Gå til innhold

Feminister som hater menn (handler om akkurat de feministene, ikke feminister generelt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Chiyo skrev:

Det er veldig synd når det blir sånn, men det er dessverre ekstremister i alle grupper. :( Jeg hater ikke menn generelt, men jeg må innrømme at jeg har blitt veldig skremt av menn utifra egne erfaringer og måten menn behandler kvinner på arbeidsplassen, eller skriver om dem på internet.  Jeg har mange menn i familien og jeg har gode venner som er menn, og jeg tror det gjør at jeg ser det gode bedre. Jeg tror kanskje disse ekstreme feministene er de som har hatt VELDIG dårlige erfaringer selv, kanskje med menn i egen familie også. Jeg forsvarer selvfølgelig ikke ekstreme handlinger eller utsagn, men jeg tror ikke at "hatet" kommer fra ingenting. Jeg vet om en feminist (og hennes søstre) som har vært offer for seksuelt misbruk i egen familie hvor ingen sa noe, og det har vært vanskelig for henne å stole på menn. Vi ser jo nå med #metoo at ting kommer frem. Jeg tror at enkelte kvinner har hatt det skikkelig tøft i oppveksten i forhold til menn, i tillegg til at de ikke har hatt gode relasjoner med menn i voksen alder, og det kan skape ekstremistiske holdninger. 

 

10201233.png

 

Poenget er at påstanden er ikke logisk holdbar. Den er ulogisk. Med mindre en slår seg sammen med antifeministene.

Anonymkode: ff36b...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før kvinner de facto tjener like mye som menn i snitt, har vi ikke likestilling.

Anonymkode: 43e8b...ef8

Da får vi aldri likestilling. Et kjønn vil i snitt alltid tjene mer enn det andre. Det du snakker om er kommunisme, ikke likestilling. 

Jeg som mann tjener ikke mer penger fordi Kjell Inge Røkke er av samme kjønn som meg. Akkurat som at har akkurat like liten makt, selv Erna Solberg er statsminister.

Lønn handler først og fremst om etterspørsel og hva vi i resten av samfunnet er villige til å kompensere for at noen yrker får mer lønn enn det markedet tilsier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, AnonymBruker said:

Før kvinner de facto tjener like mye som menn i snitt, har vi ikke likestilling.

Anonymkode: 43e8b...ef8

Da har vi i så fall overlikestilling nå siden kvinner tjener mer enn menn i de samme stillingene før fylte 35 år.

Anonymkode: 253e8...c62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel kanskje mest hvorfor noen kvinner er misandrister. 

Lenken mellom misandrisme og feminisme er imidlertid ikke veldig vanskelig å se, både at feminismen kan fore mannehat og at mannehatere kan tiltrekkes av den.

Det er jo som du er inne på ulogisk å hate menn ut fra den kanskje sterkeste eller vanligste retningen innen feminisme som i bunn og grunn sier at kjønn ikke bestemmer hvem du er, skal eller bør være, at man ikke skal tillegge personer egenskaper basert på om de har innover- eller utovertiss osv. Samtidig er jo feminisme et enormt bredt (og også enormt misbrukt) begrep med flere tankeretninger enn den nevnt over, så det er ikke merkelig at det finnes et mørkt hjørne av feminismen som tiltrekker seg de som bare vil sitte og hate menn på generell basis. Akkurat som ekstreme rasister finner sin lille krok innenfor politisk høyrevridde retninger, gå inn i en Facebook-debatt med FrPere så vil du finne en del rasehat selv om ideologien til FrP ikke handler om at den hvite mann er overlegen. For ikke å snakke om ekstremister innen religiøse retninger, ikke mye peiling på Islam men jeg tror ikke hovedtanken der er død over vesten heller. Samtidig er det sinte personer som tiltrekkes av og bygger opp denne mørke siden av religionen. Det blir jo på en måte et verktøy man kan (mis)bruke for å begrunne eller fore eget hat.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse ekstremfeministene, er du sikker på at dette er reelle personer, og ikke falske profiler?

Mitt inntrykk er at det er to store destabiliserende konflikter i den vestlige verden i dag, konflikten mellom menn og kvinner, og mellom vestlige ("kristne") og muslimer. Dette kan bli farlig på lengre sikt, og vi må prøve å dempe motsetningene. Med tanke på den opprustningen som finner sted i land som ikke akkurat er pro-NATO, er det nødvendig å se for seg at det finnes krefter som kan ønske en destabilisering av vesten.

