Gå til innhold

Forslag til sted å fordufte til i julen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, det blir en lite koslig ferie når det regner 24/7 og du går med regn opptill kneet.

Anonymkode: 1b495...514

Ja jo. Så klart. Men noen steder regner det en time eller to, og det er overkommelig. 

Anonymkode: 217cf...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Thailand. 

Anonymkode: aba31...6ae

Vært der mange ganger. Vil prøve noe annet. Dessuten ser jeg for meg at det kan være ganske julete mange steder siden det er vestlige turister overalt. Men det vet jeg ikke helt siden jeg har vært der andre tider på året. 

 

Anonymkode: 217cf...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja jo. Så klart. Men noen steder regner det en time eller to, og det er overkommelig. 

Anonymkode: 217cf...4b7

Min erfaring så det ikke bare en time eller to,og det er heavy regn og vind :)

Derfor burde TS å undersøke dette på forveien.

Anonymkode: 1b495...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring så det ikke bare en time eller to,og det er heavy regn og vind :)

Derfor burde TS å undersøke dette på forveien.

Anonymkode: 1b495...514

Og jeg har vært på steder der det regner en time eller to. Så det varierer. Men er jo verdt å undersøke på forhånd selvfølgelig. 

Anonymkode: 217cf...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Og jeg har vært på steder der det regner en time eller to. Så det varierer. Men er jo verdt å undersøke på forhånd selvfølgelig. 

Anonymkode: 217cf...4b7

Ehh ja, hva var poenget mitt?

Anonymkode: 1b495...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg forstår ikke spørsmålet – skal du ha forslag til hvor det er fint å ikke feire jul? Dra til Moss, da. Der finnes det ikke julestemning, og du har omtrent like mange nordmenn der som antallet du støter på i Thailand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bali, spesielt hvis du bor et sted der ikke er så mange turister. De har ikke noe forhold til jula der. Dog kan det være noen gode regnskyll på ettermiddagen, men fin temperatur. 

Ellers er det fint i Malaysia, har selv drømt om Borneo men aldri fått vært der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er juledekrasjoner i sør-øst og øst Asia vet jeg. Ellers så er det vel muslimske land du må prøve deg på; Emiratene, Marocco, Egypt, Jordan, Qatar. Eller Kapp Verde kanskje?

Anonymkode: e650d...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jo. Så klart. Men noen steder regner det en time eller to, og det er overkommelig. 

Anonymkode: 217cf...4b7

RegnTIDEN varer ikke i 2 timer. Den varer i uker.

Anonymkode: 93072...985

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring så det ikke bare en time eller to,og det er heavy regn og vind :)

Derfor burde TS å undersøke dette på forveien.

Anonymkode: 1b495...514

Jepp. Da jeg var i Thailand ankom vi like etter regntiden var over (heldigvis), og det hadde vært så og si flom og veldig kritiske tilstander. Lå masse poser med sand overalt langs veggene. Ikke noe å spøke med, altså.

Det regnet 1-2 ganger da vi var der nede, hver gang ca 10 minutt men det var EKSTREMT. Ville ikke hatt slikt regn i én time, engang

 

Nå er ikke det regntid for thailand i desember da, men likevel. :P

Endret av gobbledigook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, gobbledigook skrev:

Jepp. Da jeg var i Thailand ankom vi like etter regntiden var over (heldigvis), og det hadde vært så og si flom og veldig kritiske tilstander. Lå masse poser med sand overalt langs veggene. Ikke noe å spøke med, altså.

Det regnet 1-2 ganger da vi var der nede, hver gang ca 10 minutt men det var EKSTREMT. Ville ikke hatt slikt regn i én time, engang

 

Nå er ikke det regntid for thailand i desember da, men likevel. :P

Jeg har vært i Thailand i regntiden og da styrtregnet det i en til to timer på ettermiddagen. Syntes ikke det gjorde noe jeg. :) 

Anonymkode: 217cf...4b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, reiseglad skrev:

Bali, spesielt hvis du bor et sted der ikke er så mange turister. De har ikke noe forhold til jula der. Dog kan det være noen gode regnskyll på ettermiddagen, men fin temperatur. 

Ellers er det fint i Malaysia, har selv drømt om Borneo men aldri fått vært der. 

Åh, Borneo høres ut som en drøm! 

Anonymkode: 217cf...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

RegnTIDEN varer ikke i 2 timer. Den varer i uker.

Anonymkode: 93072...985

Ja, den varer i uker, men mange steder regner det ikke hele dagen, men noen timer. Det var poenget mitt. Men nå gidder jeg ikke diskutere akkurat det lenger. 

Anonymkode: 217cf...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest JeSuisLouise

Panama! 29 grader der nå og regntiden er ferdig ca neste uke :) Masse fin natur, mye å se, flotte strender. Og ikke minst eksotiske dyr! Jeg skulle egentlig reise dit i jula men drar neste uke i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydkysten av Kenya om du liker strender og palmer! Desember er den absolutt beste tiden å dra på. Jeg drar hvert år og har forelska meg fullstendig i Diani Beach! Gjør et googlesøk - det er nøyaktig som på bildene :) 

Anonymkode: 5fdb8...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎11‎.‎2017 den 19.45, EvaLena skrev:

Ett muslimsk land, de feirer jo ikke jul. Hva med Emiratene? Sol, varme og en helt annen kultur. Dubai er spennende. Lei bil og reis rundt. Anbefales 😊

Mener å ha sett bilder fra blant annet Dubai hvor det faktisk er pyntet til jul. Veldig mange vestlige som bor der, og ikke minst veldig mange vestlige turister.

Hvis TS skal være helt fri for alt som minner om jul. Vil nok valget fort måtte falle på land som Saudi Arabia og Nord Korea. Muslimske og andre ikke kristne land hvor det er mye vestlige turister vil det nok alltid være en del julepynt og slik uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Israel i jula. Julaften var som en helt vanlig dag, deilig å gå inn i en butikk som ikke er dynget ned av plastjuletrær, nisser, pynt og fjas. Og den julemusikken som går på repeat på kjøpesentrene og som gnager i ørene etterhvert slipper man også unna.

Anonymkode: 2ab73...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...