Gå til innhold

Å få barn alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutes ago, kubrak said:

ser ikke helt den at dette skal være dobbeltmoral. Det er jo ikke en og samme ting? Hvis mora får hjelp av donor er det da vel ikke opp til henne om den biologiske faren skal betale eller ikke?

Hvis en mann ikke ønsker barn, sier moren at barnet har rett på en far og kan tvinge faren til å betale, men hvis moren ikke trenger pengene kan hun plutselig bestemme at barnet ikke har rett på en far og da dra til danmark for å få seg barn.

Anonymkode: d123e...0fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så menn skal tvinges til å betale og være en del av en uønsket unge sitt liv fordi moren ønsker det og det er barnets rett å kjenne og bli støttet av sin far, men det går helt fint at mannen ikke er der sålenge det er moren som har bestemt at han ikke skal være der?

Jeg slutter aldri å vli overrasket av dere kvinners dobbelmoral

Anonymkode: d123e...0fa

Hæ??
 
Dette barnet vil være et donorbarn og da dermed ikke ha en biologisk far å "kreve penger fra". DONOR! Jeg skjønner at du er en mann.

Anonymkode: 34796...3de

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storkenklinikken samarbeider med gynekologer i Norge. Og det er ikke engang sikkert at en trenger å reise dit. Hvis helsetilstanden er god, egen eggprodukjson tilfredstilliende, så kan det hende at en bare kan kjøpe donorsperm og la seg inseminere av en samarbeidspartner. Ikke ravende dyrt heller. 

 

Go for it! Ignorér alt av fordømmende vissvass noen prøver å presse på deg! :)

Endret av Kontormus
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvis en mann ikke ønsker barn, sier moren at barnet har rett på en far og kan tvinge faren til å betale, men hvis moren ikke trenger pengene kan hun plutselig bestemme at barnet ikke har rett på en far og da dra til danmark for å få seg barn.

Barnebidrag skal vel dekke en andel av de merkostnader mor får pga at barnet bor hos henne. 

I det andre tilfellet der det er donor slipper far å betale barnebidrag, 

Kan godt hende mors rettigheter i forohld til barnefordeling er litt urettferdige for alt jeg vet. Men litt rart å koble det opp mot denne saken? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvis en mann ikke ønsker barn, sier moren at barnet har rett på en far og kan tvinge faren til å betale, men hvis moren ikke trenger pengene kan hun plutselig bestemme at barnet ikke har rett på en far og da dra til danmark for å få seg barn.

Anonymkode: d123e...0fa

:klo:

Anonymkode: ffbe6...b5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutes ago, SunnivaOslo said:

Når menn skal leke ungkar til de er pensjonister så er det dette som er utfallet.

At kvinner blir single lesber med barneønske??

Anonymkode: b8755...3db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At kvinner blir single lesber med barneønske??

Anonymkode: b8755...3db

Nei at kvinner får barn alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rart med all den motstand du får. Som lesbisk må du likevel få donorsæd, så ser ikke problemet om at du drar til Danmark, singel eller ei. 

Anonymkode: 3f693...bf5

 

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bry deg om alle de negative svarene her TS. Å bry seg om andres meninger er ikke nødvendig. 

Jeg vet ikke hva det koster i Danmark, men det burde jo stå på nettsidene deres. Eller så er det bare å sende dem en mail, de svarer fort har jeg hørt fra andre.

Vi har ikke vært i Danmark, vi gjorde det her i Norge. 

Men har du råd så er det bare å sette i gang. 

Anonymkode: d62bf...12c

 

41 minutter siden, Kontormus skrev:

Storkenklinikken samarbeider med gynekologer i Norge. Og det er ikke engang sikkert at en trenger å reise dit. Hvis helsetilstanden er god, egen eggprodukjson tilfredstilliende, så kan det hende at en bare kan kjøpe donorsperm og la seg inseminere av en samarbeidspartner. Ikke ravende dyrt heller. 

