Gå til innhold

Å få barn alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Så du mener lesbiske ikke fortjener å få barn, fordi de rent biologisk ikke er i stand til å produsere et?

Anonymkode: 34796...3de

Hva jeg mener at der fortjener eller ikke er irrelevant. Lesbiske kan ikke få barn, punktum. Det er ren biologi. Dersom de absolutt skulle ønske seg barn så får de adoptere barn da, da det er mange nok barn som venter på å bli adoptert.

Anonymkode: d123e...0fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutes ago, AnonymBruker said:

 

Hvis hun har fungerende egg kan hun få barn med donorsæd.

Anonymkode: ffbe6...b5b

Men barna har krav på en far, de har også krav på å vite hvem far er samt at far forsørger dem, dette har jeg blitt fortalt opp og i mente av dere damer her på KG

 

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Så adoptivbarn har ikke krav på barn? Men prøverørs/donorbarn har det?

Anonymkode: 34796...3de

Nei, adoptivbarn har ikke krav på barn. Det er ingen menneskerett å få barn, men dersom disse adoptivbarna vokser opp og en gang finner seg en partner og får barn - fint for de.

Anonymkode: d123e...0fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, AnonymBruker said:

Dessverre for man ikke hjelp til det her i norge som singel-

men TS du er ung enda , du finner deg en annen kar )

Anonymkode: 62878...eae

Er det virkelig mulig å fremdeles ikke ha fått med seg at ts er lesbisk?

Anonymkode: ffbe6...b5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva jeg mener at der fortjener eller ikke er irrelevant. Lesbiske kan ikke få barn, punktum. Det er ren biologi. Dersom de absolutt skulle ønske seg barn så får de adoptere barn da, da det er mange nok barn som venter på å bli adoptert.

Anonymkode: d123e...0fa

Det er vel derfor TS vil til en klinikk i Danmark da! Slik at hun kan få sæd fra en donor. 

Du skriver at biologiske barn har krav på en far. Javel? Med den logikken bør de jo heller ikke få lov til å adoptere? Eller?

Anonymkode: 34796...3de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader. Der røk anonymitet. Pytt sann. 

Men uansett, det er ikke aktuelt å finne en annen kar. Jeg har aldri og kommer aldri til å være i et forhold med mann. Sånn er det bare. Jeg vet at folk er uenig, men det er nok av folk som også er uenig i at jeg giftet meg med ei kvinne. 

Jeg skulle gjerne adoptert! Absolutt. Men det er jo ikke en reell mulighet som singel. Hadde jeg ikke vært singel hadde det heller ikke vært en mulighet, fordi så mange land sitter igjen på 40-tallet mtp holdninger og verdier. 

Fosterbarn? Absolutt. Men igjen.. Singel. Jeg er ikke interessert i å skaffe meg en partner kun fordi jeg vil ha barn. 

Egoistisk? Jævlig. Men jeg er trygg på at barnet vil ha en god oppvekst, uten far, kanskje to mødre? 

Men nå logger jeg av. Hvis det mot formodning skulle være noen som faktisk har svar på det jeg spør om, send gjerne en PM. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er det virkelig mulig å fremdeles ikke ha fått med seg at ts er lesbisk?

Anonymkode: ffbe6...b5b

Lesbiske par har rett på hjelp,men hvis hun har singel for hun ikke hjelp-

Anonymkode: 62878...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minute ago, estrella said:

Fader. Der røk anonymitet. Pytt sann. 

Men uansett, det er ikke aktuelt å finne en annen kar. Jeg har aldri og kommer aldri til å være i et forhold med mann. Sånn er det bare. Jeg vet at folk er uenig, men det er nok av folk som også er uenig i at jeg giftet meg med ei kvinne. 

Jeg skulle gjerne adoptert! Absolutt. Men det er jo ikke en reell mulighet som singel. Hadde jeg ikke vært singel hadde det heller ikke vært en mulighet, fordi så mange land sitter igjen på 40-tallet mtp holdninger og verdier. 

Fosterbarn? Absolutt. Men igjen.. Singel. Jeg er ikke interessert i å skaffe meg en partner kun fordi jeg vil ha barn. 

Egoistisk? Jævlig. Men jeg er trygg på at barnet vil ha en god oppvekst, uten far, kanskje to mødre? 

Men nå logger jeg av. Hvis det mot formodning skulle være noen som faktisk har svar på det jeg spør om, send gjerne en PM. 

jeg fikk ikke med at du var lesbisk, er du ett forhold har du krav på hjelp her i norge,men dessverre ikke som singel.

Jeg ønsker deg lykke til :)

Anonymkode: 62878...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, estrella said:

Fader. Der røk anonymitet. Pytt sann. 

Men uansett, det er ikke aktuelt å finne en annen kar. Jeg har aldri og kommer aldri til å være i et forhold med mann. Sånn er det bare. Jeg vet at folk er uenig, men det er nok av folk som også er uenig i at jeg giftet meg med ei kvinne. 

