Gå til innhold

Når kan man begynne å pynte til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg driter i når andre pynter til jul, men her i huset skjer det i hvert fall ikke før kalenderen viser desember.

Anonymkode: cdb51...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan pynte til jul akkurat når man vil, evt. ha julepyntet hus hele året, men det mest vanlige er nok å vente til i hvert fall første søndag i advent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid pyntet lillejulaften, men det har blitt så mye på en gang de siste årene, at nå kan jeg strekke meg til kanskje 21. desember. Har gått fra å ikke ville ha jul før det faktisk er jul da jeg gikk på skole og hadde fri hele julen, til å måtte jobbe i romjulen og da ta det litt gradvis. Det skal jo være litt kos å pynte til jul.

Hva andre gjør legger jeg meg ikke borti, men hadde jeg kommet inn i et julepyntet hus før det i det hele tatt er advent hadde jeg nok måttet dobbeltsjekke kalenderen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobbet i klesbutikk på kjøpesenter for 10 + år siden, så var det siste torsdag i november som det stort sett ble pyntet. (Og noen ganger nest siste, litt avhengig av hvordan kalenderen var det året.) Siden har jeg bare tenkt at det er «logisk» å pynte fra da, for da er det stort sett pyntet til advent. 

(Og ja jeg vet at mange butikker begynner tidligere nå)

Anyways - fra litt før advent og utover ville jeg tenkt er «normalt». Men jeg ville ikke tenkt at det var unormalt hvis noen pyntet mye senere eller ikke i det hele tatt - jeg ville bare tenkt at det var tidlig hvis noen pyntet veldig mye før. Juletreet pynter vi stort sett lille julaften, men ingen regel uten unntak der heller. 

Jaujau, ilandsproblemer.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletreet varer vel ikke så lenge.. Men synes 1.12 er en fin dato for generell pynt

Anonymkode: 5780c...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bloggere selger julepynt og da er det klart de pynter tidlig. Dårlig salg hvis de kun skal selge julepynt på julaften

Anonymkode: 6d2cc...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23. Desember, med unntak av stjerne og adventsstake. Og det juletreet på bloggen var stygt som faen, overlesset glorete piss. 

Julemusikken kan en med fordel sette i gang med enda senere, eller erstatte den med opptak av skrikene til Kurt Nilsen mens han blir grundig straffet for den smerten han påfører det norske folks trommehinner hvert år. 

Anonymkode: 5c175...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...