det er noe galt med. Og du kan ikke rømme heller; drar du til butikken/treningssenteret så er kollegaen der. I tillegg føler du at hun følger med på deg og ler av deg.

Det samme skjer når hun legger ut "feller" og sier små "subliminal messages". Du blir jo sett på som svarteper når hun oppfører seg normalt og hyggelig igjen. Og igjen blir du sett på som psyk.

Skjønner at dette ikke er lett. Om du ikke er paranoid har det iallfall gjort noe med tankegangen din, slik at du ikke vet om er gal eller ikke, eller om du har sagt det eller det. Da trenger du å ta avstand fra alt dette og få behandling for å rydde opp i dette. 

Anonymkode: 669eb...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her var det jammen en del innlegg som også prøver å gaslighte. Jeg var vel naiv når jeg trodde og håpte på noe annet. Men jeg forstår jo også at dette er helt utrolig å forstå, og det hele realitetsorienterer meg litt, når dere kan tro at jeg har drevet og innbilt meg dette helt siden slutten av sommeren til nå, og skrevet alt det der og vært helt ute og kjøre mens jeg har skrevet alt det der, så er det kanskje ikke rart at mennesker som kun pleier å forholde seg til psykisk syke tror jeg er nettopp det, og plaget av vrangforestillinger. Men hele situasjonen er bare helt håpløs nå. For jo mer jeg påstår at jeg ikke finner det på, eller at det ikke er meg det er noe galt med (bortsett fra at det åpenbart har klikka for meg, og at jeg tydeligvis har hengt meg helt opp i trening uten å huske å få i meg nok mat, og at jeg tenker at livet har gått i grus, som alt dette åpenbart er en psykisk knekk eller sammenbrudd eller hva man skal kalle det), jo mer jeg påstår at det ikke er meg det er noe galt med, og begynner å snakke om situasjonen, jo mer prøver de å roe meg ned, og da blir jeg fylt med enda mer avmakt og stritter enda mer i mot fordi det er jo jævlig å være i denne situasjonen der "ingen" tror deg. Den håpløshetsfølelsen, den der "nei, dere MÅ forstå! Dere må høre!", det er helt ekstremt! For jeg er oppegående nok til å se at det ødelegger for meg, men hva er det liksom meningen man skal gjøre når noen prøver å få deg til å tro at du er paranoid?

Det hele minner meg om Rosenhan-eksperimentet. Jeg er fucked. I alle ender. Eller jeg har i alle fall familien min da! De tror jo på meg! Håper jeg. Og jeg håper M tror på meg, hun var innom på mandag, men vi snakket mest bare om andre ting. 

Jeg skal i alle fall snakke med noen etter lunsj, og så har jeg en avtale med sosionom nå snart, hun skulle hjelpe meg litt med dette i forhold til jobben. Og så ja, de tok blodprøver på lørdag morgen? Vet ikke om det var for rus jeg, jeg glemte å spørre om det da jeg snakket med lege på lørdag og på mandag, tror egentlig det bare var sånn rutineblodprøver. 

TS

Anonymkode: 55993...049

Har du fått snakket med en ordentlig psykolog? Tror ikke en sosionom kan hjelpe deg. Jeg vil tro du får mer forståelse fra en psykolog.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott så får vi tråden slettet også. 

Anonymkode: 6f9c1...fff

Kom deg ut av denne tråden!

Anonymkode: 669eb...3c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke vi skal oppfordre Ts til å «ta» kollegaen her da det mest sannsynlig er noe som ikke stemmer helt hos psyken til Ts for tiden. Det er ganske klare symptomer på paranoia i teksten slik jeg oppfatter den. og selv om denne kollegaen ønsker Ts vekk så er det veldig lite sannsynlig at folk går rundt med brukerdoser av stoff kun for å plante det hos andre, etterligner håndskrifter på en til og fra lapp osv.  Spytte i sko, knyte sammen lisser, punktere dekk, klype osv er ganske absurde ting for voksne mennesker å gjøre

Bra Ts får hjelp.  Bli sykemeldt , få behandling, flytt vekk om mulig og start med blanke ark! Om du begynner å merke at du føler noen er ute etter deg igjen, så kom deg fort under behandling igjen. 

Kan se for meg at dette er relativt belastende for kollegaene dine også om det er psyken din som spiller deg ett puss. 