 

Go for it! Ignorér alt av fordømmende vissvass noen prøver å presse på deg! :)

Takk for positive svar :). 

Og jeg bryr meg ikke en skit om de dømmende svarene. Jeg er faktisk 100% sikker på at jeg kan lykkes som mor uten partner OG at barnet/barna har de like bra uten to foreldre. Jeg har såpass stor familie at det vil ikke være mangelvare på omsorgspersoner. 

Jeg har sendt mail til Storken. Litt spennende å få mer informasjon rundt det. Jeg har jo ikke tenkt å bli gravid i morgen, men jeg ser for meg at det kan være en tidkrevende prosess. Så trenger jo ikke nødvendigvis å vente flere år heller. Så litt på priser på nett, det koster nå litt, men sånn er det nå bare :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått noen tips allerede. Vil egentlig bare si at jeg selv tenker tanken om å få barn alene. Nå er ikke det aktuelt på noen år da, er 25 nå. Men om jeg ikke finner noen det er aktuelt for meg å få barn med før jeg blir 30 vil jeg nok sterkt vurdere det. Samtidig leser jeg innlegget ditt og tenker at 28 er jo ingenting. Men uansett vil jeg bare ønske deg lykke til!

Anonymkode: 0b229...6e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare kjørt på! Ønsket om barn er så stort her, at jeg uten å nøle hadde hoppet i det som et soloprosjekt. 

Anonymkode: 0355a...4f6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du har fått noen tips allerede. Vil egentlig bare si at jeg selv tenker tanken om å få barn alene. Nå er ikke det aktuelt på noen år da, er 25 nå. Men om jeg ikke finner noen det er aktuelt for meg å få barn med før jeg blir 30 vil jeg nok sterkt vurdere det. Samtidig leser jeg innlegget ditt og tenker at 28 er jo ingenting. Men uansett vil jeg bare ønske deg lykke til!

Anonymkode: 0b229...6e5

Nei, jeg har det ikke travelt sånn sett. Men jeg er jo litt interessert i å finne ut om jeg i det hele tatt kan få barn. Sannsynligvis vil det nok ikke skje før om 2-3 år. Men jeg vil gjerne vite før det om det kan skje. Sånn at jeg eventuelt slipper å glede meg til at det en dag kan skje og så har jeg ingen forutsetninger for å bli gravid :p. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville bare kjørt på! Ønsket om barn er så stort her, at jeg uten å nøle hadde hoppet i det som et soloprosjekt. 

Anonymkode: 0355a...4f6

Tusen takk for oppmuntrende svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, estrella skrev:

Takk for positive svar :). 

Og jeg bryr meg ikke en skit om de dømmende svarene. Jeg er faktisk 100% sikker på at jeg kan lykkes som mor uten partner OG at barnet/barna har de like bra uten to foreldre. Jeg har såpass stor familie at det vil ikke være mangelvare på omsorgspersoner. 

Jeg har sendt mail til Storken. Litt spennende å få mer informasjon rundt det. Jeg har jo ikke tenkt å bli gravid i morgen, men jeg ser for meg at det kan være en tidkrevende prosess. Så trenger jo ikke nødvendigvis å vente flere år heller. Så litt på priser på nett, det koster nå litt, men sånn er det nå bare :)

Høres bra ut at du får litt mer informasjon fra en kilde som kan gi noen håndfaste svar :) Og siden du uansett ikke tenker å starte før om litt tid pga ny jobb, tenker jeg at alle betenkeligheter med at det er en forhastet avgjørelse etter det havarerte forholdet også kan begraves trygt. I og med at du er ung  og ikke har kjente diagnoser (så vidt vi vet etter informasjonen du har gitt oss her, i alle fall) er det veldig usannsynlig at du trenger fryktelig mange forsøk selv om man selvsagt ikke kan vite det på forhånd, men det er nok likevel lurt rent mentalt sett å ikke belage seg på at man skal lykkes på første. Stork kan jo uansett gi deg tips til en gynekolog som kan ta hormonprøver og ultralyd for å telle antrale follikler, så du får et visst bilde av hvordan det står til med fertiliteten før du bestemmer når du skal starte.

