Gå til innhold

Juleribbe - hvilket tilbehør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rødkål. surkål, kokte poteter, sølvløk, bakt løk, skånsk sennep, kokte grønnsaker (brokkoli, blomkål), ovnsstekt gulrot, lett stekt rosenkål (stekt i fett, gjerne med granateple til servering), svisker, stekte eplebåter, rørte tyttebær, skysaus (syns brunsaus blir for mektig).

Medisterkaker må være hjemmelaget og godt krydret, om ikke kan det droppes. Skal det være pølse til kjøper vi spesialpølser, ikke disse til 7,90 fra Rema, men heller fra lokale leverandører. Industriell medisterkake og julepølse smaker ingenting og ødelegger måltidet etter min mening.

Anonymkode: afc75...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser du har fått masse svar, men jeg må likevel svare for jeg blir så sulten av slike tråder!

Hjemme har vi ribbe, medisterpølser eller sosisser, medisterkaker, rødkål, surkål, poteter, saus, tyttebærsyltetøy, svisker, suragurk og rosenkål. 

Anonymkode: 55583...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! Ser det er mye som går igjen, men også litt ulikt. Så da tenker jeg at jeg bare plukker ut det jeg liker ;) Samboer er fornøyd sålenge det står surkål på bordet. 

Dere som spurte, vi skal ikke ha pinnekjøtt i tillegg nei. Vi blir kun to stk på julaften, så da blir det for mye styr. Blir pinnekjøtt 1. dag i stedet :) Er det jeg er vant med, så pinnekjøtt kan jeg ;) 

God jul! :fnise:

Anonymkode: c21a7...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...