Anonymkode: 43e8b...ef8

Så en nyhetsreportasje forrige helg om et par kjente kvinner som sa at de hater menn til det motsatte er bevist. Det er på samme måte menn som tenker det samme om kvinner. Jeg tenker som så at dette gjelder mindre reflekterte mennesker, eller mennesker som har opplevd traumatiserende ting fra det motsatte kjønn eller har hatt en dårlig oppvekst o.l. 

Anonymkode: 856fe...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så en nyhetsreportasje forrige helg om et par kjente kvinner som sa at de hater menn til det motsatte er bevist. Det er på samme måte menn som tenker det samme om kvinner. Jeg tenker som så at dette gjelder mindre reflekterte mennesker, eller mennesker som har opplevd traumatiserende ting fra det motsatte kjønn eller har hatt en dårlig oppvekst o.l. 

Anonymkode: 856fe...8ba

#metoo-bevegelsen viser med all tydelighet hvor logisk det er for kvinner å hate menn. Kvinners egen erfaring med menn gir all verdens beste grunn til å hate det kjønnet som ødelegger livet deres. 

Anonymkode: 91c16...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om du kan poste anonymisert screenshot av dette for inntil da så blir dette bare en påstand. Jeg er selv med i mangevis av feministiske grupper både på nett og i virkeligheten og har ikke lest den type utsagn du hevder forekommer ofte. Ingen feminister hater alle menn, men vi hater holdningen til de mennene som er sånn. 

Anonymkode: e8901...526

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg har min mening om feminister. 

 Men den kan jeg neppe skrive om her på Kvinneguiden...       

Anonymkode: da733...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, AnonymBruker said:

Fint om du kan poste anonymisert screenshot av dette for inntil da så blir dette bare en påstand. Jeg er selv med i mangevis av feministiske grupper både på nett og i virkeligheten og har ikke lest den type utsagn du hevder forekommer ofte. Ingen feminister hater alle menn, men vi hater holdningen til de mennene som er sånn. 

Anonymkode: e8901...526

Ja der har vi det, det er ikke kvinners feil men menns holdinger, privileger og voldelige tendenser. Det er faktisk dine holdinger som er problemet. Jeg har møtt svenske feminister som uten skam eller skrupler har sagt ting som har fått meg til å få gåsehud, som sette menn i konsentrasjon leir og redusere totalen av menn til 10% av det kvinner er uten ironi. Nesten alle feministiske gruppene i dag er inter seleksjon feminisme, som gjør dem radikal men er normalt i dag.

Jeg må si og dette er min mening, en dag så må du reflektere over at det du gjør og tenker er det samme du beskylder menn for. Og menn er ikke fienden.       

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Ja der har vi det, det er ikke kvinners feil men menns holdinger, privileger og voldelige tendenser. Det er faktisk dine holdinger som er problemet. Jeg har møtt svenske feminister som uten skam eller skrupler har sagt ting som har fått meg til å få gåsehud, som sette menn i konsentrasjon leir og redusere totalen av menn til 10% av det kvinner er uten ironi. Nesten alle feministiske gruppene i dag er inter seleksjon feminisme, som gjør dem radikal men er normalt i dag.

Jeg må si og dette er min mening, en dag så må du reflektere over at det du gjør og tenker er det samme du beskylder menn for. Og menn er ikke fienden.       

Øhhh, hva konkret er det du mener og sikter til her egentlig? 
Det ER jo ingen tvil om at det er menns holdninger som er problemet og fordi jeg spør om kilde for påstanden så driver jeg med mannehating og mannediskriminering og mannevoldtekt? Overså du helt at jeg skrev at jeg slettes ikke hater menn selv om jeg er feminist? Jeg sa det motsatte av at menn er "fienden", det er ikke sånn vi ser det selv om vi er feminister. 

Anonymkode: e8901...526

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som så mye annet i livet, koker også dette ned til sex og attraksjon. Dette er kvinner som innerst inne vet med seg selv at de har tapt i livet når det gjelder å tiltrekke seg andre mennesker. De har vært uheldige med det ytre, ikke tatt vare på seg selv, mangler karisma og utstråling og er jevnt over ikke i stand til å tiltrekke seg en partner.