God bedring Ts, håper det løser seg for deg :) 

Anonymkode: 73124...a32


Nå vel..
Det var slike ting jeg opplevde på min første arbeidsplass også..
Ikke bare det; Men jeg kunne gå inn i garderoben og mitt skap var brutt opp, helt mel, bensin, eller klærne mine klippet opp..
Jeg våknet en morgen hvor jeg hørte ett brak og tusen knas og gikk inn i stua bare for å finne en stein med lapp på "Ingen liker deg, ta selvmord!"... Dette var folk i alderen 20-35...Jeg anmeldte saken, politiet henla.. Jeg gikk til sjefen, men de brydde seg ikke.. Endte opp med å flytte vekk fra plassen, psykisk terror fra samme folka fra jeg var 13-20.
Idag har flere av de blitt fengselsfugler, ett par har tørna helt med narkotika og overdoser og ett par andre, de kjørte seg ihjel under rus..
Heldigvis fikk jeg bare sosial angst av denne mobbingen, ble aldri innlagt.
 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Evilposelos skrev:

Har du fått snakket med en ordentlig psykolog? Tror ikke en sosionom kan hjelpe deg. Jeg vil tro du får mer forståelse fra en psykolog.

På en psykiatrisk avdeling har man miljøterapi av sosionomer, sykepleiere o.l. Disse menneskene går også inn og tar samtaler når de anser dette som nødvendig, og det er svært nyttig for pasienten i det store og det hele. Derfor kan man ikke si at miljøterapi ikke er nyttig. I tillegg har man samtaler med behandler som enten er psykolog eller psykiater. Man har først en samtale med vakthavende psykiater når man kommer inn om natta, og etter dette har man samtale hver dag eller annenhver dag som oftest. For mennesker som har psykiske lidelser som paranoiditet eller psykose o.l så vil man være helt sikker på at det man tror man har opplevd er sant (når virkeligheten er en helt annen). Jeg vet ikke om det TS har opplevd er sant eller ikke, men dette vil de finne ut av på psyk. 

Anonymkode: 376cd...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først er blitt antatt uberegnelig og du har "akseptert" det (hvilket du har, dersom du ikke har gått til fagforening tidligere, og heller nå sykemeldt deg), så må i så fall noen andre utenforstående ta denne kampen på dine vegne. 

Kan ikke moren din ta kontakt med noen på dine vegne?

Anonymkode: eeb43...39f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På en psykiatrisk avdeling har man miljøterapi av sosionomer, sykepleiere o.l. Disse menneskene går også inn og tar samtaler når de anser dette som nødvendig, og det er svært nyttig for pasienten i det store og det hele. Derfor kan man ikke si at miljøterapi ikke er nyttig. I tillegg har man samtaler med behandler som enten er psykolog eller psykiater. Man har først en samtale med vakthavende psykiater når man kommer inn om natta, og etter dette har man samtale hver dag eller annenhver dag som oftest. For mennesker som har psykiske lidelser som paranoiditet eller psykose o.l så vil man være helt sikker på at det man tror man har opplevd er sant (når virkeligheten er en helt annen). Jeg vet ikke om det TS har opplevd er sant eller ikke, men dette vil de finne ut av på psyk. 

Anonymkode: 376cd...d96

Det er ikke sosionomers oppgave å gi folk diagnoser.  Jeg tenkte bare på at for sosionomer kan dette høres ut som oppdiktet og at det derfor er bedre å snakke med en psykolog.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i noe så uskyldig som renholdsbedrift og opplevd noe lignende, fjernet meg fra situasjonen før den ble for ille.

Den følelsen når man møter til lunsj og alle slutter å prate med deg, dette kun på den ene avdelingen. Så noen dager senere opplevde jeg det samme på den andre avdelingen. Tilslutt fikk jeg tak at ei gikk å satte ut rykter om at jeg var sint på diverse jenter på jobb, pga deres faste stilling. Dette var jo mega løgn. Men ble kalt inn til sjefens kontor med samme beskyldninger og sjefen trodde ikke på meg da jeg sa det ikke stemte.

Prøvde å spise lunsj alene noen dager, ble til uker. Sjefen forfulgte meg etter feil i mange måneder. Voksne damer på jobben sluttet å prate til meg, ble beskyldt for å lyve masse og si forskjellige ting til alle. 

