Gå til innhold

Arbeiderpartiet stanser utvisningen av voksne asylsøkere til Afghanistan.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Walkingdead skrev:

Det finnes absolutt "godhetstyranner", men vi ser nok av følsomme innvandringskritikere, også i denne tråden, hver bidige dag; sure, stolte, ensidige, engstelige og polemiske (uten at jeg nødvendigvis sikter til deg).

Forskjellen er at disse følelsene ikke har en negativ virkning på det norske samfunnet som resten av befolkningen som ikke ønsker dette må lide under. Følelsene til godhetstyrannene gjør at de tar svært ukloke beslutninger for landet både på kort og lang sikt.

Anonymkode: 84c05...9b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyre er Norges største parti på flere meningsmålinger, det er kanskje en grunn til det.

http://www.tv2.no/a/9415963

Jeg tipper Ap krymper ned på samme nivå som sosialist partier i resten av Europa.

Anonymkode: cc79e...b88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Walkingdead skrev:

Denne er bak betalingsmur. Så jeg kjenner ikke argumentene for dette selv om jeg er kjent med Minerva. Og nå må snart høyresiden slutte å late som om det bare er venstresiden som er følsom fordi den er empatisk. Det finnes absolutt "godhetstyranner", men vi ser nok av følsomme innvandringskritikere, også i denne tråden, hver bidige dag; sure, stolte, ensidige, engstelige, som selektivt velger de kildene som stemmer med eget syn (uten at jeg nødvendigvis sikter til deg).

Det er ganske spesielt hvordan venstresiden pynter seg med pene ord som ''empatisk'' og ''human'' mens den driver en ødeleggende politikk som er hverken empatisk eller human overfor de som allerede bor her og deres barn og barnebarn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er bra at håndbrekket blir dratt litt på i denne saken slik at det blir kvalitetsikret opplysningene om nettverk og sikkerhet før ungdom blir returnert til intern landflyktighet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet av Nettavisen :

Flertallet på Stortinget instruerer regjeringen til å gi opphold til voksne personer som ikke har behov for beskyttelse og asyl.

Tragisk, men jeg må nok også se i øynene at Ap i overskuelig fremtid kommer til å kjempe for en liberal innvandringspolitikk.

Anonymkode: cc79e...b88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Apis said:

Syntes det er bra at håndbrekket blir dratt litt på i denne saken slik at det blir kvalitetsikret opplysningene om nettverk og sikkerhet før ungdom blir returnert til intern landflyktighet 

Kvalitetssikre? Hvorfor mener du ting ikke er kvalitetssikret nok? Vi vet jo fra reportasjer fra andre land at disse mennene (de er menn, ikke barn, ikke ungdom) blir hentet av familien i løpet av kort tid etter ankomst til Kabul. 

Anonymkode: 084cb...acd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra skrevet av Nettavisen :

Flertallet på Stortinget instruerer regjeringen til å gi opphold til voksne personer som ikke har behov for beskyttelse og asyl.

Tragisk, men jeg må nok også se i øynene at Ap i overskuelig fremtid kommer til å kjempe for en liberal innvandringspolitikk.

Anonymkode: cc79e...b88

Veldig bra skrevet av Nettavisen! Vi får se hvem får skylda for økningen som kommer når nyheter sprer seg utenfor Norge. Den eneste gleden i det hele er at Ap kommer til å tape enda mer oppslutning på dette.

For øvrig er internflukt til et trygt nok område i hjemlandet det første man velger før man gir opphold i et annet land. Så hvorfor sosialistene og de liberale sentrumspartiene er så sterkt imot at folk bor i hjemlandet hvor de hører til, er for meg en gåte som aldri blir løst. Å gi opphold til voksne uten behov for beskyttelse går utover de som faktisk har beskyttelsesbehov.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvalitetssikre? Hvorfor mener du ting ikke er kvalitetssikret nok? Vi vet jo fra reportasjer fra andre land at disse mennene (de er menn, ikke barn, ikke ungdom) blir hentet av familien i løpet av kort tid etter ankomst til Kabul. 

Anonymkode: 084cb...acd

Ja og da skal de etter forslaget til AP returneres, forslaget går jo i stor utstrekning ut på at det skal undersøkes om de returnerte har familie og resurser i det området de blir returnert til 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Drizzt skrev:

Veldig bra skrevet av Nettavisen! Vi får se hvem får skylda for økningen som kommer når nyheter sprer seg utenfor Norge. Den eneste gleden i det hele er at Ap kommer til å tape enda mer oppslutning på dette.

For øvrig er internflukt til et trygt nok område i hjemlandet det første man velger før man gir opphold i et annet land. Så hvorfor sosialistene og de liberale sentrumspartiene er så sterkt imot at folk bor i hjemlandet hvor de hører til, er for meg en gåte som aldri blir løst. Å gi opphold til voksne uten behov for beskyttelse går utover de som faktisk har beskyttelsesbehov.

