Gå til innhold

Jeg vil ha det tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I ferd med å bli kjent med noen, og så får han en kreftdiagnose. 

Nå er han helt fokusert på å få dette på plass, og jeg er redusert til ingenting. Vi snakket om alt og hadde utrolige fine samtaler. Vi var på vei til et fint sted. På noen få dager har alt forsvunnet. Og det gjør utrolig vondt. Hadde han bare inkludert meg i det her og snakket med meg om det. Prognosen er god, men jeg blir ikke inkludert i noe. 

Ingen av oss ønsker å avslutte relasjonen heller, og jeg har sagt at vi får ta det rolig, siden jeg vet han trenger tid. Men han kontakter lite, og det er tre setninger per dag. Og jeg klarer ikke å gi slipp, og han klarer ikke å gi slipp. 

Savner de fine samtalene våre og hvordan han så på meg uten å klare å ta blikket fra meg. 

Jeg vet at livet hans er kaos, og at det jeg opplever er ingenting. Men det gjør vondt like vel. 

Anonymkode: d6c3c...4f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I ferd med å bli kjent med noen, og så får han en kreftdiagnose. 

Nå er han helt fokusert på å få dette på plass, og jeg er redusert til ingenting. Vi snakket om alt og hadde utrolige fine samtaler. Vi var på vei til et fint sted. På noen få dager har alt forsvunnet. Og det gjør utrolig vondt. Hadde han bare inkludert meg i det her og snakket med meg om det. Prognosen er god, men jeg blir ikke inkludert i noe. 

Ingen av oss ønsker å avslutte relasjonen heller, og jeg har sagt at vi får ta det rolig, siden jeg vet han trenger tid. Men han kontakter lite, og det er tre setninger per dag. Og jeg klarer ikke å gi slipp, og han klarer ikke å gi slipp. 

Savner de fine samtalene våre og hvordan han så på meg uten å klare å ta blikket fra meg. 

Jeg vet at livet hans er kaos, og at det jeg opplever er ingenting. Men det gjør vondt like vel. 

Anonymkode: d6c3c...4f9

En kreftdiagnoser er en krise i et menneskets liv, hvordan de reagerer er selvfølgelig forskjellig, ville tatt ting veldig rolig, la han føre tempo, bare gi beskjed om at du er der.

Anonymkode: 92390...907

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

La han få tid. Han kjemper nå og det tar all energi. Det er ikke sikkert han føler for å dele det som skjer nå. Si du er der for han hvis han trenger. Og ha is i magen. Ikke mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En kreftdiagnoser er en krise i et menneskets liv, hvordan de reagerer er selvfølgelig forskjellig, ville tatt ting veldig rolig, la han føre tempo, bare gi beskjed om at du er der.

Anonymkode: 92390...907

Ja, jeg har gjort det, så han vet det. Jeg fikk vite diagnosen før familien. Har sagt at han bare kan ta kontakt med meg uansett når det er på døgnet. Men det er nok kaos i familien hans, og en haug med følelser for ham å plassere. 

TS

Anonymkode: d6c3c...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har gjort det, så han vet det. Jeg fikk vite diagnosen før familien. Har sagt at han bare kan ta kontakt med meg uansett når det er på døgnet. Men det er nok kaos i familien hans, og en haug med følelser for ham å plassere. 

TS

Anonymkode: d6c3c...4f9

Ja, har skrevet en b oppgave om det, kriser har ulike stadier, bare å lese seg opp:)

Lykke til og :hjerte: til deg :)

Anonymkode: 92390...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for :klemmer:

Jeg har lest meg litt opp på kriser, og regner med at han er i reaksjonsfasen nå.  

Sendte en nattamelding i går og prøvde å ringe. Han har lest meldingen, men ikke svart. Han får få den tiden han trenger. Livet mitt går videre, det. 

Anonymkode: d6c3c...4f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gudskjelov for at det ikke var "tingen din". 

