Gå til innhold

Airol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal begynne på airol krem. Noen her som har erfaring med den? Vet den skal smøret på om kvelden etter rens. Men skal jeg ha nattkrem utenpå?

Anonymkode: 24ec5...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må du snakke med hudlegen som gar gitt deg kremen om. 

Bruker du den feil, får det konsekvenser om noen år. 

Anonymkode: 2b80b...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvtime etter påføring av Airol smører du på nattkrem :) 

Anonymkode: 0d9ac...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaring med å mixe den ilag med nattkremen , så blir bivirkningene mindre. Søk på tretinoin på YouTube . 👍

Anonymkode: b408f...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør på apoteket om de har pakningsvedlegget på norsk for det følger bare med pakningsvedlegg på tysk i pakken. Apoteket jeg pleier å bruke har ihvertfall pakningsvedlegg på norsk liggende et sted bak disken, men første gang jeg kjøpte Airol glemte de å legge det ved. 

Anonymkode: 9875f...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2017 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Det må du snakke med hudlegen som gar gitt deg kremen om. 

Bruker du den feil, får det konsekvenser om noen år. 

Anonymkode: 2b80b...e13

Hvilke konsekvenser?

Anonymkode: 668a0...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erfaring med å mixe den ilag med nattkremen , så blir bivirkningene mindre. Søk på tretinoin på YouTube . 👍

Anonymkode: b408f...ee2

Hvilke av bivirkningene tenker du på?

Anonymkode: 668a0...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilke av bivirkningene tenker du på?

Anonymkode: 668a0...219

De mest vanligste bivirkningene er vel flassing og sår hud. For å kutte ned på bivirkningen er det derfor lurt å vende seg til produktet så sakte som mulig. Det er mange måter en kan gjøre det på. En kan påføre ca. en ert av kremen i hele ansiktet en gang hver uke i flere uker, og så etterhvert gå opp til to ganger per uke etc etc. En kan vente med å påføre kremen til det har gått 30-min etter at en har vasket ansiktet slik at huden absorberer mindre av produktet. En kan påføre et tynt lag med fuktighetskrem under produktet. En kan mikse produktet inn i fuktighetskrem. En kan påføre nattkrem over kremen - eller en kombinasjon av alle disse. 

Selv liker jeg godt å blande inn ørlite av produktet i min vanlige fuktighetskrem om kvelden, og så bruke nattkrem over. Og når jeg sier "ørlite" så mener jeg ca. en 1/3 - 1/2 ert. Ørlite! Jeg gjør dette hver kveld, synes det er enklere enn å måtte huske på å kun bruke den f.eks 1 gang i uken etc. Husk å bruk solkrem på dagtid!

 

Anonymkode: 7b4eb...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De mest vanligste bivirkningene er vel flassing og sår hud. For å kutte ned på bivirkningen er det derfor lurt å vende seg til produktet så sakte som mulig. Det er mange måter en kan gjøre det på. En kan påføre ca. en ert av kremen i hele ansiktet en gang hver uke i flere uker, og så etterhvert gå opp til to ganger per uke etc etc. En kan vente med å påføre kremen til det har gått 30-min etter at en har vasket ansiktet slik at huden absorberer mindre av produktet. En kan påføre et tynt lag med fuktighetskrem under produktet. En kan mikse produktet inn i fuktighetskrem. En kan påføre nattkrem over kremen - eller en kombinasjon av alle disse. 

Selv liker jeg godt å blande inn ørlite av produktet i min vanlige fuktighetskrem om kvelden, og så bruke nattkrem over. Og når jeg sier "ørlite" så mener jeg ca. en 1/3 - 1/2 ert. Ørlite! Jeg gjør dette hver kveld, synes det er enklere enn å måtte huske på å kun bruke den f.eks 1 gang i uken etc. Husk å bruk solkrem på dagtid!

 

Anonymkode: 7b4eb...155

Tusen takk for mange gode råd :blomst: Må man bruke solkrem på dagtid også i vinterhalvåret? Hvor høy faktor bør man ha på solkremen? Hvis jeg behandler huden med Airol kun i vintermånedene, kan jeg da la være å bruke solkrem på vår/ sommer/ høst?

Anonymkode: 668a0...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for mange gode råd :blomst: Må man bruke solkrem på dagtid også i vinterhalvåret? Hvor høy faktor bør man ha på solkremen? Hvis jeg behandler huden med Airol kun i vintermånedene, kan jeg da la være å bruke solkrem på vår/ sommer/ høst?

Anonymkode: 668a0...219

Solkrem må på uansett - ellers risikerer du at du skader huden din kraftig. Faktor på 30 - 50 synes jeg er greit. Det finnes mange solkremer som er såpass godt lagt at de uten problemer kan brukes under sminke - spesielt fra land som Korea og Japan, men mange liker også La Roche Posay som du får kjøpt på apoteket her i Norge også. Etter at du er ferdig med å bruke Airol bør du etter min mening fortsette med solkrem i et par måneder. Og for gud skyld - ikke ta solarium!

