Gå til innhold

Å få barn alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Livet blir ikke alltid som vi tror. Jeg var (er) gift og trodde at dette var personen jeg skulle bli gammel med. Nå blir det brudd, dessverre. Men en drøm jeg har hatt i mange år er barn. Jeg vet at det ikke er en menneskerett, men mamma vil jeg veldig gjerne bli. 

Som gift ville det vært fullt mulig. Vi kunne fått hjelp her i Norge. Som singel? Da må jeg jo til Danmark eller lignende. Men hva koster det egentlig? 

Er det noen her som har dratt til DK? Hvor lang tid tok ting og hvor mye har det kostet. Jeg vet at det ikke nødvendigvis blir slik, for alt jeg vet så kan det ta 15 forsøk. Det er heller ikke et alternativ å vente på den rette, jeg er skitlei hele forholdsgreia. Nå er jeg 28 år og ekteskapet havarert (vært sammen i 6,5 år). Kanskje jeg møter ei ny i fremtiden? Men det er ikke aktuelt å vente på henne før jeg får barn. Nå kommer det til å måtte vente ei stund det og, da jeg nylig har startet i ny jobb. Men kanskje jeg kan starte prosessen om 1 år?

Vil gjerne høre hvordan prosessen har vært for andre, gjerne lesbiske eller bare single kvinner? 

Anonymkode: d055b...24c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Livet blir ikke alltid som vi tror. Jeg var (er) gift og trodde at dette var personen jeg skulle bli gammel med. Nå blir det brudd, dessverre. Men en drøm jeg har hatt i mange år er barn. Jeg vet at det ikke er en menneskerett, men mamma vil jeg veldig gjerne bli. 

Som gift ville det vært fullt mulig. Vi kunne fått hjelp her i Norge. Som singel? Da må jeg jo til Danmark eller lignende. Men hva koster det egentlig? 

Er det noen her som har dratt til DK? Hvor lang tid tok ting og hvor mye har det kostet. Jeg vet at det ikke nødvendigvis blir slik, for alt jeg vet så kan det ta 15 forsøk. Det er heller ikke et alternativ å vente på den rette, jeg er skitlei hele forholdsgreia. Nå er jeg 28 år og ekteskapet havarert (vært sammen i 6,5 år). Kanskje jeg møter ei ny i fremtiden? Men det er ikke aktuelt å vente på henne før jeg får barn. Nå kommer det til å måtte vente ei stund det og, da jeg nylig har startet i ny jobb. Men kanskje jeg kan starte prosessen om 1 år?

Vil gjerne høre hvordan prosessen har vært for andre, gjerne lesbiske eller bare single kvinner? 

Anonymkode: d055b...24c

Føler sånn med deg! Er i samme situasjon og det gjør så vondt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på at du aldri vil kunne være en far for barnet. Verst blir det for en sønn, om du skulle få det. For du vil aldri kunne lære en gutt å bli en mann. Forskning viser også at det går dårligere med barn som vokser opp uten fedre. Det er en grunn til at det må en mann til for at det skal kunne bli barn.

Anonymkode: a91ea...eeb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, oqegic skrev:

Føler sånn med deg! Er i samme situasjon og det gjør så vondt. 

Litt of topic, men det er så jævlig dritt rett og slett. Men, jeg nekter å vente på det som er mine drømmer. Det kan jo hende at jeg har fått kjæreste om 1 år, men det kan også hende at jeg da blir barnløs hvis jeg skal vente til jeg har funnet noen andre og på at ting skal passe. Og vil jeg da finne noen andre kun fordi jeg vil ha barn? Noen synes sikkert det er en dårlig idé å få barn alene. Men for meg er det rett. Hvis det lar seg gjøre, jeg aner jo ikke noe om min fertilitet. Mon tro om man kan be om undersøkelser til det selv om man ikke er aktiv prøver? 

TS

Anonymkode: d055b...24c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk på at du aldri vil kunne være en far for barnet. Verst blir det for en sønn, om du skulle få det. For du vil aldri kunne lære en gutt å bli en mann. Forskning viser også at det går dårligere med barn som vokser opp uten fedre. Det er en grunn til at det må en mann til for at det skal kunne bli barn.

Anonymkode: a91ea...eeb

Tull og tøys. Ts, ikkje bry deg om dette ☺

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være forbudt å få barn alene. Barna har rett på en far, barnas rettigheter trumfer her ditt egiostiske ønske.

Anonymkode: d123e...0fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk på at du aldri vil kunne være en far for barnet. Verst blir det for en sønn, om du skulle få det. For du vil aldri kunne lære en gutt å bli en mann. Forskning viser også at det går dårligere med barn som vokser opp uten fedre. Det er en grunn til at det må en mann til for at det skal kunne bli barn.

Anonymkode: a91ea...eeb

Det barnet mitt ville aldri hatt far uavhengig av om jeg er singel. Jeg har vært gift med ei kvinne og alle tidligere forhold er også partner av samme kjønn. Jeg bekymrer meg svært lite for det du skriver: barnet kommer til å ha mannlige rollemodeller. Min far er for eksempel 50 år, i tillegg til at jeg har 7 brødre og søstre som også har mannlig partner. I tillegg til det vil det være mannlige rollemodeller i barnehagen og skole. 