Ja ts dette er nok ikke lett men her må du bare sette hele fremgangen mellom dere to på pause, slik hans liv er tvunget på pause nå pga sykdommen. Han har nok å ta hensyn til og bruke energi på nå og nok med seg selv og da er det rett og slett ikke plass til deg akuratt nå. 

Anonymkode: e750d...825

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for :klemmer:

Jeg har lest meg litt opp på kriser, og regner med at han er i reaksjonsfasen nå.  

Sendte en nattamelding i går og prøvde å ringe. Han har lest meldingen, men ikke svart. Han får få den tiden han trenger. Livet mitt går videre, det. 

Anonymkode: d6c3c...4f9

Så flott, leser du krisepsykologi så får du svar på mange spørsmål det, håper alt går bra, mennesker svarer når de er klar.:hjerte:

Anonymkode: 92390...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2017 den 22.16, AnonymBruker skrev:

Sånn er livet.

Anonymkode: a2f00...8cc

For et ubrukelig svar. 

Anonymkode: 19ce4...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for :klemmer:

Jeg har lest meg litt opp på kriser, og regner med at han er i reaksjonsfasen nå.  

Sendte en nattamelding i går og prøvde å ringe. Han har lest meldingen, men ikke svart. Han får få den tiden han trenger. Livet mitt går videre, det. 

Anonymkode: d6c3c...4f9

Da synes jeg du må respektere han nok til å ikke sende flere meldinger og iallfall ikke forsøke å ringe. Jeg var gjennom noe lignende og personen jeg hadde datet i 6 mnd gjorde som du. Jeg taklet det ikke, det føltes innvanderende i en veldig sår periode og jeg kuttet all kontakt med han. Hadde han latt meg styre skipet tror jeg det ville vært annerledes. Jeg slipper ikke folk inn på meg når det gjelder kriser, jeg trenger min egentid og alt må gå i mitt tempo. 

Anonymkode: 5f3b7...346

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen

Han åpnet meldingen i går, men har ikke svart. Slik jeg kjenner han, så ser han på ulike løsninger for behandling, samt at han prøver å finne ut hva som skjer videre i livet sitt. Det er mange ting som kommer til overflaten i en krise. 

En kompis med samme bakgrunn forklarer meg hvordan han tenker, og påpeker hvor bra det er at han ikke involverer meg. 

Det gjør utrolig vondt, og i dag gråt jeg flere ganger på jobb. Vi hadde så mye kontakt, og nå er det ikke blir noe. Så mens han får orden på kaoset i livet sitt, fokuserer jeg på barn, jobb, trening og venner. Så får vi se hva som skjer hvis han dukker opp igjen. 

Anonymkode: d6c3c...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du skal ta dette helt med ro, det er ikke som om han kutter ned på kontakten her uten en veldig logisk forklaring. Og når han er klar for å ta opp dating og nye bekjentskaper, så er det selvfølgelig deg han fortsatt vil treffe.

Synes du skal fortsette med å gi lyd fra deg, men kanskje ikke daglig. Se litt an hvor ofte som virker greit for han. Men ikke slutt helt med å gi lyd fra deg bare fordi responsen er laber.... sånn blir det jo gjerne når folk er i en kriser. Ikke forvent for mye.

Anonymkode: 2404d...acc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kontaktet meg i dag og beklaget at det var lite kontakt. Forklarte årsaken, som selvfølgelig var naturlig. Spurte meg hvordan det gikk, og jeg løy og sa det gikk fint. Vil ikke gi ham dårlig samvittighet. 

Spurte om meldinger var ok, noe det var. 

Anonymkode: d6c3c...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 16.37, AnonymBruker skrev:

TS igjen

Han åpnet meldingen i går, men har ikke svart. Slik jeg kjenner han, så ser han på ulike løsninger for behandling, samt at han prøver å finne ut hva som skjer videre i livet sitt. Det er mange ting som kommer til overflaten i en krise. 