Men du ønsker jo ikke og gi noen opphold pga de trenger beskyttelse, det mener jo du at kan løses internt, du ønsker derimot og gi opphold til folk med kompetanse til å gjøre jobber vi trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen
9 timer siden, Walkingdead skrev:

Denne er bak betalingsmur. Så jeg kjenner ikke argumentene for dette selv om jeg er kjent med Minerva. Og nå må snart høyresiden slutte å late som om det bare er venstresiden som er følsom fordi den er empatisk. Det finnes absolutt "godhetstyranner", men vi ser nok av følsomme innvandringskritikere, også i denne tråden, hver bidige dag; sure, stolte, ensidige, engstelige, som selektivt velger de kildene som stemmer med eget syn (uten at jeg nødvendigvis sikter til deg).

Den er ikke bak betalingsmur, nei. Og om så skulle være, har jeg uansett klippet ut og limt inn en del vesentlige poenger i tråden. Innlegget ditt inneholder ellers ikke noe annet enn generelle personangrep (ikke nødvendigvis på meg, men generelt mot meningsmotstandere). Det blir nemlig raskt slik for de på venstresiden når de går tomt for argumenter. Da er det fristende å kalle de andre for rasister eller andre skjellsord.

Uten at jeg nødvendigvis sikter til deg...
:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen
6 minutter siden, Apis skrev:

Ja og da skal de etter forslaget til AP returneres, forslaget går jo i stor utstrekning ut på at det skal undersøkes om de returnerte har familie og resurser i det området de blir returnert til 

https://www.minervanett.no/sverige-returnerer-unge-afghanere-aktivister-hevder-sendes-doden/

Sitat

SVTs program Uppdrag granskning, som Minerva skriver om i dag, har fulgt en gruppe hjemsendte afghanere til Kabul. Der får de høre fra International Organization for Migration (IOM) at flesteparten av de hjemsendte har slekt eller venner – i strid med oppholdsgrunnlaget.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At AP ikke lærer av sine feil. Valget gikk til dundas. Fortsatt så tar de enda hardere i for å motarbeide folket. Havner de under sperregrensa ved neste valg?

Anonymkode: 72676...b75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80% av dem som nå får bli stemmer sosialistisk. Rart at AP har snudd??

Plutselig dannes et islamsk parti og da vil AP falle til 10-12%.

Uansett er signalet sendt fra AP, igjen. En busstur unna har Sverige 50.000 oktober"barn", Tyskland har 127.000. Afghanistan har 35 millioner mennesker hvor flertallet er under 25år. Støre og AP var igjen gitt menneskesmuglere et gullkort. 

Kostnad pr. Afghansk barn er 5.000.000 pr.år.  Sysselsettingsgraden er ca.20% etter 10 år i Norge. I praksis trygd til evig tid. Familiegjenforening er idag 1,7 pr.stk.

Så hvem er skyld i fattigdom i Norge, velferdsrasering og lav pensjon til norske arbeidere??

Listhaug da eller???

 

 

Anonymkode: e10a3...54b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i at vi burde hjelpe dem, men vi er nødt til å danne et grunnlag for at de kan være der de er. Alle kan ikke komme og bo i Norge. Et liv i fattigdom er ikke grunnlag nok for å få bo i Norge. Arbeiderpartiet fremstår som om de har som mål å kjøre Norge ned i grøfta. Hele partiet har falt helt sammen de siste fire årene. Det er som om uansvarlighet og dumhet har tatt over etter Jens Stoltenberg. De kan like gjerne gå rundt med store skilt med skriften: VI ØNSKER Å RUINERE NORGE!!

Anonymkode: e09b4...2ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det saken handler om er LOVENDRINGER på asylfeltet som gjelder alle enslige mindreårige. Oktobermennene blir brukt for å skape grunnlag for lovendringer. Enhver med vettet i behold vet hvordan dette spillet fungerer. Det handler om å liberalisere asylpolitikken.

Anonymkode: 084cb...acd

Det er jo greit å ha på det rene at dette ikke er snakk om en lovendring. Og det er et rykte alle i denne tråden er tjent med at blir stoppet så raskt som mulig, vi vil jo ikke sende noen feil signaler. 

Det Stortinget har sagt, er at de er uenig i Listhaugs instruks til UDI, og at denne derfor må endres. De mener at det må en særlig sårbarhetsvurdering til, fordi disse sakene omhandlet barn. Det er også satt en midlertidig stopp av returer for den aktuelle gruppen, men ikke for alle returer til Afghanistan, som noen i tråden hevdet. 

Slakt i vei, men slakt nå det faktiske forslaget, og ikke spre ting som er direkte feil. 

Anonymkode: fc2b9...10a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo greit å ha på det rene at dette ikke er snakk om en lovendring. Og det er et rykte alle i denne tråden er tjent med at blir stoppet så raskt som mulig, vi vil jo ikke sende noen feil signaler. 