Jeg skulle gjerne adoptert! Absolutt. Men det er jo ikke en reell mulighet som singel. Hadde jeg ikke vært singel hadde det heller ikke vært en mulighet, fordi så mange land sitter igjen på 40-tallet mtp holdninger og verdier. 

Fosterbarn? Absolutt. Men igjen.. Singel. Jeg er ikke interessert i å skaffe meg en partner kun fordi jeg vil ha barn. 

Egoistisk? Jævlig. Men jeg er trygg på at barnet vil ha en god oppvekst, uten far, kanskje to mødre? 

Men nå logger jeg av. Hvis det mot formodning skulle være noen som faktisk har svar på det jeg spør om, send gjerne en PM. 

"i ett lesbisk forhold har du krav på hjelp. men ikke singel

Anonymkode: 62878...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, estrella skrev:

Fader. Der røk anonymitet. Pytt sann. 

Men uansett, det er ikke aktuelt å finne en annen kar. Jeg har aldri og kommer aldri til å være i et forhold med mann. Sånn er det bare. Jeg vet at folk er uenig, men det er nok av folk som også er uenig i at jeg giftet meg med ei kvinne. 

Jeg skulle gjerne adoptert! Absolutt. Men det er jo ikke en reell mulighet som singel. Hadde jeg ikke vært singel hadde det heller ikke vært en mulighet, fordi så mange land sitter igjen på 40-tallet mtp holdninger og verdier. 

Fosterbarn? Absolutt. Men igjen.. Singel. Jeg er ikke interessert i å skaffe meg en partner kun fordi jeg vil ha barn. 

Egoistisk? Jævlig. Men jeg er trygg på at barnet vil ha en god oppvekst, uten far, kanskje to mødre? 

Men nå logger jeg av. Hvis det mot formodning skulle være noen som faktisk har svar på det jeg spør om, send gjerne en PM. 

:klaske:

Anonymkode: ba90f...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, estrella said:

Fader. Der røk anonymitet. Pytt sann. 

Men uansett, det er ikke aktuelt å finne en annen kar. Jeg har aldri og kommer aldri til å være i et forhold med mann. Sånn er det bare. Jeg vet at folk er uenig, men det er nok av folk som også er uenig i at jeg giftet meg med ei kvinne. 

Jeg skulle gjerne adoptert! Absolutt. Men det er jo ikke en reell mulighet som singel. Hadde jeg ikke vært singel hadde det heller ikke vært en mulighet, fordi så mange land sitter igjen på 40-tallet mtp holdninger og verdier. 

Fosterbarn? Absolutt. Men igjen.. Singel. Jeg er ikke interessert i å skaffe meg en partner kun fordi jeg vil ha barn. 

Egoistisk? Jævlig. Men jeg er trygg på at barnet vil ha en god oppvekst, uten far, kanskje to mødre? 

Men nå logger jeg av. Hvis det mot formodning skulle være noen som faktisk har svar på det jeg spør om, send gjerne en PM. 

https://medicus.no/assistert-befruktning-lesbiske/

 

Anonymkode: 62878...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er vel derfor TS vil til en klinikk i Danmark da! Slik at hun kan få sæd fra en donor. 

Du skriver at biologiske barn har krav på en far. Javel? Med den logikken bør de jo heller ikke få lov til å adoptere? Eller?

Anonymkode: 34796...3de

Hvorfor ikke få lov til å adoptere? Faren kan være død? De kan få vite hvem faren er da det ikke er hemmlig? De har dessuten allerede blitt brakt inn i verden og mangler nå en far, så hbvorfor ikke ta hånd om de i stedefor å skape flere som skal gå farsløse?

 

7 minutes ago, estrella said:

Fader. Der røk anonymitet. Pytt sann. 

Men uansett, det er ikke aktuelt å finne en annen kar. Jeg har aldri og kommer aldri til å være i et forhold med mann. Sånn er det bare. Jeg vet at folk er uenig, men det er nok av folk som også er uenig i at jeg giftet meg med ei kvinne. 

Jeg skulle gjerne adoptert! Absolutt. Men det er jo ikke en reell mulighet som singel. Hadde jeg ikke vært singel hadde det heller ikke vært en mulighet, fordi så mange land sitter igjen på 40-tallet mtp holdninger og verdier. 

Fosterbarn? Absolutt. Men igjen.. Singel. Jeg er ikke interessert i å skaffe meg en partner kun fordi jeg vil ha barn. 

Egoistisk? Jævlig. Men jeg er trygg på at barnet vil ha en god oppvekst, uten far, kanskje to mødre? 

Men nå logger jeg av. Hvis det mot formodning skulle være noen som faktisk har svar på det jeg spør om, send gjerne en PM. 

Og der har du svaret ditt. du er singel, med andre ord kan du ikke få barn. Dette er ditt eget valg (til en stor grad) og da må du ta konsekvensene av valget ditt.