En kompis med samme bakgrunn forklarer meg hvordan han tenker, og påpeker hvor bra det er at han ikke involverer meg. 

Det gjør utrolig vondt, og i dag gråt jeg flere ganger på jobb. Vi hadde så mye kontakt, og nå er det ikke blir noe. Så mens han får orden på kaoset i livet sitt, fokuserer jeg på barn, jobb, trening og venner. Så får vi se hva som skjer hvis han dukker opp igjen. 

Anonymkode: d6c3c...4f9

Sorry, men du virker fryktelig selvsentrert. Det fremkommer ikke at du er bekymret for sykdommen hans eller hvordan han har det, det virker som at du bare sørger over at du ikke er midtpunktet i livet hans akkurat nå. At han ikke "klarer å ta blikket fra deg" lenger, er da virkelig totalt ubetydelig i denne situasjonen!!! Fokuset ditt er jo helt out of wack!

Anonymkode: a5181...04a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Sorry, men du virker fryktelig selvsentrert. Det fremkommer ikke at du er bekymret for sykdommen hans eller hvordan han har det, det virker som at du bare sørger over at du ikke er midtpunktet i livet hans akkurat nå. At han ikke "klarer å ta blikket fra deg" lenger, er da virkelig totalt ubetydelig i denne situasjonen!!! Fokuset ditt er jo helt out of wack!

Anonymkode: a5181...04a

Dette!!! Jeg oppfatter deg som ekstremt lite opptatt av hvordan han har det men bare degdegdeg. Han fortjener bedre, hold deg unna

Anonymkode: 5f3b7...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 16.37, AnonymBruker skrev:

TS igjen

Han åpnet meldingen i går, men har ikke svart. Slik jeg kjenner han, så ser han på ulike løsninger for behandling, samt at han prøver å finne ut hva som skjer videre i livet sitt. Det er mange ting som kommer til overflaten i en krise. 

En kompis med samme bakgrunn forklarer meg hvordan han tenker, og påpeker hvor bra det er at han ikke involverer meg. 

Det gjør utrolig vondt, og i dag gråt jeg flere ganger på jobb. Vi hadde så mye kontakt, og nå er det ikke blir noe. Så mens han får orden på kaoset i livet sitt, fokuserer jeg på barn, jobb, trening og venner. Så får vi se hva som skjer hvis han dukker opp igjen. 

Anonymkode: d6c3c...4f9

Æsj så selvopptatt du er.

Anonymkode: 2716d...27c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj så selvopptatt du er.

Anonymkode: 2716d...27c

Ts er ikke nødvendigvis selvopptatt, gi henne space. Det går fint an å ha to forskjellige tanker på en gang..

En side hvor hun kjenner på hvordan han har det og forsøker å forstå. Andre siden hvor hun forsøker å føle sine egne tanker og følelser... Tror du noen har det bedre av at ts legger alle følelsene sine bort og ikke lar seg selv føle at dette er kjipt og jobbe med det?

Å møte noen som er i en livskrise er ikke enkelt for noen av dem. 

Anonymkode: cd7e4...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts er ikke nødvendigvis selvopptatt, gi henne space. Det går fint an å ha to forskjellige tanker på en gang..

En side hvor hun kjenner på hvordan han har det og forsøker å forstå. Andre siden hvor hun forsøker å føle sine egne tanker og følelser... Tror du noen har det bedre av at ts legger alle følelsene sine bort og ikke lar seg selv føle at dette er kjipt og jobbe med det?

Å møte noen som er i en livskrise er ikke enkelt for noen av dem. 

Anonymkode: cd7e4...162

Selvfølgelig går det an å ha to tanker i hodet på samme tid. Men jeg hører ikke den omsorgsfulle bekymringen for ham, jeg. Jeg hører bare at hun sørger over en forelskelse som er satt på vent. Det er hun som vinkler det på den måten.

Anonymkode: a5181...04a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...