Gå til innhold

Fortalte samboer om utroskap, men ikke hele sannheten...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mann i starten av 40-årene som har vært sammen med samboer i 20 år. Vi har to barn og hadde egentlig et godt forhold før jeg var utro   tidligere i år. Det var den klassiske feilen med at jeg begynte å gå kraftig lei familielivet og søkte etter noe mer spennende. Jeg begynte å flørte mye med en kollega som jeg har hatt et godt øye til lenge og det endte opp med at jeg ble forelsket til slutt. Det var gjensidig og det var veldig mye meldinger og kontakt en periode på to-tre måneder. Det var noen ganger vi kysset og koste, men vi hadde aldri sex. Min samboer fant ut av at jeg hadde mye kontakt med en annen dame og jeg sa at jeg hadde fått følelser for en annen, men at jeg ikke ønsket meg ut av forholdet med min samboer. Hun ble selvfølgelig helt knust og det var skikkelig vondt å se henne slik. Jeg turde ikke si forholdet hadde vært fysisk også for jeg kunne ikke såre henne enda mer. Jeg trodde jeg skulle klare å leve med denne løgnen, men nå kjenner jeg at dette spiser meg opp innvendig. Nå som ting er normalisert igjen hjemme er ikke forholdet til samboeren min bygget på ærlighet lenger. Jeg tenker at jeg burde si hele sannheten om utroskapen fordi hun fortjener å vite det. Men er det lurt? Vil det bli mer ødeleggende enn det vil gjøre godt? 
 

Anonymkode: 48471...1f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er flott å se at menn får dårlig samvitighet for utroskap og ikke går så langt som å lyve å manipulere partneren i flere år og krysse grensen med sex.....kvinner derimot, null samvitighet

Anonymkode: 7edb2...ae6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du får holde det for deg selv. Det kommer ikke noe godt ut av å rippe opp i dette og fortelle mer til samboeren din. Kanskje det ville vært godt for deg, men ikke for henne. 

Du får heller fokusere på å bygge opp forholdet igjen. Tipper det store spørsmålet til samboeren din er om du virkelig har følelser for henne. Det er nok den tvilen som knuste henne. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell henne alt slik at hun kan ta et valg på reellt grunnlag. Finner hun ut av dette via noen andre og at du enda ikke har fortalt dette vil det bety slutten for dere to.

Jeg kan ikke med min beste evne forstå den logikken mange av dere kravler rundt med. "Fortalte ikke alt fordi jeg ikke ville såre h#n ytterligere." Hallo? Hva tror dere at dere gjør med slike halvsannheter?

:rolleyes: :scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap og løgn er forjævlige ting å utsette partnern sin for. Det er jævlig å ha en mann som har vært utro, men enda jævligere om han OGSÅ i tillegg lyver, så du bør fortelle hun sannheten ja. 

Anonymkode: 5f089...d86

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør fortelle henne hele sannheten. Fordi hun fortjener å få vite det som du sier, men og så hun kan ta et bedre valg. Dette er jo et stort tillitsbrudd fra din side, og du gjør det bare verre med å lyve i tillegg. 

Anonymkode: d7080...c1d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke si det. Du har vært sårer henne ved å være så selvopptatt at du var utro. Ditt velbehag var viktigere enn deres forhold. Hvis du sier det nå, gjør du akkurat det samme. DU har dårlig samvittighet og HUN blir såret igjen for at du skal kjenne på lettelsen ved å være ærlig. På tide å tenke på andre enn deg selv hvis du faktisk ønsker å bli i forholdet. Som man reder ligger man. 

Du skulle sagt alt med en gang. Nå er det for sent. Du har vært en dritt, og nå må du kjenne på det. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Isambard skrev:

Jeg synes du får holde det for deg selv. Det kommer ikke noe godt ut av å rippe opp i dette og fortelle mer til samboeren din. Kanskje det ville vært godt for deg, men ikke for henne. 