Er rykte på jobben handlet om en sjef på en avdeling hadde seg med ei ansatt. Dette fikk jeg høre da jeg begynte, ei annen fikk høre samme da hun begynte 4 mnd senere. Jeg ble beskyldt av sjefen og flere andre før å ha startet det ryktet. Men de på avdelingen oppe sa at det ryktet fikk hun høre og som startet et år før meg.

Jeg har da byttet jobb og arbeidsstedet mitt ble kjøpt opp av dette stedet. Ca 1.5 år senere.. ingen hadde glemt meg, gikk inn på møtet med et smil og tok frem hånden for å hilse, men ingen smilte eller hilste til meg. Jeg ble nok en gang presset ut av en jobb. Ble beskyldt for å ikke se ordentlig, om jeg trengte briller, at jeg måtte tilbake til første opplæringen igjen (3 år i bransjen) og at jeg bare rett og slett var dårlig i jobben min. 

Det rare var at den tiden jeg rakk å jobbe for det nye arbeidsstedet var jeg jo drit bra. 

Denne gangen startet jeg opp eget firma le lang portefølje og det tok ikke lang tid før deres kunder ringte for å ansette meg i stedet.

Derfor vil jeg be ts om å komme seg unna og redde seg selv. Det er det beste jeg har gjort.

Har ellers vært utsatt for mye sykt av familien min,ting ingen skulle trodd. Har tenkt selv at jeg er paranoid, men det er jo det de ønsker at en skal tenke 

Anonymkode: 38973...0ae

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg lurer på en ting. 

Denne lappen som fulgte med blomsterbuketten, har du den ennå? Kunne det i så fall være et poeng i å få disse folkene til å ta en titt på den? https://www.etterforsker1.no/skriftanalyse Om det er din kollega som har forsøkt å forfalske håndskriften din, vil de kunne klare å gjennomskue det. 

Anonymkode: 14522...ae9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS, jeg lurer på en ting. 

Denne lappen som fulgte med blomsterbuketten, har du den ennå? Kunne det i så fall være et poeng i å få disse folkene til å ta en titt på den? https://www.etterforsker1.no/skriftanalyse Om det er din kollega som har forsøkt å forfalske håndskriften din, vil de kunne klare å gjennomskue det. 

Anonymkode: 14522...ae9

Det bør du gjøre. 

Pluss få sjekket innholdet i posen. Men den er kanskje borte? 

Ellers ville jeg prøvd å lure henne på et vis. Få henne til å tilstå. Enten på opptak eller at noen har gjemt seg i nærheten. 

Anonymkode: de72c...411

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at posen bør sjekkes. Men sjefen var visst ikke så ivrig etter å anmelde, om jeg husker riktig? Hva ble egentlig gjort med den posen, TS? 

Anonymkode: 14522...ae9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg syntes det er fint at legen stiller spørsmål rundt det du sliter med og at han også undrer seg over om du innbiller deg ting og tang da historien virker noe utenom det vanlige. Det er også fint at du fikk en plass på psyk avdeling så du kan hente deg inn igjen. Mitt råd er at du spør om å bli utredet slik at du får det på svart og hvitt om du er psykotisk slik legen spekulerer i. Om dette blir avkreftet som følge av en utredning så har du ditt på det rene og du kan kontakte fagforeningen. Om det derimot skulle vise seg at det dreier seg om psykose så er du berettiget til å få medisinsk behandling og sykemelding. En utredning er vinn-vinn for deg.

Videre formidler du at du opplever et stort vekttap. Du kan høre med legen om du kan få disse på blå resept frem til du har hentet deg inn (jeg fikk de på blå resept 1 helt år en gang jeg var undervektig og syk. må også presisere at de ikke skal erstatte det vanlige kostholdet men å fungere supplementerende og bidra til kalori overskudd) : https://www.apotek1.no/produkter/nutridrink-compact-fibre-naeringsdrikk-jordbaer-4x125ml-903884p

Jeg oppfordrer så de som mistenker trolleri om å ta dette per PM med en moderator fremfor å spore av denne debatten med spekulasjon.

Med vennlig og ydmyk hilsen meg.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti en lignende situasjon.

Psyk psyk dame som nesten klarte å kjøre livet mitt i grus, mye av de samme trekkene som du går igjennom.

Håper virkelig det går bra.

Anonymkode: 7d14c...8b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...