Det Stortinget har sagt, er at de er uenig i Listhaugs instruks til UDI, og at denne derfor må endres. De mener at det må en særlig sårbarhetsvurdering til, fordi disse sakene omhandlet barn. Det er også satt en midlertidig stopp av returer for den aktuelle gruppen, men ikke for alle returer til Afghanistan, som noen i tråden hevdet. 

Slakt i vei, men slakt nå det faktiske forslaget, og ikke spre ting som er direkte feil. 

Anonymkode: fc2b9...10a

Kan Norge returnere asyl "barn" til Sverige, Tyskland eller Danmark når de ser at Norge er svakeste ledd??

Sannsynligvis ikke.Siden disse praktiserer retur, noe som da Stortinget er imot, må de få bli her. Og ryktene har nådd de store miljøene i resten av Europa. Wait for it

Kom til Norge, mist alle ID papirer, fortell at du ikke har familie?!?. I et land hvor 5-7 barn er normalen har man ingen?!? Trener, drøy skaff advokat og si du skal bli lege.

Så får man lottogevinsten X10. Hilsen AP. 

Anonymkode: e10a3...54b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo greit å ha på det rene at dette ikke er snakk om en lovendring. Og det er et rykte alle i denne tråden er tjent med at blir stoppet så raskt som mulig, vi vil jo ikke sende noen feil signaler. 

Det Stortinget har sagt, er at de er uenig i Listhaugs instruks til UDI, og at denne derfor må endres. De mener at det må en særlig sårbarhetsvurdering til, fordi disse sakene omhandlet barn. Det er også satt en midlertidig stopp av returer for den aktuelle gruppen, men ikke for alle returer til Afghanistan, som noen i tråden hevdet. 

Slakt i vei, men slakt nå det faktiske forslaget, og ikke spre ting som er direkte feil. 

Anonymkode: fc2b9...10a

Nei, lovendringen gjelder alle som kommer som mindreårige og fyller 18 år. Selvom de ikke har beskyttelsesbehov. Det gjelder selvsagt ikke bare en aktuell gruppe. Det vil gjelde alle i samme situasjon. Voksne menn skal altså kunne få opphold i Norge selvom de ikke har beskyttelsesbehov. Det er vanvittig. 

Anonymkode: 084cb...acd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvetes sosialistene skal absolutt vise hvor antirasistiske og anti-høyre de er.

Jeg tror de vet at de kjører landet på ræva, men er så barnslig og trassig at de ikke gir seg.. 

Anonymkode: be10d...3e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør i alle fall huskes. Signalene som nå sendes, må AP ta på sin kappe.

Samtidig viser AP klart og tydelig at de er til å stole på når det kommer til asyl og innvandring.

Jeg tror faktisk AP med dette sikret seg at tusenvis av vippevelgere ikke vil røre partiet på mange år. Gratulerer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hva de vil her, disse unge menn. Jeg bare synes det er så rart, og jeg synes også det har noe så meget naivt ved seg. 

Om jeg bare kommer meg til Norge, da blir livet mitt bra? I et land jeg kkke kjenner, der jeg ikke kjenner noen, og jeg ikke forstår språket. Til et land som ikke vil ha meg, ingen arbeidsgiver ansetter sånne som meg. Det er jo en greie som er dømt til å mislykkes.

Hva er det som gir folk mening her i livet? Folk man er glad i, at folk er glad i en selv. Å bygge og å gjøre godt, å hjelpe andre, være prinsippfast. En skulle jo tro at utsiktene til lykke var større i Kabul, for en fra Afganistan. 

 Noe mer nitrist, og meningsløst uten fremtidsutsikter enn et liv i asyl i Norge, for en ung mann er det vanskelig å forestille seg. 

Tenk om disse unge menn kunne fått introduksjonsstønaden sin i Kabul, og introduksjonsprogrammet skulle ikke vært norsk kurs, men vært 1. Hjelp, sykepleie, ernæring, hygiene, håndverk som trengs. En massiv innsats til å vekke lyst til selvhjelp. 

Ikke gjøre dette om til en juridisk disput om rett til opphold. Unge menn må ha mening i livet, være nyttige, satt pris på, og ønsket. 

Jeg er sikker på at en flyktninge leir, getto etc. i Kabul hadde blitt svært glad for 60-70 unge menn, kom inn å hjelper til. Avfallshåndtering, sanitetshåndtering, vann, kloakk. Hjelp til de syke og skadde. Maktfordeling, etikk, likebehandling. Bærer vann, koker vann. Hjelper til med skolegang. 

Tenk for et positivt løft. Tenk hvor lett det ville være å finne seg folk å høre sammen med, folk vi trenger gor å bære lykkelige. Fellesskap.

Ensomme unge menn, satt sammen i lediggang, når de kunne vært satt til noe positivt. Forstår det ikke.

Anonymkode: 37c82...943

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...