Du får heller fokusere på å bygge opp forholdet igjen. Tipper det store spørsmålet til samboeren din er om du virkelig har følelser for henne. Det er nok den tvilen som knuste henne. 

Det var dette jeg tenkte også. Hvis jeg forteller det letter det kun mitt hjerte, men det vil være forferdelig for henne å få vite hele sannheten. Ting begynner å bli bra hjemme selv om det går opp og ned fremdeles. Har ikke lyst å sette oss tilbake til start. 

Anonymkode: 48471...1f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gladelig holdt kjeft og oppsøkt psykolog om det plager deg. Kyssing er ikke så ille, sex er verre 

Anonymkode: fa08e...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

det er flott å se at menn får dårlig samvitighet for utroskap og ikke går så langt som å lyve å manipulere partneren i flere år og krysse grensen med sex.....kvinner derimot, null samvitighet

Anonymkode: 7edb2...ae6

Ja huff kvinner er noen monstre altså. 

Anonymkode: eacb7...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er flott å se at menn får dårlig samvitighet for utroskap og ikke går så langt som å lyve å manipulere partneren i flere år og krysse grensen med sex.....kvinner derimot, null samvitighet

Anonymkode: 7edb2...ae6

Det går på person ikke kjønn. Noen kvinner og menn er skrupelløse, andre er det ikke. Den evinlige kjønnskampen her blir bare dum.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Kyssing er ikke så ille, sex er verre  Anonymkode: fa08e...bed

Alt som ens partner ikke vil at en gjør med andre er ille. Utroskapstanker er et virus som sprer seg. 

Anonymkode: 48dc9...69f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si noe til din kone. Det vil kanskje lette din samvittighet, men legge masse over på hennes skuldre. 

Hva godt kommer ut av å si det så lenge forholdet til din kollega er helt avsluttet?

Samme skjedde med meg, men min kone fortalte meg etterhvert hva som hadde skjedd. Det ble bare vondt for meg og jeg hadde hatt det mye bedre uten å vite noe.

Anonymkode: 4e97e...cca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke si noe nå!!!! Ikke greit det du har gjort altså, men ikke noe poeng i å gjøre det verre for henne med å rippe opp i det. Etterhvert greier sikkert du også å glemme den rotinga di. 

Anonymkode: 6076f...424

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er flott å se at menn får dårlig samvitighet for utroskap og ikke går så langt som å lyve å manipulere partneren i flere år og krysse grensen med sex.....kvinner derimot, null samvitighet

Anonymkode: 7edb2...ae6

Kanskje fordi vi ikke har en pikk å tenke med, sånn at de av oss som har samvittighet aldri ville funnet på å være utro. 

Anonymkode: 86c81...cdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke si det. Det utgjør ingen annen forskjell enn at hun bare får flere vonde visuelle bilder å forholde seg til.

Anonymkode: 2fc94...f97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde villet vite det der. En ting er å få følelser for en annen, men det er noe helt annet å faktisk begynne å kysse og kose med en annen person. Samboeren din har jo egentlig tatt valget om å tilgi deg på gale premisser. 

Anonymkode: 7c90f...3c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte hun ingenting der og da om dere hadde vært fysiske eller om denne kvinnen likte deg i retur?

Anonymkode: 2fc94...f97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spurte hun ingenting der og da om dere hadde vært fysiske eller om denne kvinnen likte deg i retur?

Anonymkode: 2fc94...f97

Hun spurte meg rett ut om det hadde skjedd noe fysisk og jeg sa at vi hadde gitt hverandre et par klemmer på jobb, men ikke noe mer enn det. Jeg sa det var fordi hun andre ikke ville gjøre noe mer så lenge jeg var samboer. Noe som forsåvidt var sant i starten og så ble det vanskelig for oss begge å holde oss unna hverandre. Jeg klarte bare ikke å si at jeg hadde kysset hun andre når jeg så hvor utrolig lei seg samboeren min var. Sikkert utrolig feigt av meg, men nå er det vanskelig å gjøre noe med det. 

Anonymkode: 48471...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...