Anonymkode: d123e...0fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke få lov til å adoptere? Faren kan være død? De kan få vite hvem faren er da det ikke er hemmlig? De har dessuten allerede blitt brakt inn i verden og mangler nå en far, så hbvorfor ikke ta hånd om de i stedefor å skape flere som skal gå farsløse?

 

Og der har du svaret ditt. du er singel, med andre ord kan du ikke få barn. Dette er ditt eget valg (til en stor grad) og da må du ta konsekvensene av valget ditt.

Anonymkode: d123e...0fa

hun kan dra til danmark. der er det ikke slike regler.

Anonymkode: 62878...eae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart med all den motstand du får. Som lesbisk må du likevel få donorsæd, så ser ikke problemet om at du drar til Danmark, singel eller ei. 

Anonymkode: 3f693...bf5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så menn skal tvinges til å betale og være en del av en uønsket unge sitt liv fordi moren ønsker det og det er barnets rett å kjenne og bli støttet av sin far, men det går helt fint at mannen ikke er der sålenge det er moren som har bestemt at han ikke skal være der?

Jeg slutter aldri å vli overrasket av dere kvinners dobbelmoral

Anonymkode: d123e...0fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha de mennene som sier "barnet fortjener en far!!", er vel de samme som klikker i vinkel om en dame beholder barnet dems, og krever at de stiller opp med tid og økonomisk støtte xD

Anonymkode: 2792c...f05

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Haha de mennene som sier "barnet fortjener en far!!", er vel de samme som klikker i vinkel om en dame beholder barnet dems, og krever at de stiller opp med tid og økonomisk støtte xD

Anonymkode: 2792c...f05

Det er vel de mennene som ser den sinnsyke dobbelmoralen ved at moren skal få bestemme at barnet trenger en far når det gagner henne økonomisk, men at hun også skal kunne bestemme at barnet ikke trenger en far når det passer henne best.

Anonymkode: d123e...0fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha de mennene som sier "barnet fortjener en far!!", er vel de samme som klikker i vinkel om en dame beholder barnet dems, og krever at de stiller opp med tid og økonomisk støtte xD

Anonymkode: 2792c...f05

Husk på at takket være feministeliten så vil de fleste dommere dømme fra barnefaren all mulighet for kontakt med barnet hvis moren ber om det. Da blir det jo urettferdig at han skal betale for et barn han aldri får se.

Anonymkode: a91ea...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er vel de mennene som ser den sinnsyke dobbelmoralen ved at moren skal få bestemme at barnet trenger en far når det gagner henne økonomisk, men at hun også skal kunne bestemme at barnet ikke trenger en far når det passer henne best.

ser ikke helt den at dette skal være dobbeltmoral. Det er jo ikke en og samme ting? Hvis mora får hjelp av donor er det da vel ikke opp til henne om den biologiske faren skal betale eller ikke?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Livet blir ikke alltid som vi tror. Jeg var (er) gift og trodde at dette var personen jeg skulle bli gammel med. Nå blir det brudd, dessverre. Men en drøm jeg har hatt i mange år er barn. Jeg vet at det ikke er en menneskerett, men mamma vil jeg veldig gjerne bli. 

Som gift ville det vært fullt mulig. Vi kunne fått hjelp her i Norge. Som singel? Da må jeg jo til Danmark eller lignende. Men hva koster det egentlig? 

Er det noen her som har dratt til DK? Hvor lang tid tok ting og hvor mye har det kostet. Jeg vet at det ikke nødvendigvis blir slik, for alt jeg vet så kan det ta 15 forsøk. Det er heller ikke et alternativ å vente på den rette, jeg er skitlei hele forholdsgreia. Nå er jeg 28 år og ekteskapet havarert (vært sammen i 6,5 år). Kanskje jeg møter ei ny i fremtiden? Men det er ikke aktuelt å vente på henne før jeg får barn. Nå kommer det til å måtte vente ei stund det og, da jeg nylig har startet i ny jobb. Men kanskje jeg kan starte prosessen om 1 år?

Vil gjerne høre hvordan prosessen har vært for andre, gjerne lesbiske eller bare single kvinner? 

Anonymkode: d055b...24c

Det er veldig egoistisk. Du tenker kun på å fylle dine behov men ikke barnet. Forskning viser at barn som er vokst opp med kun alenemødre og ikke en far tilstedet både gjør det værre i livet, lettere å bli kriminell og er generelt mindre lykkelig

Det er ikke barnet sitt feil at du ikke har fått barn tidligere. Så ikke la din egen egoisme gå ut over andre

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om alle de negative svarene her TS. Å bry seg om andres meninger er ikke nødvendig. 

Jeg vet ikke hva det koster i Danmark, men det burde jo stå på nettsidene deres. Eller så er det bare å sende dem en mail, de svarer fort har jeg hørt fra andre.

Vi har ikke vært i Danmark, vi gjorde det her i Norge. 

Men har du råd så er det bare å sette i gang. 

Anonymkode: d62bf...12c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...