Ettersom så mye av menneskets psyke handler om sex og attraksjon, er det uten tvil en særdeles tung bør å bære å ikke være god nok. Men så er vi mennesker også utstyrt med psykiske forsvarsmekanismer for å bevare egoet vårt, selv når alt taler til at vi ikke burde ha noe ego, og det naturlige blir da å skylde på "de andre".

Dette er forøvrig den samme mekanismen du finner i MGTOW-sfæren. Det handler om at man søker å overbevise seg selv om at man "ikke trenger" *sett inn kjønn som passer*, og har "selv valgt" å melde seg ut, ettersom man "er bedre" enn dem.

Alle slike overmenneske-fantasier bunner som regel ut i dype, altoppslukende mindreverdighetskomplekser. Det er ingen tilfeldighet at illsinte femnazier (og MGTOW'ere) uten unntak er forbløffende lite attraktive, både på utsiden og på innsiden.

Så hvordan skal man forholde seg til dem? Jeg kan ikke se at man kan gjøre stort annet enn å si ting som de er, kalle en spade for en spade, og samtidig forsøke å ha litt empati med deres situasjon. Å ha tapt i genlotteriet er nemlig ingen dans på roser, og det kunne skjedd deg også.

Endret av Terence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 16.11.2017 den 13.59, Terence skrev:

Som så mye annet i livet, koker også dette ned til sex og attraksjon. Dette er kvinner som innerst inne vet med seg selv at de har tapt i livet når det gjelder å tiltrekke seg andre mennesker. De har vært uheldige med det ytre, ikke tatt vare på seg selv, mangler karisma og utstråling og er jevnt over ikke i stand til å tiltrekke seg en partner.

Ettersom så mye av menneskets psyke handler om sex og attraksjon, er det uten tvil en særdeles tung bør å bære å ikke være god nok. Men så er vi mennesker også utstyrt med psykiske forsvarsmekanismer for å bevare egoet vårt, selv når alt taler til at vi ikke burde ha noe ego, og det naturlige blir da å skylde på "de andre".

Dette er forøvrig den samme mekanismen du finner i MGTOW-sfæren. Det handler om at man søker å overbevise seg selv om at man "ikke trenger" *sett inn kjønn som passer*, og har "selv valgt" å melde seg ut, ettersom man "er bedre" enn dem.

Alle slike overmenneske-fantasier bunner som regel ut i dype, altoppslukende mindreverdighetskomplekser. Det er ingen tilfeldighet at illsinte femnazier (og MGTOW'ere) uten unntak er forbløffende lite attraktive, både på utsiden og på innsiden.

Så hvordan skal man forholde seg til dem? Jeg kan ikke se at man kan gjøre stort annet enn å si ting som de er, kalle en spade for en spade, og samtidig forsøke å ha litt empati med deres situasjon. Å ha tapt i genlotteriet er nemlig ingen dans på roser, og det kunne skjedd deg også.

Og dette VET du?  Et KRONEKSEMPLEL på mannlig hersketeknikk som skyver ansvar over på kvinnen fordi hun "er lite attraktiv" for mannen. Hvordan VET du hva kvinner føler innerst inne?? Kvinner som "har tapt i livet når det gjelder å tiltrekke seg andre mennesker" skriver du. Er det kvinners oppgave? Å tiltrekke seg andre?

Utsagn som dette er det som virkelig kan få kvinner til å hate menn. Og - selv om det kommer som en bombe for deg - selv kvinner som objektivt sett er pene og ettertraktede - kan føle at de hater menn. Det handler om måten de blir møtt og behandlet på. Og at de er drit lei av å bli behandlet som sexobjekter og sett på som underdanige pleasere.

Anonymkode: 3f920...733

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose
På 15.11.2017 den 15.28, AnonymBruker skrev:

 Jeg har min mening om feminister. 

 Men den kan jeg neppe skrive om her på Kvinneguiden...       

Anonymkode: da733...e4a

Joda. Kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.11.2017 den 15.28, AnonymBruker skrev:

 Jeg har min mening om feminister. 

 Men den kan jeg neppe skrive om her på Kvinneguiden...       

Anonymkode: da733...e4a

Værsågod, fyr. Vi har da mange anti-feministtråder her inne, så banebrytende er det ikke.