 

Men hvis noen andre skal dra samme regla: det er ikke det jeg etterspør. Jeg skjønner godt at folk har den meningen, men det er ikke en faktor som avgjør hvorvidt jeg skal ha barn. Det er selvsagt meget egoistisk, men er det ikke alltid det, å sette barn til verden? Det er mao ikke nødvendig å skape en diskusjon rundt dette. Jeg lurer på hvordan det har vært for andre i liknende situasjon. 

TS

 

Anonymkode: d055b...24c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det burde være forbudt å få barn alene. Barna har rett på en far, barnas rettigheter trumfer her ditt egiostiske ønske.

Anonymkode: d123e...0fa

Vel, det er en annen diskusjon. Mine barn ville uansett kun hatt to mødre. Dog 7 biologiske onkler (i tillegg til de som følger med mine søstre) og to bestefedre. Det er ikke det samme som far, men det går faktisk helt fint. Barnet kommer til å ha veldig stor familie og mange rollemodeller av begge kjønn. I tillegg til særdeles ønsket av mor. 

TS 

Anonymkode: d055b...24c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og flere kvinner får barn som single og flere og flere menn blir barnløse. Kan du ikke finne deg en mann å få barn med da?

Anonymkode: 25303...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Det burde være forbudt å få barn alene. Barna har rett på en far, barnas rettigheter trumfer her ditt egiostiske ønske.

Anonymkode: d123e...0fa

Ts er lesbisk.

Anonymkode: ffbe6...b5b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vel, det er en annen diskusjon. Mine barn ville uansett kun hatt to mødre. Dog 7 biologiske onkler (i tillegg til de som følger med mine søstre) og to bestefedre. Det er ikke det samme som far, men det går faktisk helt fint. Barnet kommer til å ha veldig stor familie og mange rollemodeller av begge kjønn. I tillegg til særdeles ønsket av mor. 

TS 

Anonymkode: d055b...24c

Barna har likevel krav på en far, så å få biologiske barn er derved ikke mulig for ikke-hetro par. Du får heller adoptere et barn, det er mange stakkarer der ute som trenger et hjem.

Anonymkode: d123e...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Stork tre ganger, men ble dessverre ikke gravid. Husker ikke helt hva jeg betalte per gang, kanskje 15.000?

Etter det har jeg prøvd IVF med egne egg, men ble dessverre ikke gravid da heller.

Nå har jeg akkurat tatt embryoadopsjon, men to egg. Var på AVA i Riga, og er veldig fornøyd. Betalte ca 75.000.

Anonymkode: 107ba...ec5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe du vil få svar fra særlig mange andre i samme situasjon som du etterspør, da det ikke er så mange andre i den situasjonen. Mange har nok et sårt barneønske uten rammebetingelser til å gjennomføre det, men de færreste egoistisk nok til å ta steget og dra til Danmark. 

Anonymkode: ba90f...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Ts er lesbisk.

Anonymkode: ffbe6...b5b

Som gjør at hun ikke kan få barn, da det kreves en mann og en kvinne for å få barn.

Anonymkode: d123e...0fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre for man ikke hjelp til det her i norge som singel-

men TS du er ung enda , du finner deg en annen kar )

Anonymkode: 62878...eae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som gjør at hun ikke kan få barn, da det kreves en mann og en kvinne for å få barn.

Anonymkode: d123e...0fa

Så du mener lesbiske ikke fortjener å få barn, fordi de rent biologisk ikke er i stand til å produsere et?

Anonymkode: 34796...3de

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minute ago, AnonymBruker said:

Barna har likevel krav på en far, så å få biologiske barn er derved ikke mulig for ikke-hetro par. Du får heller adoptere et barn, det er mange stakkarer der ute som trenger et hjem.

Anonymkode: d123e...0fa

 

1 minute ago, AnonymBruker said:

Som gjør at hun ikke kan få barn, da det kreves en mann og en kvinne for å få barn.

Anonymkode: d123e...0fa

Hvis hun har fungerende egg kan hun få barn med donorsæd.

Anonymkode: ffbe6...b5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flere og flere kvinner får barn som single og flere og flere menn blir barnløse. Kan du ikke finne deg en mann å få barn med da?

Anonymkode: 25303...b5b

Du, jeg har aldri kyssa en mann og kommer definitivt ikke til å ha sex med en mann. Jeg er nokså lesbisk for å si det sånn. Så nei, jeg kunne vurdert å fått barn med en homofil mann dog. Men det er nok ikke et alternativ pr idag. Men jeg kjenner andre som har gjort det, hvor barnet har to fedre (som er gift) og ei mor. Men utifra hva folk tenker vil jeg anta at det også er negativt for dem som mener at jeg ikke skal ha barn. 

TS

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna har likevel krav på en far, så å få biologiske barn er derved ikke mulig for ikke-hetro par. Du får heller adoptere et barn, det er mange stakkarer der ute som trenger et hjem.

Anonymkode: d123e...0fa

Så adoptivbarn har ikke krav på barn? Men prøverørs/donorbarn har det?

Anonymkode: 34796...3de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...