Siden du nå får tak i priser og praktisk informasjon selv, tenkte jeg at jeg bare skulle komme med en liten solskinnshistorie for å veie litt opp mot alle de kjipe kommentarene: Venninna mi brukte Stork for å bli gravid som single. Hun har nå et nydelig par tvillinggutter på rundt året, og både hun og barna ser ut til å være ekstremt lykkelige i sin tilværelse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet på onskebarn.no,  der er det mange som har peiling på alt av klinikker,  donorer og diverse alternativer. Jeg leser også bloggene til Ønskemamma og ivfetter40.blogg.no. Disse er av og for eldre mødre mye, men de har opparbeidet seg en masse kunnskap og erfaring om klinikker og metoder. Så har du Gaysir da, hvor lesbiske og homofile søker etter andre å planlegge familie med. Da slipper man å være helt alene om foreldreansvar også.

Fedre er forøvrig oppskrytt. Jeg har aldri hatt glede av en far selv, og ungene mine hadde det ikke. Jeg har flere venninner hvor far bare har vært en gallionsfigur. Og dermed ikke sagt at jeg hater menn, mitt nåværende barn har en fantastisk pappa. Men det er ikke noe som må til.

Anonymkode: 7eff0...28c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, estrella skrev:

 

 

Takk for positive svar :). 

Og jeg bryr meg ikke en skit om de dømmende svarene. Jeg er faktisk 100% sikker på at jeg kan lykkes som mor uten partner OG at barnet/barna har de like bra uten to foreldre. Jeg har såpass stor familie at det vil ikke være mangelvare på omsorgspersoner. 

Jeg har sendt mail til Storken. Litt spennende å få mer informasjon rundt det. Jeg har jo ikke tenkt å bli gravid i morgen, men jeg ser for meg at det kan være en tidkrevende prosess. Så trenger jo ikke nødvendigvis å vente flere år heller. Så litt på priser på nett, det koster nå litt, men sånn er det nå bare :)

Barnet har det IKKE like bra uten en far tilstedet. Vertfall  for en gutt. For ham er faktisk faren viktigere

Anonymkode: 8a247...6ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som gjør at hun ikke kan få barn, da det kreves en mann og en kvinne for å få barn.

Anonymkode: d123e...0fa

Det kreves et egg og en sædcelle for å lage barn. Verre er det ikke. trådstarter kan fint få eget barn eller hun kan velge å adoptere. Hun blir sikkert en fantastisk mor med eller uten en partner ved sin side. Er da mange som vokser opp med kun en forelder. Det hender faktisk at mor eller far dør mens barna er små. Det er nok mange andre ting som også spiller inn for hvorvidt det blir folk av barna eller ei. Å vokse opp med en stabil og trygg omsorgsperson er utelukkende positivt uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet har det IKKE like bra uten en far tilstedet. Vertfall  for en gutt. For ham er faktisk faren viktigere

Anonymkode: 8a247...6ba

Barnet har det ikke bra hvis far stikker og viser med all tydelighet at han ikke bryr seg. Dem er det nok av! Og det er vel disse som "forskere" har funnet ut at klarer seg dårligere. 

Alle barn, også gutter, klarer seg fint med kjærlighet fra bare én av foreldrene under slike omstendigheter. Dessuten trenger ikke det mannlige forbildet og være far, det funker fint med bestefar og onkler også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Barnet har det IKKE like bra uten en far tilstedet. Vertfall  for en gutt. For ham er faktisk faren viktigere

Anonymkode: 8a247...6ba

Veldig bastant da gitt! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...