Anonymkode: 92e73...ab5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2017 den 23.59, AnonymBruker skrev:

#metoo-bevegelsen viser med all tydelighet hvor logisk det er for kvinner å hate menn. Kvinners egen erfaring med menn gir all verdens beste grunn til å hate det kjønnet som ødelegger livet deres. 

Anonymkode: 91c16...bfa

Jeg tror du er inne på det her. Jeg hater ikke menn, men jeg er livredd menn inntil de har bevist at jeg ikke trenger å være det. Det er synd det rammer menn det ikke er noen grunn til å være redd for, men det ansvaret må nesten legges på deres medmenn og ikke på meg. 

Anonymkode: eb36d...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2017 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem av en del feministiske debattgrupper på facebook. I flere av de tar mer ekstreme feminister (de kaller seg feminister i alle fall) til orde for hat mot menn. De sier de hater menn fordi menn er fortrykkere av kvinner, det er menn som undertrykker kvinner og det å hate sine fortrykkere er en del av den feministiske kampen.

Jeg har et problem med dette. Ikke fordi jeg er mann selv, hadde det vært logisk begrunnet så for all del! Men problemet er at... hvis denne påstanden skal være logisk sammenhengende må det være slik at menn har noe iboende som gjør at de, uavhengig av kultur og andre omstendigheter, uansett vil undertrykke kvinner. Samtidig som kvinner uavhengig og alltid vil bli undertrykket. Dette vil da være uavhengig av patriarkatet. Altså er menn slik og kvinner sånn. Da har de konservative antifeministene rett, kvinner hører hjemme på kjøkkenet for det er noe de er født til i mens mannen hører hjemme i yrkeslivet, for det er noe menn er født til. Hvis dette er logisk sammenhengende.

Hvis problemet ikke er natur men kultur, patriarkatet, så er patriarkatet fienden. Da er problemet den (u)kultur som undertrykker kvinner (og, dette blir dessverre pratet alt for lite om, også menn). Da er det det som er fienden og det vi må kjempe mot.

Likevel er det så alt for lite fokus på det i feministiske kretser. Dessverre. :( 

Anonymkode: ff36b...ac7

Hvorfor ikke bruke et annet ordet på den typen mennesker du forsøker og beskrive. Sjåvinister. Altså kvinnesjåvinisme, eller mannsjåvinisme. Feminisme burde vært grunnleggende forskjellig fra dette. Feminisme burde ikke handle ikke om å hevde seg ved og trykke andre ned. En god del kvinner er så sinte at de ikke klarer og se dette, på lik linje med at en god del menn er så korttenkte at de ikke ser dette. Disse sinte og frustrerte kvinnene kaller seg gjerne feminister, og siden de er selverklærte feminister mener de at dette gir en legitimitet til og rope ut sin frustrasjon og dele ut skyld. Altså en slags kvinnelig Donald Trumph variant styrt av følelser. Når vi seksuelt frustrerte menn får dette presentert som feminister blir vi forvirret siden vi jo egentlig er veldig glad i det feminine. Vi prøver og forklare for oss selv at disse fantastiske omsorgsmenneskene  som skaper våre barn, skaper våre hjem, tiltrekker seg all vår oppmerksomhet, når disse ikke opptrer feminint, men snarere maskulint, splittende, kritiserende  og allikevel påberoper seg det feminine vernet skjønner vi ikke en dritt. Men prøv og bytte ut ordet. Da ramler det på plass.    

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du er inne på det her. Jeg hater ikke menn, men jeg er livredd menn inntil de har bevist at jeg ikke trenger å være det. Det er synd det rammer menn det ikke er noen grunn til å være redd for, men det ansvaret må nesten legges på deres medmenn og ikke på meg. 

Anonymkode: eb36d...6d0

Det kan det vel hende at du hadde hatt grunn til det om du bodde i en jordhule, alene, uten mat, klær varme, veier, sykehus, rettstat som ivaretar deg. Om du ser bort fra alt som er bygget rundt deg for at du skal ha det trygt og godt hadde din frykt vært helt rasjonell. 

En 30 dagers ferie i Libya vil sikkert kunne få deg til og føle deg mye tryggere i et av verdens tryggeste land.  

Endret av RoH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...