Gå til innhold

Virkelig SKUMLE skrekkfilmer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 days of night... Jeg synes nesten ingen skrekkfilmer er skumle, men det er noe med 30 days of night, den gir meg frysninger 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker grøssere med guffen stemning, og jeg syns Paranormal Activity leverte. Ellers så er det ikke mange skrekkfilmer som skremmer meg lenger. 

The Shining er jo alltid en klassiker, men den har jo alle sett 🙂

Anonymkode: 592d6...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig få grøssere virkelig er skumle, men det er noen som har gitt meg en ekkel følelse. 

Conjuring-filmene. 

The autopsy of Jane doe. 

Insidious. 

Lights out. 

The woman in Black. 

The others er ganske creepy ja. 

Men jeg tror det er individuelt hva folk synes er skummelt. The human centipede er egentlig bare latterlig synes jeg. Ble bare for dumt. Andre synes kanskje at mine forslag ikke er særlig gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer ikke bli spesielt redd av skrekkfilmer. 

Hørespill fungerer bedre. Noen ganger veldig bra.

Når du ligger alene i et mørkt rom og er litt døsig så merker jeg at skillelinjet mellom virkelighet og fantasi litt mindre "synlig". 

Av de som er laget på norsk (nyere tid) kan jeg anbefale Døde menn går i land, De dødes tjern og Sort messe 

https://no.wikipedia.org/wiki/Påskekrimmen_på_NRK_Radio

 

Er masse gamle Amerikanske fra CBS Radio Mystery Theater på youtube også. Mye blandet kvalitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2017 den 19.50, AnonymBruker skrev:

De aller fleste skrekkfilmer jeg har kommet over er vanligvis bare "blod og gørr" hvor karsktrene blir mishandlet og / eller drept. 

Eller så er det veldig "falsk" skrekk. For eksempel at man hører en merkelig lyd, som liksom skal være skummelt. Men så viser det seg alltid å bare være en kråke eller en hund som bråker litt...    

Men finnes det noen skrekkfilmer som faktisk er ordentlig skumle, slik at man knapt klarer å sove etterpå? 

Anonymkode: 67db9...27c

dette er den skummleste jeg noensinne har sett og jeg har sett alt av skrekkfilmer, du må virkelig ikke se denne med lyset av eller alene. 

 

Anonymkode: 3cbbb...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dead Silence er jo litt kul. Er også med dukker, men ikke bare én. Eller kanskje Fragile. Se trailer på IMDb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The orphanage (spansk), conjuring 1 og 2, the others, the awakening, den sjette sansen, pet semetary, the Ring, IT, the changeling. De jeg kom på😅

Anbefaler deg å kryssreferere med imdb om du først vil se noen av filmene folk anbefaler deg her

 

Anonymkode: 24211...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke noe var skummelt lenger, har sett veldig mange grøssere, og ser mest på dem for kosens og nostalgiens skyld.

Så jeg var kjempeglad da jeg oppdaget en moderne grøsser som faktisk var skikkelig creepy, uten å måtte ty til effekter som blod og gørr!

It follows

Anbefales :) sterkt

Anonymkode: c5251...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde ikke noe var skummelt lenger, har sett veldig mange grøssere, og ser mest på dem for kosens og nostalgiens skyld.

Så jeg var kjempeglad da jeg oppdaget en moderne grøsser som faktisk var skikkelig creepy, uten å måtte ty til effekter som blod og gørr!

It follows

Anbefales :) sterkt

Anonymkode: c5251...791

Skriver under på denne!

Anonymkode: 24211...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriver under på denne!

Anonymkode: 24211...767

Me too. Og så har jeg oppdaga noe i den som ingen som har sett den har oppdaga før! (men jeg sier ikke hva det er!) 

Anonymkode: c58a7...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lights out! Husker jeg så den i Mexico og folk satt og skrek i kinosalen. Utrolig skummel film. 

Anonymkode: c128b...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2017 den 20.27, AnonymBruker skrev:

Me too. Og så har jeg oppdaga noe i den som ingen som har sett den har oppdaga før! (men jeg sier ikke hva det er!) 

Anonymkode: c58a7...c8b

Haha hvorfor vil du ikke si Det? Ble jo liksom ikke litt nysgjerrig nå da! Sleng det inn i en spoiler boks da😄

Anonymkode: 24211...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
På 14.11.2017 den 18.17, Mystix skrev:

Kom på denne, Eden Lake.  Helt jævlig og sjelden jeg får en slik jævlig og håpløs følelse av en film.  I begynnelsen er det bare noen unger som kødder men så utvikler det seg til et rent terrorhelvete.  En av de skrekkfilmene jeg alltid kommer til å huske best fordi volden ikke har noe mål i seg selv. 

 

En annen dypt forstyrrende film som satt lenge i hos meg er Funny games.    En annen film med målløs og uforståelig vold og drap.  

 

Å herregud. Eden lake. Fy faan for en jævlig film. Jeg ble helt lamslått av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ingenting2
På 14.11.2017 den 18.19, Anonym2467 skrev:

30 days of night... Jeg synes nesten ingen skrekkfilmer er skumle, men det er noe med 30 days of night, den gir meg frysninger 🙈

Liker den filmen godt. Sikkert sett den 20 ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
4 minutter siden, canacas skrev:

Å herregud. Eden lake. Fy faan for en jævlig film. Jeg ble helt lamslått av den. 

Er det den filmen hvor ungdommer setter et dekk rundt en gutt og setter fyr på han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
Akkurat nå, Daryl Dixon skrev:

Er det den filmen hvor ungdommer setter et dekk rundt en gutt og setter fyr på han?

Akkurat det husker jeg ikke. Men de gjør så sykt mye jævlig i den filmen. Den er australsk tror jeg. Jeg fikk ikke sove etterpå. Begynte å grine av den. Det er en eller to til australske som er helt jævlige. 

Hostel er også grusom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
4 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Er det den filmen hvor ungdommer setter et dekk rundt en gutt og setter fyr på han?

Ja det er den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...