Jeg bruker solkrem hver eneste dag, hele året da - solkrem er jo en av de beste produktene en kan bruke for huden så jeg bruker det uansett :P Sommer som vinter, inne som ute. Eneste gangen jeg dropper solkremen er dersom jeg er syk og bare skal ligge inne i mørket. 

Anonymkode: 7b4eb...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Solkrem må på uansett - ellers risikerer du at du skader huden din kraftig. Faktor på 30 - 50 synes jeg er greit. Det finnes mange solkremer som er såpass godt lagt at de uten problemer kan brukes under sminke - spesielt fra land som Korea og Japan, men mange liker også La Roche Posay som du får kjøpt på apoteket her i Norge også. Etter at du er ferdig med å bruke Airol bør du etter min mening fortsette med solkrem i et par måneder. Og for gud skyld - ikke ta solarium!

Jeg bruker solkrem hver eneste dag, hele året da - solkrem er jo en av de beste produktene en kan bruke for huden så jeg bruker det uansett :P Sommer som vinter, inne som ute. Eneste gangen jeg dropper solkremen er dersom jeg er syk og bare skal ligge inne i mørket. 

Anonymkode: 7b4eb...155

Tusen takk :blomst:

Anonymkode: 668a0...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.11.2017 den 12.31, AnonymBruker skrev:

Solkrem må på uansett - ellers risikerer du at du skader huden din kraftig. Faktor på 30 - 50 synes jeg er greit. Det finnes mange solkremer som er såpass godt lagt at de uten problemer kan brukes under sminke - spesielt fra land som Korea og Japan, men mange liker også La Roche Posay som du får kjøpt på apoteket her i Norge også. Etter at du er ferdig med å bruke Airol bør du etter min mening fortsette med solkrem i et par måneder. Og for gud skyld - ikke ta solarium!

Jeg bruker solkrem hver eneste dag, hele året da - solkrem er jo en av de beste produktene en kan bruke for huden så jeg bruker det uansett :P Sommer som vinter, inne som ute. Eneste gangen jeg dropper solkremen er dersom jeg er syk og bare skal ligge inne i mørket. 

Anonymkode: 7b4eb...155

Da er La Roche Posay solkrem med faktor 30 (til bruk om vinteren) og med faktor 50 (til bruk om sommeren) bestilt hos Komplettapotek.no Begge med 40% rabatt :sol: Igjen tusen takk for gode råd og tips :blomst:

Anonymkode: 668a0...219

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du bruke den? Akne? Jeg har lyst til å begynne på den selv pga akne, bruker nå epiduo. Supert om du kan oppdatere erfaring med kremen etterhvert:)

Anonymkode: 82f6f...0c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du bruke den? Akne? Jeg har lyst til å begynne på den selv pga akne, bruker nå epiduo. Supert om du kan oppdatere erfaring med kremen etterhvert:)

Anonymkode: 82f6f...0c9

Hei :vinke: Jeg har akne, ja, og jeg skal bruke Airol krem grunnet at jeg har for høy talgproduksjon, og Airol krem setter ned talgproduksjonen. I tillegg skal jeg bruke Skinoren krem. Skinoren krem gjør talget flytende og forhindrer dermed tilstopping av porene (og hindrer dermed kviser). Jeg har svært god erfaring med begge de 2 kremene fra tidligere. (Begge kremene er på resept).

Kan du fortelle om Epiduo, hva det er og hvordan den virker?

Anonymkode: 668a0...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :vinke: Jeg har akne, ja, og jeg skal bruke Airol krem grunnet at jeg har for høy talgproduksjon, og Airol krem setter ned talgproduksjonen. I tillegg skal jeg bruke Skinoren krem. Skinoren krem gjør talget flytende og forhindrer dermed tilstopping av porene (og hindrer dermed kviser). Jeg har svært god erfaring med begge de 2 kremene fra tidligere. (Begge kremene er på resept).

Kan du fortelle om Epiduo, hva det er og hvordan den virker?

Anonymkode: 668a0...219

Epiduo fås også på resept tok bilde av pakningsvedlegget:) Har du vørt hos hudlege? Airol som inneholder a-vitaminsyre er den eneste ingrediensen som hr dokumentet virkning på rynker og linjer også og der gjør jo ikke akkurat noe, litt derfor jeg også vil bytte til den.

IMG_4445.PNG

Anonymkode: 82f6f...0c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Epiduo fås også på resept tok bilde av pakningsvedlegget:) Har du vørt hos hudlege? Airol som inneholder a-vitaminsyre er den eneste ingrediensen som hr dokumentet virkning på rynker og linjer også og der gjør jo ikke akkurat noe, litt derfor jeg også vil bytte til den.

IMG_4445.PNG

Anonymkode: 82f6f...0c9

Tusen takk for tilbakemelding og informasjon. Ja, jeg har vært flere ganger hos hudlege angående akne og jeg har fått resept på de to nevnte kremene der.

Anonymkode: 668a0...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...